Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"d2a739e0-f760-463b-b9b4-a11a4c77761b","c_author":"Somfai Dávid","category":"360","description":"Nemrég még bírálta a Fidesz az Európai Bizottságot, amely válsághelyzetekre igyekezett felkészíteni az uniós polgárokat. Pedig a nagy ibériai áramszünet megmutatta, milyen fontos készülni a kritikus helyzetekre. Közben itthon nem könnyű hivatalos tájékoztatáshoz jutni arról, hogy mi a teendő hasonló esetben. Pedig sok múlik a lakosság felkészültségén, mondta Vasárus Gábor, aki régóta foglalkozik a klímaváltozással összefüggő katasztrófahelyzetekre való felkészüléssel.","shortLead":"Nemrég még bírálta a Fidesz az Európai Bizottságot, amely válsághelyzetekre igyekezett felkészíteni az uniós...","id":"20250502_veszelyhelyzet-katasztrofa-aramszunet-blackout-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d2a739e0-f760-463b-b9b4-a11a4c77761b.jpg","index":0,"item":"aa81d0c9-5e11-416f-93f4-72d6627c4a19","keywords":null,"link":"/360/20250502_veszelyhelyzet-katasztrofa-aramszunet-blackout-ebx","timestamp":"2025. május. 02. 10:30","title":"Blackout után: az évek óta veszélyhelyzetekre hivatkozó kormány épp a valódi veszélyhelyzet kockázatát neveti ki","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"20bd5138-303a-4446-8fec-580d271f64b2","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"A közleménnyel Peking a Fehér Ház állításaira vágott vissza.","shortLead":"A közleménnyel Peking a Fehér Ház állításaira vágott vissza.","id":"20250430_kina-usa-covid-eredet-vita","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/20bd5138-303a-4446-8fec-580d271f64b2.jpg","index":0,"item":"23c1fd8f-57cf-447f-8c28-f784318fa900","keywords":null,"link":"/vilag/20250430_kina-usa-covid-eredet-vita","timestamp":"2025. április. 30. 16:00","title":"Kína szerint az Egyesült Államokból indulhatott ki a koronavírus-járvány","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bb580a81-99b6-4b72-afde-e054257cf458","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Leterelik a forgalmat. A kamion veszélyes anyagot szállított. ","shortLead":"Leterelik a forgalmat. A kamion veszélyes anyagot szállított. ","id":"20250501_Felborult-egy-kamion-az-M3-ason-lezartak-a-sztradat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bb580a81-99b6-4b72-afde-e054257cf458.jpg","index":0,"item":"0c2927b9-d5de-4a10-86bd-2238c9e3f514","keywords":null,"link":"/cegauto/20250501_Felborult-egy-kamion-az-M3-ason-lezartak-a-sztradat","timestamp":"2025. május. 01. 16:03","title":"Felborult egy kamion az M3-ason, lezárták a sztrádát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a176ab7a-a6df-4045-a637-df0eb5fae1cc","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Gazdáik egyetértenek abban, hogy méreteik ellenére, személyiségüket tekintve igazából mindketten kisbabák.","shortLead":"Gazdáik egyetértenek abban, hogy méreteik ellenére, személyiségüket tekintve igazából mindketten kisbabák.","id":"20250430_vilag-legnagyobb-es-legkisebb-kutyaja-pearl-reggie","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a176ab7a-a6df-4045-a637-df0eb5fae1cc.jpg","index":0,"item":"e227c3cd-848c-4b1d-83d8-7cd7302a4409","keywords":null,"link":"/elet/20250430_vilag-legnagyobb-es-legkisebb-kutyaja-pearl-reggie","timestamp":"2025. április. 30. 16:41","title":"Összehozták egymással a világ legnagyobb és legkisebb kutyáját – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4550bf07-4a01-4d93-906d-e209485faf77","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Búcsút int az európai piacnak a Google okostermosztátja, valamint több eszköz hamarosan elveszít egy csomó funkciót is.","shortLead":"Búcsút int az európai piacnak a Google okostermosztátja, valamint több eszköz hamarosan elveszít egy csomó funkciót is.","id":"20250501_google-nest-termosztatok-tamogatas-vege-europai-kivezetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4550bf07-4a01-4d93-906d-e209485faf77.jpg","index":0,"item":"46d49976-71e0-46ca-8014-6288d1c7fbaa","keywords":null,"link":"/tudomany/20250501_google-nest-termosztatok-tamogatas-vege-europai-kivezetes","timestamp":"2025. május. 