Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"af71976b-82b7-46f6-b611-1c666fb2f3f9","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"130 éve persze még nem is Skodának hívták a céget. ","shortLead":"130 éve persze még nem is Skodának hívták a céget. ","id":"20250514_Elektromoskent-tert-vissza-a-Skoda-1899-ben-gyartott-elso-motorkerekparja","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/af71976b-82b7-46f6-b611-1c666fb2f3f9.jpg","index":0,"item":"8c455581-ca6f-4e44-a41f-762f6cb18fa5","keywords":null,"link":"/cegauto/20250514_Elektromoskent-tert-vissza-a-Skoda-1899-ben-gyartott-elso-motorkerekparja","timestamp":"2025. május. 14. 20:20","title":"Autók előtt motorok: visszatért gyökereihez a Skoda egy retrofuturista géppel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9ab737c8-4398-4472-97f7-94875e01b1ec","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A jó öreg Volkswagen Bogár többe kerül, mint egy vadonatúj 8-as Golf.","shortLead":"A jó öreg Volkswagen Bogár többe kerül, mint egy vadonatúj 8-as Golf.","id":"20250515_felbukkant-egy-regi-vw-bogar-amit-eddig-meg-nem-is-hasznaltak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9ab737c8-4398-4472-97f7-94875e01b1ec.jpg","index":0,"item":"7d694ebd-29bf-4ea8-8a7e-d90fb8eb8f3d","keywords":null,"link":"/cegauto/20250515_felbukkant-egy-regi-vw-bogar-amit-eddig-meg-nem-is-hasznaltak","timestamp":"2025. május. 15. 06:41","title":"Felbukkant egy régi VW Bogár, amit eddig még nem is használtak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3bf45ab7-bedf-4b67-9e8d-8887edbc4974","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A második világháború alatt hosszú időbe telt, a jelenlegi technológia segítségével azonban könnyed ujjgyakorlat lenne feltörni az Enigma titkosítását a szakértők szerint.","shortLead":"A második világháború alatt hosszú időbe telt, a jelenlegi technológia segítségével azonban könnyed ujjgyakorlat lenne...","id":"20250514_enigma-kod-titkositas-feltorese-masodik-vilaghaboru-modern-technologia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3bf45ab7-bedf-4b67-9e8d-8887edbc4974.jpg","index":0,"item":"4f1c3562-251d-4df7-b0a5-938e8b2bf4f0","keywords":null,"link":"/tudomany/20250514_enigma-kod-titkositas-feltorese-masodik-vilaghaboru-modern-technologia","timestamp":"2025. május. 14. 17:03","title":"Mennyi idő alatt törné fel az Enigmát a XXI. század technológiája? Megszólaltak a szakértők","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5b4555d0-44bb-4d89-9872-ad0458b05c31","c_author":"BioTechUSA-cégcsoport ","category":"brandcontent","description":"Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági nehézségek ellenére a vállalat stabil eredményeket mutatott fel 2024-ben, bár a növekedési ütem némileg lassult a korábbi évekhez képest. Európa egyik legnagyobb étrend-kiegészítő gyártójának és forgalmazójának árbevétele 3,5 százalékkal, 93,7 milliárd forintra emelkedett, miközben az EBITDA-ja 2 százalékkal 10,68 milliárd forintra nőtt.","shortLead":"Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági nehézségek ellenére a vállalat...","id":"20250423_BiotechUSA-FC-Barcelona-gazdasagi-eredmenyek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5b4555d0-44bb-4d89-9872-ad0458b05c31.jpg","index":0,"item":"c2714ca0-eaf1-48ac-8e70-753bac2be2b8","keywords":null,"link":"/brandcontent/20250423_BiotechUSA-FC-Barcelona-gazdasagi-eredmenyek","timestamp":"2025. május. 14. 19:30","title":"Közel 2000 embernek ad munkát, és töretlenül növekszik a hazai vállalat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b4bb278f-3455-4d9e-b80c-a313c037434f","c_author":"Németh András","category":"vilag","description":"Ukrán források szerint várhatóan csütörtök helyett csak pénteken újítják fel Isztambulban a több mint három éve megszakadt ukrán–orosz tárgyalásokat a lehetséges tűzszünetről, illetve a 2022 februárja tartó konfliktus végleges lezárásáról. A késés oka, hogy az ukrán várakozásokkal ellentétben nem jelent meg a török metropoliszban Vlagyimir Putyin orosz államfő, és emiatt a Törökországban tartózkodó Volodimir Zelenszkij ukrán elnök csak délután jelölte ki a Kijevet képviselő politikusokat.","shortLead":"Ukrán források szerint várhatóan csütörtök helyett csak pénteken újítják fel Isztambulban a több mint három éve...","id":"20250515_kesik-a-kozvetlen-ukran-orosz-targyalasok-isztambuli-felujitasa-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b4bb278f-3455-4d9e-b80c-a313c037434f.jpg","index":0,"item":"e8ccf71f-bcc8-4e11-96f0-0c63afa26388","keywords":null,"link":"/vilag/20250515_kesik-a-kozvetlen-ukran-orosz-targyalasok-isztambuli-felujitasa-ebx","timestamp":"2025. május. 