Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"98631bc7-9d9e-44d4-a678-075e694b8fd5","c_author":"Nagy Gábor","category":"360","description":"Amerikai típusú karriert befutva építette fel a DeepSeek kínai alapítója az USA technikai fölényét megingató mesterségesintelligencia-modelljét. Még nem tudni, a rezsim mekkora szabadságot engedélyez neki.","shortLead":"Amerikai típusú karriert befutva építette fel a DeepSeek kínai alapítója az USA technikai fölényét megingató...","id":"20250215_hvg-tengermely-tisztelet-deepseek-liang-venfeng-kina-mesterseges-intelligencia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/98631bc7-9d9e-44d4-a678-075e694b8fd5.jpg","index":0,"item":"d0a28f2e-e701-442b-a3da-e00bb145eabb","keywords":null,"link":"/360/20250215_hvg-tengermely-tisztelet-deepseek-liang-venfeng-kina-mesterseges-intelligencia","timestamp":"2025. február. 15. 10:30","title":"Egy halászfaluból indulva álmodta meg a maga szép új világát a DeepSeek alapítója","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"23443690-b522-42d5-9d0c-0243bcc4bc6f","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Radoslaw Sikorski Volodimir Zelenszkij ukrán elnök felvetésére reagált.","shortLead":"Radoslaw Sikorski Volodimir Zelenszkij ukrán elnök felvetésére reagált.","id":"20250216_sikorski-europai-hadsereg-zelenszkij-nato-eu","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/23443690-b522-42d5-9d0c-0243bcc4bc6f.jpg","index":0,"item":"c4ad318e-ee03-4c8d-89c1-82104ced3fc8","keywords":null,"link":"/vilag/20250216_sikorski-europai-hadsereg-zelenszkij-nato-eu","timestamp":"2025. február. 16. 14:41","title":"Lengyel külügyminiszter: Az európai országok nem fogják egyesíteni a haderejüket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"68cb4fb8-ed1a-4680-8b96-abd6e9b9ae42","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Az amerikaiakat az is érdekli, hogy mely európai országok biztosítanának csapatokat egy ukrajnai békefenntartó misszióhoz.","shortLead":"Az amerikaiakat az is érdekli, hogy mely európai országok biztosítanának csapatokat egy ukrajnai békefenntartó...","id":"20250216_ukrajna-biztonsagi-garanciak-europa-usa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/68cb4fb8-ed1a-4680-8b96-abd6e9b9ae42.jpg","index":0,"item":"471e2471-5492-4e0e-ad28-95285eff0a37","keywords":null,"link":"/vilag/20250216_ukrajna-biztonsagi-garanciak-europa-usa","timestamp":"2025. február. 16. 20:17","title":"Washington kíváncsi, hogy mire van szükségük az európaiaknak ahhoz, hogy részt vegyenek az Ukrajnának adandó biztonsági garanciák fenntartásában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"55f078ad-2f0d-4018-863f-d2900c99cbe8","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Magyarországon még a nemzetközi átlagnál is rosszabbul alszanak az emberek, és az alvászavarral szakemberhez fordulók között már megjelentek a tíz év körüli gyerekek is. Mi ennek az oka, és hogyan tudjuk rávenni magunkat, hogy az alvást ne elvesztegetett időnek fogjuk fel? Mennyit számítanak az alvás körülményei, hogyan és mennyiért vásároljunk matracot, és segítenek-e az alvássegítő készítmények? A HVG egészségpodcastjának legújabb adásában ezekre a kérdésekre is kerestük a választ.","shortLead":"Magyarországon még a nemzetközi átlagnál is rosszabbul alszanak az emberek, és az alvászavarral szakemberhez fordulók...","id":"20250215_kosz-jol-alvas-matrac-g-nemeth-gyorgy-gobl-zsombor-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/55f078ad-2f0d-4018-863f-d2900c99cbe8.jpg","index":0,"item":"74cb0498-4904-4f57-a906-d6640a53a748","keywords":null,"link":"/elet/20250215_kosz-jol-alvas-matrac-g-nemeth-gyorgy-gobl-zsombor-ebx","timestamp":"2025. február. 