szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Szép forma, ócska beltér, intelligens, jövőbe mutató technika, lusta motor – szertefoszlott amerikai álom.

© hvg.hu
Amerikában lenyűgözött az új Sebring formavilága, csőrös orra, szép ívei, domborított motorházteteje, csillogó kilincsei. Itthon már csak rossz kritikákat olvastam róla, ezért óvatosan vettem birtokba Amerika megújult hírnökét.

Amilyen szép kívülről az autó, olyan nagy csalódás belül. Ennyi rossz minőségű műanyag és gagyi megoldás nem szerepelt még amerikai autóban, de megkockáztatom, még egy koreaiban sem. Az autó belseje egyébként inkább illik egy Hyundai Sonatához, mintsem egy Chryslerhez. Nem tudom jelenleg a Chrysler-konszern (talán még DaimlerChrysler) palettáján milyen pozíciót kapott a Sebring, de hogy nem prémium autó, az biztos. Pedig sok adottsága képessé tenné erre a feladatra is.

Az autó multimédiás központja például páratlan, teljesen lenyűgözött: háromdimenziós navigáció, merevlemezes zenelejátszó, Bluetooth-kapcsolat, USB-csatlakozó, 10 gigás memória, képnézegető funkció és minőségi hangszórók. Az ülések elektromosak, az egyik pohártartó fűthető és hűthető, van tempomat, digitális klíma, elektromosak a tükrök és az ablakok. Volt egy pillanat, amikor majdnem bedőltem a technikai trükköknek, de aztán a valóság talajára kormányoztam a hajót. A fűthető ülések valamilyen bőrszerű anyagból vannak, oldaltartásuk nincs, az ember úgy csúszkál bennük, mint egy élményparkban.

© hvg.hu
A vezetőt igénytelen, fröccsöntött műanyagidomok veszik körül, ócska fa(műanyag)betétek, a kapcsolók rossz minőségűek, a műszerek jelentik a belső dizájn fénypontját, az analóg órával együtt. A kormány majdnem jó, csak a középső villák kopogós betétjei mindent elrontanak, nem kényelmes a fogása. Az üléspozíció magas, az autó jól belátható, parkolóradar nem volt a tesztautóban. A pedálok elrendezése is rossz volt, lapos cipőben is összeakadtak a lábaim és a pedálok.

Kényelmes és félig praktikus autó ugyanakkor a Sebring, pohártartóból hatot kapunk, hátul három felnőtt is kényelmesen elfér, a kesztyűtartó méretes, akárcsak a csomagtartó. Az ülések háttámlája sajnos nem dönthető, így a hosszabb tárgyak szállítását egy tetőcsomagtartó segítségével kell megoldani.

A lomha motorról, a bizonytalan úttartásról és a fogyasztásról a cikk folytatásában olvashat. Kattintson ide:

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Közös hibriden dolgozik a BMW és a DaimlerChrysler

A BMW és a DaimlerChrysler kiterjesztették együttműködésüket a hibridmeghajtás terén és egyenjogú partnerekként közösen fejlesztenek innovatív hibridmodult a prémium szegmens hátsókerék-meghajtású autói számára.

automenedzser.hu Autó

Mi lesz veled, Chrysler?

A General Motors, a Renault-Nissan, a PSA Peugeot Citroen, a Hyundai és a kínaiak mind arra várnak, hogy zöld utat kapjon a Chrysler eladása. De vajon megéri-e megvenni a tavaly 1,1 milliárd eurós veszteséget termelő amerikai mamutot?

MTI Autó

Félmillió tűzveszélyes terepjárót hív vissza a Chrysler

Közel félmillió járművet hív vissza a Chrysler az Egyesült Államokban azután, hogy több mint hatvan, tűzesettel kapcsolatos bejelentést kapott a 2004-2006-os Dodge Durango SUV modelljeinél, és a klímaberendezés meghibásodását jelezték Jeep Liberty SUV modelljénél is.