szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

145 lóerős benzinmotorja kezdetben megnyugvással töltött el, hangja szinte semmi, lehet...

Bíró Milán



am

145 lóerős benzinmotorja kezdetben megnyugvással töltött el, hangja szinte semmi, lehet jól pörgetni, ám amint gyorsulni is kellett volna, a Focus CC csak illegette, billegette, kellette magát, de az istennek sem akart felpörögni. Lehet, hogy tökéletes párosítás a dízel-kabrió kombináció, de inkább a ketyegés, mint a kevés nyomaték. Ha izomból akartam előzni, taposnom kellett a pedált, sokszor padlóig. Kigyorsításnál simán lehagyott egy Suzuki Swift. A fogyasztás kezdetben, főleg a városi használatban, a 10 liter környékét csapkodta, később, sok száz autópályán megtett kilométer után beállt nyolc literre. 

Bíró Milán



am

A Focus pár hónapja újult meg, a CC orra is megkapta a mondeós dizájnt, a feneke pedig egyszerűen csodálatos. A Ford Focus CC büszkén viseli oldalán a nagyszerű olasz tervezőstúdió, a Pininfarina logóját. Ilyen lapos fart csak régi amerikai kabriókban látni, amelyekbe felülről kell beugrálni, a csomagtartóban pedig akármit, vagy akárkit is lehet szállítani. A belső kialakításában sajnos már kevésbé neves művészek működtek közre, a C-Maxból és a Focusból megörökölt műszerfal szürke betétei lehangolóak és csúnyák. Szerintem. De a feleségem szerint ez a műanyag kompozíció szép. Neki még a csicsás, majdnem szívecskés végű mutatók is tetszettek (hiába, én már nem vagyok célcsoport). A Ford csomagtartója és annak ajtaja hatalmas, nyitott tetővel azonban használhatatlan. Egy száz literes hokistáskát nem tudtam belegyömöszölni, ki kellett pakolnom és el kellett terítenem a felszerelést, hogy a biztonsági hálót rögzíteni lehessen. Egy-két dolog így is a hátsó ülésen landolt. 

Bíró Milán



A Focusban jó ülni, még hátul sem nagyon kényelmetlen. A kabrióvá, majd kupévá alakítás körülményes, annak ellenére, hogy másodpercek alatt eltűnik az elektromos mozgatású tető. A szélterelő összecsukása és kinyitása viszont percekig tart, a csomagok kilapítása sem egyszerű. 

[[ Oldaltörés: Kabrió télen-nyáron ]]


am

A kapcsolók és a műszerek elhelyezésében gondoltak az ergonómiára, a kormányról a tempomatot, a kormány alatti kezelőegységről a hifit irányíthatjuk. Nevezhetjük hifinek a CC Sony egységét, hisz van benne DSP, azaz digitális hangprocesszor. Nem szólt rosszul, bár nyitott tetővel inkább nem büszkélkedtem vele. A telefont azonban jól kezelte, a Bluetooth-on párosítva automatikusan jött létre a kapcsolat. A kormányon lévő gombok nincsenek megvilágítva, sötétben vakon tapogatózunk. 

am


am



Az őszi kabriózáson sokat lendít az ülésfűtés, a Fordok tipikus szélvédőfűtése most azonban megtréfált. Nem tudtam, miért olyan elmosódott, csillogó a kép esti forgalomban. Néztem a szélvédőt, sehol egy karcolás, én sem ittam semmit. A 14 éves ex-Clióm szélvédőjének milliónyi rovátkáján tört így meg korábban a fény. Aztán egy éles villanásnál beugrott, megláttam a kacskaringós vonalkatengert. Az apró fűtőszálak okozták az optikai csalódásaimat. 

am

A futómű kemény, csak autópályán derül ki, hogy mennyire. 120 fölött pattog rendesen a vízszintes úthibákon. Kanyarban stabil, a keresztmerevítések hatása érződik. A kormányzás sportosra is állítható a fedélzeti számítógép menüjében, a fékek erősek, az ESP a háttérben dolgozik, bár a 850 kilométeres tesztelés során pihenőt kapott, nem csúsztam meg egyszer sem.

Egész jó áron lehet a Ford kupé-kabriójához hozzájutni, 100 lovas 1,6 lovas motorral 5,8 millióért elvihető, a tesztautóm a lóerő többleten kívül számos extrával volt felszerelve (xenon, ülésfűtés, Bluetooth, fűthető első szélvédők), a 7,299 milliós alapárból így lett 8,1 milliós a vételár.

B. Cs. 

[[ Oldaltörés: Műszaki adatok ]]




Ford Focus CC 2,0 Titanium
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 1999
Környezetvédelmi besorolás EURO 4
Max. teljesítmény lóerő145 lóerő 6000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm 185 Nm 4500-as fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm) 2640
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4509/1834/1448
Csomagtér248-534 liter
Saját tömeg (kg) 1525
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 208
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h 10,3
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi 10,6
Országúti 5,7
Vegyes7,5
Tesztfogyasztás8
CO2 kibocsátás (g/Km) 179
ÁRA 7,299 millió forint






HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

automenedzser.hu Autó

Ford Kuga: fekete bestia

Feltehetően nincs női szív, melyet ne tudna meghódítani a hobbi terepjárók...