Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"95b08d34-965b-4da2-8cad-4a7eff8c9ab7","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Veszélyben vannak az Asus routerei, miután egy új, AyySSHush nevű botnet megjelent, és célba vette őket – kisebb számban, de a Cisco, a D-Link és a Linksys termékei is érintettek. ","shortLead":"Veszélyben vannak az Asus routerei, miután egy új, AyySSHush nevű botnet megjelent, és célba vette őket – kisebb...","id":"20250529_asus-routerek-botnet-fertozes-ayysshush-tamadas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/95b08d34-965b-4da2-8cad-4a7eff8c9ab7.jpg","index":0,"item":"417f49fa-9589-4eaf-a7fc-1ae262a385e5","keywords":null,"link":"/tudomany/20250529_asus-routerek-botnet-fertozes-ayysshush-tamadas","timestamp":"2025. május. 29. 16:03","title":"Támadás indult az Asus wifi routerei ellen, Magyarországon népszerű típusok is érintettek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d8eb1a4e-b6f6-431a-97e2-e413aee16a7b","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Magyar Péter szerint három hasonló előterjesztés volt a közgyűlésben, a Tisza azt szavazta meg, amely számára szakmailag és politikailag megfelelő volt.","shortLead":"Magyar Péter szerint három hasonló előterjesztés volt a közgyűlésben, a Tisza azt szavazta meg, amely számára...","id":"20250529_Karacsony-is-javaslatot-tett-az-ellehetetlenitesi-torveny-elitelesere-ezt-mar-sem-a-Fidesz-sem-a-Tisza-nem-tamogatta","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d8eb1a4e-b6f6-431a-97e2-e413aee16a7b.jpg","index":0,"item":"89a98a80-9f82-4306-959a-fcced5dd3d60","keywords":null,"link":"/itthon/20250529_Karacsony-is-javaslatot-tett-az-ellehetetlenitesi-torveny-elitelesere-ezt-mar-sem-a-Fidesz-sem-a-Tisza-nem-tamogatta","timestamp":"2025. május. 29. 10:08","title":"Karácsony is javaslatot tett az ellehetetlenítési törvény elítélésére, ezt már sem a Fidesz, sem a Tisza nem támogatta","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d36119a2-43b5-42ca-8e7a-d7d123983e69","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"A Hamász ugyanakkor fenntartásokat fogalmazott meg a tervezettel szemben.","shortLead":"A Hamász ugyanakkor fenntartásokat fogalmazott meg a tervezettel szemben.","id":"20250529_feher-haz-tuzszunet-izrael-hamasz-gaza","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d36119a2-43b5-42ca-8e7a-d7d123983e69.jpg","index":0,"item":"42f5dffe-b5da-41de-9629-cefb48710f36","keywords":null,"link":"/vilag/20250529_feher-haz-tuzszunet-izrael-hamasz-gaza","timestamp":"2025. május. 29. 21:35","title":"Fehér Ház: Izrael elfogadta az Egyesült Államok által előkészített gázai tűzszüneti javaslatot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fc6a9249-143f-4636-adac-7bd1dd3fa37f","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az idei évre szánt bérkiegészítést a Facebookon jelentette be a miniszter.","shortLead":"Az idei évre szánt bérkiegészítést a Facebookon jelentette be a miniszter.","id":"20250529_lazar-janos-mav-50-ezer-forint-berkiegeszites-bejelentes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fc6a9249-143f-4636-adac-7bd1dd3fa37f.jpg","index":0,"item":"c500e246-7daa-40f6-8d4a-c6b1802418b8","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250529_lazar-janos-mav-50-ezer-forint-berkiegeszites-bejelentes","timestamp":"2025. május. 29. 18:22","title":"Egyszeri 50 ezer forinttal becsüli meg a vasutasok munkáját Lázár János","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2e14e005-d131-450f-a12f-63fd831bffe4","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A legdurvább az energiaipar exportárainak növekedése volt, több mint 25 százalék.","shortLead":"A legdurvább az energiaipar exportárainak növekedése volt, több mint 25 százalék.","id":"20250530_ipari-termeloi-arak-aprilis-KSH","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2e14e005-d131-450f-a12f-63fd831bffe4.jpg","index":0,"item":"e7ae3fb3-887f-4fbd-80e4-22b47e0cf9cd","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250530_ipari-termeloi-arak-aprilis-KSH","timestamp":"2025. május. 