Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"98275bf3-077f-495e-94e1-7c577d39e8e4","c_author":"Domány András","category":"itthon","description":"Ott még nem dolgozott a veterán politikus.","shortLead":"Ott még nem dolgozott a veterán politikus.","id":"20241231_Az-Agrarminiszterium-allamtitkara-lett-Tallai-Andras","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/98275bf3-077f-495e-94e1-7c577d39e8e4.jpg","index":0,"item":"18cac359-16ed-428d-8d3f-4c7ad32849fc","keywords":null,"link":"/itthon/20241231_Az-Agrarminiszterium-allamtitkara-lett-Tallai-Andras","timestamp":"2024. december. 31. 10:43","title":"Az Agrárminisztérium államtitkára lett Tállai András","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9cc5449d-d5e3-4f2e-a7f9-8b2223ba1f92","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Újabb feladatot kapott Orbán Viktortól.","shortLead":"Újabb feladatot kapott Orbán Viktortól.","id":"20241231_Tavozik-egy-fideszes-kepviselo-a-fovarosi-kozgyulesbol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9cc5449d-d5e3-4f2e-a7f9-8b2223ba1f92.jpg","index":0,"item":"fa74903b-444b-40f7-bcfe-a688b1737100","keywords":null,"link":"/itthon/20241231_Tavozik-egy-fideszes-kepviselo-a-fovarosi-kozgyulesbol","timestamp":"2024. december. 31. 16:07","title":"Távozik egy fideszes képviselő a fővárosi közgyűlésből","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e642d225-97f9-47d0-926f-0bb38a98b452","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Fogadalmat tenni könnyű, megvalósítani annál nehezebb, főleg, ha rossz beidegződések rabjai vagyunk. Ha azonban a céljaink kitűzése mellett néhány alapvető szokást is sikerül kialakítunk, azzal nagy lépést tehetünk azért, hogy 2025 tényleg a mi évünk legyen.","shortLead":"Fogadalmat tenni könnyű, megvalósítani annál nehezebb, főleg, ha rossz beidegződések rabjai vagyunk. Ha azonban...","id":"20241230_ujevi-fogadalmak-hogyan-erjuk-el-celjainkat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e642d225-97f9-47d0-926f-0bb38a98b452.jpg","index":0,"item":"fd2d22d5-569c-443f-b74e-47ffb4fb8b16","keywords":null,"link":"/elet/20241230_ujevi-fogadalmak-hogyan-erjuk-el-celjainkat","timestamp":"2024. december. 30. 11:20","title":"Mutatunk néhány szokást, amivel elérheti a 2025-ös céljait","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0593c5b7-0627-44a2-8ff2-418b0adee5c3","c_author":"Bábel Vilmos","category":"itthon","description":"Sulyok Tamás nem mond újévi beszédet, Magyar Péter igen, Gyurcsány Ferenc pedig így már csak azért sem, úgyhogy december 30-án kaptuk meg a DK elnökének jókivánságait. Érti, aki érti. ","shortLead":"Sulyok Tamás nem mond újévi beszédet, Magyar Péter igen, Gyurcsány Ferenc pedig így már csak azért sem, úgyhogy...","id":"20241230_Gyurcsany-Ferenc-ujev-elotti-beszede-Lazadjanak-a-fiatalok-az-idosek-legyenek-normalisak-gorcsbol-pedig-legyen-kevesebb","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0593c5b7-0627-44a2-8ff2-418b0adee5c3.jpg","index":0,"item":"eef51f1e-a085-41b3-995b-0fa5bdc8d3fc","keywords":null,"link":"/itthon/20241230_Gyurcsany-Ferenc-ujev-elotti-beszede-Lazadjanak-a-fiatalok-az-idosek-legyenek-normalisak-gorcsbol-pedig-legyen-kevesebb","timestamp":"2024. december. 30. 