Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"a81b865e-25fb-4f2a-bd38-7ef613fc1d79","c_author":"Domány András","category":"itthon","description":"Akkor is kaphatnak prémiumot, ha a társaság veszteséges.","shortLead":"Akkor is kaphatnak prémiumot, ha a társaság veszteséges.","id":"20241231_Az-allami-cegek-vezetoinek-jovedelmenek-hatara-mostantol-a-csillagos-eg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a81b865e-25fb-4f2a-bd38-7ef613fc1d79.jpg","index":0,"item":"802e9089-e48b-4420-a049-b783b47f5d38","keywords":null,"link":"/itthon/20241231_Az-allami-cegek-vezetoinek-jovedelmenek-hatara-mostantol-a-csillagos-eg","timestamp":"2024. december. 31. 12:10","title":"Az állami cégek vezetőinek jövedelmének határa mostantól a csillagos ég","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"99009184-0356-4a39-b8e0-d76a11e1186a","c_author":"Sztojcsev Iván","category":"gazdasag","description":"Elkezdődött az új év, és vele rengeteg új szabály is élesedik január 1-jén. Mostantól a nyugdíjra félretett pénzt el lehet költeni lakásra, megemelnek több adót, de a napelemesek is készülhetnek változásra. Mutatjuk, milyen új szabályokkal kell megismerkednünk 2025-ben.","shortLead":"Elkezdődött az új év, és vele rengeteg új szabály is élesedik január 1-jén. Mostantól a nyugdíjra félretett pénzt el...","id":"20250101_2025-valtozasok-ujev-ado-fizetes-bankok-parkolas-napelem-munka-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/99009184-0356-4a39-b8e0-d76a11e1186a.jpg","index":0,"item":"e0c33239-9eed-4197-8659-84781f870558","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250101_2025-valtozasok-ujev-ado-fizetes-bankok-parkolas-napelem-munka-ebx","timestamp":"2025. január. 01. 10:30","title":"Inflációkövető adóemelés, dráguló bankolás, bonyolódó ügyintézés – így változik az élet 2025-től","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1446b460-d5e5-4635-ba51-0287f300833c","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"A kínai elnök úgy véli, „a Tajvani-szoros két oldalán élő emberek egy családot alkotnak”.","shortLead":"A kínai elnök úgy véli, „a Tajvani-szoros két oldalán élő emberek egy családot alkotnak”.","id":"20241231_Hszi-Csin-ping-Senki-sem-allithatja-meg-Kina-es-Tajvan-ujraegyesiteset","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1446b460-d5e5-4635-ba51-0287f300833c.jpg","index":0,"item":"0068b419-8d24-48f3-9ff1-c9c2744b60df","keywords":null,"link":"/vilag/20241231_Hszi-Csin-ping-Senki-sem-allithatja-meg-Kina-es-Tajvan-ujraegyesiteset","timestamp":"2024. december. 31. 19:20","title":"Hszi Csin-ping: Senki sem állíthatja meg Kína és Tajvan újraegyesítését","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1911cbf4-e4be-4086-8f55-66cfade794b4","c_author":"Szentgyörgyi Rita","category":"360","description":"„Franciaországban elképzelhetetlen, hogy szexuális tartalom miatt cenzúrázzanak könyveket. A Férfibőrben ajánlott olvasmány a 13–15 éveseknek mint a szexualitásba bevezető képregény” – mondta a Férfibőrben című képregénykönyv illusztrátora, Zanzim, akit meglepett, hogy Magyarországon fóliázzák a hasonló tartalmú könyveket.","shortLead":"„Franciaországban elképzelhetetlen, hogy szexuális tartalom miatt cenzúrázzanak könyveket. A Férfibőrben ajánlott...","id":"20241230_hvg-zanzim-ferfiborben-kepregeny-szexualitas-homoszexualitas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1911cbf4-e4be-4086-8f55-66cfade794b4.jpg","index":0,"item":"09ebe3e9-701e-41e3-9901-2a48cb096c43","keywords":null,"link":"/360/20241230_hvg-zanzim-ferfiborben-kepregeny-szexualitas-homoszexualitas","timestamp":"2024. december. 30. 19:30","title":"Célom, hogy elgondolkodjuk, vitázzunk ügyekről, de direkt üzenetek nélkül – interjú Zanzim francia illusztrátorral","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9ab10e3f-794b-4c44-a7ed-68f045e2fa9b","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Ha újévi fogadalmat keres, és dohányzik, egy új kutatás megállapításai segíthetnek abban, hogy január 1-jétől letegye a cigit: kiszámolták ugyanis, hogy hány percet vesz el az életéből minden egyes szál. Ezek alapján pedig akár egy napot is nyerhet az életben, ha január 8-ig nem gyújt rá.","shortLead":"Ha újévi fogadalmat keres, és dohányzik, egy új kutatás megállapításai segíthetnek abban, hogy január 1-jétől letegye...","id":"20241230_dohanyzas-varhato-elettartam-tanulmany-elszivott-cigarettak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9ab10e3f-794b-4c44-a7ed-68f045e2fa9b.jpg","index":0,"item":"dd33026c-aea4-433b-9542-dd7de775857b","keywords":null,"link":"/tudomany/20241230_dohanyzas-varhato-elettartam-tanulmany-elszivott-cigarettak","timestamp":"2024. december. 