szerző:
automenedzser.hu

A Peugeot után a Citroenben is bevezetik a BMW-vel közösen fejlesztett új 1,6-os motorokat.

©

A Peugeot után a Citroenben is bevezetik a BMW-vel közösen fejlesztett új 1,6-os motorokat. A 120 lóerős VTi és a 150 lóerős THP iszonyúan húznak, kevesebbet kérnek enni és olcsóbbak, mint a korábbi nagyobb köbcentis elődök. Az új motorokat a Citroen C4 Picasso is megkapta. Az egyterűt ráadásul baráti áron kínálják. Az új 1,6-os 120 lovas motorral 4,19 millióért akcióban elvihetjük, míg a korábbi 1,8-as benzines listaára 5,4 millió volt.

Bővült a C4 extralistája is: Bluetooth-szal kapcsolt MyWay navigációt és RCA-t is kínálnak (2009 első hónapjaitól). Maradtak a kényelmi és biztonsági szolgáltatások: a kétfunkciós kanyarkövető xenon-fényszórók, a véletlen sávelhagyásra figyelmeztető rendszer és a visszagurulás-gátló is. 

©

A ráncfelvarrás után a kocsi mintegy 15 milliméterrel nőtt, így az ötajtós változat hosszúsága immár 4,275 méter, a kupéé 4,288 méter. A kupé változat hátsó lámpái új, áttetsző kristályburát kaptak. Teljesen megújultak a könnyűfém felnik is. Ezzel párhuzamosan a belső kialakítás is továbbfejlődött. Változtak a burkolatok, néhány kárpitelem szemcsézése, és a fordulatszámmérő a műszerfal közepére került. Látványos lett ez az új kijelző, egy kicsit a C6-osra emlékeztet. A műszerfal borítása a nagy testvérből érkezett, ezért puhább, elegánsabb. 

A 120 lovas 1,6 literes motor 160 newtonméteres maximális nyomatékát 4250-es fordulatszámon adja le, a turbófeltöltős 150 lovas moci 240 newtonméteres nyomatékát már 1400 fordulattól élvezhetjük egészen a 4000-es fordulatig. Alacsony tartományban is jól húz, már ezres fordulatnál 156 Nm a nyomatéka. A közvetlen befecskendezés és a Twin Scroll típusú turbófeltöltő révén gyakorlatilag megszűnt a turbólyuk. A sajtóanyag szerint az új motorokkal is kedvező a C4 fogyasztása, a VTI-nél 6,7 literes, a THP-nál 6,9 literes a gyári vegyes fogyasztás. Nem lehet ettől messze a valóság sem, az általunk kipróbált 120 lovas kupé, a fedélzeti számítógép adatai szerint, 5000 kilométer után 7,4 literes átlagfogyasztást mutatott. 

A dízelmotoroknál is történt változás: a 92, illetve a 110 lovas HDi motorokkal szerelt C4-esek alacsony gördülési ellenállású gumikat kapnak, amelyekkel akár 4,4 literes átlagfogyasztás is elérhető a gyártó szerint.

©

©

©

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Doku360: "Egyikünk családjából sem jött el senki az esküvőre"

Doku360: "Egyikünk családjából sem jött el senki az esküvőre"

Napi 414 forint jutott ételre tavaly egymillió magyarnak

Napi 414 forint jutott ételre tavaly egymillió magyarnak

3 milliárd fotót húztak le a Facebookról és az internetről, most rendőrök böngésznek benne

3 milliárd fotót húztak le a Facebookról és az internetről, most rendőrök böngésznek benne

Soha ennyi használt autó nem cserélt gazdát az országban

Soha ennyi használt autó nem cserélt gazdát az országban

Film készül egy dadogós borsodi YouTube-sztárról

Film készül egy dadogós borsodi YouTube-sztárról

Mikler bravúrjai ellenére kikaptak a magyar kézisek Malmőben

Mikler bravúrjai ellenére kikaptak a magyar kézisek Malmőben