Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"8c9c1147-ad71-4ad3-9590-c4483add635c","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Megéri Lázárinfóra járni, hátha el lehet kapni a minisztert egy kis kivételezésre. Belák Sándornak sikerült.","shortLead":"Megéri Lázárinfóra járni, hátha el lehet kapni a minisztert egy kis kivételezésre. Belák Sándornak sikerült.","id":"20250429_Lazar-Janostol-lehet-szivessegeket-kerni-kis-dijmentessegeket-peldaul","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8c9c1147-ad71-4ad3-9590-c4483add635c.jpg","index":0,"item":"760b0fa6-f183-4462-996e-64b3f0838866","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250429_Lazar-Janostol-lehet-szivessegeket-kerni-kis-dijmentessegeket-peldaul","timestamp":"2025. április. 29. 07:30","title":"Lázár Jánostól lehet szívességeket kérni, kis díjmentességeket például","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d8762072-2be9-4bad-b0df-ad3d1f257b9b","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"Johann Wadephul többször érvelt amellett, hogy engedélyezni kellene Kijevnek az orosz területek elleni csapásokat a nyugati országoktól kapott fegyverekkel.","shortLead":"Johann Wadephul többször érvelt amellett, hogy engedélyezni kellene Kijevnek az orosz területek elleni csapásokat...","id":"20250428_nemetorszag-johann-wadephul-kulugyminiszter","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d8762072-2be9-4bad-b0df-ad3d1f257b9b.jpg","index":0,"item":"3e5ec348-4f5c-4d82-8a5e-6c044e7eecf9","keywords":null,"link":"/vilag/20250428_nemetorszag-johann-wadephul-kulugyminiszter","timestamp":"2025. április. 28. 16:12","title":"Putyint felforgató agresszornak nevező politikus lesz Németország új külügyminisztere","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a7e806b6-2e9a-4c54-9417-453eb92ac05a","c_author":"Bábel Vilmos","category":"360","description":"Az orosz-ukrán háborúról, a béke lehetőségeiről, a nem létező hazai stratégiai kultúráról, a magyar sereg szerepéről és egy máig hiányzó nehézdandárról is beszélgettünk Szenes Zoltán nyugállományú vezérezredessel, a Magyar Honvédség egykori parancsnokával. ","shortLead":"Az orosz-ukrán háborúról, a béke lehetőségeiről, a nem létező hazai stratégiai kultúráról, a magyar sereg szerepéről és...","id":"20250429_interju-Szenes-Zoltan-volt-vezerkari-fonokkel-magyar-honvedseg-katonai-strategia-orosz-ukran-haboru","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a7e806b6-2e9a-4c54-9417-453eb92ac05a.jpg","index":0,"item":"16826f8a-7747-4f93-a2d7-4fbdc5ca97d1","keywords":null,"link":"/360/20250429_interju-Szenes-Zoltan-volt-vezerkari-fonokkel-magyar-honvedseg-katonai-strategia-orosz-ukran-haboru","timestamp":"2025. április. 29. 10:00","title":"Szenes Zoltán volt vezérkari főnök: A magyar uralkodó osztálynak nem kellett önálló stratégiai döntéseket hoznia, amikor megpróbálta, abból meg baj lett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8b66755c-ff3b-4de1-ad69-2db9f1da6111","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A Gondolkodás Öröme Alapítvánnyal közösen matekos hónapot tartunk a hvg.hu-n: május 8-ig minden hétköznap közzéteszünk egy feladatot, és arra biztatjuk – nem csak a matematikus – olvasóinkat, hogy próbálják megoldani. Tizenötödik kihívás.","shortLead":"A Gondolkodás Öröme Alapítvánnyal közösen matekos hónapot tartunk a hvg.hu-n: május 8-ig minden hétköznap közzéteszünk...","id":"20250429_Gondolkozz-velunk-patak-vasut-osveny-Szexi-a-matek-15","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8b66755c-ff3b-4de1-ad69-2db9f1da6111.jpg","index":0,"item":"1a1287b0-96a0-459c-a099-2851f16ecdbf","keywords":null,"link":"/elet/20250429_Gondolkozz-velunk-patak-vasut-osveny-Szexi-a-matek-15","timestamp":"2025. április. 29. 