szerző:
automenedzser.hu

Amikor 5 évvel ezelőtt az USA-ban bemutatták az első Muranót, azonnal lelkes fogadtatásra...

Amikor 5 évvel ezelőtt az USA-ban bemutatták az első Muranót, azonnal lelkes fogadtatásra talált azon vevők között, akik sportosan vezethető autót kerestek, de egyben olyat, amely a SUV-ok legjobb tulajdonságaival is rendelkezik. A formatervezést tekintve, a második generációs Murano meghatározó design-elemei azonosak az elődjéével. Megtartotta annak sziluettjét és a felfelé ívelő hátsó oldalablakot – a Nissan crossover-autók közös jellemző vonását -, de minden karosszériaeleme új.

©



A luxust kihangsúlyozó belső tér a business osztályba emeli az új Muranót. Új műszerek, új ülések, kellemes, világos környezet fogadja a sofőrt és utasait. A magasabb felszereltségi szinthez (13,7 millió forinttól) hátsó ülésfűtés, 11 hangszórós Bose hangrendszer, 18-as alukerekek járnak, 650 ezer forintért DVD-alapú szórakoztató rendszer is rendelhető.

©



Az új Murano műszaki alapjait a Nissan legújabb, D-padlólemeze képezi, amelyre az USA-ban forgalmazott Altima és Maxima modell épül. A korábbinál 50 százalékkal merevebb karosszériájú Murano ugyanolyan jól vezethető, mint elődje, de kiegyenlítettebb a futása és jobb az általános kényelme. A pontosabb irányíthatóság érdekében a hátsó kerékfelfüggesztés immár több lengőkaros rendszerű, és az új, sebességtől függő rásegítésű szervokormánynak köszönhetően kis sebességen javult a manőverező készség, nagyobb sebességnél pedig jobban érzékelhetők az útról érkező visszajelzések. Az összkerekes hajtást a Nissan továbbfejlesztett All Mode 4x4-i technológiája biztosítja. Akkor avatkozik be, ha szükséges, ideális körülmények között csak az első tengelyt hajtja. Terepre korlátozottan alkalmas, első terepszöge 28,8 fok, a hátsó 25 fok, a rámpaszöge 14 fokos. Szabad hasmagassága is karcsú, csupán 180 milliméter.

©



A korábbi modell kifinomult jellegét megtartva, az új Murano tele van olyan megoldásokkal, amelyek még kényelmesebbé teszik az autózás közbeni életet.   Ezek közé tartozik, hogy nemcsak a hátfali ajtó működtethető elektromosan, de a hátsó üléstámlák is egyetlen egyszerű mozdulattal előre dönthetők, és távirányítással állíthatók vissza.

©



A teljes hosszra kiterjedő üvegtetőn keresztül a napfény elárasztja az autó belsejét. Hátsó része fix helyzetű, az első üléssor feletti része azonban hátra csúsztatható, ha friss levegő beáramlására van szükség.

Bár a Muranót továbbra is a Nissan többszörös díjnyertes VQ motorcsaládjának 3,5 literes tagja hajtja, az új modellben történő alkalmazásához jelentős módosításokat végeztek a teljesítmény növelése és az üzemanyag-fogyasztás csökkentése érdekében. A teljesítmény 256 lóerőre, a nyomaték 334 Nm-re növekedett, a fogyasztás csökkentéséhez pedig a CVT-váltó alapos módosítása is hozzájárult. Tömege és méretei ellenére dinamikusan autózható, könnyedén kilő, a városi forgalomban megnyílnak előtte a sávok.

©



A Murano új felszerelései közül azonban talán a legérdekesebbek és leghasznosabbak a parkoló kamerák. A jelenlegi modellen megtalálható tolatókamerát kiegészítve további kamera található, amelyet az utas oldali visszapillantó tükörbe építettek be. Az általa a műszerfal képernyőjére közvetített kép minden olyan akadályt megjelenít a vezető számára, amely egyébként a beláthatatlan holttérben helyezkedik el a parkolás során.  

[[ Oldaltörés: Műszaki adatok ]]
 

Nissan Murano
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 3498
Max. teljesítmény lóerő256 lóerő 6000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm 334 Nm 4400-as fordulaton 
MÉRETEK
Tengelytáv (mm) 2825
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4834/1880/1730
Csomagtér402-838
Saját tömeg (kg) 1862
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 210
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)8
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi 14,9
Országúti 8,6
Vegyes10,9
Tesztfogyasztásn.a.
CO2 kibocsátás (g/Km) 261
ÁRA Az autó alapára 12,9 millió Ft.





Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények! Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Videó: Már nem is kéri a Tesla autója, hogy néha fogjuk a kormányt

Videó: Már nem is kéri a Tesla autója, hogy néha fogjuk a kormányt

Akár kupak is készülhet a használt pelenkákból

Akár kupak is készülhet a használt pelenkákból

Nem nyílik az autója? Lehet, hogy az Apple Pencil az oka

Nem nyílik az autója? Lehet, hogy az Apple Pencil az oka

A DK feljelenti Orbánt az egyéni nyugdíjszámlák miatt

A DK feljelenti Orbánt az egyéni nyugdíjszámlák miatt

Egy japán egyetem nem vesz fel dohányzó tanárokat

Egy japán egyetem nem vesz fel dohányzó tanárokat

Elhunyt János korábbi luxemburgi nagyherceg

Elhunyt János korábbi luxemburgi nagyherceg