A halasztást az Aixam Mega Hungary Kft. jogi képviselője kérte a jogi helyzet áttekintésére hivatkozással. Bander Ferenc, az Aixam Mega Hungary Kft. tulajdonos ügyvezetője a tárgyalás után az MTI-nek elmondta: a hatóságot mintegy 24 millió forint kártérítésre perli a cég, mert a közlekedési hatóság személygépjárműnek minősítené az általuk forgalmazott járművet, amelyre a gyártó segédmotor tanúsítvánnyal rendelkezik az Európai Unió egész területére. Az ügyvezhető szerint a kft.-nek a nehezebb eladhatóság miatt kára keletkezik, hiszen a személygépkocsik üzembehelyezése és üzemeltetése drágább, mint a segédmotoroké.
Bander Ferenc szerint a hatóság 2005-ben bejelentésükre - mely szerint az uniós típusengedély alapján segédmotorként kívánják forgalmazni Magyarországon az Aixam típusú mopedautókat - tájékoztatóban, és nem határozatban közölte velük, hogy személygépkocsiként honosítanák a járművet. Az ügyvezető szerint Magyarországon is segédmotorként kellene honosítani a járművet.