Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"af83c1b5-6988-4a62-8721-95516e25a4fe","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Az európai szélsőjobb lehetőségei és korlátai, egy európai háború esélyei, Trump harca a bíróságok ellen – válogatásunk a világlapok írásaiból.","shortLead":"Az európai szélsőjobb lehetőségei és korlátai, egy európai háború esélyei, Trump harca a bíróságok ellen – válogatásunk...","id":"20250601_nemzetkozi-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/af83c1b5-6988-4a62-8721-95516e25a4fe.jpg","index":0,"item":"0caada45-0c5b-46a3-9e9c-111254d19f28","keywords":null,"link":"/360/20250601_nemzetkozi-lapszemle","timestamp":"2025. június. 01. 10:09","title":"Európa sorsa múlik azon, ki nyeri ma a lengyel elnökválasztást – nemzetközi lapszemle","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4cf390af-be28-4617-a8af-4b2e356ddaf6","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Két halálos áldozata van a németországi Észak-Rajna-Vesztfália tartományban szombat reggel történt repülőgép-balesetnek.","shortLead":"Két halálos áldozata van a németországi Észak-Rajna-Vesztfália tartományban szombat reggel történt repülőgép-balesetnek.","id":"20250531_Nemetorszag-kisrepulogep-baleset","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4cf390af-be28-4617-a8af-4b2e356ddaf6.jpg","index":0,"item":"7e6aec4c-1882-42a5-bc2d-0e6c25223563","keywords":null,"link":"/vilag/20250531_Nemetorszag-kisrepulogep-baleset","timestamp":"2025. május. 31. 17:45","title":"Motorhiba miatt lezuhant és egy lakóházba csapódott egy kisrepülőgép Németországban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9315d3b1-c52d-4971-b707-3a56f8d98998","c_author":"HVG","category":"360","description":"A csontritkulás népbetegség, Magyarországon körülbelül 700-800 ezer embert érint. Megelőzésében és kezelésében is kulcsszerepe van az életmódnak, különösen az étkezésnek és a mozgásnak. Hogyan eszik, és hogyan sportol, akinek sikerült visszájára fordítani a folyamatot? Milyen figyelmeztető tünetek jelentkezhetnek még sok-sok évvel a csonttörés előtt, és kinek jár az ingyenes szűrés Magyarországon?","shortLead":"A csontritkulás népbetegség, Magyarországon körülbelül 700-800 ezer embert érint. Megelőzésében és kezelésében is...","id":"20250531_hvg-csontig-hatol-csontritkulas-megelozes-ingyenes-szures","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9315d3b1-c52d-4971-b707-3a56f8d98998.jpg","index":0,"item":"a0a115f5-e922-440a-ba51-ca3b7010350c","keywords":null,"link":"/360/20250531_hvg-csontig-hatol-csontritkulas-megelozes-ingyenes-szures","timestamp":"2025. május. 31. 17:00","title":"A csontritkulás nemcsak megelőzhető, de úgy tűnik, visszafordítható is – így fogjunk neki","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"583f1140-48fe-4404-9281-b6af64c0a689","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Végső soron a Mol kiszállása nyírta ki a Fehérvárt, a szponzorpénz 1,5 milliárd forintról 43 millióra esett. A tavalyi veszteséggel alig maradt a szebb napokat látott, immár az elsőosztályból kizúgott klub tartalékából.","shortLead":"Végső soron a Mol kiszállása nyírta ki a Fehérvárt, a szponzorpénz 1,5 milliárd forintról 43 millióra esett. A tavalyi...","id":"20250531_Garancsibol-epp-akkor-tort-ki-az-egyforintos-nagyvonalusag-amikor-elfogy-a-penz-Fehervaron","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/583f1140-48fe-4404-9281-b6af64c0a689.jpg","index":0,"item":"3b2075ed-73df-4b4c-9671-5ef81479a43a","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250531_Garancsibol-epp-akkor-tort-ki-az-egyforintos-nagyvonalusag-amikor-elfogy-a-penz-Fehervaron","timestamp":"2025. május. 