10:00","title":"Gondolkozz velünk: patak, vasút, ösvény – Szexi a matek 15.","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7131ba82-4373-425e-9a4e-c0240d6e4faa","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Többeket mentőhelikopterrel szállítottak kórházba.","shortLead":"Többeket mentőhelikopterrel szállítottak kórházba.","id":"20250429_Negyen-meghaltak-miutan-egy-jarmu-athajtott-egy-illinois-i-napkozis-taboron","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7131ba82-4373-425e-9a4e-c0240d6e4faa.jpg","index":0,"item":"d9955237-5c85-4136-97f1-6950d2966b49","keywords":null,"link":"/vilag/20250429_Negyen-meghaltak-miutan-egy-jarmu-athajtott-egy-illinois-i-napkozis-taboron","timestamp":"2025. április. 29. 06:46","title":"Négyen meghaltak, miután egy jármű áthajtott egy illinois-i napközis táboron","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"263379f3-7c89-4ef5-9300-18a50af2e604","c_author":"Péterfy Gergely","category":"360","description":"Az én hetem című sorozatunkhoz négy írót kértünk fel, öt kulcsszót felhasználva írjanak arról, miként élték meg az elmúlt hetet. Péterfy Gergelynek most az alábbi készletből kellett ihletet merítenie: Ferenc, Huxit, váltógazdaság, mémtábornok, zsírmáj. ","shortLead":"Az én hetem című sorozatunkhoz négy írót kértünk fel, öt kulcsszót felhasználva írjanak arról, miként élték meg...","id":"20250427_Az-en-hetem-Peterfy-Gergely-papa-husvet-zsirmaj","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/263379f3-7c89-4ef5-9300-18a50af2e604.jpg","index":0,"item":"5e8581cd-298e-4569-8b07-c815d0c79d79","keywords":null,"link":"/360/20250427_Az-en-hetem-Peterfy-Gergely-papa-husvet-zsirmaj","timestamp":"2025. április. 27. 17:30","title":"Péterfy Gergely: A húsvéti locsolkodás körülbelül annyira szexi, mint a zsírmáj","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fbc5c5cd-a43d-4fbd-a764-cff575d6f085","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Az oroszok ugyanakkor nem kívánnak egyeztetni a saját területüknek tekintett Krímről, a megszállt zaporizzsjai atomerőmű pedig „jó kezekben van”, és ott is marad Putyin külügyminisztere szerint. ","shortLead":"Az oroszok ugyanakkor nem kívánnak egyeztetni a saját területüknek tekintett Krímről, a megszállt zaporizzsjai...","id":"20250427_Lavrov-szerint-mar-csak-finomhangolas-kell-a-bekehez","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fbc5c5cd-a43d-4fbd-a764-cff575d6f085.jpg","index":0,"item":"9e644519-1e8f-4121-a4d6-cd84160a2a79","keywords":null,"link":"/vilag/20250427_Lavrov-szerint-mar-csak-finomhangolas-kell-a-bekehez","timestamp":"2025. április. 27. 21:25","title":"Lavrov szerint már csak „finomhangolás” kell a békéhez","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a997d73f-f71b-458b-86da-3bedd3844d9f","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Minden jó, ha jó vége.","shortLead":"Minden jó, ha jó vége.","id":"20250427_girokopter-pogany-baleset-zuhanas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a997d73f-f71b-458b-86da-3bedd3844d9f.jpg","index":0,"item":"d75f9be5-8c68-4235-b4d8-584484742be9","keywords":null,"link":"/itthon/20250427_girokopter-pogany-baleset-zuhanas","timestamp":"2025. április. 27. 20:11","title":"Tűzoltók és mentőhelikopter kereste a Baranyában lezuhant gépet, aztán kiderült, hogy csak egy zuhanási manővert gyakorolt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Akiknek fontos a környezet-, illetve a természetvédelem, nem a márka, a szín, vagy a motor alapján választanak autót. Nekik sokkal fontosabb, hogy jármű a lehető legkevesebb szén-dioxidot bocsássa ki. A gyártók ritkán reklámozzák, mennyi szén-dioxidot bocsátanak ki egyes modelljeik. Nyugat-Európában az állam is díjazza a kedvezőbb kibocsátást: vagy kedvezményeket, vagy kisebb adót ró ki ezekre a kocsikra.
Az autók szén-dioxid-kibocsátása számtalan dologtól függ, befolyásolja például a klímaberendezés használata, illetve az is, vajon milyen úton (autópálya, lakott terület) közlekedik. Az ADAC, a német autóklub 800 modellt tesztelt. A vizsgálat során megnézték, bizonyos körülmények között mennyi szén-dioxidot, illetve egyéb káros anyagot bocsátanak ki a járművek.