15. 19:08","title":"Késik az isztambuli orosz–ukrán tárgyalás, Zelenszkij nem hisz Putyinnak, Trump is szkeptikus","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"43f4c306-a63e-4c02-a322-0a7a8c72d1d2","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Az Axios és a CNN két munkatársa által írt könyv alapját a Demokrata Párt belső körének tagjaival készült 200 interjú képezi.","shortLead":"Az Axios és a CNN két munkatársa által írt könyv alapját a Demokrata Párt belső körének tagjaival készült 200 interjú...","id":"20250515_biden-konyv-leepules-demokratak-usa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/43f4c306-a63e-4c02-a322-0a7a8c72d1d2.jpg","index":0,"item":"e49698a3-4916-47b7-8d6b-396437313c60","keywords":null,"link":"/vilag/20250515_biden-konyv-leepules-demokratak-usa","timestamp":"2025. május. 15. 16:31","title":"Két éven át rejtegették Joe Bident a saját kormánya elől is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"842e31be-702e-4a43-9aed-fdb1f94e2f6e","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Hatállomásos, Közel elnevezésű turnéra indul a Quimby, hogy megidézzék „a régi klubkoncertek családias légkörét”. Rég nem játszott dalok is előkerülnek majd.","shortLead":"Hatállomásos, Közel elnevezésű turnéra indul a Quimby, hogy megidézzék „a régi klubkoncertek családias légkörét”. Rég...","id":"20250515_Meguntak-a-nagyszinpadot-klubturnera-indul-a-Quimby","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/842e31be-702e-4a43-9aed-fdb1f94e2f6e.jpg","index":0,"item":"19b456e8-f6cb-4d78-9067-c843c0a52f1a","keywords":null,"link":"/kultura/20250515_Meguntak-a-nagyszinpadot-klubturnera-indul-a-Quimby","timestamp":"2025. május. 15. 15:06","title":"Megunták a nagyszínpadot, klubturnéra indul a Quimby","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e967086f-67d0-4878-99cf-37eb16ae3f0e","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A NASA számításai szerint a Hold Földről látható oldala nemcsak a felszínen más, mint a túlsó oldal, a mélyben is eltéréseket tapasztalni.","shortLead":"A NASA számításai szerint a Hold Földről látható oldala nemcsak a felszínen más, mint a túlsó oldal, a mélyben is...","id":"20250515_hold-belseje-szerkezet-kopeny-kulonbseg-nasa-kutatas-grial","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e967086f-67d0-4878-99cf-37eb16ae3f0e.jpg","index":0,"item":"e063d15b-5f66-4fcf-a853-264b825895f0","keywords":null,"link":"/tudomany/20250515_hold-belseje-szerkezet-kopeny-kulonbseg-nasa-kutatas-grial","timestamp":"2025. május. 15. 13:03","title":"Valami nagyon furcsa dolog történik a Hold belsejében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Sprinter kategóriájában egyedülállóan gazdag alapfelszereltség...
am
A Sprinter kategóriájában egyedülállóan gazdag alapfelszereltség biztosítja az utasok és a rakomány biztonságát: Adaptive ESP, ABS, ASR, ABV, BAS, vezetőoldali légzsák, rögzítőfülek a padlón és a B-oszlopon. Emellett tesztautómban további innovációkat szereltek be: bi-xenon fényszórókat (164 ezer forint), automatikus klímaberendezést (330 ezer forint), automatikus sebességváltót (256 ezer forint) tempomatot (66 ezer forint), lengő vezetőülést (70 ezer forint), fűthető, elektromos tükröket (48 ezer forint), elektromos, távirányítóról is nyitható oldalajtókat (178 ezer forint), kárpitozott rakodóteret (123 ezer forint), fa padlóborítást (127 ezer forint), 270 fokban nyíló hátsó kétszárnyas ajtót (84 ezer forint), kulcsnélküli nyitást (256 ezer forint), multifunkciós, állítható kormányt (67 ezer + 21 ezer forint) parkolássegítő rendszert (181 ezer forint).
