Business osztályba lépett az új Murano

Ha van még a világon macsómobil, akkor a Murano az. Megújult külsejével, nagyobb teljesítményével, kifinomult belsejével és korszerű technikájával már 12,9 millió forintért kelleti magát. Fogyasztása és károsanyag-kibocsátása maradt a régi, bár a váltó áttételeinek módosításával valamelyest csökkent.

  • hvg.hu hvg.hu
Business osztályba lépett az új Murano

© Nissan
Amikor 5 évvel ezelőtt az USA-ban bemutatták az első Muranót, azonnal lelkes fogadtatásra talált azon vevők között, akik sportosan vezethető autót kerestek, de egyben olyat, amely a SUV-ok legjobb tulajdonságaival is rendelkezik. A formatervezést tekintve, a második generációs Murano meghatározó dizájn-elemei azonosak az elődjéével. Megtartotta annak sziluettjét és a felfelé ívelő hátsó oldalablakot – a Nissan crossover-autók közös jellemző vonását -, de minden karosszériaeleme új.

© Nissan
A luxust kihangsúlyozó belső tér a business osztályba emeli az új Muranót. Új műszerek, új ülések, kellemes, világos környezet fogadja a sofőrt és utasait. A magasabb felszereltségi szinthez (13,75 millió forinttól) hátsó ülésfűtés, memóriás intelligens kulcs, 11 sugárzós Bose hangrendszer, 18-as alukerekek járnak, 650 ezer forintért DVD-alapú szórakoztató rendszer is rendelhető méretes monitorral.

Az új Murano műszaki alapjait a Nissan legújabb, D-padlólemeze képezi, amelyre az USA-ban forgalmazott Altima és Maxima modell épül. A korábbinál 50 százalékkal merevebb karosszériájú Murano ugyanolyan jól vezethető, mint elődje, de kiegyenlítettebb a futása és jobb az általános kényelme. A pontosabb irányíthatóság érdekében a hátsó kerékfelfüggesztés immár több lengőkaros rendszerű, és az új, sebességtől függő rásegítésű szervokormánynak köszönhetően kis sebességen javult a manőverező készség, nagyobb sebességnél pedig jobban érzékelhetők az útról érkező visszajelzések. Az összkerekes hajtást a Nissan továbbfejlesztett All Mode 4x4-i technológiája biztosítja. Akkor avatkozik be, ha szükséges, ideális körülmények között csak az első tengelyt hajtja.

© Nissan
A korábbi modell kifinomult jellegét megtartva, az új Murano tele van olyan megoldásokkal, amelyek még kényelmesebbé teszik az autózás közbeni életet. Ezek közé tartozik, hogy nemcsak a hátfali ajtó működtethető elektromosan, de a hátsó üléstámlák is egyetlen egyszerű mozdulattal előre dönthetők, és távirányítással állíthatók vissza.

A teljes hosszra kiterjedő üvegtetőn keresztül a napfény elárasztja az autó belsejét. Hátsó része fix helyzetű, az első üléssor feletti része azonban hátra csúsztatható, ha friss levegő beáramlására van szükség.

© Nissan
Bár a Muranot továbbra is a Nissan többszörös díjnyertes VQ motorcsaládjának 3,5 literes tagja hajtja, az új modellben történő alkalmazásához jelentős módosításokat végeztek. A teljesítmény 256 lóerőre, a nyomaték 334 Nm-re növekedett, a fogyasztás csökkentéséhez pedig a CVT-váltó alapos módosítása is hozzájárult. Tömege és méretei ellenére dinamikusan autózható, könnyedén kilő, a városi forgalomban megnyílnak előtte a sávok.

A Murano új felszerelései közül azonban talán a legérdekesebbek és leghasznosabbak a parkoló kamerák. A jelenlegi modellen megtalálható tolatókamerát kiegészítve további kamera található, amelyet az utas oldali visszapillantó tükörbe építettek be. Az általa a műszerfal képernyőjére közvetített kép minden olyan akadályt megjelenít a vezető számára, amely egyébként a beláthatatlan holttérben helyezkedik el a parkolás során.

© Nissan

Műszaki adatok (Oldaltörés)

Nissan Murano
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 3498
Max. teljesítmény lóerő256 lóerő 6000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm 334 Nm 4400-as fordulaton 
MÉRETEK
Tengelytáv (mm) 2825
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4834/1880/1730
Csomagtér402-838
Saját tömeg (kg) 1862
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 210
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)8,0
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi 14,9
Országúti 8,6
Vegyes10,9
Tesztfogyasztásn.a.
CO2 kibocsátás (g/Km) 261
ÁRA Az autó alapára 12,9 millió Ft.






Orbán Viktor önmagával is vitába szállt Tusványoson

Orbán Viktor önmagával is vitába szállt Tusványoson

A tusványosi vátesz megint újraálmodta a jövőt, de közben saját magával is vitába keveredett – rögzíthetjük, ha szembeállítjuk a miniszterelnök hétvégi geopolitikai jóslatait korábbi világmegfejtéseivel. Ez beárazza világháborús riogatását, nagystratégiai ígéreteit és a jobboldalon magasztalt jövőbelátó képességeit.