szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

Honda Jazz. Honda Jazz, Toyota Yaris. Honda Jazz. Mazda 2.

am



Honda Jazz. Honda Jazz, Toyota Yaris. Honda Jazz. Mazda 2. Nagyjából így néz ki egy kis körbekérdezés után a „legjobb” kisautók klubja a „köznép” vélekedése szerint. Ha megnézzük az ide vonatkozó összehasonlító teszteket, megbízhatósági rangsorokat, már rég nem ez a helyzet, a japán kisautók az élbolyban vannak ugyan, de nem feltétlenül legelöl. Íme, a legutóbbi Dekra-felmérés eredményei. 

0 - 50 000 kilométer
     
1. Renault Clio III (96,5 % - komolyabb meghibásodás nélkül)     
2. Toyota Aygo       (94,4)
3. Mazda 2               (94,1)
4. Mitsubishi Colt (92,5)
5. Ford Fiesta/Fusion (90,8)
...
Suzuki Swift  (55,1) (a legrosszabb eredmény a kateegóriájában)

 50 000 - 100 000 kilométer     
1. Mazda 2       (83,8)
2. Honda Jazz       (83,2)
3. Mitsubishi Colt       (80,2)
4. Ford Fiesta/Fusion (77,2)
5. smart forfour (76,5)
...
Fiat Seicento (43,0)

100 000 - 150 000 kilométer     
1. Audi A2   (63,7)   
2. Toyota Yaris       (62,3)
3. Ford Fiesta/ Fusion       (61,3)
4. Seat Ibiza/Cordoba (59,2)
5. Skoda Fabia (57,0)
...
Fiat Seicento (31,4)

Ez meg egy korábbi TÜV-felmérés, amiben a Jazz szépen szerepelt.

Meghibásodási statisztika, 2008, 2-3 éves autók (átlag: 4,8 százalék)
1. Mazda 3 1,20 %
2. Mazda 2 1,40 %
3. VW Golf/Bora 2,20 %
Ford Fusion 2,20 %
5. Honda Jazz 2,30 %

Meghibásodási statisztika, 2008, 4-5 éves autók (átlagban 8,9 százalék)
1. Porsche 911 2,80 %
2. Honda Jazz 2,90 %
3. Subaru Legacy 3,40 %
4. Porsche Boxster 3,60 %
5. BMW 7 3,90 %

Van miért izgulniuk tehát a Hondánál, az új Jazz-zel szemben magasak az elvárások. Itt volt az ideje az érkezésnek. Szinte a teljes kisautós játszótér megújult, a Jazz már túlkorosnak számított a homokozóban. 

am



Az új Jazzben maradt minden, ami az elődben a javára vált: tágas utastér, jól kihasználható, variálható csomagtér, gazdag kényelmi és biztonsági alapfelszereltség, dinamikus és takarékos motor és a megkülönböztetően magas ár. Aki Honda Jazz-t vásárolt, tudni lehetett róla, hogy szerény, ám módos ember. Ez az előítélet megmaradt, a Jazz alapára 3,349 millió forint 1,2-es motorral. Tesztautónkat az erősebb 100 lovas V-TEC motorral szerelték, Elegance felszereltséggel az ára 3,649 millió forint. Mit kapunk ezért? Alap a hat légzsák, az elektronikus menetstabilizáló rendszer, a kormányról vezérelhető mp3-as audiorendszer USB-csatlakozóval, Iso-fix rögzítési pontok, négy elektromos ablakemelő, 15 hüvelykes könnyűfém kerekek, ködfényszórók, automatikus klímaberendezés, elektromosan mozgatható, fűthető és behajtható visszapillantó tükrök. Mind az öt biztonsági öv bekapcsolására figyelmeztet. 

am



A beltér ízléses, a kormány a Civicből ismerős, a műszerfal egyszerű, ergonomikus a kezelőfelület. A klíma buborékablakos visszajelzője egyenesen vicces. A kárpitok, a puha és kényelmes ülések enyhítik a középkonzol kopogós műanyagjai keltette visszatetszést. Állítólag ebből több van itt, mint a korábbi modellben. Több van helyből is, csupán akkor érezzük, hogy kisautóban vagyunk, ha magunk mögé ülünk. A lábtér és a fejtér bőséges, csak a vállunk feszül neki a C oszlopnak. A kormánynál nem érezzük a kisautó jelleget, a futómű sem pattog, kemény ugyan, de ennyi belefér. A kormányzás kissé pontatlan, a váltó hangos, de hibátlanul kapcsol. 

am



Hogy ne fájjon a fejünk a benzinkútnál, a fedélzeti számítógép a műszerfalon jelzi, az optimális kapcsolás idejét és irányát, ha hallgatunk rá, olcsóbban járunk. A kétszáz kilométeres városi tesztelésből 6,4 literes átlaggal jöttünk száz kilométerenként.

[[ Oldaltörés: Az autópálya nehéz terep ]]



A kilátás jó, nagyok az ablakfelületek, az A oszlopba beépített kémlelőlyuk hasznos. A hátsó szélvédő szinte merőleges, parkolóradar nélkül is könnyen manőverezhetünk. Ebben a dumbószerű visszapillantó tükrök is segítenek. 

am



Ami rossz a legkisebb hazai Hondában: száz kilométer/óra sebesség fölött elviselhetetlen a menetzaj, így inkább városi autóként lesz sikeres. A 100 lovas egynégyes motor jól mozgatja a Jazzt, hamar felpörög, kár, hogy csak ötsebességes. Robotizált váltót is rendelhetünk hozzá, az iShift felára 300 ezer forint. 

am



A hátsó üléspad egy mozdulattal dönthető és besüllyeszthető a padlóba, így teljesen sík poggyászteret alakíthatunk ki. Női autó a Jazz, ennek megfelelően rövid a vezetőülés ülőlapja, könnyedén lehet nyitni, csukni az ajtókat, magas az üléspozíció és a gyerekek is jól érzik magukat az autóban. A kesztyűtartó kétrekeszes, van pohártartónk és pár praktikus tárolónk. Az ajtók oldalzsebeinek sok hasznát nem vesszük. 

B. Cs. 

Műszaki adatok


Honda Jazz 1,4 Elegance
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 1339
Környezetvédelmi besorolás EURO 4
Max. teljesítmény lóerő/kW 100/6000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm 127/4800-as fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm) 2495
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 3900/1695/1525
Csomagtér399 liter
Saját tömeg (kg)  1000
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 182
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h 11,4
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi  6,5
Országúti  4,7
Vegyes5,4
Tesztfogyasztás6,4
CO2 kibocsátás (g/Km) 128
ÁRA 3,649 millió forint



HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!