szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ha van még a világon macsómobil, akkor a Murano az. Megújult külsejével, nagyobb teljesítményével, kifinomult belsejével és korszerű technikájával már 12,9 millió forintért kelleti magát. Fogyasztása és károsanyag-kibocsátása maradt a régi, bár a váltó áttételeinek módosításával valamelyest csökkent.

© Nissan
Amikor 5 évvel ezelőtt az USA-ban bemutatták az első Muranót, azonnal lelkes fogadtatásra talált azon vevők között, akik sportosan vezethető autót kerestek, de egyben olyat, amely a SUV-ok legjobb tulajdonságaival is rendelkezik. A formatervezést tekintve, a második generációs Murano meghatározó dizájn-elemei azonosak az elődjéével. Megtartotta annak sziluettjét és a felfelé ívelő hátsó oldalablakot – a Nissan crossover-autók közös jellemző vonását -, de minden karosszériaeleme új.

© Nissan
A luxust kihangsúlyozó belső tér a business osztályba emeli az új Muranót. Új műszerek, új ülések, kellemes, világos környezet fogadja a sofőrt és utasait. A magasabb felszereltségi szinthez (13,75 millió forinttól) hátsó ülésfűtés, memóriás intelligens kulcs, 11 sugárzós Bose hangrendszer, 18-as alukerekek járnak, 650 ezer forintért DVD-alapú szórakoztató rendszer is rendelhető méretes monitorral.

Az új Murano műszaki alapjait a Nissan legújabb, D-padlólemeze képezi, amelyre az USA-ban forgalmazott Altima és Maxima modell épül. A korábbinál 50 százalékkal merevebb karosszériájú Murano ugyanolyan jól vezethető, mint elődje, de kiegyenlítettebb a futása és jobb az általános kényelme. A pontosabb irányíthatóság érdekében a hátsó kerékfelfüggesztés immár több lengőkaros rendszerű, és az új, sebességtől függő rásegítésű szervokormánynak köszönhetően kis sebességen javult a manőverező készség, nagyobb sebességnél pedig jobban érzékelhetők az útról érkező visszajelzések. Az összkerekes hajtást a Nissan továbbfejlesztett All Mode 4x4-i technológiája biztosítja. Akkor avatkozik be, ha szükséges, ideális körülmények között csak az első tengelyt hajtja.

© Nissan
A korábbi modell kifinomult jellegét megtartva, az új Murano tele van olyan megoldásokkal, amelyek még kényelmesebbé teszik az autózás közbeni életet. Ezek közé tartozik, hogy nemcsak a hátfali ajtó működtethető elektromosan, de a hátsó üléstámlák is egyetlen egyszerű mozdulattal előre dönthetők, és távirányítással állíthatók vissza.

A teljes hosszra kiterjedő üvegtetőn keresztül a napfény elárasztja az autó belsejét. Hátsó része fix helyzetű, az első üléssor feletti része azonban hátra csúsztatható, ha friss levegő beáramlására van szükség.

© Nissan
Bár a Muranot továbbra is a Nissan többszörös díjnyertes VQ motorcsaládjának 3,5 literes tagja hajtja, az új modellben történő alkalmazásához jelentős módosításokat végeztek. A teljesítmény 256 lóerőre, a nyomaték 334 Nm-re növekedett, a fogyasztás csökkentéséhez pedig a CVT-váltó alapos módosítása is hozzájárult. Tömege és méretei ellenére dinamikusan autózható, könnyedén kilő, a városi forgalomban megnyílnak előtte a sávok.

A Murano új felszerelései közül azonban talán a legérdekesebbek és leghasznosabbak a parkoló kamerák. A jelenlegi modellen megtalálható tolatókamerát kiegészítve további kamera található, amelyet az utas oldali visszapillantó tükörbe építettek be. Az általa a műszerfal képernyőjére közvetített kép minden olyan akadályt megjelenít a vezető számára, amely egyébként a beláthatatlan holttérben helyezkedik el a parkolás során.

© Nissan

Műszaki adatok (Oldaltörés)

Nissan Murano
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 3498
Max. teljesítmény lóerő256 lóerő 6000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm 334 Nm 4400-as fordulaton 
MÉRETEK
Tengelytáv (mm) 2825
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4834/1880/1730
Csomagtér402-838
Saját tömeg (kg) 1862
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 210
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)8,0
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi 14,9
Országúti 8,6
Vegyes10,9
Tesztfogyasztásn.a.
CO2 kibocsátás (g/Km) 261
ÁRA Az autó alapára 12,9 millió Ft.






HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

automenedzser.hu Autó

Nissan Qashqai - Megérkezett a városi nomád

A Nissan bemutatta Magyarországon a legújabb crossover modelljét a Nissan Qashqait. Különleges formája a személyautók lendületes vonalainak és a 4x4-esek erőt tükröző megjelenésének házasítása.

automenedzser.hu Autó

Nissan Navara teszt: Szexis nagyvas

Vannak nők, akik irtóznak a szép fiúktól, a vágott arcú pasikat kedvelik. Autók között ilyen a Navara, félistenként magasodik a forgalom fölé, 174 lovas motorjával és megdöbbentően alacsony fogyasztásával csak papíron teherautó. Valójában egy sportos tank, egy szuperszonikus csatahajó.

automenedzser.hu Autó

Nissan teszt: édes csili

A legizmosabb Micra nem csupán erős, hanem meglehetősen szép. Nőiessége ellenére, vagy éppen azért, nagyon tetszett.

automenedzser.hu Autó

Nissan Pathfinder teszt: Szépséges szörnyeteg

Csupa bőr, csupa kényelem, csupa kényeztetés. A Nissan Pathfinder a terepjárók között is méltóságot vív ki méreteivel és pazarságával. Kár, hogy menettulajdonságai nem ennyire meggyőzőek. Nem a sietős emberek autója, de azoké, akik mindig odaérnek.

automenedzser.hu Autó

Nissan Note: ha első a család

A Nissan kis egyterűje vidám, fiatalos, családi autó. Sok kompromisszummal, szegényes alapfelszereltséggel, kis fogyasztással és gondmentes, hosszú élettartammal.

automenedzser.hu Autó

Nissan Murano teszt: a szépségkirály

Valami őrült álom gyümölcse ez az autó. Nem lehet egészen normálisnak nevezni azt az embert, aki a Nissan 350Z sportkocsit ötvözi a Nissan Patrol terepjáróval. A Murano ebből a frigyből született, egy igazi csodabogár a szó legjobb értelmében.

automenedzser.hu Autó

Nissan-teszt: klasszikus tekerés

Az X-Trail szögletessége klasszikus értékeket rejt. Minősége, terhelhetősége és praktikuma kiemeli a szabadidő-autók közül. Most egy dzseki is jár hozzá.

automenedzser.hu Autó

Nissan Note teszt: családi kalandokhoz

A Nissan a felső kategóriájú limuzinok térkínálatát ötvözte a kis ferdehátúak fürgeségével és az egyterűek praktikumával, így született meg a Note, a divatos, egyedi és sokoldalú családi autó.