30. 17:03","title":"Mennyi az annyi? Kiszámolták, mennyi időt veszít az életéből minden egyes elszívott cigarettával","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"96b6b002-d66e-4a25-9680-a483b4fb85ae","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Fiat Brava korai példányai idén már 30. születésnapjukat ünneplik, így akár OT rendszámot is kaphatnak.","shortLead":"A Fiat Brava korai példányai idén már 30. születésnapjukat ünneplik, így akár OT rendszámot is kaphatnak.","id":"20250101_hihetetlen-de-iden-mar-oldtimerek-lehet-az-elso-fiat-brava-bravo-stilo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/96b6b002-d66e-4a25-9680-a483b4fb85ae.jpg","index":0,"item":"64ca9fa7-ade1-4399-bf66-3fc41df1ce1c","keywords":null,"link":"/cegauto/20250101_hihetetlen-de-iden-mar-oldtimerek-lehet-az-elso-fiat-brava-bravo-stilo","timestamp":"2025. január. 01. 07:21","title":"Hihetetlen, de idén már oldtimerek lehetnek az első Fiat Bravák","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"758b288e-0118-4edf-a0a7-2a038463f5a6","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A Bors szerint a gyilkosság után a nő órákat várt, majd magára hívta a rendőröket. ","shortLead":"A Bors szerint a gyilkosság után a nő órákat várt, majd magára hívta a rendőröket. ","id":"20241231_Megolte-az-anyjat-egy-no-Csepelen-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/758b288e-0118-4edf-a0a7-2a038463f5a6.jpg","index":0,"item":"4475eeaa-b186-468a-8ac4-861be42dad25","keywords":null,"link":"/itthon/20241231_Megolte-az-anyjat-egy-no-Csepelen-ebx","timestamp":"2024. december. 31. 17:24","title":"Megölte az anyját egy nő Csepelen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"25331c5a-dcf2-4f0b-9725-1f6cd0ad98fb","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Mit jelent 2025 kiberbiztonságunk szempontjából? Mely kibertámadások válnak egyre gyakoribbá, mely iparágakat célozzák meg kiemelten, és milyen szerepet játszik a mesterséges intelligencia? A jövő évre adott előrejelzést Chet Wisniewski, a Sophos kiberbiztonsági vállalat technológiai igazgatója.","shortLead":"Mit jelent 2025 kiberbiztonságunk szempontjából? Mely kibertámadások válnak egyre gyakoribbá, mely iparágakat célozzák...","id":"20241231_sophos-kiberbiztonsag-trendek-2025","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/25331c5a-dcf2-4f0b-9725-1f6cd0ad98fb.jpg","index":0,"item":"c4554365-13d5-4b20-9583-5fbc038ada36","keywords":null,"link":"/tudomany/20241231_sophos-kiberbiztonsag-trendek-2025","timestamp":"2024. december. 31. 10:03","title":"Mire számíthatunk 2025-ben a bűnözőktől? Erre a 6 dologra valószínűleg igen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Barátságos és variálható az Opel Zafira, az egyterű autózás első ikonjának legújabb reinkarnációja. Egyszerű vonalai elegánsak és lényegre törnek: ez az autó a családnak készült. Alapmotorja nagyon gyenge.
A világos, bézs tónusokkal feldobott vezető- és utastér hangulata családias, otthonos. Kapcsolóinak elrendezése ergonomikus, funkciói áttekinthetőek és könnyen kezelhetőek. Cosmo felszereltségű tesztautónk multifunkciós kormánnyal rendelkezett, audioberendezése Bluetooth révén könnyedén kapcsolatba lépett telefonommal (plusz 99 ezer forintért). A telefonálás egyszerű, kormányról is vezérelhető, a szinkronizálást követően a teljes híváslista és a telefonkönyv is a rendelkezésünkre áll. Ezt a hasznos extrát díjaztam, azonban azt nem, hogy hiányzott az ESP, az elektronikus menetstabilizáló csak 149 ezer forintért rendelhető, alapáron csak a Sport felszereltségi szinttől kapható. A biztonsági öv bekapcsolására figyelmeztető jelzés hiányára nem találtam magyarázatot, pedig ilyen papíron van a Zafirában. A gyakorlat mást mutatott.
