Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"c4851cd7-1d4f-4bff-9a9f-e8e6b5c026f7","c_author":"Tiszai Balázs","category":"360","description":"A kínai autógyártó szédületes tempóban tarolná le az Európai Unió piacát, ebben játszhat kulcsszerepet a szegedi gyár és a budapesti fejlesztési központ. De felmerülhet egy újabb akkugyár telepítése is.","shortLead":"A kínai autógyártó szédületes tempóban tarolná le az Európai Unió piacát, ebben játszhat kulcsszerepet a szegedi gyár...","id":"20250523_BYD-europai-kozpont-Budapest-szegedi-gyar-terjeszkedes-akkugyar-befektetesek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c4851cd7-1d4f-4bff-9a9f-e8e6b5c026f7.jpg","index":0,"item":"6e55d7d5-67cb-417e-872d-44bae9d761e8","keywords":null,"link":"/360/20250523_BYD-europai-kozpont-Budapest-szegedi-gyar-terjeszkedes-akkugyar-befektetesek","timestamp":"2025. május. 23. 17:30","title":"Agresszívan rúgja rá az ajtót Európára a BYD, a magyarországi terjeszkedés a leglátványosabb","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"daed3b15-9e84-4679-8489-5489a2844f55","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"„Magam is meghallgattam a Hyper, hyper című számukat” – hízelgett a helyi polgármester az ott koncertező technocsapatnak 1995. május 25-én. A trió ugyanis nem Budapesten, hanem Sarkadon kezdte meg a magyarországi turnéját. Csodálatos videó is készült a látogatásról.","shortLead":"„Magam is meghallgattam a Hyper, hyper című számukat” – hízelgett a helyi polgármester az ott koncertező...","id":"20250524_Magam-is-meghallgattam-a-Hyper-hyper-cimu-szamukat-hizelgett-sarkadi-polgarmester-az-ott-koncertezo-Scooternek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/daed3b15-9e84-4679-8489-5489a2844f55.jpg","index":0,"item":"7ab0c433-a17c-45c8-bb4c-409df67f1f2e","keywords":null,"link":"/elet/20250524_Magam-is-meghallgattam-a-Hyper-hyper-cimu-szamukat-hizelgett-sarkadi-polgarmester-az-ott-koncertezo-Scooternek","timestamp":"2025. május. 24. 14:30","title":"Poptörténeti szenzáció: harminc éve Sarkadon lépett fel a Scooter","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fa0d9e9a-17e2-4d0c-8fb3-62fe7958128a","c_author":"Galicza Dorina ","category":"360","description":"Egyre súlyosabb a szakemberhiány a gyermekvédelemben, a kelleténél kétezerrel kevesebb nevelőszülő dolgozik, és intézmények sorában siralmasak az állapotok. A terület helyzetéről sokat elárul az is: mintha már a kormány is kezdene kimozdulni a gondok teljes tagadásának állapotából. A kormányfő magának is ellentmondva beszél az ágazat helyzetéről, a kancelláriaminiszter lát javítanivalót, a szaktárca vezetője pedig már a beismerésnél tart. Közben a lapunknak nyilatkozó gyermekvédelmi dolgozókból csak úgy dől a panasz.","shortLead":"Egyre súlyosabb a szakemberhiány a gyermekvédelemben, a kelleténél kétezerrel kevesebb nevelőszülő dolgozik, és...","id":"20250524_Orban-Viktor-gyermekvedelem-Pinter-Sandor-szakemberek-letszamhiany-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fa0d9e9a-17e2-4d0c-8fb3-62fe7958128a.jpg","index":0,"item":"26fe9011-adc9-4d1c-892b-1e85ba66580a","keywords":null,"link":"/360/20250524_Orban-Viktor-gyermekvedelem-Pinter-Sandor-szakemberek-letszamhiany-ebx","timestamp":"2025. május. 24. 