Mivel számtalan tényezőn múlik a károsanyag-kibocsátás, így összesített rangsort nem lehet állítani. Éppen ezért az ADAC a különböző kategóriákon belül próbált meg sorrendet megállapítani. A gázos Fiat Panda 100 kilométeren 8732 gramm szén-dioxidot bocsát ki, az ökoteszten 24 pontot kapott. Ezzel szemben a VW Passat Bluemotionból 13 885 gramm klímakárosító gáz távozik a kipufogón, mégis 40 pontot érdemelt saját kategóriáján belül. A teszt továbbá vizsgálta, hogy a mai Euro5, illetve Euro6 szabványnak megfelelnek-e a modellek, ugyanakkor azt is nézte, mennyi egyéb – amúgy nem mért – károsanyagot bocsátanak még ki.
Talán meglepetésnek számít, hogy a legtöbb pontot nem egy kisautó kapta, amelyik mondjuk gáz üzemmódjában csupán öt litert fogyaszt, hanem a Toyota első hibridautója, az alsó középkategóriás Prius (89 pont). Ugyanakkor még ez sem volt elég a tökéletes teljesítményhez. Az ADAC ökocsillagokkal díjazza a spórolást. Az öt csillag azonban csak 90 pont felett jár, az alább felsorolt autók többsége négycsillagos (70 és 89 pont között).
Az alsó-középkategóriás dízelek rangsorának élén a Fiat Bravo 1,6 JTD végzett. A középkategóriában a dízel autók viszik a prímet, hiszen itt nem nagyon vannak hibrid modellek. A felső-középkategóriában a Skoda Superb vezet. Nagyon jó helyezést ért el továbbá a kétszer olyan erős BMW 530i, amely 272 lóereje ellenére a harmadik 80 ponttal.
A felső kategóriás járművek között a benzinesek értek el jó eredményt. Az új hetes BMW-t még nem tesztelték. A kisautóknál a dízel modellek nyertek. A VW Polo Bluemotion és az Opel Corsa 1,3 CDTI ecoFlex messze kimagaslik a többi közül. Ugyanakkor a gázüzemű autók közül a Fiat Panda 1,2 8V Natural Power a legtisztább a kategóriájában: 100 kilométerenként 4,41 kilogramm földgázt fogyaszt. Így a kis olasz jármű kíméli leginkább a környezetet és a pénztárcát.
Kategóriák, listák (Oldaltörés)
Minik
Modell
Kategória
Teljesít-mény kW
Hengerűr-tartalom
Motor
Fogyasztás liter/100 kilométer (gázüzemben kg/100 kilométer)
Káros anyag pont
Szén-dioxid pont
ADAC
összpont
Fiat Panda 1.2 8V Natural Power
Euro4, 5L
38
1242
Gázüzem
4,41
48
24
72
Fiat 500 1.3 JTD Multijet 16V Lounge (DPF)
Euro4, 5L
55
1248
Dízel
4,4
44
25
69
Chevrolet
Matiz/Spark 0.8 LPG S (benzinüzem)
Euro4
38
796
Benzin/ gázüzem
5,62
48
18
66
Chevrolet (EU) Matiz 0.8 LPG S (gázüzem)
Euro4
38
796
Benzin/ gázüzem
7,3
40
25
65
Hyundai i10 1.1 Classic E
Euro4, 5L
49
1086
Otto (benzin)
5,6
44
20
64
Citroen C1 HDi 55 Style
Euro4, 5L
40
1398
Dízel
4,5
39
24
63
smart fortwo coupé
1.0 mhd pulse
Euro4, 5L
52
999
Otto
5,75
46
17
63
Citroen C1 1.0 Style
Euro4, 5L
50
998
Otto
5,91
46
16
62
Fiat Panda 1.1 8V Active
Euro4
40
1108
Otto
6
48
14
62
Kisautók
Modell
Kategória
KW
Hengerűrtartalom
Motor
Fogyasztás
liter/100 kilométer (gázüzemben kg/100 kilométer)
Káros anyag pont
Szén-dioxid pont
ADAC
összpont
Opel Corsa 1.3 CDTI ecoFlex (DPF)
Euro4, 5L
55
1248
Dízel
4,84
42
33
75
VW Polo BlueMotion (DPF)
Euro4, 5L
59
1422
Dízel
4,28
41
34
75
Skoda Fabia Combi 1.4 TDI GreenLine (DPF)
Euro4, 5L
59
1422
Dízel
4,56
40
31
71
Opel Corsa 1.0 Twinport
Euro4
44
998
Otto
5,98
48
23
71
Citroen C3 1.4 16V Stop & Start SensoDrive
Euro4
65
1360
Otto
6,19
47
22
69
Renault Clio 1.2 16V