15. 18:00","title":"Kösz, jól: Rosszabbul alszunk, mint eddig bármikor – hogyan pihen két alvásszakértő?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ccacfa0b-d83b-4cb5-aa87-3921c3de2e41","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Megduplázódtak az eladások egy fontos nemzeti ünnep előtt.","shortLead":"Megduplázódtak az eladások egy fontos nemzeti ünnep előtt.","id":"20250216_Jo-hatassal-volt-egy-zaszlogyarto-ceg-eladasaira-hogy-Trump-a-kanadai-szuverenitast-bombazza","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ccacfa0b-d83b-4cb5-aa87-3921c3de2e41.jpg","index":0,"item":"aeb519bf-28d2-471a-86f0-e4354778ba08","keywords":null,"link":"/elet/20250216_Jo-hatassal-volt-egy-zaszlogyarto-ceg-eladasaira-hogy-Trump-a-kanadai-szuverenitast-bombazza","timestamp":"2025. február. 16. 12:19","title":"Jó hatással volt egy zászlógyártó cég eladásaira, hogy Trump a kanadai szuverenitást bombázza","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e8508541-17eb-463d-91db-b4262c9bdb2d","c_author":"László Ferenc","category":"tudomany","description":"Nemcsak EKG-t készít, pulzust mér és alvást figyel, hanem többek közt hagyományos vérnyomásmérésre is képes a Huawei orvostechnikai minősítésű okosórája, az akár egészségpénztári számlára is megvásárolható Watch D2.","shortLead":"Nemcsak EKG-t készít, pulzust mér és alvást figyel, hanem többek közt hagyományos vérnyomásmérésre is képes a Huawei...","id":"20250216_vernyomasmeros-ora-huawei-watch-d2-okosora-teszt-velemeny-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e8508541-17eb-463d-91db-b4262c9bdb2d.jpg","index":0,"item":"8fe5dc80-6c2d-4e99-8894-524b27080133","keywords":null,"link":"/tudomany/20250216_vernyomasmeros-ora-huawei-watch-d2-okosora-teszt-velemeny-ebx","timestamp":"2025. február. 16. 17:00","title":"Pumpál, elszorít, életet menthet: teszten a rendes vérnyomásmérős Huawei Watch D2 okosóra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1230fc6e-cd62-4fa8-aef4-4baa70dda934","c_author":"MTI","category":"itthon","description":"Nem zárható ki, hogy a tüzet a fűtőberendezésből kipattanó szikra okozta.","shortLead":"Nem zárható ki, hogy a tüzet a fűtőberendezésből kipattanó szikra okozta.","id":"20250216_tuz-sarvar-halalos-baleset","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1230fc6e-cd62-4fa8-aef4-4baa70dda934.jpg","index":0,"item":"cbf8989c-66e5-47ec-85f9-e48c1fa6efd8","keywords":null,"link":"/itthon/20250216_tuz-sarvar-halalos-baleset","timestamp":"2025. február. 16. 19:14","title":"Kigyulladt egy családi ház Sárváron, meghalt egy nő","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bd5eff79-944b-4b24-b903-39321b39a5b7","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Kulcsár Krisztián felszólalt a párt szombati kongresszusán, ahol azt mondta, a sportban a döntések sokszor egyetlen emberen múlnak, a miniszterelnökön. Bírálta az egyre szaporodó stadionokat is. ","shortLead":"Kulcsár Krisztián felszólalt a párt szombati kongresszusán, ahol azt mondta, a sportban a döntések sokszor egyetlen...","id":"20250215_tisza-part-kongresszus-kulcsar-krisztian","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bd5eff79-944b-4b24-b903-39321b39a5b7.jpg","index":0,"item":"83df8685-5b4b-4b14-8a71-beec262c086e","keywords":null,"link":"/itthon/20250215_tisza-part-kongresszus-kulcsar-krisztian","timestamp":"2025. február. 15. 14:11","title":"Beállt a Tisza Párt mögé a MOB volt elnöke","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A tavaly megjelent eredetileg nagyon merész, kupés dizájnhoz képest...