31. 11:15","title":"Garancsiból épp akkor tört ki az egyforintos nagyvonalúság, amikor elfogy a pénz Fehérváron","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c4f5a618-9608-4ac0-a0e9-72987b04eafa","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A PwC legfrissebb kutatása szerint a mesterséges intelligencia a következő évtizedben évi egy százalékpontot adhat hozzá a gazdaság növekedési üteméhez, ami a világ 19. századi iparosítását jellemző fejlődéshez mérhető. ","shortLead":"A PwC legfrissebb kutatása szerint a mesterséges intelligencia a következő évtizedben évi egy százalékpontot adhat...","id":"20250531_pwc-kutatas-mesterseges-intelligencia-gdp","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c4f5a618-9608-4ac0-a0e9-72987b04eafa.jpg","index":0,"item":"1b3a8fb2-81ff-465e-bb48-91c383d8882f","keywords":null,"link":"/tudomany/20250531_pwc-kutatas-mesterseges-intelligencia-gdp","timestamp":"2025. május. 31. 10:03","title":"Akár 15 százalékponttal ugorhat meg a GDP, mutatjuk hozzá a receptet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9d211e0b-1309-455a-8154-d20fbe6ce18f","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A párizsi olimpia előtt érezte először a vitorlázó világbajnok Érdi Mária, hogy számára is realitás aranyérmet nyerni. A sérülése súlyosbodása miatt azonban nem tudott úgy teljesíteni, ahogy szeretett volna, és nem tagadja, a mai napig fájdalmas neki, hogy nála egyébként kevésbé eredményes versenyzők nyertek helyette érmeket. Azóta megoperálták, s most azért dolgozik, hogy három év múlva, Los Angelesben beteljesüljön az álma. Mindent ennek rendel alá, és a stábja tagjaitól is azt várja el, hogy igyekezzenek vele együtt fejlődni, motiváltak maradni. Szilágyi Áronnak és Kenyeres Andrásnak arról is beszélt a Penge podcastban, hogy több edzővel is szakított már amiatt, mert nem hallgatták meg a véleményét, pedig ma már van olyan képzett és tapasztalt, hogy konkrétan meg tudja fogalmazni, mire van szüksége a győzelmekhez.","shortLead":"A párizsi olimpia előtt érezte először a vitorlázó világbajnok Érdi Mária, hogy számára is realitás aranyérmet nyerni...","id":"20250531_erdi-maria-vitorlazas-interju-szilagyi-aron-penge-podcast","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9d211e0b-1309-455a-8154-d20fbe6ce18f.jpg","index":0,"item":"6fcf44f8-1cc8-4b15-9f3f-6cdf8784c1ce","keywords":null,"link":"/elet/20250531_erdi-maria-vitorlazas-interju-szilagyi-aron-penge-podcast","timestamp":"2025. május. 31. 07:00","title":"„Sírva könyörögtem az edzőmnek, hogy haza szeretnék menni” – Érdi Mária a Penge podcastban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"58e9b14d-c1ce-4d86-888b-8706238debf8","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Július 10-12. között lesz Szlovákia legnagyobb fesztiválja, reméljük most a természet is kegyes lesz a bulizókhoz.","shortLead":"Július 10-12. között lesz Szlovákia legnagyobb fesztiválja, reméljük most a természet is kegyes lesz a bulizókhoz.","id":"20250601_Iggy-Pop-Queens-Of-The-Stone-Age-Fontaines-DC-iden-is-erdemes-a-Pohodat-valasztani","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/58e9b14d-c1ce-4d86-888b-8706238debf8.jpg","index":0,"item":"76d9a5b2-7ca0-4f65-b10c-1104192fd24a","keywords":null,"link":"/kultura/20250601_Iggy-Pop-Queens-Of-The-Stone-Age-Fontaines-DC-iden-is-erdemes-a-Pohodat-valasztani","timestamp":"2025. június. 01. 