szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Sok autógyártó ezentúl összkerékhajtás nélkül is kínálja modelljeit, mert a felmérések szerint a vevők számára a kompakt kategóriában az offroad teljesen lényegtelen kérdés.

A hobbiterepjárók, sportos kinézetű egyterűk így sokkal olcsóbbak, takarékosabbak és könnyebbek, mint korábban. Egy hajtott tengellyel az átlagos SUV legalább 2000 euróval kevesebbe kerül, mint a korábbi összekerekes modellek, amelyek ráadásul 100 kilóval többet is nyomtak. A látható, kivülállóknak és a státusznak szóló több tulajdonság maradt: magas üléspozíció, jó kilátás, nagy hely és biztonság továbbra is jellemzi ezeket az autókat.

© hvg.hu
Az egyik klasszikus modell a Toyota RAV4 a következő évtől már csak elsőkerék-meghajtással kapható majd. Ezzel az ára is csökken, az alapár várhatóan hat millió forint alatt lesz. Fogyasztása is csökken, a kisebb súly miatt 0,1 literrel, vagyis 100 kilométeren, kb. 7,1 liter lesz a fogyasztás (a 177 lovas, 2,2 literes dízel gyári vegyes fogyasztásával számolva). Természetesen a többi márka sem akar lemaradni az elsőkerekes modellekről. A Fordnál a Kuga, a Nissannál a Qashqai összkerékhajtás nélkül is kapható.

© Andersen Dávid
A Ford-vevők harminc százaléka az azóta eltelt időben már ezt az olcsóbb modellt választotta. A 103kW/140 lóerős, dízelmotoros modellek ugyanis már 7,1 milliótól (félmillióval olcsóbban) kaphatók, 0,1 literrel kevesebbet is fogyasztanak (6,4 liter 100 kilométerenként vegyes üzemben - gyári adat). A Volvo XC60 is kapható lesz az év második felében elsőkerék-hajtással, 129 kW-os, 6,5 litert fogyasztó dízelmotorral.

Az Opel sem akart lemaradni a sorban, így az Antarát már elsőkerék-meghajtással is gyártják. Ezzel szintén 5-6 ezer forintot lehet spórolni. A testvérmárka Chevrolet is árulja a hétszemélyes változatban is kapható Captivát lebutítva: 120 lovas, kétliteres dízellel, 6,8-6,9 millióért.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Vészesen zuhan az európai autópiac

A JATO Dynamics autóipari adatszolgáltató legutóbbi jelentése alapján, az össz-európai új autó eladások novemberben 25,3 százalékkal (313 ezer 361 jármű) maradtak el a tavaly novemberi számoktól. A hónapban összesen 924 ezer 936 új személygépkocsi kelt el, a tavalyi 1 millió 238 ezer 297-os darabszámhoz képest.

hvg.hu Autó

Tévhit: ABS-szel nem lehet megcsúszni

A frissen letakarított, vagy leszórt út is csúszós lehet. Vezetéstechnikai szakemberek óva intenek attól, hogy havas, jeges úton fékezésnél, vagy kanyarodásnál csak és kizárólag az automatikus stabilizáló és blokkoló rendszerekre (ABS, ASR, ESP) hagyatkozzunk.

hvg.hu Autó

Nyertesek és vesztesek a magyar autópiacon 2008-ban

A forgalom drasztikus csökkenésével számolnak idén az autókereskedők. A visszaesés évek óta tart, 2008-ban 10 százalékos volt a zuhanás, 159 ezer új személyautót és 31 ezer haszonjárművet adtak el. Nem voltak kelendők 2008-ban a klasszikus terepjárók, a mini- és a kisautók, illetve a buszok. Bővült, illetve szinten maradt a 4x4-es autók, a prémium terepjárók, a prémiumautók, a középkategóriás személyautók, valamint a 3,5-5 tonna közötti és a 15 tonna fölötti haszonjárművek piaca.

MTI Autó

Alkotmányjogász: elszúrták a szmogriadót, büntethetik az autóst

Közlekedési szabálysértés miatt a rendőr nem büntetheti és nem is róhatja meg azt az autóst, aki a fővárosban elrendelt szmogriadó idején nem tartja be az előírást, amely szerint páros napokon csak a páros, páratlan napokon csak a páratlan rendszámú autók közlekedhetnek. A levegő védelméről szóló kormányrendelet szerint ugyanakkor egy speciális - az objektív felelősséghez hasonló - közigazgatási felelősség terheli az intézkedésnek nem engedelmeskedő autóst is - mondta el Kolláth György alkotmányjogász.

hvg.hu Autó

Beadta a derekát az unió, később jönnek a zöldautók

Az Európai Unió még a válság első napjaiban megegyezett néhány környezetvédelmi kérdésben a nagy autógyárakkal. Eszerint az új autók kétharmadának kell csak különösen takarékosnak lenniük. Kezdetben. 2015-től mindnek.

hvg.hu Autó

Hibrid luxusautó lett az év tesztautója

Január ötödikén éjfélkor lezárult az a szavazás, amelyen a hvg.hu és az autómenedzser.hu olvasói eldönthették, szerintük melyik a 2008-ban általunk kipróbált autók közül a legjobb. Idén kilenc kategóriában mérettek meg a tesztautók, a legtöbb szavazatot begyűjtő kocsi lett 2008 tesztautója. Játékunkban közel tízezer szavazat született. Az első tízben két Skoda, két Saab és két Mazda is helyet kapott, ám az "Az év tesztautója 2008" szavazás nyertese a Lexus LS600hL lett. A második helyen holtversenyben a Fiat 500 és a Saab 9-3 osztozik, harmadik az Opel Zafira.

hvg.hu Autó

A legmegbízhatóbb használtautók listája

A tavalyi hatalomátvétel után idén ismét jobbnak bizonyultak a német autók a Dekra éves megbízhatósági felmérésében. A flottákkal is foglalkozó német hivatalos gépjármű-felügyeleti szervezet 15 millió autót vizsgált meg 2008-ban. Idén először nemcsak kategóriánként neveztek meg győzteseket, hanem kiosztották az év legmegbízhatóbb autója címet is. Ezt az Audi A6 kapta.