szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

Az új Corsát messziről ki lehet szúrni. Megjelenése érzelmet kelt, gazdag felszereltsége, erős dízelmotorja és kényelmes futóműve lenyűgöző, beltere azonban felemás.

© hvg.hu

Nagy a kontraszt az autó high-end felszereltsége és a beltér fantáziátlansága, az illesztések pontatlansága és németes egyszerűsége között. Az autó formája nagyon szép, a tervezők minden apró részletre ügyeltek, a legkisebb Opel vérbeli ragadozó tekintete egyértelműen rabul ejti a hölgyek szívét. Ami elölről szép, az hátulról is az, a Corsa befejezett remekmű, bár a tervezők mégis hagytak egy elvarratlan szálat. Talán így készülnek a ráncfelvarrásra. Az autó belterében hiányoltam a fantáziát, azt az alkotóerőt, ami a külsejét meghatározta. Szép a műszerfal, tetszett a kormány is, ám a középkonzol egyhangúságát, a múlt és a jövő keveredését nem tudtam megszokni.

© hvg.hu

A középkonzol csúcsán található a navigációs rendszer (cd-váltós, mp3-as 499 ezerért) képernyője. DVD-lemezén szerencsére rajta volt kis hazánk is, így kiválóan lehetett használni a zegzugos pesti utcákon, csak egy helyen irányított a tilosba, de ott magamtól is szabálytalanul kanyarodtam volna jobbra. A fedélzeti számítógép monitorjául szolgáló folyadékkristályos mező alatt található rengeteg gomb és kapcsoló a navigációhoz, a board computerhez és a baráti hangon megszólaló hifihez köthető. Ezalatt azonban a manuális klíma ködbe vesző messziségből előhalászott tekerői találhatók (Enjoy plusz csomag 2 – első ködfényszórókkal és fűthető tükrökkel 279 ezerért). Az egyébként ergonomikus középkonzol összhatása így kissé fanyarul hatott. A beltér anyagai puhák, ám az illesztések mentén kissé mozognak, lötyögnek, az ülések kényelmesek, minőségük elfogadható. A világítást a kormány alatt balra egy mosógép forgókapcsolóhoz hasonlatos (úgy lötyögött pont, mint a hatéves svéd mosó-szárítő vezérlője) eszközzel kezelhetjük. Egyben vannak a ködlámpák, a műszerfal világítás funkciói, a tompított fényszórónak automatikus állása is van.

 

 

[[ Oldaltörés: Parádés extralista, ESP csak felárért (Oldaltörés) ]]
© hvg.hu

Tesztautómmal a próba előtt néhány héttel már találkoztam, kiszúrtam az egyik kollégát, amint a Lágymányosi-hídra kanyarodott éppen. Már akkor meglepett színével, dinamizmusával és persze messziről feltűnő navigációs képernyőjével. Hiába, még mindig lázba hoznak az ilyen kütyük. Kocsimban volt sebességtartó automatika (79 ezer forint), kezelése nagyon egyszerű, a fénykürt bajuszkapcsolóján kapott helyet. Óriási meglepetésemre a kis Corsában kanyarkövető (89 ezer forint) projektoros lámpákat szereltek, ráadásul kanyarbevilágító izzók is helyet kaptak. Csak ámultam, amikor a sötétben kanyarogva világosban láttam az autó két oldalát. Nem ilyen bőkezű azonban a biztonsági felszereléssel, van defektérzékelő rendszerünk, de az ESP csak 149 ezer forintos felárért rendelhető, a hat légzsákért is külön csomagot kell vennünk (az 5*NCAP-csomagért 275 ezret kell leszurkolnunk), tesztautómban csak két légzsák és ABS volt, az első aktív fejtámlák 39 ezerbe, az Isofix-bekötési pontok 19 ezerbe kerülnek. A dízel részecskeszűrőért plusz 180 ezret kell leperkálnunk.