11:36","title":"Iggy Pop, Queens Of The Stone Age, Fontaines DC – idén is érdemes a Pohodát választani","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c5af54b1-5e73-4a39-a7c0-52377afbc287","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A profit alig valamicske, semmiség a régi szép időkhöz képest, de legalább nem milliárdos veszteség, mint a válás után közvetlenül.","shortLead":"A profit alig valamicske, semmiség a régi szép időkhöz képest, de legalább nem milliárdos veszteség, mint a válás után...","id":"20250531_Meszaros-Lorinc-exveje-ujra-nyereseget-tudott-csinalni-a-valas-utan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c5af54b1-5e73-4a39-a7c0-52377afbc287.jpg","index":0,"item":"2d59603c-87d0-4195-a03e-ff7aef7a91ef","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250531_Meszaros-Lorinc-exveje-ujra-nyereseget-tudott-csinalni-a-valas-utan","timestamp":"2025. május. 31. 15:35","title":"Mészáros Lőrinc pária exveje újra nyereséget tudott csinálni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Ritka kényelmes a búcsúzó C-osztály különleges modelljének a belseje. Nem csupán az anyagok minősége mondatja ezt a sablonszöveget velem, az illesztések, a megmunkálás és az összerakás milyensége is példás. Mindent beleadtak, ami ezt a klasszikus járművet az évtizedek során naggyá tette. Ennek ellenére hiányzott az autóból az az érzés, az az élmény, ami arra késztetne, hogy magamévá tegyem. Csak azért venném meg, mert Mercedes, nem szerelemből, csak érdekből állnék össze vele. Megadja, ami a testnek szükséges, a léleknek viszont nem ad sok pluszt.
A klíma automatikus, kétzónás, manuális, az első bőrülések fűthetők (nettó 87 ezer forintért). A beltér eleganciája fényűző, ám kevésbé rendezett, mint mondjuk az E-, vagy S-osztályban. Sokféle formájú, anyagú és arculatú elemekből áll össze heterogén egésszé. Kicsit zazis a kapcsolók, gombok és bütykök tengere. Viszont gazdagon felszerelt. A PTS parkolás- és tolatássegítő rendszer telitalálat, igaz ezt nem adják a Mystic felszereltséggel, ezért külön kell fizetni, nettó 193 ezer forint az ára. A középkonzol echte Mercedes, de a világítás körkapcsolója kissé régimódi, az elektromos tükrök, az ablakemelők gombjai is teljesen más stílusról árulkodnak, ráadásul eldugták mélyen az ajtókarfába.
A vezető lábtere korlátozott, vezetés közben érződik, hogy a legkisebb limuzinban ülünk, a bal lábunknak nincs kényelmes helye csak, ha kinyújtjuk. Praktikumban nincs otthon a C-osztály: kartámasz, pohártartó van elöl, hátul, ám a hátsó üléspad nem dönthető, így meg kell elégednünk a 455 literes csomagtartóval. A kormány a Mercedestől megszokott négyküllős bőrös kormány, jó a fogása, pontos a kormányzása. A visszapillantók jó kilátást nyújtanak.
Az autó lomha, a 122 lovas dízelmotor nem a kínálat csúcsa. Ha nagyon erőltetjük, az ötfokozatú nyomatékváltó (tempomattal 511 ezer forintért) kézi használatával sportfokozatban ki tudjuk ugrasztani a szunnyadó gazellát a kocsiból, de alapvetően ez az autó a kényelmes, nyugodt autózás megtestesülése. A négyhengeres dízel lassan ébredezik, de 2500-as tengelyenkénti fordulat után magabiztosan húz. Városi forgalomban hangos, országúton, nagy sebességnél halk. Futóműve szokatlanul kemény, tetszetősen sportos, rossz úton, kátyúkon sem kellemetlen. A hét-duplaküllős design fantázianevű 17 hüvelykes könnyűfém keréktárcsákon (a mystic-felszereltség része) 225/45-ös Continental nyárigumik voltak. Az ötszáz kilométeres tesztút során, vegyes használatban 7,8 liter üzemaggal beérte a kocsi. Bár hátsókerék-hajtású, élvezkedni, sodródni nem lehet vele, az ESP egy pillanatra sem lankad, száraz úton nem lehet kihozni a béketűrésből. Sárban egy kicsit sikerült riszáltatni, de az elektronika ekkor is résen volt.
