szerző:
automenedzser.hu

A Citroen Berlingo klasszikus családi egyterű, nevezhetjük kisbusznak is, hisz 240 ezer forintos...

Fotó: Bíró Milán


A Citroen Berlingo klasszikus családi egyterű, nevezhetjük kisbusznak is, hisz 240 ezer forintos felárért hétszemélyes kivitelben is elérhető. A hátsó két ülés gyerekek számára ideális, de felnőttek is elférnek, ha muszáj. A két ülés önálló, teljes értékű, minimálisan vékonyabb üléspárnájú, de a második sori utasülésekkel egyébként mindenben megegyezik. A Berlingo sajátossága, hogy a hétszemélyes kivitelhez nem jár csomagtartó, a 100 literes gyári adatot akkor sem hisszük, ha igaz. Ugyanakkor heten simán utazhatunk vele. Kipróbáltuk: négy felnőtt és három gyerek kínozta 100 kilométeres túrán a Berlingót. A megpakolt autó menetteljesítményei nem romlottak, fogyasztása sem emelkedett, ráadásul jó hangulatban telt az utazás, egészen addig, amíg a sok gyerek össze nem kapott. 

©



Sportolni voltunk, a gördeszkák, rollerek, védőfelszerelések és labdák nem fértek be az ülések mögé, ám a Citroen Berlingo van akkora kocsi, hogy semmi sem maradt otthon. Bőven jutott hely a láb alatt, az ülések alatti fiókokban, az ülések között és még nem is vettük igénybe a titkos rekeszeket a második sor padlójában, vagy a műszerfal tetején. 

©



Az ülések könnyedén kiemelhetőek, az ötszemélyes kialakítás óriási, 680 literes csomagteret rejt, a padlóból kivehető kalaptartó ilyenkor lehet hasznos. Ha szállítani akarunk, a második üléssort ki is emelhetjük, így 3 köbméteres raktér állhat a rendelkezésünkre. Akinek még ez sem elég, asztalkaként lehajthatja az anyósülést és arra is pakolhat. De lehajtott leghátsó ülésekkel is jó nagy a csomagtartó, a hűtőszekrény persze nem fér be. A fiókok, pohártartók és tárolók számát megbecsülni sem tudom, lusta voltam megszámolni. 

©



Az 1,6 literes HDi dízelmotorról megint csak ódákat zenghetnék: végtelenül takarékos, messzemenőkig rugalmas. Nyolcvanas tempóról csak a tempomatot nyomogatva visszalassíthatunk 40-re, mindezt ötös fokozatban, miközben a motor meg sem nyikkan. A váltó karja imbolyog, a kapcsolás pontatlan és nagyon hiányzott a hatodik fokozat. Néhányszor be is tettem volna (ott volt a rükverc), de szerencsére a kuplungot kinyomva tartottam, míg rájöttem, hogy a Berlingo csak ötsebességes. Ennek ellenére a több mint 500 kilométeres tesztút során vegyes üzemben száz kilométerenként 5,74 liter gázolajat fogyasztott a hétszemélyes Berlingo. 

Fotó: Bíró Milán

[[ Oldaltörés: Jó az ár/érték aránya ]]


Fotó: Bíró Milán


A futómű kényelmes, a kormányzás, az úttartás és a menetdinamika azonban eszünkbe juttatja a teherautós gyökereket. Nagy szélben erősen kell szorítani a kormányt, 130 kilométer/órás sebesség fölött óriási a szélzaj, efölött nem is érdemes hajtani autópályán. 

A pedálelrendezés rossz, hosszabb lábfejjel rendelkező sofőröknek könnyen beakad a cipője orra fékezés közben. A fék amúgy sem a kedvencünk, nagyon hirtelen fog, nehéz szépen adagolni, szidott is miatta a feleségem, aki szerint irtó rosszul vezetek. 

