szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

"Nyolc éve nem értették az emberek, hogy mi az az alternatív autó, ma már nem kell magyarázni" - szemléltette az iparág fejlődésének tempóját Buzás Sándor, aki a magyar Solo modellt kísérte el a párizsi autószalonra.

A Solót az őriszentpéteri Antro Kht. fejlesztői álmodták meg, és a nyári hazai premier után elérkezettnek látták az időt a nemzetközi bemutatkozásra. Így került a modell az autószalonok közül legkorábban megrendezett október 2-19-i párizsi autómustrára.

Az autó új szemlélettel készült, megváltoztatva a karosszériát és belső teret éppúgy, mint működést. Önmagában nem különösek az exrakönnyű, buborékszerű külső, a padlószintre helyezett ülések, a kerékagymotor, a tető napcellái vagy az utaspedálok, amivel menet közben is energiát lehet termelni az autó számára, de amint Buzás Sándor közgazdász elmondta, amivel ők álltak elő, az elemeiben itt-ott fellelhető ugyan, de összességében valóban újdonságnak számít az autóiparban.

A hét éve megkezdett projektre eddig 250-300 millió forintot költöttek, ezt részben állami, részben európai uniós forrásokból fedezték. A következő fejlesztési fázishoz új befektetőket keresnek.

A becslések szerint a Duo, vagyis a két autóra szétszedhető vagy egy hatszemélyes autóvá összerakható duplaautó prototípusának előállításához még két évre és további másfél-kétmilliárd forintra lesz szükség. A Solo-Duo minden elemét új és gyorsan fejlődő iparágak állítják elő, s bár mai árakon nem lehetne biztosítani, hogy olyan tömegautó váljon belőle, amilyennek szánják, Búzás úgy fogalmazott, hogy "körénk fejlődik a technológia".

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!