01. 10:03","title":"Lehet, hogy ebből most újat kell most vennie: megszűnik Európában a Google legnépszerűbb otthoni eszközének támogatása, eltűnik belőle sok funkció","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3063e17d-5892-4ea4-944a-553b691c44d1","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Van, amikor a kicsi a jó: bejelentette a TSMC a legújabb, 1,4 nm-es folyamattechnológiáját. Az ezzel készülő áramkörök kerülhetnek majd az Apple új telefonjaiba és a Nvidia videokártyáiba.","shortLead":"Van, amikor a kicsi a jó: bejelentette a TSMC a legújabb, 1,4 nm-es folyamattechnológiáját. Az ezzel készülő áramkörök...","id":"20250501_tsmc-1-4-nm-chip-folyamattechnologia-iphone-nvidia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3063e17d-5892-4ea4-944a-553b691c44d1.jpg","index":0,"item":"3317b69c-6fa4-4ccf-b952-d96f9571d1d3","keywords":null,"link":"/tudomany/20250501_tsmc-1-4-nm-chip-folyamattechnologia-iphone-nvidia","timestamp":"2025. május. 01. 14:03","title":"Nagy bejelentés a TSMC-től: ilyen áramkörök kerülhetnek majd az iPhone-okba és az Nvidia videokártyáiba","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"835dc9c2-2460-4d9a-b775-dd542a477364","c_author":"Proxelan","category":"brandchannel","description":"Milyen a normális vizelés, és honnan lehet felismerni, ha valami nincs rendben odalent? Élethelyzeteken keresztül mutatjuk be, mikor érdemes orvoshoz fordulni vizelési zavarok esetén.","shortLead":"Milyen a normális vizelés, és honnan lehet felismerni, ha valami nincs rendben odalent? Élethelyzeteken keresztül...","id":"20250327_Tabuk-nelkul-a-vizeleturites-problemairol-prosztata-proxelan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/835dc9c2-2460-4d9a-b775-dd542a477364.jpg","index":0,"item":"a3c52c1e-b07b-4d5b-acd2-abd3fadf1125","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250327_Tabuk-nelkul-a-vizeleturites-problemairol-prosztata-proxelan","timestamp":"2025. május. 01. 11:30","title":"Rendben van az, hogy ilyen sokszor kell kimenni? Tabuk nélkül a vizeletürítés problémáiról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Proxelan","c_partnerlogo":"915b242c-ffb1-4467-8f4f-23f087f43ae2","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"064dfa60-57bb-49ae-91fc-91fef5fb7e6a","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A miniszterelnök a Kossuth Rádió reggeli műsorában beszélt a vártnál is rosszabb gazdasági eredményről. Szerinte elveszítenék a cselekvőképességüket, ha arról kezdenének beszélni, rajtuk kívül eső okok miatt következtek be a gazdasági folyamatok. Orbán Viktor szerint az, amit a tiszás Kollár Kinga tett, gonosz dolog. Hamar megérkezett Magyar Péter elvtársazós, hazugozós reakciója is. ","shortLead":"A miniszterelnök a Kossuth Rádió reggeli műsorában beszélt a vártnál is rosszabb gazdasági eredményről. Szerinte...","id":"20250502_orban-viktor-interju-kossuth-radio-gdp-ukrajna-tisza-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/064dfa60-57bb-49ae-91fc-91fef5fb7e6a.jpg","index":0,"item":"d8f2b82f-2bfa-4b21-aeeb-0bcb3d3d1895","keywords":null,"link":"/itthon/20250502_orban-viktor-interju-kossuth-radio-gdp-ukrajna-tisza-ebx","timestamp":"2025. május. 02. 08:59","title":"Orbán Viktor a rossz GDP-adatról: Engem nem az érdekel igazán, hogy mi az oka","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Tesztautónk ötüléses és elsőkerékhajtású, igazi városi...
am
Tesztautónk ötüléses és elsőkerékhajtású, igazi városi vagány, urbánus sármőr. Vajon mi lehet a vonzereje? Nem olcsó autó, legalább 4,8 milliót le kell szurkolnunk egy benzines típusért, a Renault-motoros dízel ára 5,3 millió forinttól indul. És mégis veszik. Jól néz ki, kényelmes, jól vezethető, praktikus, jól megy, keveset fogyaszt és jól felszerelt. Az a helyzet, hogy az előbbi mondatok lehetnének PR-szlogenek, pedig igazak. Népszerűsége töretlen, áruházi parkolóban mindig volt olyan kuncsaft, aki vagy megleste, vagy az áráról kérdezősködött. Sokan a tévéből ismerték fel, dolgoznak a reklámok.