A sebességtartó automatikának a kapcsolója rossz helyen van az irányjelző kar végén, eleinte többet indexelünk, mint kéne és többet pepecselünk a tempomat beállításával, mint amennyit az útra figyelünk. Az irányjelző amúgy is gyenge pontja az autónak, szokni kell, hogy csak pöckölni kell, ha előzünk. Ha határozottan lenyomjuk, akkor az előzést követően is bekapcsolva marad.
A középkonzolt borító zongoralakk műanyagja, ha másra nem, arra jó, hogy kis sárga emlékeztető jegyzetecskékkel ragasszuk tele.
A visszapillantók nagyon kicsik, a dupla (elöl és hátul figyelő) tolatóradar (125 ezer forintért) ellenére nem könnyű a parkolás és a manőverezés, az autó fordulóköre túlságosan nagy és a villás A-oszlopok is sokat takarnak.
A tesztelt autó gyenge pontja a szíve: az egyhatos benzines teljesen alkalmatlan arra, hogy élvezetesen vezessük a kompakt egyterűt. 115 lovas motorjával kínlódik az üresen is 1500-1600 kilós Opel Zafira, lendületes autózás csak padlógázon lehetséges. 100-ig nem zavaró az autó hangja, pályatempónál zajos. Indulásnál, kanyarodásnál félő, hogy lefulladunk, az erőforrás erőtlenségét béna, hangos kigyorsításokkal áruljuk el a külvilágnak. Gyenge izomzatának a benzinkutaknál sem vesszük hasznát, a hatszáz kilométeres tesztelés végén 7,9 literes átlagfogyasztást mértünk száz kilométerenként. Nem sok, de nem vágjuk hanyatt magunkat.
Szépek a 17 hüvelykes kerekek (250 ezer forintos extra), a peres gumikkal kemény jelez vissza a futómű, kellemetlen áldásait rossz minőségű földúton érezzük a nagyzolásnak. Ilyenkor tapasztaljuk, mennyivel többet ér az ESP.
A Zafira erőssége a tér, nem is néznénk ki belőle, mire képes. Magasan ülünk, jól rálátunk az útra és a bent ülőkre egyaránt. Bár elöl kevés a tároló, és a pohártartó, a hátsó sorokban ülők el vannak kényeztetve. A Zafira hét ülést kínál, a leghátsó sorban sem szenvedés csücsülni. A rugalmas üléselrendezés logikus, a variálás azonban időigényes. Az autó átrendezése ugyanakkor látványos és izgalmas feladat, nagyon tetszett a tologatható és süllyeszthető középső pad és a padlóból kiemelhető hátsó szekció. Ezt a középső üléssor alól szabadítjuk ki, majd mint egy keljfeljancsit, felcsapjuk a hatodik és hetedik széket. A legjobb variáció a hatszemélyes kivitel, ilyenkor a fogmosó felszerelésnél és egy karton sörnél több is befér a kocsiba. Két gyerek fölött jó útitárs a Zafira, a legolcsóbb változat 4,889 millió forint.
Állítólag sokat dolgoztak a német mérnökök, hogy opelesítsék a koreai Captiva édes testvérét. A műtét sikerült, a kocsinak valóban Opel szaga van, de nagy benzines motorja nem győzött meg. 150 lovas dízelben az igazi.
Az új Corsát messziről ki lehet szúrni. Megjelenése érzelmet kelt, gazdag felszereltsége, erős dízelmotorja és kényelmes futóműve lenyűgöző, beltere azonban felemás.
Nem hagyományos tartós teszten volt nálunk az icike-picikét megújult Opel Astra, hanem csak egy hosszú túrán, 2500 kilométert tettünk meg nyolc nap alatt itthon és külföldön.
Ez az idő is eljött: lecserélik a Vectrát. Szép történet volt, az utóbbi évtizedek legnemesebb Opeljét búcsúztatja el az Insignia. Meglepően jó autó született, extralistáján megjelent az innováció és az ára is kedvező. 2009-től még olvasni is tud. Vezettük.
Ha nyár, akkor kabrió, ha kabrió, akkor Opelt Astra Twintop. Ilyen egyszerű. Az Astra TT sokkal több, mint egy Astra, több mint egy Opel, a márka színe-java.
Az év negatív hősei a főszereplők, és természetesen a semmiből felbukkant Magyar Péter. De azt is megmutatjuk, miképp fordulhat elő, hogy Orbán Viktor nem rúg labdába Bese atya mellett.