Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"c19717b3-4f10-46f2-bd86-8740dd1de1c4","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A fővárosi képviselő korábban arról posztolt, a vállalat Lázár János utasítására trükközik a sokat késő vonatokkal.","shortLead":"A fővárosi képviselő korábban arról posztolt, a vállalat Lázár János utasítására trükközik a sokat késő vonatokkal.","id":"20250609_A-MAV-szerint-Vitezy-David-hazudik","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c19717b3-4f10-46f2-bd86-8740dd1de1c4.jpg","index":0,"item":"50dc1975-d98b-4e66-8eb7-79efea59c4a3","keywords":null,"link":"/itthon/20250609_A-MAV-szerint-Vitezy-David-hazudik","timestamp":"2025. június. 09. 16:47","title":"A MÁV szerint Vitézy Dávid hazudik","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6905d2cc-fd0f-4ded-813e-f11d412578a9","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Robert Fico talált is egy olyan szankciós tervet, aminél vétózhat.","shortLead":"Robert Fico talált is egy olyan szankciós tervet, aminél vétózhat.","id":"20250608_robert-fico-oroszorszag-szankcio-szlovak-erdek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6905d2cc-fd0f-4ded-813e-f11d412578a9.jpg","index":0,"item":"5cfe3722-1d25-4aed-a724-95dbf1f4f01d","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250608_robert-fico-oroszorszag-szankcio-szlovak-erdek","timestamp":"2025. június. 08. 18:05","title":"Fico: Meg fogjuk vétózni az Oroszország elleni szankciókat, ha azok sértik a szlovák érdekeket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"894d0ddb-7127-4a85-8c82-bcea08716fe0","c_author":"Murányi Gábor","category":"360","description":"A magyar irodalmi élet két és fél évszázadát tekinti át „helyreigazító” tanulmánygyűjteményében a 85 esztendős Nyerges András író, akinek „kellemetlenkedő” írásaiból még az is kiderül, miben értett egyet Lukács György marxista filozófus és Prohászka Ottokár nemzetvédő püspök.","shortLead":"A magyar irodalmi élet két és fél évszázadát tekinti át „helyreigazító” tanulmánygyűjteményében a 85 esztendős Nyerges...","id":"20250608_hvg-irodalomtortenet-nyerges-andras-a-tortenet-lathato-fele-konyv","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/894d0ddb-7127-4a85-8c82-bcea08716fe0.jpg","index":0,"item":"fe76ada6-8e6c-4f73-8ccf-10bc7d6af154","keywords":null,"link":"/360/20250608_hvg-irodalomtortenet-nyerges-andras-a-tortenet-lathato-fele-konyv","timestamp":"2025. június. 08. 14:30","title":"„Istenkáromló oknyomozásokkal” teszi helyre több száz év magyar irodalmi életét Nyerges András","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4789b786-e162-4f38-b34d-32cb2fbfb0e9","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Egyelőre nem tudni, hány katona térhetett haza.","shortLead":"Egyelőre nem tudni, hány katona térhetett haza.","id":"20250609_Ujabb-fogolycsere-volt-Ukrajna-es-Oroszorszag-kozott","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4789b786-e162-4f38-b34d-32cb2fbfb0e9.jpg","index":0,"item":"add0ee49-207f-4518-877e-ff4313f6f09f","keywords":null,"link":"/vilag/20250609_Ujabb-fogolycsere-volt-Ukrajna-es-Oroszorszag-kozott","timestamp":"2025. június. 09. 16:23","title":"Újabb fogolycsere volt Ukrajna és Oroszország között","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5ad6f4b4-e56b-4f85-8614-f1b5421e21bd","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"gazdasag.zhvg","description":"Míg Zalában csak 15 fokot, addig Csongrád-Csanádban több mint 34 fokot mértek.","shortLead":"Míg Zalában csak 15 fokot, addig Csongrád-Csanádban több mint 34 fokot mértek.","id":"20250608_hidegfront-huszfokos-kulonbseg-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5ad6f4b4-e56b-4f85-8614-f1b5421e21bd.jpg","index":0,"item":"462708bd-830b-45cb-8871-c55ec9505ca8","keywords":null,"link":"/zhvg/20250608_hidegfront-huszfokos-kulonbseg-ebx","timestamp":"2025. június. 