szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Itthon is bemutatták a bajorok zászlóshajóját: a hetes BMW minden tekintetben felülmúlja elődjét és sok szempontból versenytársait. A 19,9 millió forinttól kapható luxus limuzint a piacon található összes védelmi, kényelmi és szórakoztató berendezéssel felszerelték. Ezúttal az arányos formanyelvet is megtalálták.

© Autómenedzser


© Autómenedzser
Grandiózus méretei ellenére jó ránézni az új hetesre, nem tüzel vissza szúrós és agresszív tekintettel, mint ahogy például az ötös teszi. Letisztult, harmonikus, kissé kupészerű, barátságos kinézetű autót faragott ezúttal Chris Bangle csapata. A bömös fara a nagy japán vetélytárséhoz hasonlít, szemből megmaradt vérbeli BMW-nek, a hosszú motorfedél eltalált dizájnelem. Persze nem csupán az, hisz komoly, ikerturbós motorokat pakoltak a müncheniek a hetesbe. Hazánkban kezdetben három motorral vihetik a heteseket, a 730d-ben 245 lovat mozgat meg a soros hathengeres, az 540 newtonméteres erőforrás gyári fogyasztási adata kedvező, 7,2 liter. Ennél nagyobb étvágyú a soros hathengeres benzines, 9,9 litert kér papíron a 326 lovas 740i. Az általunk kipróbált 4,4 literes 750i 407 lóerős teljesítményével, 600 newtonméteres nyomatékával és 5,2 másodperces százas sprintjével nyűgözött le. 11,4 literes gyári átlagfogyasztását a rövid tesztút során nem tudtuk leellenőrizni.

© Autómenedzser
Hihetetlen erővel szakítja fel az aszfaltot, intelligens futómű ide, aktív kormányzás oda, ha padlógázzal tépünk be egy kanyarba, sport plusz üzemmódban (ilyenkor a menetstabilizáló csak a háttérben figyel, lehet farolni) bőrünkön érezzük meg, milyen is a passzív biztonság. A kolléga ugyanis kissé túladagolta a kanyarban a gázt, vagy a kanyar volt túl erős az autóhoz, a lényeg az, hogy életemben először bordán szorított a biztonsági öv. A kisodródással egy időben az övek megfeszültek és az ülésbe szögeztek bennünket, az autó pedig felkészült egy esetleges balesetre. Szerencsére szó sem volt vészhelyzetről, de legalább tapasztaltunk valami újat. Újdonságból pedig nincs hiány a hetes BMW-ben: sávtartó asszisztens, éjjellátó kamera, gyalogosfelismerő rendszer (a központi kijelzőn és a szélvédőre kivetítve is megjelenik a gyalogos képe), 3-4000 ezer oldalas iDrive rendszer, könnyített funkcióval, aktív kormányzás, négykerék-kormányzás, intelligens világítás, adaptív légrugózás, oldalsó kamerák, parkolókamera, csúcshifi, négyzónás klíma, hangvezérlés, kulcsnélküli indítás és ajtónyitás stb.

© Autómenedzser


Könnyűszerkezetes az új hetes, a hatékony dinamika koncepciót többfázisú acélfajták és melegen alakított acéltermékek alkalmazása erősíti. A tető, az ajtók, a motorházfedél és a sárvédők alumíniumból készültek, magasnyomású öntési eljárással készült alumínium rugótalpak vannak elöl, a haránthajtás és a differenciálmű háza is ebből az anyagból van, akárcsak az összes motor forgattyúháza.

© Autómenedzser
Nagyot alkottak a béemvések a szórakoztatás és a tájékoztatás terén is, a központi képernyő10,2 hüvelykes, a navigációs háromdimenziós és Magyarországot is ismeri, a műszerfalon és a szélvédőn minden fontos infó a rendelkezésünkre áll, az új iDrive kezelőgombjai programozhatóak, a merevlemezes tárolón felvehetjük és elmenthetjük az éppen bejárt útvonalat, élményeinket USB-n keresztül pedig másokkal is megoszthatjuk. Zenéinket merevlemezen is tárolhatjuk, a hátsó szórakoztató rendszer óriási képernyőin filmet nézhetünk, játszhatunk. Természetesen van hosszított változat is, ennek tengelytávja 3210 milliméter, 140 milliméterrel hosszabb, mint a normál.