© hvg.hu

Kényelmes a Corsa vezetése, jó a kilátás előre és hátra is, tolatóradar nélkül is vígan lehet vele parkolni a belvárosban is. A kis túlnyúlásokkal biztonságosan és karcmentesen lehet manőverezni. A kormány túl direkt, városban nagy sebességnél egy kissé bizonytalan emiatt az autó, de ha hozzászokik a finom mozdulatokhoz a vezető, akkor nem lesz gond. Futóműve komfortos, az úthibákat nem érzi. A Corsa váltója kitűnő, pontos és hangtalan. Kell is a pontosság, mert a kis dízel igényli a váltást, főként városban gyakran kell kapcsolgatni. Ha azonban kiszabadulunk a betondzsungelből, a hatfokozatú egység kényelmes és gyors menetet kínál. A Fiattól kapott motort csak alapjáraton lehet hallani, meg néha, amikor a turbó bekapcsol, de menetközben senki sem mondaná meg hallomásból, hogy dízel. Ha már öngyulladós, akkor természetesen alacsony étvágyat várunk, a rövid, 300 kilométeres tesztút során 5,8 literes átlagfogyasztással örvendeztetett meg az Opel.

© hvg.hu

A kis Corsa hátul is kényelmes, magam mögé jól befértem, csak a könyököm volt pluszban. A csomagtartó kétszintes (második csomagtér padló a hivatalos neve), egy kilencven literes tömött hokistáska épp befér, ha ezt a padlót kivesszük, akkor természetesen mélyebb rekesz áll a rendelkezésünkre. Ha nagyobb tárgyakat akarunk szállítani, akkor nem kell mást tennünk, mint lehajtanunk a hátsó üléseket. A kesztyűtartó szokásosan kicsi, az ajtózsebek szűkek, van három palacktartónk, sőt az első két ajtó zsebében is elfér egy-egy dobozos hűsítő. Összességében kedvező tapasztalatokkal váltam meg a Corsától, mind menetteljesítményeit, komfortját, értékállóságát, mind felszereltségét tekintve versenyképes kisautót ismerhettem meg, viszont nem adják olcsón. Az Enjoy felszereltséggel megáldott Corsa 90 lovas dízelmocival, hatsebességes kézi váltóval 3,6 milliótól lehet a miénk. A legolcsóbb, 75 lovas dízelhez 3,299 millióért jutunk hozzá, a benzines változatok 2,6 milliótól (60 lovas egyliteres) indulnak.

B. Cs.

[[ Oldaltörés: Műszaki adatok (Oldaltörés) ]]

Opel Corsa 1,3 CDTI Enjoy
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3)1248
Környezetvédelmi besorolásEURO 4
Max. teljesítmény lóerő90 lóerő 4000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm200 Nm 1750-2500-as fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm)2511
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)3999/1737/1488
Csomagtér285-1100 liter
Saját tömeg (kg)1145
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h)172
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h12,7
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Országút3,8
Város5,9
Vegyes4,6
Tesztfogyasztás5,8
CO2 kibocsátás (g/Km)124
ÁRA 3,609 millió forint




HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Beveti Kelet-Európában a varázsfegyvert az Opel

Bővül az Astra-család: a négyajtós Astra limuzinnal az ötödik karosszéria-változat jelenik meg az ötajtós, a kombi, a háromajtós GTC és a TwinTop kupé-kabrió után. A lépcsőshátú kocsi világpremierje az isztambuli autószalonon lesz november 3-12. között.

hvg.hu Autó

Nálunk készül a leggyorsabb Corsa motorja

Genfben mutatja be az Opel a Corsa legizmosabb változatát, a 192 lovas OPC-t. 1,6-os szentgotthárdi turbómotorja 7,2 másodperc alatt katapultálja százra a kompakt háromajtóst, és 225 kilométer/óra csúcssebességet tesz elérhetővé.

hvg.hu Autó

Az Opel GT lett az év kabriója

Az új Opel GT-t jutalmazták a Genfi Autószalonon az Év Kabriója címmel. Az Opel Speedster (2000), az Opel Tigra (2004) után a GT a harmadik Opel-kabrió, amely kiérdemelte az 1994-ben alapított nemzetközi díjat.

hvg.hu Autó

Tizenöt éve készült az első magyar Opel

Mérföldkő a magyar autóipar történetében az első itthon gyártott autó, az az Opel Astra, amely a General Motors szentgotthárdi gyárában 1992. március 13-án, pénteken gördült le a gyártósor végén.