szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Terepjáró ütközik kisautóval – szinte mindennapi történet, legutóbb két napja Kondoroson esett meg -, kimenetele végzetes. Ezt a horrorjelenetet próbálta ki élesben az ADAC német autóklub egy törésteszt során. Az eredmény a várakozásoknak megfelelően alakult: a Fiat 500-asban utazók életveszélyes sérüléseket szenvednek.

© ADAC
A frontális ütközési teszt során, 56 kilométer/órás sebességnél a Fiat utazófülkéje ellenállt ugyan, de az utasokat érő erő a mért adatok alapján kritikus volt. Különösen a vezető van nagy veszélynek kitéve. A légzsákok nem tudták megakadályozni, hogy a fej nekicsapódjon az A-oszlopnak, illetve a felsőtest a kormánynak. A légzsák ugyanis röviddel azután, hogy a fő feladatát elvégezte, ki is durrant, nem fokozatosan engedett le. Ezen felül a tarkóra, a láb- és csípőtájra ható erők olyan nagyok, hogy a vezetőnél a nagyon súlyostól az életveszélyesig terjedő sérüléssel lehet számolni.

© ADAC
A kisautó hátsó ülésén helyet foglaló két gyermek sem úszná meg a balesetet sérülés nélkül. Ezzel szemben a Q7-esben az összes utas sokkal alacsonyabb veszélynek van kitéve. Az autóklub ennek okát elsősorban az Audi nagy tömegében, illetve a gyártó – másik autóra nézve – hiányos védelmi koncepciójában látja. A két autó orr-része, súlypontja nem összevethető; az autóklub technikusa szerint az Audi hosszanti merevítőjét nem úgy tervezték, hogy teljes hosszában alkalmas legyen az energia elnyelésére. Ezért kéri azt a gyártóktól az autóklub, hogy a SUV-kategóriában a terepjárók orrát úgy építsék, hogy az ütközési energia a deformálódás során elnyelődjön. A gyártók kölcsönös partnervédelmét még törvényileg is szabályoztatni kívánja az ADAC.



A Fiat 500-as amúgy az EuroNCAP töréstesztjén saját kategóriájában 5 csillagot kapott, míg az Audi Q7 csak négyet.

Autómenedzser

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Bemutatták a legerősebb dízel terepjárót

Az Audi Genfben bemutatta a piac legerősebb dízel SUV modelljét. A közös befecskendezéssel és piezo-fúvókákkal működő nyolchengeres nemcsak kiemelkedő teljesítményével, hanem elismerésre méltó takarékosságával is az élvonalba tartozik: a 4.2 TDI megelégszik átlagosan mindössze 11,1 liter gázolajjal 100 kilométerenként.

automenedzser.hu Autó

Vezettük a világ legerősebb dízel terepjáróját

A 22 millió forintért már nálunk is rendelhető V8-as dízel nyáron érkezik a kereskedésekbe. A 326 lovas 4,2 TDI a világ legerősebb SUV-ja. A 760 Nm-es nyomatékkirály a müncheni sajtótájékoztatón elhangzottak szerint 11,1 liter gázolajat fogyaszt átlagosan. Motorja természetesen Győrben készül.

hvg.hu Autó

Törésteszt: ketten elbukták az öt csillagot

Az EuroNCAP által végzett törésteszteken egyre nő az ötcsillagos biztonsággal minősített autók száma. Egyes kategóriákban már-már cikinek számít a gyengébb eredmény. A csillagok ugyanakkor inkább Nyugat-Európában számítanak, nálunk az ár a döntő.

automenedzser.hu Autó

Audi Q7 - Az erő sportos oldala

Új mércét állít az Audi Q7 a többcélú modellek (SUV) kategóriájában, a sokoldalúság, a kifinomult technika és a prémiumkategóriás járművek luxusának egyéni kombinációját kínálva. Menetteljesítményével és dinamikájával az utcán, terepen pedig a kompromisszumot nem ismerő mozgékonyságával tűnik ki.

automenedzser.hu Autó

Audi Q7 teszt: meghajtottuk a legnagyobb Audit

Van egy kocsi, ami kilóg minden sorból, még Audis léptékkel is rendkívüli. Megtisztelve éreztem magam, hogy három napig társak lehettünk. Az autók non plus ultrájának egy baja van: elérhetetlen.

automenedzser.hu Autó

Mitől véd a törésteszt?

Az autógyártók a dizájn és a teljesítmény mellett a legtöbbet az autók biztonságára költik. De vajon eleget? Az új autók többsége legalább négycsillagos minősítést kap a hivatalos törésteszteken. A valóságban is így védenek ezek az autók?