am
am
A tavaly megjelent eredetileg nagyon merész, kupés dizájnhoz képest egyszerűsödött a formaterv, de megmaradt egyedinek, különlegesnek és szépnek. Legalábbis, ami az autó orrát és oldalvonalát illeti. A fara nem tetszett, japános lett, bár hasznos, hogy az öt- és négyajtós között alig észrevenni a különbséget. Hozzánk csak februárban érkezik, de már kapható lesz mindhárom karosszéria változatban, tehát a most még csak képekről ismert kombi (Sports Tourer) alakban is. Érkezése előtt rendesen megszórják a piacot az akciós Vectrákkal, kell is, hisz az új Insignia induló ára olcsóbb lesz (5,55 millió forint), mint a most leggazdaságosabb Vectra (5,733 millió forint). Ráadásul a 105 lóerő helyett 115 lovat kaphatunk a motorfedél alá.
am
A bemutatón morcos mocikkal hajtottuk meg az Insigniát, elsőként az összkerékmeghajtású 2,8 literes V6-os 260 lóerejét tettük próbára. Rosszullét lett a vége. Falja a szerpentineket, hörög az emelkedőkön, az intelligens futómű sportfokozatában versenyautósan stabil és kiszámítható. Keményebb túrák során a fogyasztás az égbe szökik. Murvás, köves úton is biztosan tapad. Ám a mai helyzetben ésszerűbb választás a kétliteres 220 lovas turbó, amely 10 liter körüli étvággyal parádésan megy, ráadásul szebb a hangja, mint a V6-osnak. Sziszeg és sutyorog a turbó, jó volt hallgatni. Aki szereti a hangos, de nyomatékos motorokat, viheti a kétliteres dízeleket, van belőle 110, 130 és 160 lovas változatban. Mi az erősebbiket vezettük, a tesztúton 7 alá levittük gázolaj szükségle-tét. Nyomatékban annyit tud, mint a 100 lóerővel gazdagabb csúcsmodell.
am
am
Ez utóbbi, ha az erejével inkább megfélemlített, mint elkápráztatott, a belső kialakításával jó benyomást tett. A bordó fényezéshez szépen illett a kakaóbarna belső, a műszerfal, a bőr kárpit, valamint minden funkcionális és díszítő elem ebben a színben, vagy valamelyik árnyalatában pompázott. A korábban sokak által kifogásolt Opel-beltér családiasabb lett, finomabb, minőségi, áttekinthető, bár a jól felszerelt változatokban szokni kell a gombten-gert. A navigáció és a menürendszer a váltó mögött elhelyezett ötgombos, joystickes kap-csolókkal is kezelhető, ám sajnos könyökkel is működtethető, így negyedóránként egy-egy véletlen, tétova mozdulattal könnyedén felfüggeszthetjük az útbaigazítást. Ha köztes célok is voltak beállítva, akkor újratervezéskor visszavisz a kiindulópontra. Néhány kolléga így maradt le a salzburgi műszaki prezentációról. Öröm az ürömben, hogy az Insignia menüje, navigációja magyarul is kommunikál, a fedélzeti számítógép adatai anyanyel-vünkön informálnak, a navigáció női hangja is magyar.
am
[[ Oldaltörés: Európai tervezés, európai igényekre ]]
am
Az Insignián új embléma virít, a villámot övező szélesebb körben büszkén viselt Opel névvel. Karcsú, áramvonalas autó, vájtszeműek kisebbnek is látják, mint elődjét, a Vectrát, alaktényezője kifejezetten jó, mindössze 0,27 cw. Méretei miatt azonban nem kell szégyenkeznie, 20 centivel hosszabb, 6 centivel szélesebb, 3-mal magasabb és ennyivel bő-ségesebb a tengelytáv is.
am
Az új Opel Insignia már kezdetben is bőséges, hétféle motort tartalmazó választékkal jelenik meg. Valamennyi motor Euro 5-ös. A négyféle benzines (115-260 lóerő) mellett új, kétliteres turbódízelek (110, 130 és 160 lóerő) sorakoznak fel. 2009-ben csatlakozik hozzájuk az 1,6-os, 180 lóerős benzines turbómotor és a kétliteres biturbó dízel, zárthurkú égésfolyamattal és 180 lóerős csúcsteljesítménnyel. Jövőre, később jelennek meg a kivételesen csekély szén-dioxid emissziójú ecoFLEX változatok.