07:00","title":" „Ők azok a csecsemők, akik már nem is sírnak, mert nincs, aki felvenné őket” – lassan elrohad a gyermekvédelmi rendszer","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d8554659-3135-48da-b90b-ca38aac39490","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Márki-Zay Péter Biharból jelentkezett be.","shortLead":"Márki-Zay Péter Biharból jelentkezett be.","id":"20250524_magyar-peter-erdely-marki-zay-peter-kirandulas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d8554659-3135-48da-b90b-ca38aac39490.jpg","index":0,"item":"eacdde27-92b9-4b22-9032-b34295231118","keywords":null,"link":"/itthon/20250524_magyar-peter-erdely-marki-zay-peter-kirandulas","timestamp":"2025. május. 24. 12:56","title":"Nem csak Magyar Péter ment Erdélybe, a 2022-es ellenzéki miniszterelnök-jelölt is ott van","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4df206a9-603b-4d73-8c30-375ab6a58c44","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Névtelen levélben panaszkodtak a VI. kerületi polgármesternek nyugdíjasok arról, hogy nem tudnak leülni a trolimegállóban. Soproni Tamás intézkedett, most már van pad. Válaszlevelet is küldött.","shortLead":"Névtelen levélben panaszkodtak a VI. kerületi polgármesternek nyugdíjasok arról, hogy nem tudnak leülni...","id":"20250523_soproni-tamas-polgarmester-nyugdijasok-trolimegallo-pad-nyilt-level-szemetlada","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4df206a9-603b-4d73-8c30-375ab6a58c44.jpg","index":0,"item":"1b23078d-5116-4011-96ab-ce90397d4870","keywords":null,"link":"/elet/20250523_soproni-tamas-polgarmester-nyugdijasok-trolimegallo-pad-nyilt-level-szemetlada","timestamp":"2025. május. 23. 16:57","title":"Szemétládázva kérte számon egy nyugdíjas a padot Soproni Tamás polgármesteren, aki csattanós választ adott","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"af2a0ad8-3a93-4145-8a42-181fdc278e41","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A „migránsok által elkövetett bűncselekmények” megelőzése céljából, egy új törvény értelmében hamarosan mindenkit megfigyelhetnek az orosz hatóságok.","shortLead":"A „migránsok által elkövetett bűncselekmények” megelőzése céljából, egy új törvény értelmében hamarosan mindenkit...","id":"20250523_oroszorszag-nyomkoveto-alkalmazas-telepites-torveny-megfigyeles","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/af2a0ad8-3a93-4145-8a42-181fdc278e41.jpg","index":0,"item":"b7e301bc-5bf2-4e7b-a27d-f98fa5f985ac","keywords":null,"link":"/tudomany/20250523_oroszorszag-nyomkoveto-alkalmazas-telepites-torveny-megfigyeles","timestamp":"2025. május. 23. 16:03","title":"Mindenkit megfigyelő alkalmazást telepíttet Oroszország a turisták mobiljára","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"551acd2f-9b4e-477f-b25a-35aa6d8ba291","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A 444 a kistelepülésen járt, hogy S. Tamás Györgyről kérdezze a helyieket.","shortLead":"A 444 a kistelepülésen járt, hogy S. Tamás Györgyről kérdezze a helyieket.","id":"20250523_s-tamas-gyorgy-ivad-pedofil-szijjarto-peter-meghivasos-forum-fidesz-ivady-zsolt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/551acd2f-9b4e-477f-b25a-35aa6d8ba291.jpg","index":0,"item":"f2501226-6cac-43a6-8da0-f92c1324f2bb","keywords":null,"link":"/itthon/20250523_s-tamas-gyorgy-ivad-pedofil-szijjarto-peter-meghivasos-forum-fidesz-ivady-zsolt","timestamp":"2025. május. 23. 