16:40","title":"Gyurcsány Ferenc újév előtti beszéde: Lázadjanak a fiatalok, az idősek legyenek normálisak, görcsből pedig legyen kevesebb","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"838e4d56-6a3f-4872-b9ca-8b761965ef49","c_author":"Arató László (EUrologus)","category":"360","description":"Egyik oldalon a kormányzati sikerpropaganda, amely szerint a magyar elnökség páratlan eredményeket elérve ismét naggyá tette Európát, a másik oldalon pedig a rengeteg kérdőjel, hogy ezt vajon mivel lehetne alátámasztani. Elemzésünkben sorra vesszük az egyes területeket, az azokhoz kapcsolódó magyar álláspontot és a tényeket, amelyek segítenek eloszlatni a narancsszínű ködöt.","shortLead":"Egyik oldalon a kormányzati sikerpropaganda, amely szerint a magyar elnökség páratlan eredményeket elérve ismét naggyá...","id":"20241230_elnokseg_orban_eu-elemzes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/838e4d56-6a3f-4872-b9ca-8b761965ef49.jpg","index":0,"item":"f3daf00c-02fa-4a94-886d-d53662c3b869","keywords":null,"link":"/360/20241230_elnokseg_orban_eu-elemzes","timestamp":"2024. december. 30. 06:30","title":"A magyar kormány nem tudott túllépni a saját árnyékán – mérleget vontunk az EU-elnökségről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fe778396-9722-4d49-b1d4-af289e528908","c_author":"hvg.hu","category":"tudomany","description":"Ausztrál kutatók olyan biológiai rendszert építettek, amely fehérjék segítségével képes áramot vezetni. Egyszer ez válthatja majd le a mérgező elektronikai alkatrészeket.","shortLead":"Ausztrál kutatók olyan biológiai rendszert építettek, amely fehérjék segítségével képes áramot vezetni. Egyszer...","id":"20241230_kolibakterium-elektromos-aram-eloallitasa-a-levegobol-ingyen-aram","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fe778396-9722-4d49-b1d4-af289e528908.jpg","index":0,"item":"e004228d-cb7b-4267-b64a-69a3c153e090","keywords":null,"link":"/tudomany/20241230_kolibakterium-elektromos-aram-eloallitasa-a-levegobol-ingyen-aram","timestamp":"2024. december. 30. 08:03","title":"A levegőből csinál elektromos áramot egy új rendszer","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"05e422be-b057-47af-a924-87a207144d88","c_author":"HVG Extra Pszichológia","category":"elet.pszichologiamagazin","description":"Hevesi Krisztina „az ország szexpszichológusa”, és egyben Hevesi Tamás zenész felesége már több évtizede. Hogyan alakult és mi a titka kettejük kapcsolatának – innen kezdtük a beszélgetést, amelyből az is kiderül, hogy néha milyen kacskaringókon vezet az ember útja, amíg megtalálja a hivatását.","shortLead":"Hevesi Krisztina „az ország szexpszichológusa”, és egyben Hevesi Tamás zenész felesége már több évtizede. Hogyan...","id":"20241231_Hevesi-Krisztina-es-Hevesi-Tamas-Egy-elet-is-keves-hogy-megismerjuk-a-masikat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/05e422be-b057-47af-a924-87a207144d88.jpg","index":0,"item":"1e632040-1a9c-4a19-948d-0edece3f35e3","keywords":null,"link":"/pszichologiamagazin/20241231_Hevesi-Krisztina-es-Hevesi-Tamas-Egy-elet-is-keves-hogy-megismerjuk-a-masikat","timestamp":"2024. december. 31. 10:10","title":"Hevesi Krisztina és Hevesi Tamás: Egy élet is kevés, hogy megismerjük a másikat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"992fdf5b-5d70-4f84-8763-06fdfc8543f4","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Kínában 2025-től szállíthat utasokat a CR450 jelzésű vonat, ami könnyebb elődjénél, és kevesebb energiát is fogyaszt annál.","shortLead":"Kínában 2025-től szállíthat utasokat a CR450 jelzésű vonat, ami könnyebb elődjénél, és kevesebb energiát is fogyaszt...","id":"20241230_kina-vilag-leggyorsabb-vonata-cr450-vasut","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/992fdf5b-5d70-4f84-8763-06fdfc8543f4.jpg","index":0,"item":"e5e1deb8-7938-4144-bf30-35aace18bdde","keywords":null,"link":"/tudomany/20241230_kina-vilag-leggyorsabb-vonata-cr450-vasut","timestamp":"2024. december. 30. 14:03","title":"Kínai lehet a világ leggyorsabb vonata, 400 km/h-val szállíthat utasokat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A beltér egyszerű, mondhatni subarus, a gagyi bajuszkapcsolók, a kék színű...
