szerző:
hvg.hu

A seregélyesi Zichy-Hadik kastély udvarán láthatták először itthon az újságírók az új Twingót, a Grand Modust és a négykerék-kormányzású zászlóshajót, a Laguna GT-t. Meglepetésként egy francia rendszámú, Dél-Koreából elindult, 33 ezer kilométert már maga mögött tudó Koleos is felbukkant a bemutatón. A Nissan-alapú koreai Renault a Selyemút vonalán halad Párizs felé.

© Autómenedzser
A Grand Modus kis egyterűből családivá lépett elő, megnövelt tengelytávja jól variálható hátsó üléssort és nagy csomagtartót eredményezett. A korábbi Modus nem volt sikertörténet, hazánkban nem is forgalmazták. Az alapból jól felszerelt egyterű indulóára 1,2 literes 75 lovas motorral 2,79 millió forint, a dízel csúcsváltozat 86 lovas motorral 3,81 millió forint. A Laguna GT 8,3 millió forinttól kapható nálunk, ezért 204 lovas benzinmotort vagy 180 lovas dízelt kapunk csúcsfelszereltséggel és négykerék-kormányzással. A szép kombiváltozat csak 200 ezer forinttal drágább. A Renault új műszaki büszkesége nagyban segíti a Laguna fordulását, 60 kilométer/órás sebességig a hátsó kerekek maximum 3,5 fokban az elsőkkel ellentétesen fordulnak el, így a GT fordulóköre megegyezik a Clióéval. Nagyobb sebességnél a kanyarstabilitást növeli az egyszerű alapokon nyugvó újítás, maximum 3,5 fokkal az elsőkkel megegyező irányba fordulnak el a hátsó kerekek.

© Autómenedzser
A Twingót nagy várakozások előzték meg, Európa egyik legsikeresebb kisautójából 2,4 millió talált már gazdára, köztük 11 ezer hazánkban. Sokan kétkedve fogadták a teljesen megújult dizájnt, a régire csak a kör alakú ajtónyitó emlékeztet, valamint a klíma tekerőgombja. Meg a jól variálható, tologatható hátsó ülések és a nagy belső tér. Az utóbbi az újban is széria, még a közel kétméteres kolléga is kényelmesen elfért hátul, miután a megfelelő pozícióba tolta az ülést. A baj csak az, hogy ez a praktikum nem alapáras, a 2,15 millióért kínált alap Twingo 60 lóerős 1,2-es motorral csak rögzített üléspaddal vihető el. A tologathatóért vagy fizetünk Expression (2,3 millió) felszereltségnél 80 ezer forintot, vagy visszük a Dinamique modellt, ahol ez széria. Ekkor azonban az 1,2 literes 75 lovas kisautó alapára 2,55 millió forint. Innen már csak egy lépés a csúcsmodell.

A 3,2 millióért kínált Twingo GT izgalmas kis dög, előrevetíti, hogy milyen lesz az év vége felé érkező Twingo Renault Sport. Annak a 130 lóereje sem lesz semmi, ahogy a GT 100 lovas 1,2 literes turbósa sem az. Pörög, jól gyorsul, nagy sebességnél is rugalmas, igaz, ekkor kissé billeg az autó. A GT felszereltségben széria a tempomat, a manuális klíma, az automata fényszóró és ablaktörlő, a 15 hüvelykes könnyűfém kerék, a krómozott kipufogóvég.

A cikk folytatása adatokkal az Autómenedzser.hu autós portálon. Kattintson.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények! Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
hvg.hu Autó

Terepjárót mutatott be a Renault

A Renault a Párizsi Autószalonon mutatta be a Koleos Conceptet. Ez a tanulmányautó annak a 4x4 típusú járműnek az előképe, melyet a Renault 2008 első félévében dob piacra. Annak érdekében, hogy autóúton és földúton egyaránt a legnagyobb kényelemben haladhasson, a Koleos Concept új, négykerék-meghajtású alvázat és egy 2.0 dCi motort használ, melyeket a Renault-Nissan szövetség keretében fejlesztettek ki.

MTI Autó

A Renault üzembe helyezte romániai sebességváltó gyárát

A Renault üzembe helyezte a Mioveni-Pitesti Dacia gyárban új sebességváltó gyártó üzemét. A beruházás 146 millió euróba került és 2010-ig további bővítésekkel 214 millió euróra emelkedik - jelentette a román Mediafax hírügynökség.

hvg.hu Autó

Megújult a Renault Thalia

Az 1999-es piaci bevezetése óta félmillió Thalia (más piacokon Symbol, Clio Classic) hagyta el a gyártósort. Szeptembertől megújult változatban kapható nálunk is. A csinosítás nem túl látványos, inkább minőségi előrelépés történt. A motorok terén nem változott semmi.

MTI Autó

Indiában gyártja újabb olcsó népautóját a Renault

A francia Renault bejelentette, hogy Indiában, közös vállalkozásban egy helyi járműgyártóval, előbb évi 300, majd 500 ezer autó gyártására képes kapacitásokat hozna létre. A Renault partnere a Mahindra cég lenne, s 2009-ben már autókat ontana a fele-fele arányban közös vállalkozás, elsősorban az indiai piacra, amely a világon az egyik legdinamikusabb fejlődést mutatja.

hvg.hu Autó

Renault-teszt: nem kell félni a transzportertől

Ha lehet nagyot kívánni, akkor nekem sikerült. Pici autó helyett kifogtam a tutit, a legnagyobb Renault Mastert. A kezdeti félelmek hamar örömmé változtak, bebizonyosodott, nem kell félni a transzportertől.

MTI Gazdaság

Orosz autógyárba vásárolta be magát a Renault

A Renault francia autóipari konszern pénteken megvette az orosz AvtoVAZ autógyár részvényeinek 25 százalékát plusz 1 részvényét a tulajdonosokról, a Trojka Dialog befektető társaságtól és a Roszoboronexport állami cégtől.

Ragályi Elemér: „A goebbelsi propaganda mintájára zajlik ez”

Ragályi Elemér: „A goebbelsi propaganda mintájára zajlik ez”

Előkerült egy videó a lányokról, akik csuklós buszt loptak

Előkerült egy videó a lányokról, akik csuklós buszt loptak

A Huawei kémkedést tiltó szerződést ajánlott Németországnak

A Huawei kémkedést tiltó szerződést ajánlott Németországnak

„A kórház a lehető legolcsóbb forrásból nem steril holmit szereztet be”

„A kórház a lehető legolcsóbb forrásból nem steril holmit szereztet be”

Tűz ütött ki a Campona környékén - papírbálák gyulladtak meg

Tűz ütött ki a Campona környékén - papírbálák gyulladtak meg

„Autoritárius tagállamok, mint Magyarország” – internetcenzúra vagy jogos védelem a Facebook megregulázása?

„Autoritárius tagállamok, mint Magyarország” – internetcenzúra vagy jogos védelem a Facebook megregulázása?