Valamennyi benzin- és dízelmotor négyszelepes konstrukció, s hatfokozatú sebességvál-tóval működik együtt. A csúcsváltozatokhoz hatfokozatú automata is rendelhető. Adaptív 4x4 összkerékhajtással a 2.0 Turbo és 2.8 V6 Turbo benzinmotor áll rendelkezésre, de később kaphatók lesznek az erősebb dízelek is. A hagyományos, mechanikus és a hidraulikus rendszerek előnyeit kombinálja: a lamellákat összeszorító hidraulika elektronikus felügyelete nulla és száz százalék között változtatja a nyomatékarányt az első és a hátsó tengely között. Akár 2700 Nm is juthat hátra. Elektronikusan szabályozott eLSD differenciálzárral egészíthető ki.
am
Az Insignia számos tökéletesített részlete jelzi az Opel törekvését, hogy korszerű technikát adjon megfizethető árért. A mechatronic futómű új nemzedéke személyes beállításokat tesz lehetővé. Nemcsak a vezetési élményt fokozza, hanem komfortosabb és biztonságosabb is, mert viselkedése mindig kiszámítható. A FlexRide, amely alapfelszerelés a Sport szinttől kezdve, gombnyomásra teszi lehetővé a beállítások testre szabását: a kényelmes és mindenféle vezetési stílushoz alkalmazkodó standard mód mellett választható a dinamikus sport- és a laza utazást lehetővé tevő tour-mód is.
Bár csak kísérleti terepen, egy osztrák vezetéstechnikai pályán próbáltuk ki, elsőrangú biz-tonságot nyújt az Opel Eye kamera, amely az út szélén álló közlekedési táblákat felsimeri és a központi kijelzőn megjeleníti. Tehát leolvassa, megjegyzi, és a műszerfalon kijelzi a sebességkorlátozásokat és előzési tilalmakat. A szintén még csak a tesztelés fázisában lévő sávsegéd ugyanezeket a szenzorokat használja, figyelmeztet a figyelmetlen, jelzés nélküli sávelhagyásra. Sajnos ezekre várnunk kell, egészen 2009 végéig.
am
Ami viszont szintén radart, kamerát és mesterséges intelligenciát igényel, ráadásul műkö-dik, az az Adaptive Forward Lighting (AFL+) világítóberendezés új generációja, amely automatikusan állítja be a fénykéve magasságát az út- és látási viszonyoknak megfelelően. A rendszer kilencféle világítási funkciót. Érzékelők mérik a menetsebességet, a perdületet és az elkormányzást, illetve veszik észre az esőt, a távfény optikai szenzora pedig az útprofilról, a menetállapotról és a láthatóságról gyűjt információkat. A szoftver pillanatok alatt dönt, melyik funkció felel meg a pillanatnyi helyzetnek, és ennek megfelelően állítja be a fényszórót. Különlegessége, hogy 30 kilométer/órás tempó alatt megvilágítja az út szélét, hogy lássuk a baktató gyalogosokat, kerékpárosokat, külön fénycsóvát képez városon belül és kívül, autópályán, illetve ha épp nincs országút forgalom, akkor automatikusan felkapcsolja a távolsági fényeket is. A nappali világítás fénydiódás (LED) – ez csökkenti a fogyasztást a hagyományos tompított fényszóróhoz képest.
B. Cs.
[[ Oldaltörés: Műszaki adatok ]]
Opel Insignia 2.0 CDTI/2.0 Turbo/2.8 V6 Turbo
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3)
1956/1998/2792
Környezetvédelmi besorolás
EURO 5
Max. teljesítmény lóerő
160/220/280
Max. nyomaték: Nm
350/350/350
MÉRETEK
Tengelytáv (mm)
2737
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
4830/1856/1498
Csomagtér
500-1465 (ötajtós) liter
Saját tömeg (kg)
1503
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h)
218/242/250
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h
9,6/7,6/6,9
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi
7,6/12,6/16,9
Országúti
5,2/6,7/7,4
Vegyes
6,7/8,9/10,9
Tesztfogyasztás
n.a.
CO2 kibocsátás (g/Km)
177/208/256
ÁRA
5,55 millió forinttól (1,6 literes motorral, februártól)