©



A beltér elfogadható, az ülések könnyen tisztíthatóak, a vezetőülés hosszú távon azonban nem tartja jól a hátat. Sok a kemény műanyag a műszerfalon, de ezek nem zörögnek rossz úton sem. A kapcsolók, a klíma, a rádió a PSA-konszern különböző modelljeiből ismerősek, a beltér, akárcsak az autó maga, azonos a Peugeot Partnerével.

©



Tesztautónkat gazdagon felszerelték, a hétszemélyes változat egyébként is jó ár/érték aránnyal bír. 110 lovas dízelmotorral, tolóajtóval, négy légzsákkal, ESP-vel és visszagurulásgátlóval 4,8 milliót kérnek érte. A kétzónás klíma felára 70 ezer forint, a tempomat és a tolatóradar, valamint az elektromosan behajtható Dumbó-szerű visszapillantó tükrökért 145 ezer forintot kell fizetni, a kormányról is vezérelhető mp3-as rádió 65 ezer forint plusz, 40 ezer forint a tetősín, 120 ezer forintba kerülnek a 16 hüvelykes könnyűfém felnik. A Berlingo ára így sem veszélyes, tesztautónkat 5,3 millióért adnák a kereskedésben. 

©



Amilyen nagy segítség a kétoldali tolóajtó, annyira hátrány az egyben, felfelé nyíló óriási csomagtérajtó. Gyerekek, nők és alacsony növésűek alig, vagy egyáltalán nem tudják kezelni, viszont esőben be lehet alá állni. Legalább heten. 

B. Cs. 

©



[[ Oldaltörés: Műszaki adatok ]]





Citroen Berlingo Multispace 110 HDi, 7 személyes
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 1560
Környezetvédelmi besorolás EURO 4
Max. teljesítmény lóerő110 lóerő 4000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm 240 (260) Nm 1750-es fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm) 2728
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4380/1810/1801
Csomagtér (liter)100 (7 üléssel)
470 (összehajtott harmadik üléssorral)
650 (harmadik üléssor nélkül)
2650 (összehajtott második üléssorral)
3000 (hátsó ülések nélkül)
Saját tömeg (kg) 1539
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 173
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h 13,2
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi 7
Országúti 5,1
Vegyes5,8
Tesztfogyasztás5,74
CO2 kibocsátás (g/Km) 151
ÁRA 4,8 millió forint 
alapára 3,6 milliótól indul, 
a legolcsóbb dízel 3,9 millió forint


Legyen HVG pártoló tag!

Köszönjük a több mint 4000 tagnak és támogatónak, akik idáig 45 millió forinttal segítették munkánkat.
2019-ben is olyan exkluzív sztorikat fogunk olvasóinknak bemutatni, mint tavaly a kamupártok pénzlenyúlásai, Lázár János bécsi videójának háttere vagy a szlovákiai újságírógyilkosság magyarországi szálai.
Ha önnek is fontos a minőségi újságírás, csatlakozzon!
Köszönjük a több mint 4000 tagnak és támogatónak, akik idáig 45 millió forinttal segítették munkánkat.
2019-ben is olyan exkluzív sztorikat fogunk olvasóinknak bemutatni, mint tavaly a kamupártok pénzlenyúlásai, Lázár János bécsi videójának háttere vagy a szlovákiai újságírógyilkosság magyarországi szálai.
Ha önnek is fontos a minőségi újságírás, csatlakozzon!
A rendőrök szabadították ki a traktorkerék alá szorult férfit

A rendőrök szabadították ki a traktorkerék alá szorult férfit

Még nincs kihallgatható állapotban a szökött rab

Még nincs kihallgatható állapotban a szökött rab

Keményen nekiment az Európai Bizottság a kormány új plakátkampányának

Keményen nekiment az Európai Bizottság a kormány új plakátkampányának

Ma is tavaszias lesz az idő

Ma is tavaszias lesz az idő

Kétszer annyit költenek az olimpiai életjáradékokra, mint tavalyig

Kétszer annyit költenek az olimpiai életjáradékokra, mint tavalyig

Jól jár a szigetszentmiklósi polgármester a városba tervezett új ipari parkkal

Jól jár a szigetszentmiklósi polgármester a városba tervezett új ipari parkkal