szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

Nem hiába gyártják még mindig a Xsara Picassót, a kategóriateremtő egyterű...

am

Nem hiába gyártják még mindig a Xsara Picassót, a kategóriateremtő egyterű népszerűségét nem tudta utolérni a C4 Picasso. Az autópiac megtorpanása amúgy sem kedvez az egyterű szegmensnek, ezért vagyunk mi is kíváncsiak, hogy fogadják majd a magyarok a C3 Picassót. 

A Citroen C3 Picasso kisebb, mint egy klasszikus egyterű, miközben ugyanolyan sokoldalú, merész dizájnja egyedivé teszi, fiatalos lendületét jó ár-értékaránnyal társították. Citroen-finanszírozás esetén valamivel 3 millió forint fölött már elvihető. 

Külseje a következő generációs C3-as formajegyeit vetíti előre, a dizájn nem túlzott, talán a fenekét lehetett volna izgalmasabbra szabni, igaz itt a csomagtér maximális mérete volt a cél. Ebben jó a C3 Picasso, az alaphelyzetben 385 literes csomagteret a hátsó üléspad előre tolásával 500 literesre lehet növelni, az ülések ledöntésével pedig 1506 literesre. 

am

A négyhengeres HDi-motorok megbízhatóan és olcsón üzemeltetik az 1300 kilós kis egyterűt, az általunk kipróbált gyengébb 92 lóerőt teljesít, ami bőven elegendő még az autópályán is. Három felnőttel könnyedén elértük a 160 kilométer/órás utazósebességet. A franciásan imbolygó sebességváltó-kart minduntalan hatosba akartam tenni, nagy hiba, hogy csak ötsebességes lehet az autó. Automatikus váltóval nem is rendelhető, új viszont a kínálatban az 1,4 literes VTi erőforrás, amely 95 lóerős. Ennél izmosabb az 1,6-os VTi, a maga 120 lóerejével, illetve a 110 lovas, részecskeszűrős csúcsdízel. 

Vezetése kellemes, az volt végig az érzésem, hogy a C4 Picassóban ülök. Rengeteg az üveg, még a terjedelmes panorámatető nélkül is világos az autó, hát még azzal. A dobozforma miatt nagy a menet- és szélzaj, a beltér egyedi, az anyagválasztás többnyire minőségi és puha. 

Sok rekesz áll a rendelkezésünkre, ám a szórakoztató egység és a klímaberendezés  lakkfekete borítása elég giccses. A napfénytető árnyékoló rolója egyből a kezünkben maradt, de lehet, hogy csak a bemutató lámpaláza, illetve a rengeteg rángatás okozta. 

am

A 4,08 méter hosszú, 1,73 méter széles és 1,62 méter magas autó hátsó ülései tagoltak és 150 milliméteres hosszon egymástól függetlenül csúsztathatók. A hátsó ülések felső részén elhelyezett kapcsolók segítségével az ülések egy kézzel és egyetlen mozdulattal elrejthetők. A mozgatható csomagtérpadlóval kiegészítve teljesen sík padló alakítható ki egészen az első üléssorig. Ez 2,41 méterig tovább növelhető az első utasülés háttámlájának asztalka helyzetbe döntésével. Gyerekeknek hátul bőséges a hely, 189 centis férfiak csak szorongva férnek be.

am



Az alapváltozatban csak két légzsák véd, alapára 95 lovas benzinmotorral 3,39 millió forint, a legolcsóbb dízel 3,99 millió forint, a legdrágább változat széria ESP-vel a 110 lovas dízel egyhatos 4,97 millió forinttal.

B. Cs. 

[[ Oldaltörés: Műszaki adatok ]]




Citroen C3 Picasso 1,6 HDi 90
MOTOR
 
Hengerűrtartalom (cm3)
1560
Környezetvédelmi besorolás
EURO 4
Max. teljesítmény lóerő
90 lóerő 4000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm
215 Nm 1750-es fordulaton
MÉRETEK
 
Tengelytáv (mm)
2540
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
4078 / 1730 / 1624
Csomagtér
385-500-1506 liter
Saját tömeg (kg)
1289
MENETTELJESÍTMÉNYEK
 
Végsebesség (km/h)
173
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)
13,4
FOGYASZTÁS (l/100 km)
 
Város/országút/vegyes
6/4/4,7
Tesztfogyasztás
n.a.
CO2 kibocsátás (g/Km)
125
ÁRA
3,99 millió forinttól



HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!