08:31","title":"„Amúgy szorgalmas gyerek, beilleszkedett, dolgozik rendesen, csak hát a múltja” – mondják az ivádiak a Harcosok Klubjában feltűnt pedofilról, aki egy hete Szijjártó meghívásos fórumán is ott volt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6a988f6c-2379-48ce-8f16-0d38316c74ed","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Egyelőre nem tudni, hogy technikai meghibásodás vagy emberi mulasztás áll-e a háttérben, sérültek nincsenek.","shortLead":"Egyelőre nem tudni, hogy technikai meghibásodás vagy emberi mulasztás áll-e a háttérben, sérültek nincsenek.","id":"20250523_Lakohaz-kertjebe-futott-partra-egy-teherhajo-norvegiaban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6a988f6c-2379-48ce-8f16-0d38316c74ed.jpg","index":0,"item":"b41a2006-a723-4e45-9af9-a23bf56e98c7","keywords":null,"link":"/elet/20250523_Lakohaz-kertjebe-futott-partra-egy-teherhajo-norvegiaban","timestamp":"2025. május. 23. 13:48","title":"Egy norvég férfi arra ébredt, hogy egy teherhajó áll a kertjében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
November első napjaiban már a szalonokban is megtekinthető és kipróbálható az új, immár hatodik szériás Volkswagen Golf. A külsejében alig, műszaki tartalmában és eleganciájában sokat változott újdonság átlagosan pár százalékkal olcsóbban vásárolható meg, mint elődje. A forgalmazó idén 300, jövőre 3000 új Golf eladására számít. A kombi, a GTI, a Golf Plus és a BlueMotion változatok a jövő évben várhatók, a megújult Jetta 2010-ben érkezik.
A belépő modell listaára 1,4 literes 80 lóerős motorral 4,115 millió forint, ezért már elektronikus menetstabilizálót, hét légzsákot és WOKS-fejtámlákkat is kapunk. Az 1,4 literes 122 lovas feltöltős motorral szerelt Golfért 4,498 milliót kérnek, az 1,6 literes 102 lovas 4,348 millióba kerül. A legolcsóbb dízel hatost egyelőre 110 lovas kétliteres változatban 5,435 millió forintért vihetjük el, a jövőre érkező 1,6 literes közös nyomócsöves, 90 lovas dízelmotorral szerelt változatért 4,902 milliót kell majd fizetni. A 140 lovas csúcsmodell 5,753 milliót kóstál.
Az immár több mint 26 millió példányban értékesített, legsikeresebb európai autó számos tekintetben tovább fejlődött, leginkább igényességben és műszaki tartalomban, minden motorja megfelel például a jövőbeni Euro 5 szabvány előírásainak.
A Golf olyan további csúcstechnikákat is felvonultat, mint az automatikus követésitávolság-szabályozás („adaptive cruise control”; ACC), az adaptív futómű-szabályzás („dynamic chassis control”; DCC) és a kormányzó parkolássegítő („park steering assistant”) segédrendszerei. A biztonságról elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESP), a tovább optimalizált ütközésbiztonsági adottságok, a térdlégzsákkal együtt összesen hét légzsák, a gerinc ostorcsapás-jellegű mozgásaiból származó sérüléseit megelőzni segítő fejtámlák (WOKS), a hátsó biztonsági övek bekapcsolását felismerő, a Golfban bemutatkozó berendezés („seat belt detection”), valamint a széria nappali világítás gondoskodik.
Az igényesség az új tervezésű belső térben is megjelenik, amely – különösen a vezető környezetében – finom kialakítású felületeivel illetve további elemeivel megjelenésében és tapintásában egyaránt újraértelmezi a kategória jellemzőit. Az anyagok kidolgozása és megjelenése, az olyan részletek, mint a selyemre emlékeztető, matt króm díszítőelemek vagy éppen a Passat CC modellekét idéző körműszerek, már eggyel magasabb kategóriájú jármű érzetét keltik. Az utastér ergonómiája szintén jelentősen fejlődött, így minden kezelőelem még könnyebben használható. Ez az automatikus légkondicionáló (Climatronic) elsőként szintén a Passat CC sorozatban bemutatott kezelőrendszerére éppúgy érvényes, mint az elektromos ablakemelőnek az ajtókárpitokon előrébb helyezett, így jobban kézre álló kapcsolóira.