A sok élményből, amely az első találkozáskor ránk zúdult, a különlegesen kis fordulókört emelném ki. Bámulatosan fordul az autó, ebben a kormányzott hátsó kerekek a ludasok: 60 kilométer/óra alatt a kormányzással ellentétesen, 60-as tempó fölött a kormányzással egyező irányba fordulnak, így segítve a tapadást. Az oldalra néző kamerapáros már csak hab a tortán: akkor is belátunk egy kereszteződésbe, ha valami takarja a kilátást, elég csak az autó orrát kidugni.

© Autómenedzser


Legolcsóbban 19,9 millióért vihetjük haza az új BMW 7-est, ennyiért 730d-t kapunk, a 740i alapára 21,95 millió forint, a 750i-ért 25,19 milliót kell leperkálnunk, a hosszított változat 1-1,1 millióval drágább (csak benzinmotorral). 

B. Cs.
Autómenedzser
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Fogyasztási verseny egy 177 lóerős BMW-vel

A BMW 320d duzzad az elemi erőtől, ennek ellenére gazdaságosan üzemeltethető. Úgy takarékoskodik a naftával, hogy közben megőrizte sportos vérvonalát, igazi bömös.

automenedzser.hu Autó

BMW Z4 teszt: mein Name ist Bond

Z4 Coupé. Versenyautó. Erős idegzetűeknek. Az egyik legvadabb BMW. Megnyújtja a teret, lelassítja az időt. Távirati stílusban ennyi. A többi csak jó emlék.

hvg.hu Autó

BMW-teszt: városi ragadozó

Meddig lehet elmenni a lóerők hajszolásában? 204 ló egy pici kupéban, ráadásul dízelben. Potom 8,8 millióért.

hvg.hu Autó

Ismét a bajor V10-es lett az év motorja

A Nemzetközi Év Motorja Díj történetében sosem volt még példa arra, hogy egy erőforrás kétszer egymás után lett volna fődíjas. 2006-ban a BMW V10-es, nagyteljesítményű motorja újból diadalmaskodott a nemzetközi versenyen Stuttgartban. Az erõforrás elnyerte az áhított a legjobb teljesítményért járó “Best Performance Engine” kitüntetést is, illetve elvitte az elsõ helyezést a 4000 köbcenti feletti kategóriában is.

hvg.hu Autó

Műjég, farolás, BMW X6

Élmény volt az első találkozás a BMW új nagyágyújával. Az X6-os lenyűgöző látványa páratlan vezethetőséggel, dinamikával és menetbiztonsággal párosult. Extrém tulajdonságaival vezetéstechnikai pályán ismerkedhettünk meg.

automenedzser.hu Autó

BMW 330i teszt: Nappali ragadozó

Egyre jobban lenyűgöznek a BMW-k, a hármas sorozat formája és sportos kényelme mellett a 330i motorja jelenti számomra a csúcsot. Hétköznapi használatban azonban sok a 258 lóerő. Tudni kell uralni.

automenedzser.hu Autó

Szippantás a jóból

Az ötös BMW-ben meg lehet tapasztalni, milyen főnöknek lenni. Beülve megmagyarázhatatlan nyugalom tölti el az embert, uralkodik az erők, az út és a gép fölött. Egyedi és kiváltságos életérzés.

automenedzser.hu Autó

Kékvillám, a nyomatékkirály

A 335d kicsit több mint egy hármas limuzin, az M-optika és a legerősebb BMW-dízelmotor násza félelmetes és izgalmas járművet hozott a világra. Nehéz letenni.