08. 17:46","title":"Megjött a hidegfront, húszfokos különbség alakult ki az országban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"745a6aa8-c518-4eaa-a9e5-3702d486cb77","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Errol Musk egy konferenciára utazott, ahol azt próbálják kitalálni, milyen lesz Oroszország és a világ 2050-ben. Azután érkezett a milliárdos apja Oroszországba, hogy Elon Musk összeveszett Donald Trumppal.","shortLead":"Errol Musk egy konferenciára utazott, ahol azt próbálják kitalálni, milyen lesz Oroszország és a világ 2050-ben. Azután...","id":"20250608_moszkva-elon-musk-errol-utazas-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/745a6aa8-c518-4eaa-a9e5-3702d486cb77.jpg","index":0,"item":"04cf6629-a589-48e8-a713-1c5c9406cb17","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250608_moszkva-elon-musk-errol-utazas-ebx","timestamp":"2025. június. 08. 14:35","title":"Moszkvába utazott Elon Musk apja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b8bd967b-0b47-4cb6-8d59-888529dd2bd9","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Nemrég átadott autóútszakaszok váltak fizetőssé.","shortLead":"Nemrég átadott autóútszakaszok váltak fizetőssé.","id":"20250610_fizetos-autout-utdij","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b8bd967b-0b47-4cb6-8d59-888529dd2bd9.jpg","index":0,"item":"84c02021-16e0-405c-8640-7701ed946385","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250610_fizetos-autout-utdij","timestamp":"2025. június. 10. 08:47","title":"Két autóút újabb szakaszaiért kell mostantól útdíjat fizetni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"92a8807a-4bcb-44c1-8034-b1805aba8af0","c_author":"Illényi Balázs","category":"360","description":"A konfliktusokkal terhelt jelenlegi orosz–ukrán hadifogolycseréhez képest jóval több bizalmatlansággal és huzakodással zajlott száz éve az első csereügylet a magyar és a szovjet hatóságok között. A foglyokat a magyar kommunisták túszként használták elvtársaik kiszabadításához. ","shortLead":"A konfliktusokkal terhelt jelenlegi orosz–ukrán hadifogolycseréhez képest jóval több bizalmatlansággal és huzakodással...","id":"20250609_hvg-atleptek-minden-hatart-hadifogolycsere-tuszdrama-rakosi-jungerth-oroszorszag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/92a8807a-4bcb-44c1-8034-b1805aba8af0.jpg","index":0,"item":"62c0108d-2b3f-4b74-82f5-d38daeeb82f5","keywords":null,"link":"/360/20250609_hvg-atleptek-minden-hatart-hadifogolycsere-tuszdrama-rakosi-jungerth-oroszorszag","timestamp":"2025. június. 09. 14:30","title":"Taktikázások és elakadások: miért tartott öt évig az Oroszországban rekedt magyar hadifoglyok kiszabadítása az I. világháború után?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Ez az idő is eljött: lecserélik a Vectrát. Szép történet volt, az utóbbi évtizedek legnemesebb Opeljét búcsúztatja el az Insignia. Meglepően jó autó született, extralistáján megjelent az innováció és az ára is kedvező. 2009-től még olvasni is tud. Vezettük.
A tavaly megjelent eredetileg nagyon merész, kupés dizájnhoz képest egyszerűsödött a formaterv, de megmaradt egyedinek, különlegesnek és szépnek. Legalábbis, ami az autó orrát és oldalvonalát illeti. A fara nem tetszett, japános lett, bár hasznos, hogy az öt- és négyajtós között alig észrevenni a különbséget. Hozzánk csak februárban érkezik, de már kapható lesz mindhárom karosszéria változatban, tehát a most még csak képekről ismert kombi (Sports Tourer) alakban is. Érkezése előtt rendesen megszórják a piacot az akciós Vectrákkal, kell is, hisz az új Insignia induló ára olcsóbb lesz (5,55 millió forint), mint a most leggazdaságosabb Vectra (5,733 millió forint). Ráadásul a 105 lóerő helyett 115 lovat kaphatunk a motorfedél alá.
