szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Nagy teljesítmény, kis lökettérfogatú, alacsonyabb fogyasztású motor, dupla feltöltés. Bevezetése óta több mint 41 ezer TSI-motoros Golfot, Jettát és Tourant adtak át.

© hvg.hu
A kompresszorral és turbóval feltöltött motornak egyelőre két teljesítményszintje létezik. A kínálat legfiatalabb TSI-motoros típusa a Golf Variant, július elsejétől már megvásárolható Németországban. Kezdetben a 140 lóerős TSI lesz elérhető, nem sokkal később pedig a 170 lovas TSI segítségével is szárnyalhat majd a kombi.

Jelenleg a Volkswagen a TSI-motorokat a Golfhoz, a Golf Plushoz, a CrossGolfhoz, a Jettához és a Touranhoz kínálja. Év végén az új Tiguan is csatlakozik a kínálathoz, napjainkban pedig már tesztelnek egy földgáztüzelésű TSI-motorváltozatot egy Passatban.

© VW
A TSI-motorok alapvető műszaki jellegzetessége a downsizing, vagyis a motor literteljesítményének csökkentése. Ezekben az esetekben a hengerűrtartalom változatlan marad, vagy akár még csökkenhet is, ugyanis az intelligens feltöltőrendszer tiszta, környezetkímélő tolóerőről és alacsony költségekről gondoskodik.





HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Kategóriájában a kettős feltöltésű TSI győzött

A VW új, kettős feltöltésű motorja, amelyben egyszerre dolgozik egy kompresszor és egy turbófeltöltő, meggyőzte a nemzetközi szakembereket: az új 1,4 literes, 125 kW / 170 LE teljesítményű benzinmotor két elismerést is szerzett a nemzetközi „Az Év Motorja 2006” szavazáson. A TSI lett a legjobb motor az „1 és 1,4 liter közötti hengerűrtartalom” kategóriában. Ezen felül pedig a zsűri neki ítélte a „2006 Legjobb Új Motorja” díjat is.

automenedzser.hu Autó

VW Touran teszt: varázslatos turnébusz

Hétszemélyes, praktikus, ám dobozformája megtévesztő. Visszafogott eleganciája mögött vad szív lapul, a Volkswagen Touran TSI ösztönből megy, varázsszóra repül.