Irán visszalőtt: Katari és iraki amerikai bázisokat ért támadás
Teherán kommunikációjából az olvasható ki, hogy szeretnék az ellenségeskedést ennyiben hagyni.
A Grand Modus kis egyterűből családivá lépett elő, megnövelt tengelytávja jól...
A Grand Modus kis egyterűből családivá lépett elő, megnövelt tengelytávja jól variálható hátsó üléssort és nagy csomagtartót eredményezett. A korábbi Modus nem volt sikertörténet, hazánkban nem is forgalmazták. Az alapból jól felszerelt egyterű indulóára 1,2 literes 75 lovas motorral 2,79 millió forint, a dízel csúcsváltozat 86 lovas motorral 3,81 millió forint. A Laguna GT 8,3 millió forinttól kapható nálunk, ezért 205 lovas benzinmotort vagy 180 lovas dízelt kapunk csúcsfelszereltséggel és négykerék-kormányzással. A szép kombiváltozat csak 200 ezer forinttal drágább. A Renault új műszaki büszkesége nagyban segíti a Laguna fordulását, 60 kilométer/órás sebességig a hátsó kerekek maximum 3,5 fokban az elsőkkel ellentétesen fordulnak el, így a GT fordulóköre megegyezik a Clióéval. Nagyobb sebességnél a kanyarstabilitást növeli az egyszerű alapokon nyugvó újítás, maximum 3,5 fokkal az elsőkkel megegyező irányba fordulnak el a hátsó kerekek.
A Twingót nagy várakozások előzték meg, Európa egyik legsikeresebb kisautójából 2,4 millió talált már gazdára, köztük 11 ezer hazánkban. Sokan kétkedve fogadták a teljesen megújult dizájnt, a régire csak a kör alakú ajtónyitó emlékeztet, valamint a klíma tekerőgombja. Meg a jól variálható, tologatható hátsó ülések és a nagy belső tér. Az utóbbi az újban is széria, még a közel kétméteres kolléga is kényelmesen elfért hátul, miután a megfelelő pozícióba tolta az ülést. A baj csak az, hogy ez a praktikum nem alapáras, a 2,15 millióért kínált alap Twingo 60 lóerős, 1,2-es motorral csak rögzített üléspaddal vihető el. A tologathatóért vagy fizetünk Expression (2,3 millió) felszereltségnél 80 ezer forintot, vagy visszük a Dinamique modellt, ahol ez széria. Ekkor azonban az 1,2 literes 75 lovas kisautó alapára 2,55 millió forint. Innen már csak egy lépés a csúcsmodell.
A 3,2 millióért kínált Twingo GT izgalmas kis dög, előrevetíti, hogy milyen lesz az év vége felé érkező Twingo Renault Sport. Annak a 130 lóereje sem lesz semmi, ahogy a GT 100 lovas 1,2 literes turbósa sem az. Pörög, jól gyorsul, nagy sebességnél is rugalmas, igaz, ekkor kissé billeg az autó. A GT felszereltségben széria a tempomat, a manuális klíma, az automata fényszóró és ablaktörlő, a 15 hüvelykes könnyűfém kerék, a krómozott kipufogóvég.
Nagyon pofás a kizárólag Szlovéniában gyártott Twingo beltere, a kerek műszerek jól áttekinthetőek, a fordulatszámmérő a sofőr orra előtt kapott helyett, a sebességről tájékoztató digitális kijelző a középkonzolon van. A vérpezsdítő fordulatszámmérő sem alapáras, Dinamique szinttől széria. A kisautót csak benzines motorokkal forgalmazzák, a dízelnek nem tudnának versenyképes árat szabni. Mind a Twingo, mind a Grand Modus motorjai megfelelnek az eco2-es szabványnak, szén-dioxid-kibocsátásuk 140 gramm/kilométer alatt marad még a 100 lovas turbó motorral is.
B. Cs.
Renault Twingo GT | |
MOTOR | |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1149 |
Környezetvédelmi besorolás | EURO 4 |
Max. teljesítmény lóerő | 100 lóerő/5500-as fordulaton |
Max. nyomaték: Nm | 145 Nm/3000-es fordulaton |
MÉRETEK | |
Tengelytáv (mm) | 2367 |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 3600/ 1707 / 1470 |
Csomagtér | 165-285/959 liter |
Saját tömeg (kg) | 980 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Végsebesség (km/h) | 189 |
Gyorsulás 0-100 km/h (mp) | 9,8 |
FOGYASZTÁS (l/100 km) | |
Város/országút/vegyes | 7,6/4,9/5,9 |
Tesztfogyasztás | n.a. |
CO2 kibocsátás (g/Km) | 138 |
ÁRA | 3,2 millió forint |
Teherán kommunikációjából az olvasható ki, hogy szeretnék az ellenségeskedést ennyiben hagyni.
Bár a támadás meglepte a világot, voltak jól látható előjelei annak, hogy mire készül az Egyesült Államok.
Az elnökkel egyszer az irodájában, egyszer pedig Lengyelországban próbáltak végezni.
Új idegenrendészeti eljárás indul.
Orbán korábban azt mondta, ez tüdőn lőné a gazdaságot.
Fizikai és mentális megterhelésre figyelmeztetnek.
Július elején újabb hullámra lehet számítani.