A bemutatón morcos mocikkal hajtottuk meg az Insigniát, elsőként az összkerékmeghajtású 2,8 literes V6-os 260 lóerejét tettük próbára. Rosszullét lett a vége. Falja a szerpentineket, hörög az emelkedőkön, az intelligens futómű sportfokozatában versenyautósan stabil és kiszámítható. Keményebb túrák során a fogyasztás az égbe szökik. Murvás, köves úton is biztosan tapad. Ám a mai helyzetben ésszerűbb választás a kétliteres 220 lovas turbó, amely 10 liter körüli étvággyal parádésan megy, ráadásul szebb a hangja, mint a V6-osnak. Sziszeg és sutyorog a turbó, jó volt hallgatni. Aki szereti a hangos, de nyomatékos motorokat, viheti a kétliteres dízeleket, van belőle 110, 130 és 160 lovas változatban. Mi az erősebbiket vezettük, a tesztúton 7 alá levittük gázolaj szükségletét. Nyomatékban annyit tud, mint a 100 lóerővel gazdagabb csúcsmodell.
Ez utóbbi, ha az erejével inkább megfélemlített, mint elkápráztatott, a belső kialakításával jó benyomást tett. A bordó fényezéshez szépen illett a kakaóbarna belső, a műszerfal, a bőr kárpit, valamint minden funkcionális és díszítő elem ebben a színben, vagy valamelyik árnyalatában pompázott. A korábban sokak által kifogásolt Opel-beltér családiasabb lett, finomabb, minőségi, áttekinthető, bár a jól felszerelt változatokban szokni kell a gombtengert. A navigáció és a menürendszer a váltó mögött elhelyezett ötgombos, joystickes kapcsolókkal is kezelhető, ám sajnos könyökkel is működtethető, így negyedóránként egy-egy véletlen, tétova mozdulattal könnyedén felfüggeszthetjük az útbaigazítást. Ha köztes célok is voltak beállítva, akkor újratervezéskor visszavisz a kiindulópontra. Néhány kolléga így maradt le a salzburgi műszaki prezentációról. Öröm az ürömben, hogy az Insignia menürendszere, navigációja magyarul is kommunikál, a fedélzeti számítógép adatai anyanyelvünkön informálnak, a navigáció női hangja is magyar.
Az Insignián új embléma virít, a villámot övező szélesebb körben büszkén viselt Opel névvel. Karcsú, áramvonalas autó, vájtszeműek kisebbnek is látják, mint elődjét, a Vectrát, alaktényezője kifejezetten jó, mindössze 0,27 cw. Méretei miatt azonban nem kell szégyenkeznie, 20 centivel hosszabb, 6 centivel szélesebb, 3-mal magasabb és ennyivel bőségesebb a tengelytáv is.
Az új Opel Insignia már kezdetben is bőséges, hétféle motort tartalmazó választékkal jelenik meg. Valamennyi motor Euro 5-ös. A négyféle benzines (115-260 lóerő) mellett új, kétliteres turbódízelek (110, 130 és 160 lóerő) sorakoznak fel. 2009-ben csatlakozik hozzájuk az 1,6-os, 180 lóerős benzines turbómotor és a kétliteres biturbó dízel, zárthurkú égésfolyamattal és 180 lóerős csúcsteljesítménnyel. Jövőre, később jelennek meg a kivételesen csekély szén-dioxid emissziójú ecoFLEX változatok.