A Golfban első ízben alkalmazott common-rail TDI-motorok nagymértékben hozzájárulnak az autó iránymutató akusztikai tulajdonságaihoz. A nemkívánatos rezgéseket a két kiegyenlítő tengely mérsékli minimálisra. A TDI-erőforrások teljesítményskálája a tervek szerint 66 kW / 90 lóerőtől egészen 125 kW / 170 lóerőig terjed. A Volkswagen már a Golf piaci bevezetésekor két 2,0 literes TDI-motort is kínál, 81 kW / 110 LE és 103 kW / 140 LE teljesítménnyel. A dízelrészecske-szűrő (DPF) mindkét konstrukcióban a szériakivitelhez tartozik. Az 110 lóerős dízel – a gyári sajtóanyag szerint - már 4,5 liter gázolajjal is megelégszik 100 kilométeren (szén-dioxid-kibocsátás: 119 gramm/kilométer). A 140 lóerős változat fogyasztása papíron 4,9 liter (szén-dioxid-kibocsátás: 129 gramm/kilométer).
Négy benzinmotort is kínálnak a Golfhoz: 59 kW / 80 LE, 75 kW / 102 LE, 90 kW / 122 LE, valamint 118 kW /160 LE teljesítménnyel. A 90 kW / 122 LE szinttől a csak kompresszor- vagy kompresszor- és turbófeltöltéssel működő TSI-motorok szerepelnek. A benzinesek szintén kiemelkedően takarékos konstrukciók. A továbbfejlesztett, 80 lóerős belépőmotor hajtóanyag-fogyasztása 6,4 liter szuperbenzin 100 kilométerre (szén-dioxid-kibocsátás: 149 gramm/kilométer). A TSI-motorok azonban a továbbiakban is a gazdaságosság példáiként jelennek meg: 122 lóerejével az új Golf 1.4 TSI papíron 6,2 liter benzint igényel (szén-dioxid-kibocsátás: 144 gramm/kilométer). 6,3 literes értékével még az 1.4 TSI 160 lóerős csúcsváltozata is élen jár, a leváltott 150 lóerős FSI-hez képest ugyanis a 160 lóerős TSI fogyasztása 1,6 literrel mérséklődött.
A belépőmodellek kivételével minden benzines és dízelmotor a Volkswagen kettős tengelykapcsolós sebességváltójával (DSG) is kapható, a motor maximális forgatónyomatékától függően 6- vagy 7-fokozatú konstrukcióként.
Vegyünk egy jól bevált Golfot, emeljük meg, adjunk hozzá egy csipet Passat/Eos/hatos Golf dizájnt, Plusos praktikumot, intelligens összkerékhajtást. Venni fogják, mint a cukrot. Németországban máris sikersztori a Tiguan, nálunk még csak ébredezik a piac, a magas ár a gátja terjedésének.
Az autó bemutatása sokat késett, a gyártó szerint azért, mert korábban úgy vélték, a Touran és a Golf Plus kielégíti a nagyobb csomagterű vásárlók igényeit. A piac azonban követelte az egyszerű, nagy teherbírású és bő csomagterű Golfot, így a gyártó nem tehetett mást, a mexikói Jetta gyártósorán ontani kezdték a kombikat.
Viszonylag erős motor, pontos kormány és váltó, egyszerű de minőségi beltér, modern technika és kombi kasztni. Új Golf családoknak és mesterembereknek.
Hiszünk, vagy nem hiszünk a PR-szövegeknek, ez a Golf már nem az a Golf. A Das Auto szlogen leghitelesebb fordítása mostantól: Golf VI. Csak reméljük, hogy újításait, minőségét követni fogják a konkurensek.