szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A Fővárosi Bíróság novemberre halasztotta a keddi első tárgyaláson az Aixam Mega Hungary Kft. kártérítési perét, amelyet a felperes a Nemzeti Közlekedési Hatóság ellen indított.

A halasztást az Aixam Mega Hungary Kft. jogi képviselője kérte a jogi helyzet áttekintésére hivatkozással. Bander Ferenc, az Aixam Mega Hungary Kft. tulajdonos ügyvezetője a tárgyalás után az MTI-nek elmondta: a hatóságot mintegy 24 millió forint kártérítésre perli a cég, mert a közlekedési hatóság személygépjárműnek minősítené az általuk forgalmazott járművet, amelyre a gyártó segédmotor tanúsítvánnyal rendelkezik az  Európai Unió egész területére. Az ügyvezhető szerint a kft.-nek a nehezebb eladhatóság miatt kára keletkezik, hiszen a személygépkocsik üzembehelyezése és üzemeltetése drágább, mint a segédmotoroké.

Bander Ferenc szerint a hatóság 2005-ben bejelentésükre - mely szerint az uniós típusengedély alapján segédmotorként kívánják forgalmazni Magyarországon az Aixam típusú mopedautókat  -  tájékoztatóban, és nem határozatban közölte velük, hogy személygépkocsiként honosítanák a járművet. Az ügyvezető szerint Magyarországon is segédmotorként kellene honosítani a járművet.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

automenedzser.hu Autó

Mopedautósok csatája a hatóságokkal

Több uniós országban segédmotornak minősülnek a jogosítvány nélkül vezethető ultrakönnyű miniautók. A honi közlekedési hatóságok viszont személygépkocsit látnak bennük, amiért egy vállalkozó beperelte az államot.