Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"d65865b1-ab60-4c89-8ce1-4c40c05fb994","c_author":"Földvári Zsuzsa","category":"360","description":"Nem volt választás, a hatósági parancs szerint le kellett ölni a Meixner-birtok állatait a száj- és körömfájásjárvány miatt. A család nem adja fel, noha nagy áldozatokra lesz szükség az üzlet marhatartás újraindításához.","shortLead":"Nem volt választás, a hatósági parancs szerint le kellett ölni a Meixner-birtok állatait a száj- és körömfájásjárvány...","id":"20250506_szaj-es-koromfajas-szarvasmarhak-leolese-Paul-Meixner-Burgenland-Rajka-Level-Hegyeshalom","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d65865b1-ab60-4c89-8ce1-4c40c05fb994.jpg","index":0,"item":"2acade79-9cb3-43f3-9e71-3786c457a8d9","keywords":null,"link":"/360/20250506_szaj-es-koromfajas-szarvasmarhak-leolese-Paul-Meixner-Burgenland-Rajka-Level-Hegyeshalom","timestamp":"2025. május. 06. 17:30","title":"Újrakezdi és indiai munkásai bérét sem csökkenti az osztrák-magyar gazda, akinek a járvány elvitte háromezer marháját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a66a4643-f136-4914-8f8a-66db5ef1c6a8","c_author":"HVG","category":"kultura","description":"Négy ciklus után adta át a stafétát Gáspár Máténak és Polgár Csabának, ami szerinte nemcsak a színház érdeke, hanem az övé is.","shortLead":"Négy ciklus után adta át a stafétát Gáspár Máténak és Polgár Csabának, ami szerinte nemcsak a színház érdeke, hanem...","id":"20250506_Macsai-Pal-Orkeny-szinhaz-igazgato-valtas-Gaspar-Mate-Polgar-Csaba","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a66a4643-f136-4914-8f8a-66db5ef1c6a8.jpg","index":0,"item":"67eef3e3-29f7-406d-b8a7-bd6e651d5cfb","keywords":null,"link":"/kultura/20250506_Macsai-Pal-Orkeny-szinhaz-igazgato-valtas-Gaspar-Mate-Polgar-Csaba","timestamp":"2025. május. 06. 16:11","title":"Mácsai Pál: Játszani fogok és rendezni, számomra ez újrakezdés","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9228f216-659f-4f1f-93e0-bddd7d55acd5","c_author":"Tornyos Kata","category":"360","description":"Állandó fáradtság, ingerlékenység, alvási problémák, megváltozott evési szokások, koncentrációs nehézségek – sokak számára csenghetnek ismerősen a felsorolt tünetek, ugyanis a 10 és 19 év közötti magyar fiatalok közül minden ötödik küzd valamilyen mentális zavarral Magyarországon. Bár a „kamaszkori kiégés” egyelőre nem hivatalos diagnózis, a jelenség nagyon is valós, és egyre több fiatalt érint. Mi áll a háttérben, és mit tehetünk a megelőzésért? ","shortLead":"Állandó fáradtság, ingerlékenység, alvási problémák, megváltozott evési szokások, koncentrációs nehézségek – sokak...","id":"20250506_tulterhelt-diakok-erettsegi-stressz-szorongas-stresszkezeles-pszichologus-unicef","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9228f216-659f-4f1f-93e0-bddd7d55acd5.jpg","index":0,"item":"9b7c3757-3c4b-4db2-8677-536a1ce331fc","keywords":null,"link":"/360/20250506_tulterhelt-diakok-erettsegi-stressz-szorongas-stresszkezeles-pszichologus-unicef","timestamp":"2025. május. 06. 20:00","title":"Dorka maximum fokozaton készül az érettségire, mégis stresszel – kiégő tinédzsereket termel a magyar oktatás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"31697a95-379d-4e71-a493-87929b5d2bfb","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Singer legújabb 911-es Porschéja és pörgős szívó benzinmotort vonultat fel.","shortLead":"A Singer legújabb 911-es Porschéja és pörgős szívó benzinmotort vonultat fel.","id":"20250507_a-80-as-evekbe-repit-vissza-ez-az-izgalmas-uj-retro-porsche-911-singer","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/31697a95-379d-4e71-a493-87929b5d2bfb.jpg","index":0,"item":"0940bae6-d460-4098-aafe-3a58a8f3a3f8","keywords":null,"link":"/cegauto/20250507_a-80-as-evekbe-repit-vissza-ez-az-izgalmas-uj-retro-porsche-911-singer","timestamp":"2025. május. 07. 