szerző:
hvg.hu

A jót könnyű megszokni, a legjobbról nehéz lemondani. A benzines izom-Mazda után kissé halványan muzsikált a dízel tömegmodell, de ha nem a vezetési élményre tesszük a hangsúlyt, akkor a végső számadásnál nehéz lenne a döntés. Mazda6: benzinest vagy dízelt vegyünk? A négy- vagy ötajtós kérdésre egyértelmű a válasz.

© Autómenedzser
A kérdésfeltevés természetesen sántít, hisz nem a kétliteres benzinest állítjuk szembe a kétliteres dízellel. Tesztünkben a csúcsváltozat 2,5 literesét tettük próbára, amelyet sportautózásra hegyeztek ki. A másik alanyunk egy jól felszerelt, mondhatni business változata az új hatosnak, az előbbi négyajtós, a dízel pedig a praktikus ötajtós.

Már megjelenésükben is egyértelmű a különbség, ám csak a szakavatott szem veszi észre a hűtőmaszk rácsozásának, a frontrész krómcsíkjának eltéréseit vagy az egy számmal nagyobb kerekeket. A GTA-modell feketébe hajló padlizsánszínben tündökölt, a dízel királykékben pompázott. Külalakban tehát 1:1 az állás.

© Autómenedzser
A csúcsváltozathoz extra bőrözés dukál, a belső kárpit bőr és szövet kényelmes kombinációja, a karunkkal, térdünkkel finom, puha anyagok érintkeznek. Az ülés sportos. A váltó pici karja egy tenyérnyire van a kormánytól, a benzinesé finomabban kapcsol. A dízelváltozat puritánabb, a kárpit csak szövet, az oldalborítások sem olyan selymesek. A műszerfalon és a műszerezettségben nincs nagy különbség, de amiben van eltérés, az szembetűnő. A dízelben nem volt ülésfűtés, de a tempomat, a Bose-hangrendszer, az automatikus kétoldali klíma, a hangvezérlés, a bi-xenon fény vagy a multifunkciós, négy irányba állítható kormány egyformán kényeztetett.


A teszt folytatása képekkel, adatokkal és a "párharc" végeredményével az Autómenedzser.hu autós portálon.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
hvg.hu Autó

Mazda-teszt: nyugodt erő

A Mazda marad a konzervatív értékeknél, szögletes vonalak, megnövelt utastér, masszív plató, nagy hasmagasság és hihetetlen terepjáró képesség.

automenedzser.hu Autó

Mazda-teszt: hess, stressz!

Jól felextrázva, egyhatos pörgős benzinmotorral , komfortosra hangolt futóművel és az enyhén sportosnak mondható menetdinamikával verhetetlen ár/érték arányt kínál a megújult hármas Mazda.

automenedzser.hu Autó

Mazda-teszt: hatos dobás

Nagy tér, elegancia, funkcionalitás, ésszerű dizájn és megújult sportos dízelmotor jellemzik a kedvező áron kapható Mazda6 sportkombit.

automenedzser.hu Autó

Szégyelli izmait a legerősebb Mazda

A japán gyártók közül egyedül a Mazda kínál brutális erejű csapott hátút. A Mazda3 MPS drága és torkos, vezetése különleges élmény.

automenedzser.hu Autó

Mazda-teszt: business class a turistaosztályon

A Mazda fenegyereke, az RX-8-as erősebb változata után kellett egy kis idő, amíg alkalmazkodtam a Mazda legerősebb dízeljéhez, a 143 lovas kétezres motor adottságaihoz. A hatosban a zoom-zoom életérzést visszafogottabbra vették a tervezők, ez a gép a megfontolt, kiegyensúlyozott, nyugodt és bölcs középvezetők autója.

Új funkció jött a Google Térképbe, jól jön majd legközelebb

Új funkció jött a Google Térképbe, jól jön majd legközelebb

Migránsozás: vagy valami, vagy mén valahová

Migránsozás: vagy valami, vagy mén valahová

Pikáns húzással lett részvényes az Est Médiában a főváros

Pikáns húzással lett részvényes az Est Médiában a főváros

Agüero autóbalesetet szenvedett

Agüero autóbalesetet szenvedett

Orbánnak egy nőt is jelölnie kell EU-biztosnak

Orbánnak egy nőt is jelölnie kell EU-biztosnak

Nem a szokásos koppintás lenne a kínai Rolls-Royce

Nem a szokásos koppintás lenne a kínai Rolls-Royce