szerző:
MTI

A közép-európai országok használtautó-piacain azok a modellek szerepelnek az eladási listák első három helyén, amelyek gyártóit a vásárlók hazai vállalatnak tekintik - derül ki az egyik nagy használtautó-kereskedő ügyfelei körében elvégzett felméréséből.

Az AAA Auto közleménye szerint Magyarországon - az esztergomi gyártásnak köszönhetően - a Suzuki márka rendelkezik az átlagnál magasabb részesedéssel, a cég magyar telephelyein értékesített gépkocsik 18 százaléka Suzuki modell, közülük is a Swift, az Ignis, illetve a WagonR+ áll az  eladási lista élén.

Csehországban és Szlovákiában a Skoda vezeti az eladási listát, a Felicia, Fabia és Octavia modellekkel. A cég csehországi eladásainak 37 százalékát, szlovákiai eladásainak pedig 36 százalékát teszik ki a Skoda modellek - áll a közleményben. Lengyelországban, ahol az Opel rendelkezik több összeszerelő üzemmel, az Astra, a Vectra, illetve a Corsa vezetik a használtautó-eladási listát a cég adatai szerint. A román piacon is hasonló eredményre jutott a cég, ott az eladások 14 százalékát a Dacia modellek teszik ki, közülük is a Logan, a Solenza valamint a Supernova eladásai jelentősek.

A közlemény szerint a hazai gyártású modellek népszerűsége a kiterjedt értékesítési- és szervízhálózatnak, illetve a biztosítási kedvezményeknek is köszönhető.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
hvg.hu Gazdaság

Befuccsol a magyar bioetanolbiznisz?

Mesés összeggel kecsegtette a termelőket és a gazdákat az agrártárca 2006 nyarán. Csakhogy ma már a hosszú távú megállapodások sem vonzzák a gazdákat.

hvg.hu Autó

Középkategóriában támad a Suzuki - videóval

A kisautók kerülnek a figyelem középpontjába a jövőben – legalábbis a legutóbbi autóvásárokon erről beszéltek a legtöbbet. Csupán kiskategóriás autókkal azonban nem lehet piacvezetőnek lenni. A Suzukinál úgy vélik, a középkategóriában is fejlesztenie kell.

MTI/hvg.hu Autó

Autópiac: a térségben csak Lengyelország és Románia előz meg

Áprilisban 1 millió 420 ezer 944 új személyautó kapott rendszámot Európában, 9,6 százalékkal több, mint tavaly áprilisban, de a növekedés lényegében annak tudható be, hogy három munkanappal több volt idén áprilisban, mint tavaly áprilisban.

hvg.hu Autó

Hogyan vezessünk Európában? – bírságok, szabályok

Ahány ország, annyi szokás. Ez az igazság természetesen a külföldi nyaralásokra is vonatkozik. Mielőtt autóval útnak indulna, nem árt, ha utánanéz annak, az adott országban milyen közlekedési szabályok vannak érvényben.

hvg.hu Autó

Milyen cégautót kaphatunk 8 millió forintért?

A flottákat fenntartó cégek 3-4 évente felteszik a kérdést, milyen autókat vegyenek a beosztottaknak és a vezetőknek? Háromrészes sorozatunkban a magyar autópiac kínálatából tallózunk különféle szempontok szerint. A 4, 6 és 8 milliós cégautókat térképezzük fel. Kezdjük a vezetői autókkal: mit kapunk 8 millióért?

Fülke: Nem biztos, hogy jól járt Tarlós azzal, hogy Gulyás megzsarolta a budapestieket

Fülke: Nem biztos, hogy jól járt Tarlós azzal, hogy Gulyás megzsarolta a budapestieket

Megfelelési kényszer – vezettük a friss Opel Astrát

Megfelelési kényszer – vezettük a friss Opel Astrát

Orbán röhögve dőlhet hátra, míg Trócsányi legrosszabb napjai elé néz

Orbán röhögve dőlhet hátra, míg Trócsányi legrosszabb napjai elé néz

500 ezer forint alatti négyzetméteráron nem is nagyon érdemes budapesti lakásra számítani

500 ezer forint alatti négyzetméteráron nem is nagyon érdemes budapesti lakásra számítani

Nagykállóban lenne képviselő Orosz Mihály Zoltán

Nagykállóban lenne képviselő Orosz Mihály Zoltán

És akkor Matolcsy megígérte, hogy még évtizedekig tart az új magyar aranykor

És akkor Matolcsy megígérte, hogy még évtizedekig tart az új magyar aranykor