06:41","title":"A 80-as évekbe repít vissza ez az izgalmas új retró Porsche","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b43085ea-2bc6-4c7c-a61f-40b0fe54398d","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Kétszázmillió euró és a kamatok kifizetése válik esedékessé a jövő héten.","shortLead":"Kétszázmillió euró és a kamatok kifizetése válik esedékessé a jövő héten.","id":"20250506_nitrogenmuvek-kotveny-ajanlat-nem-fogadtak-el","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b43085ea-2bc6-4c7c-a61f-40b0fe54398d.jpg","index":0,"item":"ab4dabd2-1ab2-40b4-836c-fa9bfb75f8bd","keywords":null,"link":"/kkv/20250506_nitrogenmuvek-kotveny-ajanlat-nem-fogadtak-el","timestamp":"2025. május. 06. 19:15","title":"Nem fogadták el Bige Lászlóék ajánlatát a Nitrogénművek kötvényesei","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"89666cd9-8853-4be9-a822-41c12a72882a","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Ivóvíz kinyerése a levegőből, de ételmaradékok felhasználásával – ezt az egyszerre figyelemre méltó, és első hallásra kissé talán bizarr módszert dolgozták ki a Texasi Egyetem kutatói.","shortLead":"Ivóvíz kinyerése a levegőből, de ételmaradékok felhasználásával – ezt az egyszerre figyelemre méltó, és első hallásra...","id":"20250507_viz-szurese-levegobol-biomassza-hidrogel-etelmaradek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/89666cd9-8853-4be9-a822-41c12a72882a.jpg","index":0,"item":"a23ccfc8-4974-45e6-9975-ec6c2150eb2a","keywords":null,"link":"/tudomany/20250507_viz-szurese-levegobol-biomassza-hidrogel-etelmaradek","timestamp":"2025. május. 07. 08:03","title":"Naponta 14 liter tiszta ivóvizet von ki a levegőből a kidobott ételmaradékokkal működő új módszer","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"134adca1-79c4-46a4-bdc2-a1049f912141","c_author":"HVG Extra Pszichológia","category":"elet.pszichologiamagazin","description":"A gyermekkori sérülések feldolgozásától az önbecsülés megerősítéséig – többek között erről beszél majd a különleges önismereti kártyákkal a napokban jelentkező L. Stipkovits Erika klinikai szakpszichológus, kiképző terapeuta a következő HVG Extra Pszichológia Szalonban.","shortLead":"A gyermekkori sérülések feldolgozásától az önbecsülés megerősítéséig – többek között erről beszél majd a különleges...","id":"20250507_Vajon-lehetek-onmagam-terapeutaja","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/134adca1-79c4-46a4-bdc2-a1049f912141.jpg","index":0,"item":"c30458dc-9048-4c84-8798-9fb23ed81654","keywords":null,"link":"/pszichologiamagazin/20250507_Vajon-lehetek-onmagam-terapeutaja","timestamp":"2025. május. 07. 17:50","title":"Vajon lehetek önmagam terapeutája?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9d706dc9-18e5-4e13-850a-f5b959bfc6bc","c_author":"Farkas Zoltán","category":"360","description":"Háborúellenes költségvetés – ekként jellemezte a jövő évi büdzsé tervezetét Nagy Márton. A nemzetgazdasági miniszter a nemzeti színű szalaggal átkötött dokumentumot kedd délután adta át Kövér Lászlónak, az Országgyűlés elnökének. Amikor az ezt követő sajtótájékoztatón arra emlékeztették, hogy bő fél évvel ezelőtt a 2025-öst békeköltségvetésnek nevezték, azt válaszolta: bíztunk Donald Trump győzelmében és abban, hogy gyorsan véget vet a háborúnak. Az előbbi bejött, az utóbbira még várni kell.","shortLead":"Háborúellenes költségvetés – ekként jellemezte a jövő évi büdzsé tervezetét Nagy Márton. A nemzetgazdasági miniszter...","id":"20250507_koltsegvetes-nagy-marton-gazdasag-valasztasi-osztogatas-kiigazitas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9d706dc9-18e5-4e13-850a-f5b959bfc6bc.jpg","index":0,"item":"5efd672f-d7d5-4abe-a062-21bfb4a249d5","keywords":null,"link":"/360/20250507_koltsegvetes-nagy-marton-gazdasag-valasztasi-osztogatas-kiigazitas","timestamp":"2025. május. 07. 13:30","title":"2026-ban is nagy koppanás jöhet a választási osztogatás után","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Mini Cooper S JCW teszt: „egyesek szerint a világ legjobb autója”
szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?
