szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Bár a Focus története nem ma kezdődött, az első komolyabb találkozásom a típussal ez a szép kabrió volt. Soha jobb indítást. A legdögösebb Ford akadt a horgomra. A csípős reggelek ellenére nyitott tetővel robogtam, hadd vörösödjön, aki bánja. Technikája hibátlan, külseje páratlan, a belső minőségén és a motor nyomatékán azonban van még mit javítani.

© Autómenedzser
145 lóerős benzinmotorja kezdetben megnyugvással töltött el, hangja szinte semmi, lehet jól pörgetni, ám amint gyorsulni is kellett volna, a Focus CC csak illegette, billegette, kellette magát, de az istennek sem akart felpörögni. Lehet, hogy tökéletes párosítás a dízel-kabrió kombináció, de inkább a ketyegés, mint a kevés nyomaték. Ha izomból akartam előzni, taposnom kellett a pedált, sokszor padlóig. Kigyorsításnál simán lehagyott egy Suzuki Swift. A fogyasztás kezdetben, főleg a városi használatban, a 10 liter környékét csapkodta, később, sok száz autópályán megtett kilométer után beállt nyolc literre.

© Autómenedzser
A Focus pár hónapja újult meg, a CC orra is megkapta a mondeós dizájnt, a feneke pedig egyszerűen csodálatos. A Ford Focus CC büszkén viseli oldalán a nagyszerű olasz tervezőstúdió, a Pininfarina logóját. Ilyen lapos fart csak régi amerikai kabriókban látni, amelyekbe felülről kell beugrálni, a csomagtartóban pedig akármit, vagy akárkit is lehet szállítani. A belső kialakításában sajnos már kevésbé neves művészek működtek közre, a C-Maxból és a Focusból megörökölt műszerfal szürke betétei lehangolóak és csúnyák. Szerintem. De a feleségem szerint ez a műanyag kompozíció szép. Neki még a csicsás, majdnem szívecskés végű mutatók is tetszettek (hiába, én már nem vagyok célcsoport). A Ford csomagtartója és annak ajtaja hatalmas, nyitott tetővel azonban használhatatlan. Egy száz literes hokistáskát nem tudtam belegyömöszölni, ki kellett pakolnom és el kellett terítenem a felszerelést, hogy a biztonsági hálót rögzíteni lehessen. Egy-két dolog így is a hátsó ülésen landolt.

© Autómenedzser

A Focusban jó ülni, még hátul sem nagyon kényelmetlen. A kabrióvá, majd kupévá alakítás körülményes, annak ellenére, hogy másodpercek alatt eltűnik az elektromos mozgatású tető. A szélterelő összecsukása és kinyitása viszont percekig tart, a csomagok kilapítása sem egyszerű.

A kapcsolók és a műszerek elhelyezésében gondoltak az ergonómiára, a kormányról a tempomatot, a kormány alatti kezelőegységről a hifit irányíthatjuk. Nevezhetjük hifinek a CC Sony egységét, hisz van benne DSP, azaz digitális hangprocesszor. Nem szólt rosszul, bár nyitott tetővel inkább nem büszkélkedtem vele. A telefont azonban jól kezelte, a Bluetooth-on párosítva automatikusan jött létre a kapcsolat. A kormányon lévő gombok nincsenek megvilágítva, sötétben vakon tapogatózunk.

© Autómenedzser

Az őszi kabriózáson sokat lendít az ülésfűtés, a Fordok tipikus szélvédőfűtése most azonban megtréfált. Nem tudtam, miért olyan elmosódott, csillogó a kép esti forgalomban. Néztem a szélvédőt, sehol egy karcolás, én sem ittam semmit. A 14 éves ex-Clióm szélvédőjének milliónyi rovátkáján tört így meg korábban a fény. Aztán egy éles villanásnál beugrott, megláttam a kacskaringós vonalkatengert. Az apró fűtőszálak okozták az optikai csalódásaimat.

© Autómenedzser

© Autómenedzser


A futómű kemény, csak autópályán derül ki, hogy mennyire. 120 fölött pattog rendesen a vízszintes úthibákon. Kanyarban stabil, a keresztmerevítések hatása érződik. A kormányzás sportosra is állítható a fedélzeti számítógép menüjében, a fékek erősek, az ESP a háttérben dolgozik, bár a 850 kilométeres tesztelés során pihenőt kapott, nem csúsztam meg egyszer sem.

Egész jó áron lehet a Ford kupé-kabriójához hozzájutni, 100 lovas 1,6 lovas motorral 5,8 millióért elvihető, a tesztautóm a lóerő többleten kívül számos extrával volt felszerelve (xenon, ülésfűtés, Bluetooth, fűthető első szélvédők), a 7,299 milliós alapárból így lett 8,1 milliós a vételár.

B. Cs.
Automenedzser

Műszaki adatok (Oldaltörés)




Ford Focus CC 2,0 Titanium
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 1999
Környezetvédelmi besorolás EURO 4
Max. teljesítmény lóerő145 lóerő 6000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm 185 Nm 4500-as fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm) 2640
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4509/1834/1448
Csomagtér248-534 liter
Saját tömeg (kg) 1525
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 208
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h 10,3
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi 10,6
Országúti 5,7
Vegyes7,5
Tesztfogyasztás8
CO2 kibocsátás (g/Km) 179
ÁRA 7,299 millió forint









HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

automenedzser.hu Autó

Ford Ranger teszt: Mr. Tehénpásztor

A Ford megújult és erősebb motorral szerelt pickupja megfelel minden követelménynek: robusztus, masszív, látványos, erős, szexis és jól felszerelt.

hvg.hu Autó

Hobbi terepjáró városi cicáknak és kandúroknak

A Ford új hódításra törekszik a kis méretű, kompakt terepjárók körében. A Kuga egyszerre sportos és elegáns, kecses de tiszteletet parancsoló. Ezt a furcsa ellentmondást próbáltuk meg feloldani, amikor először egy Fordokon edződött kolléganőnk, majd egy, a márkát kevésbé ismerő kollégánk kezébe adtuk a kormányt.

hvg.hu Autó

Ford-teszt: izgalomra semmi ok

Aki izgalommentes autót akar megfontoltan dönt, ha a Ford egyterűcskéjét választja. Az unalmas családi autót a motor és a fokozatmentes váltó pezsdíti fel.