Az üléspozíció otthonos, elsőre picit fura volt, mert minden nagyon közel van, a szélvédő, a kormány, a váltó. Nőknek is ideális. Magasról nézünk le a négy irányban állítható, könnyű, jó fogású kormányra, amelyen a tempomat, az audiorendszer és a telefon kapcsolói is helyet kaptak. Már az induló Visia felszereltségű modellben van Bluetooth-os telefonálást lehetővé tévő mp3-as hangrendszer. A telefonkapcsolat egyszerűen létrehozható, a telefonálás annál bonyolultabb, sok figyelmet igényel, biztonságosabb csak fogadásra használni. Igaz, ha beprogramozunk néhány fontos telefonszámot, akkor azokat a kormányról is kiválaszthatjuk.
am
Ebben a modellben mutatkozott be a Nissan komfort klímája, aktiválásával könnyű fuvallatként a fejünk fölött húz el a hűs levegő, hűt de nem bántóan. Az autó ajtait kulcs nélkül is nyithatjuk, indítókulcs helyett egy kart kell elfordítanunk. Ezzel meggyűlt a bajom, gyűlöltem miatta a Nissant, hogy miért nem lehetett egy gombbal vagy egy normális tárcsával beizzítani a motort. Néhányszor perceket veszítettem az életemből, amíg sikerült kioldanom a kormányzárat. Idő volt megtanulni milyen ritmusban kell a kuplungra, a fékre lépni és közben a kart elfordítani. Ezzel a kocsival ne menjünk bankot rabolni. A kulcs helyett szolgáló szerkezet nagyon gagyi, sokkal inkább illik egy százforintos bolt kirakatába, mint egy hatmilliós autóba.
A tető teljes terjedelmében panoráma üvegfelület engedi be a napfényt, ha ez zavarna, elektromosan árnyékolhatjuk. Motorházfedelén gyíkgerinchez hasonlító kitüremkedés ad jellegzetes arcot a Qashqainak. Kupészerű befejezése a csomagtartó méretét kedvezőtlenül befolyásolja.
am
[[ Oldaltörés: Halk és takarékos ]]
am
A franciáktól kapott másfél literes halk erőforrás fürge, 106 lóereje városban és autópályán is elegendő. Erőtartaléka alacsony fordulat tartományban teszi magabiztossá, hosszú a váltó áttétele, hatosban 50-nel gázadás nélkül elporoszkál, nagyobb sebességnél elfogy a lendület. Fogyasztása alacsony, vegyes használatban 300 kilométeres tesztelés során beérte 6,4 liter gázolajjal. Hatótávja 950-1000 kilométer. Pedig mezőn is hajtottam. Komolyabb terepre alkalmatlan, laza, folyóparti homokban rögtön kipörög, nincs húzóerő, elsőkerékhajtásával elvérzik. Mezei utakon, kemény talajon, ahol a hasmagassága engedi, elmegy. Sarazni be lehet, csak ne álljunk meg vele, lendületből haladjunk át a felázott talajon, akár egy normál autóval. Közúton ugyanakkor terepjárósan lépi át az akadályokat. Rossz magyar utakra tervezték. A váltó pontos. Élmény vezetni. Ha vennék ilyent, nem hagynám ki az összkerékhajtást, egy ilyen felépítésű autónak, szerintem, csak úgy van értelme.
am
Az autó biztonsága Renault-san példás, mind az öt biztonsági öv becsatolására figyelmeztet. Az EuroNCAP töréstesztjén a maximális ötcsillagos minősítést kapta utasvédelemre és a maximális négy csillagot gyermekvédelemre.
A beltér minőséginek tűnik, az ülések kényelmesek, a tömzsi kapcsolók kézre állnak, sok eszköz a francia testvérből ismerős, ergonomikus a berendezés. Az ESP kapcsolóját kissé eldugták. A műszerórák informatívak, jól olvashatóak, lényegi tartalmat közvetítenek, az esti narancs színű hangulatvilágításról apró mennyezeti lámpa gondoskodik.