szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

A Grand Modus kis egyterűből családivá lépett elő, megnövelt tengelytávja jól...

am

A Grand Modus kis egyterűből családivá lépett elő, megnövelt tengelytávja jól variálható hátsó üléssort és nagy csomagtartót eredményezett. A korábbi Modus nem volt sikertörténet, hazánkban nem is forgalmazták. Az alapból jól felszerelt egyterű indulóára 1,2 literes 75 lovas motorral 2,79 millió forint, a dízel csúcsváltozat 86 lovas motorral 3,81 millió forint. A Laguna GT 8,3 millió forinttól kapható nálunk, ezért 205 lovas benzinmotort vagy 180 lovas dízelt kapunk csúcsfelszereltséggel és négykerék-kormányzással. A szép kombiváltozat csak 200 ezer forinttal drágább. A Renault új műszaki büszkesége nagyban segíti a Laguna fordulását, 60 kilométer/órás sebességig a hátsó kerekek maximum 3,5 fokban az elsőkkel ellentétesen fordulnak el, így a GT fordulóköre megegyezik a Clióéval. Nagyobb sebességnél a kanyarstabilitást növeli az egyszerű alapokon nyugvó újítás, maximum 3,5 fokkal az elsőkkel megegyező irányba fordulnak el a hátsó kerekek. 

am

A Twingót nagy várakozások előzték meg, Európa egyik legsikeresebb kisautójából 2,4 millió talált már gazdára, köztük 11 ezer hazánkban. Sokan kétkedve fogadták a teljesen megújult dizájnt, a régire csak a kör alakú ajtónyitó emlékeztet, valamint a klíma tekerőgombja. Meg a jól variálható, tologatható hátsó ülések és a nagy belső tér. Az utóbbi az újban is széria, még a közel kétméteres kolléga is kényelmesen elfért hátul, miután a megfelelő pozícióba tolta az ülést. A baj csak az, hogy ez a praktikum nem alapáras, a 2,15 millióért kínált alap Twingo 60 lóerős, 1,2-es motorral csak rögzített üléspaddal vihető el. A tologathatóért vagy fizetünk Expression (2,3 millió) felszereltségnél 80 ezer forintot, vagy visszük a Dinamique modellt, ahol ez széria. Ekkor azonban az 1,2 literes 75 lovas kisautó alapára 2,55 millió forint. Innen már csak egy lépés a csúcsmodell. 

am

A 3,2 millióért kínált Twingo GT izgalmas kis dög, előrevetíti, hogy milyen lesz az év vége felé érkező Twingo Renault Sport. Annak a 130 lóereje sem lesz semmi, ahogy a GT 100 lovas 1,2 literes turbósa sem az. Pörög, jól gyorsul, nagy sebességnél is rugalmas, igaz, ekkor kissé billeg az autó. A GT felszereltségben széria a tempomat, a manuális klíma, az automata fényszóró és ablaktörlő, a 15 hüvelykes könnyűfém kerék, a krómozott kipufogóvég.

[[ Oldaltörés: Vérpezsdítő a fordulatszámmérő ]]



am


am

Nagyon pofás a kizárólag Szlovéniában gyártott Twingo beltere, a kerek műszerek jól áttekinthetőek, a fordulatszámmérő a sofőr orra előtt kapott helyett, a sebességről tájékoztató digitális kijelző a középkonzolon van. A vérpezsdítő fordulatszámmérő sem alapáras, Dinamique szinttől széria. A kisautót csak benzines motorokkal forgalmazzák, a dízelnek nem tudnának versenyképes árat szabni. Mind a Twingo, mind a Grand Modus motorjai megfelelnek az eco2-es szabványnak, szén-dioxid-kibocsátásuk 140 gramm/kilométer alatt marad még a 100 lovas turbó motorral is.

B. Cs.


Renault Twingo GT
MOTOR
 
Hengerűrtartalom (cm3)
1149
Környezetvédelmi besorolás
EURO 4
Max. teljesítmény lóerő
100 lóerő/5500-as fordulaton
Max. nyomaték: Nm
145 Nm/3000-es fordulaton
MÉRETEK
 
Tengelytáv (mm)
2367
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
3600/ 1707 / 1470
Csomagtér
165-285/959 liter
Saját tömeg (kg)
980
MENETTELJESÍTMÉNYEK
 
Végsebesség (km/h)
189
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)
9,8
FOGYASZTÁS (l/100 km)
 
Város/országút/vegyes
7,6/4,9/5,9
Tesztfogyasztás
n.a.
CO2 kibocsátás (g/Km)
138
ÁRA
3,2 millió forint


HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!