Ez a második Mini az életemben, az első egy Cooper S kabrió volt, amely izgágasága és zörgő beltere miatt nem lopta...
Stiller Ákos
Ez a második Mini az életemben, az első egy Cooper S kabrió volt, amely izgágasága és zörgő beltere miatt nem lopta be magát a szívembe. Az piros volt és feltűnő, ez zöld és gyönyörű. Fehér tető, fehér csíkok a motorfedélen, keret nélküli ajtók, fehér szárnyacska a popóján, fehér felnik és az a két brutál kipufogócső a végén. Zseniális. A beltér extravagáns, nincs még egy autó, amelyben ennyi egyedi megoldást találnánk. Mindent a kör formának rendeltek alá, amit korábban giccsesnek gondoltam, azt most diszkrét eleganciával becézném. Talán a szédülés miatt, a 211 ló nagyon tud ám galoppozni. Nem egy hétköznapi autó, hanem maga az Élményautó. Amiről mindent gyártó csak papol, az itt van, testi-lelki valójában.
am
Nagyon drága, túlárazott a Mini házisárkánya, de valljuk be tisztességesen felszerelték: automatikus klíma, ülésfűtés, elektromosan nyitható dupla panorámatető, tempomat, hangvezérlés, Bluetooth-telefonkapcsolat, hatlemezes CD-tár, kulcsnélküli nyitás és indítás, xenonfény, fűthető első szélvédő. A váltó béemvésen precíz, a kormány feszes, a motor pedig hihetetlenül élénk és hangos. Az eddig tesztelt utcai autók között ez a kis Mini szól a legércesebben, olyan orkán jön ki 85 milliméter átmérőjű páros csövein, amiért érdemes élni.
am
Túlzásnak tűnhet, de ezért keltem mindig korábban és ezért feküdtem kicsit később, ezért mentem naponta többször kenyérért, kifliért, leveles túrósért majd még egy körre sajtos pogácsáért. A pékségben kiszolgáló csinos lányok félreértették, nem miattuk voltam zavarban és leizzadtan. Elrabolta a lelkemet a kis dög, az eszem már akkor elszállt, amikor a Start/Stop gombbal beizzítottam a brit katlant, azt amelyik Timo Mäkinent naggyá tette. Az 1000 Tó rali élményei törnek pufognak ki minden nagyobb gázadás nyomán, fantasztikus, ahogy ez a kocsi mesél, miközben a sebességmutató csak kúszik egyre feljebb, a fejünk vörösödik, és a mellettünk ülő fotós torka szakadtából üvölt. Amikor az út elfogy – a Hármashatár hegynek is vége van egyszer – kiszállunk, a rövid de vad hegyi vezetés után gyötör a hányinger, a fotós megszólal: az összes véremet előrek..tad a fejemben. Valahogy így néz ki egy élményautó.
am
Büszkeség tölt el minden együtt töltött percben. Ezek szerint nem kell 35 milliós Audi, Lexus, BMW vagy Mercedes-Benz. Elég egy Mini is, jobban mondva ez a Mini. Igaz, egyhamar nem lesz népautó, bármennyire is szívtipró: 7,7 millió az ára, és ezt nem akciózzák le a válság miatt. Lehet kapni már 4,5 milliótól a BMW brit kocsiját, de az legalább annyira van a JCW-től, mint az Opel Admiral a Porsche 356-ostól.