Valamennyi benzin- és dízelmotor négyszelepes konstrukció, s hatfokozatú sebességváltóval működik együtt. A csúcsváltozatokhoz hatfokozatú automata is rendelhető. Adaptív 4x4 összkerékhajtással a 2.0 Turbo és 2.8 V6 Turbo benzinmotor áll rendelkezésre, de később kaphatók lesznek az erősebb dízelek is. A hagyományos, mechanikus és a hidraulikus rendszerek előnyeit kombinálja: a lamellákat összeszorító hidraulika elektronikus felügyelete nulla és száz százalék között változtatja a nyomatékarányt az első és a hátsó tengely között. Akár 2700 Nm is juthat hátra. Elektronikusan szabályozott eLSD differenciálzárral egészíthető ki.
Az Insignia számos tökéletesített részlete jelzi az Opel törekvését, hogy korszerű technikát adjon megfizethető árért. A mechatronic futómű új nemzedéke személyes beállításokat tesz lehetővé. Nemcsak a vezetési élményt fokozza, hanem komfortosabb és biztonságosabb is, mert viselkedése mindig kiszámítható. A FlexRide, amely alapfelszerelés a Sport szinttől kezdve, gombnyomásra teszi lehetővé a beállítások testre szabását: a kényelmes és mindenféle vezetési stílushoz alkalmazkodó standard mód mellett választható a dinamikus sport- és a laza utazást lehetővé tevő tour-mód is.
Bár csak kísérleti terepen, egy osztrák vezetéstechnikai pályán próbáltuk ki, elsőrangú biztonságot nyújt az Opel Eye kamera, amely az út szélén álló közlekedési táblákat felsimeri és a központi kijelzőn megjeleníti. Tehát leolvassa, megjegyzi, és a műszerfalon kijelzi a sebességkorlátozásokat és előzési tilalmakat. A szintén még csak a tesztelés fázisában lévő sávsegéd ugyanezeket a szenzorokat használja, figyelmeztet a figyelmetlen, jelzés nélküli sávelhagyásra. Sajnos ezekre várnunk kell, egészen 2009 végéig.
Ami viszont szintén radart, kamerát és mesterséges intelligenciát igényel, ráadásul működik, az az Adaptive Forward Lighting (AFL+) világítóberendezés új generációja, amely automatikusan állítja be a fénykéve magasságát az út- és látási viszonyoknak megfelelően. A rendszer kilencféle világítási funkciót. Érzékelők mérik a menetsebességet, a perdületet és az elkormányzást, illetve veszik észre az esőt, a távfény optikai szenzora pedig az útprofilról, a menetállapotról és a láthatóságról gyűjt információkat. A szoftver pillanatok alatt dönt, melyik funkció felel meg a pillanatnyi helyzetnek, és ennek megfelelően állítja be a fényszórót. Különlegessége, hogy 30 kilométer/órás tempó alatt megvilágítja az út szélét, hogy lássuk a baktató gyalogosokat, kerékpárosokat, külön fénycsóvát képez városon belül és kívül, autópályán, illetve ha épp nincs országút forgalom, akkor automatikusan felkapcsolja a távolsági fényeket is. A nappali világítás fénydiódás (LED) – ez csökkenti a fogyasztást a hagyományos tompított fényszóróhoz képest.
Az új Corsát messziről ki lehet szúrni. Megjelenése érzelmet kelt, gazdag felszereltsége, erős dízelmotorja és kényelmes futóműve lenyűgöző, beltere azonban felemás.
Ha nyár, akkor kabrió, ha kabrió, akkor Opelt Astra Twintop. Ilyen egyszerű. Az Astra TT sokkal több, mint egy Astra, több mint egy Opel, a márka színe-java.
Állítólag sokat dolgoztak a német mérnökök, hogy opelesítsék a koreai Captiva édes testvérét. A műtét sikerült, a kocsinak valóban Opel szaga van, de nagy benzines motorja nem győzött meg. 150 lovas dízelben az igazi.
Nem hagyományos tartós teszten volt nálunk az icike-picikét megújult Opel Astra, hanem csak egy hosszú túrán, 2500 kilométert tettünk meg nyolc nap alatt itthon és külföldön.