am
A beltér egyszerű, mondhatni subarus, a gagyi bajuszkapcsolók, a kék színű hátterűre festett ódivatú műszerórák, vagy a három egyen klímakapcsoló nem dobogtatja meg a szívet. Ezért is irányul minden tekintet a beépített Kenwood hifire. Nemcsak a vezető élvezheti a személyre és fülre szabható hangzásvilágot, hanem a kétzónás rendszer azt is lehetővé teszi, hogy függetlenül az első sorban szóló ráditól vagy jazz muzsikától, a gyerekek a fejtámlákba beépített monitoron mesefilmet nézzenek infra fülhallgatóval. A zene élménnyé alakítása mellett arra is képes a Kenwood csúcshifije, hogy külső rendszereket, például egy garázskapu-nyitót irányítson. A rendszer bővíthető, akár tolatókamera is beépíthető. A Garmin navigáció lehetne rugalmasabb is, nem tervez újra, ha alternatív útvonalion közelítenénk meg a célt,mindig az eredetire akar visszatéríteni. A cím beadása is bonyolult, az utcaneveknél nem kínálja fel az elérhető karaktereket, egyenként kell bepötyögni a betűket.
am
Bár unalmas a beltér, ebben a kocsiban egy másodpercig sem unatkozunk, ha jár a motor. Ha lenne rá hatalmam, csak boxert engednék autóba építeni. Még akkor is, ha ezeknek a világi élményeknek benzinben mérik az árát. Be kell vallani, a 300 kilométeres tesztelés során 11 liter benzinnel beérte, pedig nem kíméltem. Kis odafigyeléssel, normális tempóban 10 liter körüli fogyasztással lehet számolni. 230 lóerőtős SUV-tól nem is rossz.
Felező nincs a kocsiban, de nem kell megijedni, a szimmetrikus AWD összkerékhajtás nem hagy cserben semmilyen úton. Legyen murva, homok, földút, füves dombság, minden feladatot könnyedén teljesít. Persze a 215 milliméteres hasmagasság nem indít semmilyen őrültségre, csak olyan területre érdemes bemerészkedni be vele, amiről tudjuk, hogy teljesíteni fogja. A Symmetrical AWD rendszert eredetileg 1972-ben tervezte a Subaru. Lényege, hogy a váltómű, a meghajtás a kardántengelyhez és a hátsó differenciálmű egy vonalban helyezkedik el a motor mögött. Ez a különleges rendszer mindkét irányba szimmetrikus, kialakítása egyszerű, a többi összkerékhajtási rendszerrel összehasonlítva alacsonyan van a tömegközéppontja. Ha valamelyik kerék megcsúszna, az első és a hátsó tengely között a nyomaték automatikusan oszlik meg. Én csak aszfalton, murván, homokban, földúton és füvön próbáltam. Minden feladatot könnyedén teljesített. Persze a 215 milliméteres hasmagasság nem indított semmilyen őrültségre, csak olyan területre merészkedtem be vele, amiről tudtam, hogy teljesíteni fogja.
am
A Subaru Forester megújult és bármennyire szentségtörésnek is számít, a korábbi hosszú kombi formát felváltotta egy hosszú hobbiterepjáró sziluettje. A Forester jelentősen megnőtt, mint érzetre, mint metrikusan, masszív lett, mackós. Sokáig töprengtem kombinak nevezzem, vagy szabadidőautónak. A csomagtartó eldöntötte a kérdést. Bár a tetőív egyenesen fejeződik be, nem kupésan lejt, a poggyásznak nem marad sok hely. A kombik praktikumát is magában hordozza, de a Forester inkább SUV. A terepen kamatozó tulajdonságai is ebben erősítettek meg. És mi van a bődületes erővel? Nagyon vad, biztonságos és állatira férfias. Olyan hirtelen gyorsul, hogy garantált a rosszul lét, ezért kell egyedül vezetni. A magányos farkasok autója ez, igaz, kell egy kis kor, kell a tapasztalat, hogy ezt az egyszerű erőt maradéktalanul élvezhessük. A futómű kőkemény, a kormányzás direkt. Az úthibákon inkább kombiként viselkedik, felüt és nem átringat, mint egy terepjáró. A váltó precíz, bár az öt fokozat nagyon kevés. Rengeteg kellene még: egyes, kettes, hármas, négyes, ötös, hatos, hetes és a többi egészen a végtelenig, a kapcsolással járó rángások kéjes gyönyört okoznak, szinte fáj abbahagyni.