30. 08:57","title":"Romló forint, növekvő gyártási költségek: éves szinten majdnem 8 százalékkal nőttek az ipari termelői árak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1ea13e05-8a7b-4afb-8cf7-fe3d3a40e91f","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Jó hír volt a befektetők szerint, hogy az amerikai vámháborút részben felfüggesztették.","shortLead":"Jó hír volt a befektetők szerint, hogy az amerikai vámháborút részben felfüggesztették.","id":"20250529_tozsde-arfolyam-trump-vamhaboru-vamok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1ea13e05-8a7b-4afb-8cf7-fe3d3a40e91f.jpg","index":0,"item":"37a10a3e-9799-4640-ba4c-3995239f39a3","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250529_tozsde-arfolyam-trump-vamhaboru-vamok","timestamp":"2025. május. 29. 13:32","title":"Európa tőzsdéi erősödtek, a forint gyengült, miután a bíróság elkaszálta Trump vámjait","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2aa0c485-0c03-4b0c-a2a9-fc67135d6fcc","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Nem lehet megvenni egyszerre olyan sok bankautomatát, és informatikai korlátai is vannak. Többen majd csak jövőre kapnak, döntött a kormány.","shortLead":"Nem lehet megvenni egyszerre olyan sok bankautomatát, és informatikai korlátai is vannak. Többen majd csak jövőre...","id":"20250528_falusi-atm-kormanydontes-keszpenz-kormanyinfo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2aa0c485-0c03-4b0c-a2a9-fc67135d6fcc.jpg","index":0,"item":"78d1bca2-1dad-48f4-9259-7d5fdcc71a71","keywords":null,"link":"/kkv/20250528_falusi-atm-kormanydontes-keszpenz-kormanyinfo","timestamp":"2025. május. 28. 18:34","title":"Idén biztos nem kap ATM-et minden település, amelynek ígérték","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b8fdac38-c658-4a12-9e3b-82e3e340d461","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az apró BMW M2 teljesítményét a bajorok felhozták az eggyel nagyobb M3 szintjére.","shortLead":"Az apró BMW M2 teljesítményét a bajorok felhozták az eggyel nagyobb M3 szintjére.","id":"20250529_tobb-loero-kevesebb-kilogramm-itt-a-vadonatuj-bmw-m2-cs","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b8fdac38-c658-4a12-9e3b-82e3e340d461.jpg","index":0,"item":"3c48dc70-43f6-446f-a082-9ce8cbc3327b","keywords":null,"link":"/cegauto/20250529_tobb-loero-kevesebb-kilogramm-itt-a-vadonatuj-bmw-m2-cs","timestamp":"2025. május. 29. 08:02","title":"Több lóerő, kevesebb kilogramm: itt a vadonatúj BMW M2 CS","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Bár a Focus története nem ma kezdődött, az első komolyabb találkozásom a típussal ez a szép kabrió volt. Soha jobb indítást. A legdögösebb Ford akadt a horgomra. A csípős reggelek ellenére nyitott tetővel robogtam, hadd vörösödjön, aki bánja. Technikája hibátlan, külseje páratlan, a belső minőségén és a motor nyomatékán azonban van még mit javítani.
145 lóerős benzinmotorja kezdetben megnyugvással töltött el, hangja szinte semmi, lehet jól pörgetni, ám amint gyorsulni is kellett volna, a Focus CC csak illegette, billegette, kellette magát, de az istennek sem akart felpörögni. Lehet, hogy tökéletes párosítás a dízel-kabrió kombináció, de inkább a ketyegés, mint a kevés nyomaték. Ha izomból akartam előzni, taposnom kellett a pedált, sokszor padlóig. Kigyorsításnál simán lehagyott egy Suzuki Swift. A fogyasztás kezdetben, főleg a városi használatban, a 10 liter környékét csapkodta, később, sok száz autópályán megtett kilométer után beállt nyolc literre.