Van egy kis nőiesség, kis feminin jelleg is az autóban, nem hiába látni annyi hölgyet a volánja mögött. Ebben a színben (designo Mystic-vörös a hivatalos neve) pedig egyenesen csábít az autó. Legyen az férfi, legyen az nő, fiatal vagy öreg, mindenki beleszeretett. Kár, hogy a végére hagyták, ezzel a színnel önmagában néhány százalékkal meg lehetett volna dobni az eladásokat. Igaz, erre nagy szüksége nincs a DaimlerChryslernek, a C-osztály a legjobban fogyó terméke. A Mystic-C kívül belül műremek, különleges lilásvörös fényezése tökéletesen megy a bézs belsőhöz. Azt is lázba hozza, aki egyébként nem annyira csillagpárti.
A Mystic Edition darabszáma, gyártása és ára is limitált: 2006 szeptemberében és októberében világszerte mindössze 499 darabot gyártottak a különleges modellből. A Mystic Edition csomaghoz járó kétmillió forint értékű extrafelszereléshez 270 ezer forintért juthatnak az ügyfelek. A Mystic Edition csomag kizárólag a C-osztály limuzinokhoz rendelhető négyféle Elegance kivitelben. A designo metálfényezések, a különleges fabetétek és bőrkárpitok exkluzív megjelenést kölcsönöznek a Mystic Edition-nek. Háromféle designo fényezés - designo mysticrot, designo mokka fekete és a designo ezüst - mellé Kieselbeige bőrkárpit és Laurel fabetét társul. A designo mysticblau fényezést az alpaka szürke bőrkárpit és madárszemoptikájú fabetét emeli ki.
B. Cs.
Műszaki adatok (Oldaltörés)
Mercedes-Benz C200 CDI, Mystic Edition
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3)
2148
Környezetvédelmi besorolás
Euro 4
Max. teljesítmény lóerő
122 lóerő 4200-as fordulaton
Max. nyomaték: Nm
270 Nm 1600-as fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm)
2715
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
4526/1728/1426
Csomagtér
455 liter
Saját tömeg (kg)
1535
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h)
208
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)
11,7
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi
8,5
Országúti
5,1
Vegyes
6,3
Tesztfogyasztás
7,8
CO2 kibocsátás (g/Km)
167
ÁRA
Az autó alapára 8,141 millió forint, a tesztelt autó ára 9,624 millió forint
Teszteltem A-osztályt, vezettem B-osztályt, de komolyan mondom most itt, ebben az autóban tapasztaltam először, mit is jelent igazán a Mercedes életérzés. Esztelen tempó, elképesztő méretek, ó micsoda mámor.
Most érdemes Mercedes-Benz C-osztályt vásárolni: a kifutó modellek eddig soha nem látott kedvezményekkel várják leendő tulajdonosaikat a hazai Mercedes-Benz márkakereskedésekben.
A teljesen újjávarázsolt kompakt limuzin az elődmodellhez képest 13 százalékkal nagyobb teljesítményre képes, valamint hat százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyasztó négy- és hathengeres motorok választékát kínálja.
A Mercedes-Benz az S-osztály kínálatát az S 420 CDI modellel bővíti. Az új nyolchengeres járművet a legkorszerűbb, 235 kW/320 LE-s, 730 Nm nyomatékú V8-as CDI motor hajtja. Az új S 420 CDI már rendelhető Magyarországon: a rövid tengelytávú változat alapára 27 millió forint, a hosszú tengelytávú modellé 29 millió forint.