Tóta W.: A nemfideszes büszkeség napja
Nincs hatalmuk felettünk.
Az Opelnél Ecoflexnek hívják a kevés károsanyag-kibocsátású és alacsony fogyasztásra ítélt környezetkímélő sorozatot. Ám, amellett, hogy az Ecoflex-program keretein belül Opelék Budaörsön fákat ültetnek, nem lett zöldebb ez a Meriva sem.
© Autómenedzser |
© Autómenedzser |
Az együtt eltöltött egy hét során kis piaci felmérést végeztem a Meriva-sofőrökről. Kiderült, hogy ezt az autót többnyire nők vezetik: 16 megfigyelt autóból 10-ben a gyengébbik nem képviselője (62,5 százalék) fogta a volánt. Jellemzően 30 körüli gyermekes anyákat ismertem fel bennük.
© Autómenedzser |
© Autómenedzser |
Fogyasztásával nem vert hátba a Meriva, kedvezőbbre számítottam. Száz kilométerenként 6,2 literes átlagot mértem. Mentségére legyen mondva, főként városban használtam és siettem. Ecoflex jellege a nulla forintos felszereltségi szintben, a fenekén lévő feliratban és a színes fordulatszámmérőben kimerül. Ez utóbbi egyébként hasznos, zölddel jelöli azt a tartományt, ahol gazdaságos a vezetés, pirossal, ahol nem. Merivához legolcsóbban 3,3 millióért juthatunk hozzá, a kipróbált dízel változat félmillióval drágább alapáron.
B. Cs.
Autómenedzser
Opel Meriva 1,3 CDTi Ecoflex, Cosmo | |
MOTOR | |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1248 |
Környezetvédelmi besorolás | EURO 5 |
Max. teljesítmény lóerő | 75 lóerő 4000-es fordulaton |
Max. nyomaték: Nm | 170 Nm 1750-2500-as fordulaton |
MÉRETEK | |
Tengelytáv (mm) | 2630 |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4052 / 1694 / 1624 |
Csomagtér | 360-1410 liter |
Saját tömeg (kg) | 1330 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Végsebesség (km/h) | 157 |
Gyorsulás 0-100 km/h (mp) | 17,8 |
FOGYASZTÁS (l/100 km) | |
Város/országút/vegyes | 6,2/4,3 /5 |
Tesztfogyasztás | 6,2 |
CO2 kibocsátás (g/Km) | 135 |
ÁRA | 4,343 millió forint |
Nincs hatalmuk felettünk.
Fenntartanák a nyomást Oroszországon és szembemennének Trumppal is.
A magyar választók felhatalmazására hivatkozva futott neki Orbán Viktor a csütörtöki EU-csúcsnak. Kár, hogy a felhatalmazáshoz félrevezető propagandát vetettek be, ahogy az is, az ilyen típusú kampány szembemegy még a saját uniós tagságunkkal is.
Az oroszok novemberben vettek célba egy munkácsi elektromos alállomást.
A DW szerint a jövő évi választási kampány fő témája lehet Ukrajna.
Ráadásul az elmúlt évekkel ellentétben a környező országokban is sokkal jobban érdekelte az embereket, hogy mi történik Magyarországon a Pride-dal.
Sok tanár éppen egyetlen ponttal csúszott le a kiemelkedő kategóriába sorolásról.