Euro3 und D4
55
1149
Otto
6,3
48
21
69
Subaru Justy 1.0 Active
Euro4, 5L
51
998
Otto
5,87
42
26
68
Citroen C3 HDi 110 FAP Exclusive
Euro4, 5L
80
1560
Dízel
5,06
43
25
68
Alsó-középkategória
Modell
Kategória
KW
Hengerűrtartalom
Motor
Fogyasztás
liter/100 kilométer (gázüzemben kg/100 kilométer)
Káros anyag pont
Szén-dioxid pont
ADAC
összpont
Toyota Prius 1.5 Hybrid Sol
Euro4, 5L
82
1497
hibrid
5,02
50
39
89
Honda Civic 1.3 i-DSi i-VTEC
Euro4, 5L
70
1339
hibrid
5,53
48
35
83
Mercedes B 170 NGT (földgáz meghajtás)
Euro4
85
2034
Gáz
4,99
49
33
82
Citroen Berlingo 1.4 Bivalent Multispace Plus (gáz)
Euro3
50
1360
Gáz
5,58
50
28
78
Fiat Bravo 1.6 JTD Multijet 16V Emotion (DPF)
Euro4
88
1598
Dízel
4,97
43
35
78
VW Touran EcoFuel Trendline (földgáz meghajtás)
Euro4
80
1984
Gáz
5,57
50
28
78
Chevrolet Nubira/Lacetti Wagon 1.8 LPG CDX (autógáz meghajtás) (LPG)
Euro4
89
1796
Gáz
8,94
46
31
77
Chevrolet Nubira /Lacetti
Wagon 1.8 LPG (benzinüzem)
Euro4
69
1598
Gáz
5,53
49
28
77
Középkategória
Modell
Kategória
KW
Hengerűrtartalom
Motor
Fogyasztás
liter/100 kilométer (gázüzemben kg/100 kilométer)
Káros anyag pont
Szén-dioxid pont
ADAC
összpont
VW Passat Variant BlueMotion (DPF)
Euro4
77
1896
Dízel
5,22
42
40
82
VW Passat BlueMotion (DPF)
Euro4
77
1896
Dízel
5,21
42
40
82
VW Passat 1.4 TSI Comfortline
Euro4
90
1390
Otto
6,95
48
33
81
Mazda 6 Sport Kombi 2.0 CD Top (DPF)
Euro4
103
1998
Dízel
5,74
45
36
81
Skoda Octavia Combi RS TDI (DPF)
Euro4
125
1968
Dízel
5,62
44
37
81
BMW 318d (DPF)
Euro4
105
1995
Dízel
5,33
41
39
80
Mazda 6 1.8 Exclusive
Euro4
88
1798
Otto
7,04
48
32
80
Skoda Octavia 1.6 FSI Ambiente
Euro4
85
1598
Otto
7,14
49
31
80
Volvo V50 1.6D Momentum (DPF)
Euro4
80
1560
Dízel
5,32
40
39
79
BMW 318d touring (DPF)
Euro4
105
1995
Dízel
5,38
40
39
79
Felső-középkategória
Modell
Kategória
KW
Hengerűrtartalom
Motor
Fogyasztás
liter/100 kilométer (gázüzemben kg/100 kilométer)
Káros anyag pont
Szén-dioxid pont
ADAC
összpont
Volvo V70 2.4 Bi-Fuel CNG Momentum (Földgázüzem)
Euro4
103
2435
Gáz
6,5
50
37
87
Skoda Superb 2.0 TDI Elegance (DPF)
Euro4
103
1968
Dízel
6,32
43
40
83
BMW 530i
Euro4
200
2996
Otto
8,19
47
33
80
Mercedes E 200 Kompressor Classic
Euro4
120
1796
Otto
8,46
49
31
80
Saab 9-5 SportCombi 2.0t Biopower Vector (Etanolos)
120 évvel ezelőtt mutatta be Carl Benz első háromkerekű járgányát, amely szinte lépésben haladt a fa küllős kerekeken. Ma már ezek a kezdeti próbálkozások szinte hihetetlennek tűnnek, főleg, ha ezt az alapmodellt összehasonlítjuk a kéttonnás Mercedes-Benz S500-al, amelyik akár 250 kilométer/órás sebességgel is tud haladni. Hiába az erős motorok, ezt a teljesítményt a gumik fejlesztése nélkül nem érhették volna el.
November 15-én az M3-as autópályán 15 autó ütközött össze, mert a vezetők nem a látási viszonyoknak megfelelően haladtak, és az esti ködben későn vették észre az előttük álló autókat. Késő ősszel jelentősen megváltozik az időjárás, ezért nagyon fontos, hogy ilyenkor óvatosabban vezessünk, illetve felkészüljünk a váratlan helyzetekre, a korai sötétedésre és persze a csúszós útszakaszokra.
Még a tél beköszönte előtt szakítsunk időt az autó átvizsgálására. Ha komolyra fordul az időjárás, a megbízható technika és a jó kilátás elengedhetetlen.