szerző:
MTI/hvg.hu
Tetszett a cikk?

A bajokkal küszködő Ford autóipari konszern elad a Mazda japán vállalatban meglévő részesedéséből 20,4 százalékot, hogy pénzhiányán enyhítsen - jelentette be a Ford kedden.

© Stiller Ákos

A Fordnak jelenleg 33,4 százalékos részesedése van a Mazdában, ezt csökkenti 13 százalékra. A két cég egyben bejelentette, hogy fenntartja stratégiai partneri kapcsolatát. 

Az amerikai gyártó akut pénzhiánnyal küszködik, miután az amerikai és más fejlett országok autópiaca összeomlóban van. 

A Mazda keddi záróárfolyama alapján számolva a tranzakció értékét 53,22 milliárd jenre (425 millió euróra) becsülik. 

A Mazda részvényei az üzlet hírére gyors emelkedésnek indultak, és a részvények kedden 6,4 százalékos emelkedéssel zártak a tokiói tőzsdén.

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Duplateszten a Mazda6: benzines vagy dízel, öt- vagy négyajtós?

A jót könnyű megszokni, a legjobbról nehéz lemondani. A benzines izom-Mazda után kissé halványan muzsikált a dízel tömegmodell, de ha nem a vezetési élményre tesszük a hangsúlyt, akkor a végső számadásnál nehéz lenne a döntés. Mazda6: benzinest vagy dízelt vegyünk? A négy- vagy ötajtós kérdésre egyértelmű a válasz.

hvg.hu Autó

Mazda-teszt: nyugodt erő

A Mazda marad a konzervatív értékeknél, szögletes vonalak, megnövelt utastér, masszív plató, nagy hasmagasság és hihetetlen terepjáró képesség.

automenedzser.hu Autó

Szégyelli izmait a legerősebb Mazda

A japán gyártók közül egyedül a Mazda kínál brutális erejű csapott hátút. A Mazda3 MPS drága és torkos, vezetése különleges élmény.