szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A német Porsche 3,6 százaléknyi részvény opciós megvásárlásával 30,9 százalékra növelte részesedését a Volkswagen csoportban. Mivel 30 százalék fölé került, a német jogszabályok szerint kötelezően ajánlatot tett a többi részvényesnek részvényenként 100,92 euróért a törzsrészvényekre. A Porsche közölte, hogy nem akarják megszerezni a Volkswagen többségét, csak mások kedvét akarják elvenni a Volkswagen megszerzésével való kísérletezéstől.

© Porsche
A Volkswagen nyitás után 3,6 százalékkal olcsóbbodott hétfő reggel a frankfurti értéktőzsdén, a vesztesége később 2,61 százalékra mérséklődött a pénteki záróhoz képest, de a 114,87 eurós tőzsdei ára mellett a Porsche ajánlata, amely csak a törvényes minimumot éri el, továbbra sem lehet vonzó.

Az EU-szabályozás miatt Németországban előbb-utóbb kénytelenek visszavonni a Volkswagent védő törvényt. A német törvény 20 százalékra korlátozza bármely egyedi részvényes szavazati jogát a Volkswagenben, függetlenül a tulajdoni arányától. Viszont most már a Porschénak és az alsó-szászországi tartományi kormánynak együttesen 51,65 százalékos többsége van a Volkswagenben. Az alsó-szászországi kormány hétfőn üdvözölte a Porsche "intézkedését".

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Hibridautót dob hamarosan piacra a Porsche

Az uniós előírások nyomására a stuttgarti Porsche tervbe vette, hogy járműveinek széndioxid-kibocsátását jelentősen csökkenti. Genfben bejelentették: minden Porsche típus már jövő évtől megfelel a majd csak 2009 szeptemberétől érvényes Euro 5 normának, sőt, még a csak most meghatározott és legkorábban 2014 szeptemberében életbe lépő Euro-6 előírásainak is.

MTI Autó

A Porsche hozza a legtöbb pénzt

A stuttgarti Porsche sportautógyár keres a legtöbbet egy-egy autón versenytársaihoz képest. A B und D-Forecast gazdaságkutató intézet felmérése szerint a Porsche minden egyes eladott autón 21 ezer 799 eurót keres adózás előtt. Ez kilencszer annyi, mint a második helyezett BMW-é, ahol az adó előtt nyereség autónként 2475 euró.