[[ Oldaltörés: Élményautó a javából ]]
am
Motorjának alapja a Cooper S 1,6 literes, közvetlen befecskendezéses 1,3 bar nyomasú turbója. Teljesítményét John Cooper (1923-2000) műhelyében (John Cooper Garages) 36 lóerővel emelték meg, így már 211 paci fölött uralkodhatunk. Szigorúan kétkezes autó a JCW, egy kézzel vezetni öngyilkosság. Gokartszerű direkt kormányzását fokozni lehet a Sport fokozat bekapcsolásával. Ettől még közvetlenebb a kormány és még tüzesebb a motor, túltöltéssel akár 20 Nm-rel is nőhet a nyomaték. Az autó szögleteibe kitolt 17 hüvelykes kerekek (205/45 R17 defekttűrő gumikkal) tapadnak mint a Technocol Rapid. Hogy mégse boruljunk fel minden kanyarban, arról a DTC dinamikus kipörgésgátló gondoskodik, amely gombnyomásra engedélyes bizonyos mértékű túlforgást az első kerekeknek, és kikapcsolt menetstabilizáló (ESP, itt DSC) esetén fékbeavatkozásokkal működő elektronikus differenciálzárként hat.
am
Ha nem szabunk gátat, a kisördög 6,5 másodperc alatt katapultál száz kilométer/órás sebességre, a száguldás vége 238 kilométer/óra. A padlógáz, padlófék üzemmódnak köszönhetően komoly fogyasztási adatokkal zártuk a tesztet: a 450 kilométeres őrjöngés során 10,6 liter benzint égetett el a JCW száz kilométerenként vegyes üzemben. Alapjáraton jófiú, visszafogottan dohog a moci, a kipufogó ilyenkor standby üzemre vált, lehet végre hallgatni a rádiót, vagy az USB-csatolón keresztül a pendrive-on tárolt zenéket. Sok értelme nincs, mert ha beindul a móka, csak az üvöltést hallani. Piros lámpánál szinte fáj a csend, nem sárgánál indulunk, teli zöldnél is mi leszünk az elsők, a pufogás mindenkit hátrálásra késztet. Ha az autók között rendeznénk kornyikálós versenyt, a JCW lenne a megasztár a legszebb torkú énekes kategóriában. Egy Orfeusz, csak reménykedhetünk, hogy nem visz le az alvilágba.
Nem zörög benne semmi, a kőkemény futómű ellenére sem, ez utóbbi urológiai bajokra nem javallott, macskaköves úton a tömés kiesik a fogunkból. A fékek könyörtelenek, elöl 316 milliméteres tárcsák, hátul 280-asok gondoskodnak a csikorgásról. Az egyik német lap tesztjében 36 méteres volt hidegen a fékútja 100 kilométer/órás sebességről, 170 kilométer/óráról 170 méteren belül állt meg. Mint egy Porsche Carrera S.
am
Nagyok az ablakfelületek, jó a kilátás, a fehér sporttükrök behajthatók. Parkolásban hátul tolatóradar segít, igaz sok dolgunk nincs, 3,7 méteres az autó. Dupla panorámateteje motoros, és a hátsó üvegtető is billenthető. Talán ez feldobhatja a hátra merészkedőket. Érdekes élmény lehet, amikor több százzal megy a kicsi kocsi és hátul headbang-elünk. Hátul nem utaztam, elméletileg lehetséges, lábak nélkül könnyebb. Két gyerek kis lábakkal elfért, felnőtteknek nem ajánlott, bár a halvány barna bőrkárpit finom. Csomagtartója nagyon kicsi, pár reklámszatyorral megtelik, a hátsó ülések fele-fele arányban dönthetők, két személy hosszabb útra is elutazhat.
Ha hasonszőrű kocsival találkoztam, természetes volt, hogy köszönünk egymásnak, jó szokás, bárcsak ilyen egyszerű lenne a közlekedési morál.
133 bíboros vonult be szerdán délután a Sixtus-kápolnába, hogy megválasszák a katolikus egyház új vezetőjét. A konklávé első napjának végén fekete füst szállt fel, egyelőre nincs új pápa.