Irán visszalőtt: Katari és iraki amerikai bázisokat ért támadás
Teherán kommunikációjából az olvasható ki, hogy szeretnék az ellenségeskedést ennyiben hagyni.
A kérdésfeltevés természetesen sántít, hisz nem a kétliteres...
A kérdésfeltevés természetesen sántít, hisz nem a kétliteres benzinest állítjuk szembe a kétliteres dízellel. Tesztünkben a csúcsváltozat 2,5 literesét tettük próbára, amelyet sportautózásra hegyeztek ki. A másik alanyunk egy jól felszerelt, mondhatni business változata az új hatosnak, az előbbi négyajtós, a dízel pedig a praktikus ötajtós.
Már megjelenésükben is egyértelmű a különbség, ám csak a szakavatott szem veszi észre a hűtőmaszk rácsozásának, a frontrész krómcsíkjának eltéréseit vagy az egy számmal nagyobb kerekeket. A GTA-modell feketébe hajló padlizsánszínben tündökölt, a dízel királykékben pompázott. Külalakban tehát 1:1 az állás.
A csúcsváltozathoz extra bőrözés dukál, a belső kárpit bőr és szövet kényelmes kombinációja, a karunkkal, térdünkkel finom, puha anyagok érintkeznek. Az ülés sportos. A váltó pici karja egy tenyérnyire van a kormánytól, a benzinesé finomabban kapcsol. A dízelváltozat puritánabb, a kárpit csak szövet, az oldalborítások sem olyan selymesek. A műszerfalon és a műszerezettségben nincs nagy különbség, de amiben van eltérés, az szembetűnő. A dízelben nem volt ülésfűtés, de a tempomat, a Bose-hangrendszer, az automatikus kétoldali klíma, a hangvezérlés, a bi-xenon fény vagy a multifunkciós, négy irányba állítható kormány egyformán kényeztetett.
A Mazda6 külseje óriási változást hozott, az autó a konzervatív szürke eminenciás szerepből extravagáns macsó négykerekű jachttá változott, hullámzó formavilága, izgalmas részletei vonzzák a szemet. Ám belül nem történt nagy változás, a kézifék karja felcserélődött a pohártartókkal, a középkonzolról eltűntek a kerek légbeömlők és a középső tárolórekesz (kellett a hely a hifi hangszóróknak). Ami még érdekesebb, hogy a fedélzeti számítógép elbutult, az új modellekben csak pillanatnyi fogyasztást mér, pedig az elődben még tudott átlagolni is.
A GTA-ban úgy tündököl a műszerfal este, mint egy tuningautóban: a boost gomb megnyomásával a szokásos halvány piros/halvány kék háttér az MPS-modellekhez hasonlóan szinte kirobban, élénk kék alapon izzó vörösbe vált át. Parancsolja, hogy lépjünk rá keményen a gázpedálra. A dízel változat alapmegvilágítása ehhez képest csupasznak tűnik. Látványos a GTA-változat az is, ahogyan este a küszöbbe gravírozott Mazda6 felirat neonkékben világít. Belső fronton átveszi a vezetést a benzines GTA: 2:1.
Ha az élményt, vagyis a hajtást, az erőforrásokat vesszük górcső alá, egyértelműen a benzines csúcsváltozat a nyerő. 170 lóereje élénken mozgósítható, a kormány, a futómű és a váltó kifejezetten szereti a sportos vezetést, az autó a legérzékibb érintésre is meglódul, néha túl erőszakosan is, ilyenkor kissé befullad, megtorpan. Ez a jelenet ciki, ezért hamar hozzászoktattam a lábam a Mazdához: nem erőteljes rúgással, hanem finom, de határozott folyamatos gázadással lehet elérni a maximumot. Ilyenkor kilő, és ágyő, szabályok. Ennek épp az ellentéte a komótos dízel, amelynek ereje alig érzékelhető, pedig 143 lóerő van az orrában. A dízel morgása nem zavaró, a benzinesé kifejezetten kellemes. Kipufogóhangban nem erős a Mazda, dinamizmusát titkolja a 2,5 literes is. Mindkettő futóműve kemény, jól veszik a kanyarokat. Vezetési élményben a benzines viszi el a pálmát, az eredmény 3:1.
Ha a praktikumot nézzük, az ötajtós dízel a nyerő, a csomagtartó felértékelődik, a fogyasztásban pedig sokat ver a benzinesre. Az 500 kilométeres tesztút során 10 literes átlagfogyasztást mértem a benzinesben, a dízel ehhez képest megelégedett 7,5 literrel száz kilométerenként (400 kilométeres tesztelésen).
A hátsó ülésben utazók komfortja is az öngyulladósban jobb, a fiam a benzinesben folyton rosszul volt (a hirtelen indulások kissé gyomorforgatóak), a dízelben nem panaszkodott, ő inkább ezt venné. Az ötajtósban korlátozottabb a hátralátás, a parkolást mindkét modell esetében tolatóradar segítette. Az állás változik, 3:2, már csak az ár döntheti el a győzelmet. A kipróbált benzines változat 550 ezer forinttal kerül többe, akinek ez megéri, vigye, a többiek válasszák a dízelt és könyveljék el a meccset döntetlenre. A fair play szabályai úgyis ezt diktálják.
B. Cs.
Mazda6 2,5 GTA/2,0 CD143 TE Plus | |
MOTOR | |
Hengerűrtartalom (cm3) | |
Környezetvédelmi besorolás | EURO 4 |
Max. teljesítmény lóerő | 170 lóerő 6000-es fordulaton 143 lóerő 3500-as fordulaton |
Max. nyomaték: Nm | 226 Nm 4000-es fordulaton 330 Nm 2000-es fordulaton |
MÉRETEK | |
Tengelytáv (mm) | 2725 |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4755/1795/1440 |
Csomagtér | 519/510-1702 liter |
Tömege (kg) | 1320/1530 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Végsebesség (km/h) | 220/204 |
Gyorsulás 0-100 km/h (mp) | 8/10,7 |
FOGYASZTÁS (l/100 km) | |
Városi | 11,1/6,7 |
Országúti | 6,3/5 |
Vegyes | 8,1/5,6 |
Tesztfogyasztás | 10/7,5 |
CO2 kibocsátás (g/Km) | 192/149 |
ÁRA | 7,719/7,169 millió forint |
Teherán kommunikációjából az olvasható ki, hogy szeretnék az ellenségeskedést ennyiben hagyni.
Bár a támadás meglepte a világot, voltak jól látható előjelei annak, hogy mire készül az Egyesült Államok.
Az elnökkel egyszer az irodájában, egyszer pedig Lengyelországban próbáltak végezni.
Új idegenrendészeti eljárás indul.
Orbán korábban azt mondta, ez tüdőn lőné a gazdaságot.
Fizikai és mentális megterhelésre figyelmeztetnek.
Július elején újabb hullámra lehet számítani.