[[ Oldaltörés: Boxerlázadás ]]
Bíró Milán
A gázpedál olyan érzékeny, mint egy hisztis kamaszlány, rögtön a csúcsra pörög. Eszméletlen a boxer hangja, hétezres fordulatszám fölött. Ilyenkor látjuk értelmét annak, mi célból van az autó orrán a felsőbbrendűséget hangsúlyozó hatalmas légbeömlő. A Forester szíve a világszerte elismert, alacsony tömegközéppontot garantáló boxermotor. A szerkezetéből fakadóan sportos karakterű gép lineáris gyorsítóképességgel bír, agilisak a gázreakciói, illetve kis- és közepes fordulatszámon is tekintélyes a nyomatéka, hogy autópályán és terepen egyaránt meggyőző teljesítményt nyújthasson. A dugattyúk 180 fokos szöget zárnak be egymással a főtengely két oldalán. Legfontosabb előnye az alacsony vibráció (a V-motorral ellentétben a boxermotorban a dugattyúk kioltják az egymás által keltett rezgéseket.
Az eredmény sokkal csendesebb és rezgésmentesebb utastér, valamint optimális vezetési kényelem), a jó rotációs egyensúly, s az a tény, hogy a motort a tömegközéppont csökkentése érdekében mélyebben lehet beépíteni az autóba, így sokkal kisebb a sodródási hajlam, és nagyobb a stabilitás.
am
Piros lámpánál viccesen ugrik ki, a kuplung felengedését követően padlógásznál felemelkedik az autó orra, felágaskodik a ménes és olyant ránt a kocsin, hogy a következő másodpercben már a következő lámpánál szagoljuk a gumi, a kuplung és a benzin szagát. A kanyarokat úgy veszi be, mintha terepasztalon matchboxokat tologatnánk: míg más autónál elvesszük a gázt kanyar előtt, a Foresterben adagoljuk, és a kijárati íven megtoljuk, hadd zúgjon. Így sikerült számos autópálya felhajtót úgy megközelíteni, hogy amikor a felhajtósávba értem, már 130 kilométer/órás sebességet mutatott az óra.
A versenysport által ihletett nagyon merev rugóstagos első felfüggesztést továbbfejlesztették a Forester számára. Hátul kettős keresztlengőkaros felfüggesztés található, amely garantálja, hogy az abroncsok folyamatosan tapadjanak az útfelülethez, így a lehető leghatékonyabban vihetik át a nyomatékot az útra. A széles nyomtáv nagyszerű ívmeneti jellemzőket eredményez, s a hosszú rugóutakkal együtt jó rugózási kényelmet biztosít. A hátsó futóműnek köszönhetően a raktér nagy maradhatott, a rugózás pedig folyamatosan finom és csöndes. A biztonságosabb menetteljesítmények amennyiben a jármű elér irányíthatóságának határaihoz, az összkerékhajtás nyomatékelosztója, a motor teljesítménycsökkentője, valamint a fékek az összes keréknél úgy működnek együtt, hogy az megfeleljen a rendszer által érzékelt veszély nagyságának. Valamennyi Foresterben található automatikus szintszabályozás a hátsó futóműben. Ha az autó hátulja a nehéz rakomány alatt leül, akkor az elindulás után a futómű automatikusan visszaáll az eredeti magasságra, hogy menet közben stabilabban viselkedhessen.
Bíró Milán
A turbós Forester alapára 8,59 millió forint, ezért silány szövetüléseket kapunk, nincs esőszenzor, sem xenonfény de még parkolóradar sem. Van viszont ülésfűtés, állandó világítás és adott egy izgalmas autó. Forestert legolcsóbban 6,6 millióért kapunk kétliteres benzinmotorral, a még újdonságnak számító dízel boxerrel szerelt változatok alapára egy millióval drágább ennél.