Ez utóbbi nélkül mozdulni sem mertem volna. Mondanom sem kell ennél nagyobb járművel még nem közlekedtem közúton, így ha előtte nem gyakoroltam volna egy fél méterrel rövidebb Masterrel, be sem merek szállni a pilótafülkébe. A Sprinter elkényezteti kollégáit, a sofőröket. Az üléspozíció, az ergonómia, az anyagok minősége, a beltér kidolgozottsága személyautós, a felszereltség pedig sok kisautón is túltesz. Természetesen az ára sem kisautós, a 6,371 milliós nettó ár az extrákkal könnyedén 9 millió környékére kúszik. Nettó.
am
am
A fullos Sprinter annak való, aki melóea is a csillagos márkát szereti, igazi luxustranszporter V6-os dízellel, automatikus váltóval. A motor meglepően halk, teherautós jellegét nem mutatja, annál inkább feszíti izomzatát. Lámpás indulásnál lemostam vele sok személyautót, a hat henger 184 lovas ereje ráadásul kellemes hangrobbanással társul. A nagy gázfröccs meglódítja a hatalmas testet, az intelligens (a raktér súlyelosztását is figyelembe vevő) ESP azonban vigyáz, nehogy kipördüljünk. Mivel nagyon magasan van a hasa, könnyedén elbánik a rossz utakkal, úgy, hogy a sebességet nem is kell nagyon visszafognunk, ha üresen megyünk. Fékei erősek, a négyfokozatú váltó illik a motorhoz. Fogyasztása a teljesítményhez mérten elfogadható, vegyes használatban, üresen 10,8 liter gázolajat fogyasztott 100 kilométerenként.
[[ Oldaltörés: Személyautós munkahely ]]
am
Az utasfülke praktikus, sok nyitott és zárt tároló áll a kisebb holmik rendelkezésére, rengeteg a pohártartó, de palackot biztonságosan csak az ajtóban tudunk magunkkal vinni. Az ülés légrugós, testtömegre szabható, kényelmes, kíméli a csontozatot, a fejtámla bőrös. A jobb oldali kettős ülés alatt van egy-egy öblös tárolórekesz, ahová még laptop és fotóstáska is befér. A Mercedes-jellegű műszerfalról zárható külön a csomagtér, a jobb oldali tolóajtó pedig a távkapcsoló mellett innen is működésbe hozható. Az ajtó érintésre megáll, így nem kell attól félnünk, hogy beszorulunk. A leghosszabb tengelytávú (4325 milliméter) változat 14 köbméteres rakterét ezúttal sem sikerült megtölteni, az a pár bicikli, létra, meg bútor, amit éppen szállítottam szinte elveszett a nagy ürességben. Luxustranszporter lévén trágyát nem tudunk benne szállítani, a fapadlózás mellett falemezekkel burkolták az oldalfalat is. Olyan, mint egy kis garzon. A hátsó ajtó 270 fokban is kinyitható, oldalfalához mágnesesen rögzíthető. A két szárny behajtásánál arra kell vigyáznunk, hogy a helyes sorrendet felcserélve ne csapjuk rá az egyik ajtót a méretes Merci-logóra, mert letörhet.
am
Az első parkolássegítő fényei a szélvédő alatt jelzik a távolságot, pont mint a személy Mercedesekben. Nincs hátsó ablakunk, így a kilátásban sokszor csak a tükrökre hagyatkozhatunk, parkoláskor a tolatóradar hangjelzését a tükrökben felvillanó ledek egészítik ki, a technika segítségével akár könnyed is lehet a parkolás. Nem az. Már a megfordulás is komoly gondot okoz, sokszor inkább tettem egy kört, mintsem kínlódjak. A legnagyobb veszély nem is az, hogy meghúzzuk a hatalmas dobozt, hanem hogy véletlenül másban, vagy más vagyonában kárt okozunk. Hiába, ez is egy külön készség, tudás, transzportert vezetni tudni kell.