szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Közel 190 modell kapta meg már a jövőre esedékes Euro 5 normát. A következő hónapokban egyre több ilyen, a környezetet jobban kímélő jármű kerül a piacra.

© Végel Dániel
A német szövetségi hatóság legújabb rendelete szerint a közeljövőben azok az autók, amelyeknek alacsony a kipufogógáz kibocsátásuk mentesülnek a gépjárműadó befizetése alól. Németországban az adókat a szén-dioxid-kibocsátás alapján szabják ki az autókra. Az új autók után, amelyek az Euro 4 szabványnak megfelelnek, egy évig nem kell adót fizetni. Az Euro 5 és Euro 6 modellek két évig adómentességet élveznek – ugyanakkor legfeljebb 2010. december 31-ig.

MárkaModellMotorNorma
AudiA3(3-ajtós/Sportback)1.8 TFSI - 2.0 TFSI - 2.0 TDI 103/100/125 kW - S3EU5
AudiA3 kabrió2.0 TDI 103/100 kWEU5
AudiA4 (Limo/Avant)1.8 TFSI 88/118 kW - 2.0 TFSI 132/155 kW - 2.0 TDI 88/100/105/120/125 kW - 2.7 TDI - 3.0 TDI - S4EU5
Audi   A52.0 TFSI 132/155 kW - 2.7 TDI - 3.0 TDIEU5
AudiTT (Coupé/Roadster)1.8 TFSI - 2.0 TFSI - 2.0 TDI - TTSEU5
AudiA6 (Limousine/Avant)2.0 TFSI - 2.8 FSI 140/162 kW - 3.0 TFSI - 2.0 TDI 100/125 kW - 2.7 TDI - 3.0 TDI 155/176 kWEU5
Audi   A6 allroad3.0 TFSI - 2.7 TDI - 3.0 155/176 kWEU5
Audi   Q52.0 TFSI - 3.2 FSI - 3.0 TDI 155/176 kWEU5
BMW   7es730d - 750i - 750Li - 740i - 740LiEU5
BMW   5-ös (Limousine/Touring)520d 130 kWEU5
BMW3-as (Limoousine/Touring)330d 180 kW - 320d 130 kW - 318d 105 kWEU5
BMW   3-as (Coupé)330d 180 kW - 320d 130 kWEU5
BMW   1-es (5-/3-ajtós/kabrió)120d 130 kW - 118d 105 kWEU5
BMW   1-es (Coupé)120d 130 kWEU5
BMW   3-as330d (Limousine - Handschaltung) 180 kWEU6
FordFocus1.6 CDTI 90 kW2009 tavaszától
HondaAccord   2.0 115 kW - 2.4 148 kW - 2.2D 110 kWEU5
HondaCivic (3-/5-ajtós)1.4 61 kW - 1.8 103 kWEU5
HondaLegend3.5 217 kWEU5
Hyundai   i201.6 CRDi2009 tavaszától
MaseratiGran Turismo298 kWEU5
MaseratiQuattroporte295 kWEU5
MazdaMazda 3 2009 tavaszától
MercedesE-osztályE300 BlueTEC 155 kWEU5
MercedesC-osztályC250 CDI Blue Efficency 150 kWEU5
MercedesGLK280 4Matic 170 kW, 350 4Matic 200 kWEU5
MercedesC-osztályC350 CGI Blue Efficency 215 kW2008. 12.-tól
MercedesE-osztály, újMinden motorfajtával2009. 03-tól
MercedesGLK220 CDI 4Matic Blue Efficiency2009. 04.-tól
MercedesS-KlasseS400 Blue Hybrid2009. 06.-tól
Mitsubishi  2009. 2. negyedév
OpelZafira1.7 CDTI 92 kWEU5
OpelInsignia (4-/5-ajtós, és Sports Tourer)1.6 (85 kW) - 1.8 (103 kW) - 2.0 (162 kW) - 2.8 (191 kW)2.0 CDTI (81/96/118/140 kW)EU5
Peugeot4072.0 HDI 103 kWEU5
Peugeot308n. a. EU5
Porsche911n. a. EU5
SkodaOctavia90kW - 118 kW - 147 kW - 125 kW (Diesel) - 191 kWEU5
Volvo  2009 eleje
VWGolf1.4 59 kW 1.6 75 kW, 1.4 TSI 90/118 kW, 2.0 TDI DPF 81/103 kWEU5
VWScirocco1.4 TSI 90/118 kW - 2.0 TDI DPFEU5
VWTouran1.4 TSI 6-sebességes 103 kWEU5
VWTiguan1.4 TSI 110 kW                                          EU5
VWEos2.0 TDI DPF 103 kWEU5
VWPassat (és Variant)TSI EcoFuel 110kW, 2.0 TDI 81/103/125 kW, TDI Blue Motion 81 kWEU5
VWPassat (és Variant)TDI DPF Blue TDI 105 kWEU6
VWPassat CC2.0 TDI DPF 103/125 kWEU5
VWPhaetonV6 4MOTION 206 kW, V8 4Motion 246 kW, W12 4Motion 331 kW, V6 TDI 4Motion DPF 176 kWEU5

Autómenedzser
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Salgó Andrea (hvg.hu) Autó

Érdemes megspórolni a cégautóadót?

A nagyobb cégek havi több százezer forintnyi adót is befizetnek járműparkjuk után, ahelyett, hogy útnyilvántartást vezetnének. A kisebb vállalkozások az APEH-ellenőrzés előtt kapnak a fejükhöz, hogyan bizonyítsák visszamenőleg elszámolt költségeiket. Olyan menetlevelet kevesen tudnak felmutatni, amit a revizor el is fogad, pedig a bírság több millió forintra is rúghat. Melyek a leggyakoribb buktatók és hogyan lehet elkerülni a büntetést? Az autómenedzser.hu a szakértőket faggatta.

HVG Vállalkozás

Regisztrációsadó-visszatérítés

A regisztrációs adó visszakérésére jogosultak alig több mint ötöde jutott eddig pénzhez, igaz, a teljes visszajáró 40 százalékához. A határidő augusztus 15-én jár le.

MTI Autó

Cégautóadó: egymásnak ellentmondó MSZP-javaslatok

Háromféle, közülük két egymásnak ellentmondó megoldást is javasol az MSZP-frakció a cégautó megadóztatására, a Pénzügyminisztérium eredeti előterjesztéséhez képest - derül ki 2009-es adótörvényekhez eddig benyújtott módosító indítványokból.

Vállalkozás

Cégautóadó: ki jár jól és ki fizet majd többet?

A rendszerváltást követően elég gyorsan kialakult a cégautó intézménye. A közvélemény ezalatt többnyire azt érti, hogy a cég tulajdonában lévő gépkocsit a dolgozó vagy a társaság tagja magáncélra (is) használhatja. Ezzel komoly jövedelmet juttat a magánszemélynek, hiszen a személygépkocsival kapcsolatos költségeket a cég az üzleti kiadásai között elszámolja (ezáltal csökkentve a nyereségadó alapját). Vámosi-Nagy Szabolcs kommentál.