A Focus pár hónapja újult meg, a CC orra is megkapta a mondeós dizájnt, a feneke pedig egyszerűen csodálatos. A Ford Focus CC büszkén viseli oldalán a nagyszerű olasz tervezőstúdió, a Pininfarina logóját. Ilyen lapos fart csak régi amerikai kabriókban látni, amelyekbe felülről kell beugrálni, a csomagtartóban pedig akármit, vagy akárkit is lehet szállítani. A belső kialakításában sajnos már kevésbé neves művészek működtek közre, a C-Maxból és a Focusból megörökölt műszerfal szürke betétei lehangolóak és csúnyák. Szerintem. De a feleségem szerint ez a műanyag kompozíció szép. Neki még a csicsás, majdnem szívecskés végű mutatók is tetszettek (hiába, én már nem vagyok célcsoport). A Ford csomagtartója és annak ajtaja hatalmas, nyitott tetővel azonban használhatatlan. Egy száz literes hokistáskát nem tudtam belegyömöszölni, ki kellett pakolnom és el kellett terítenem a felszerelést, hogy a biztonsági hálót rögzíteni lehessen. Egy-két dolog így is a hátsó ülésen landolt.
A Focusban jó ülni, még hátul sem nagyon kényelmetlen. A kabrióvá, majd kupévá alakítás körülményes, annak ellenére, hogy másodpercek alatt eltűnik az elektromos mozgatású tető. A szélterelő összecsukása és kinyitása viszont percekig tart, a csomagok kilapítása sem egyszerű.
A kapcsolók és a műszerek elhelyezésében gondoltak az ergonómiára, a kormányról a tempomatot, a kormány alatti kezelőegységről a hifit irányíthatjuk. Nevezhetjük hifinek a CC Sony egységét, hisz van benne DSP, azaz digitális hangprocesszor. Nem szólt rosszul, bár nyitott tetővel inkább nem büszkélkedtem vele. A telefont azonban jól kezelte, a Bluetooth-on párosítva automatikusan jött létre a kapcsolat. A kormányon lévő gombok nincsenek megvilágítva, sötétben vakon tapogatózunk.
Az őszi kabriózáson sokat lendít az ülésfűtés, a Fordok tipikus szélvédőfűtése most azonban megtréfált. Nem tudtam, miért olyan elmosódott, csillogó a kép esti forgalomban. Néztem a szélvédőt, sehol egy karcolás, én sem ittam semmit. A 14 éves ex-Clióm szélvédőjének milliónyi rovátkáján tört így meg korábban a fény. Aztán egy éles villanásnál beugrott, megláttam a kacskaringós vonalkatengert. Az apró fűtőszálak okozták az optikai csalódásaimat.
A futómű kemény, csak autópályán derül ki, hogy mennyire. 120 fölött pattog rendesen a vízszintes úthibákon. Kanyarban stabil, a keresztmerevítések hatása érződik. A kormányzás sportosra is állítható a fedélzeti számítógép menüjében, a fékek erősek, az ESP a háttérben dolgozik, bár a 850 kilométeres tesztelés során pihenőt kapott, nem csúsztam meg egyszer sem.
Egész jó áron lehet a Ford kupé-kabriójához hozzájutni, 100 lovas 1,6 lovas motorral 5,8 millióért elvihető, a tesztautóm a lóerő többleten kívül számos extrával volt felszerelve (xenon, ülésfűtés, Bluetooth, fűthető első szélvédők), a 7,299 milliós alapárból így lett 8,1 milliós a vételár.
A Ford új hódításra törekszik a kis méretű, kompakt terepjárók körében. A Kuga egyszerre sportos és elegáns, kecses de tiszteletet parancsoló. Ezt a furcsa ellentmondást próbáltuk meg feloldani, amikor először egy Fordokon edződött kolléganőnk, majd egy, a márkát kevésbé ismerő kollégánk kezébe adtuk a kormányt.
Aki izgalommentes autót akar megfontoltan dönt, ha a Ford egyterűcskéjét választja. Az unalmas családi autót a motor és a fokozatmentes váltó pezsdíti fel.