Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
[{"available":true,"c_guid":"ded3f842-1241-4f1f-b402-42c426688251","c_author":"hvg.hu","category":"cegauto","description":"Sok az eszkimó, kevés a fóka – tartja a mondás, ami az elektromos autókra is tökéletesen alkalmazható. ","shortLead":"Sok az eszkimó, kevés a fóka – tartja a mondás, ami az elektromos autókra is tökéletesen alkalmazható. ","id":"20190218_tobb_millio_villanyautora_alig_par_szazezer_tolto_jut","image":"https://img2.hvg.hu/image.aspx?id=ded3f842-1241-4f1f-b402-42c426688251&view=ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b","index":0,"item":"d4459ad1-f195-4382-992a-93e7000d5448","keywords":null,"link":"/cegauto/20190218_tobb_millio_villanyautora_alig_par_szazezer_tolto_jut","timestamp":"2019. február. 18. 10:21","title":"Több millió villanyautóra alig pár százezer töltő jut","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"663d1585-f692-4d50-a1de-9e461f0c8c80","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A Jobbik feledtetné a múltját, de így nehéz lesz. ","shortLead":"A Jobbik feledtetné a múltját, de így nehéz lesz. ","id":"20190219_Ujabb_kinos_felvetel_Jakab_Peter_2010ben_aberraltnak_nevezte_a_homoszexualisokat","image":"https://img2.hvg.hu/image.aspx?id=663d1585-f692-4d50-a1de-9e461f0c8c80&view=ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b","index":0,"item":"f005cf8c-6fd8-47a3-8fbe-04a0a667f682","keywords":null,"link":"/itthon/20190219_Ujabb_kinos_felvetel_Jakab_Peter_2010ben_aberraltnak_nevezte_a_homoszexualisokat","timestamp":"2019. február. 19. 14:52","title":"Újabb kínos felvétel: Jakab Péter 2010-ben aberráltnak nevezte a homoszexuálisokat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"01e42c3b-d3fb-4c7d-a674-7259d34a4a34","c_author":"hvg.hu","category":"cegauto","description":"Akár egy pocsolyába hajtva is komoly károk keletkezhetnek az autóban.","shortLead":"Akár egy pocsolyába hajtva is komoly károk keletkezhetnek az autóban.","id":"20190218_gepjarmukar_casco_katyu_katyubiztositas","image":"https://img2.hvg.hu/image.aspx?id=01e42c3b-d3fb-4c7d-a674-7259d34a4a34&view=ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b","index":0,"item":"d885f747-3cc9-491f-8f95-a635f588980a","keywords":null,"link":"/cegauto/20190218_gepjarmukar_casco_katyu_katyubiztositas","timestamp":"2019. február. 18. 09:25","title":"Ilyen egy tipikus káresemény, amire a casco sem gyakran fizet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"17df4836-0609-4535-b9c7-d8a38ecf428c","c_author":"hvg.hu","category":"cegauto.kozlekedes","description":"Baleset miatt lezárták a Szigetszentmiklóst Tököllel összekötő utat, mindenkit visszafordítanak.","shortLead":"Baleset miatt lezárták a Szigetszentmiklóst Tököllel összekötő utat, mindenkit visszafordítanak.","id":"20190218_Nem_jar_jol_az_aki_most_tart_hazafele_a_Csepelszigeten","image":"https://img2.hvg.hu/image.aspx?id=17df4836-0609-4535-b9c7-d8a38ecf428c&view=ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b","index":0,"item":"26d3b53f-5606-4d82-8207-23f466b9ef0f","keywords":null,"link":"/cegauto.kozlekedes/20190218_Nem_jar_jol_az_aki_most_tart_hazafele_a_Csepelszigeten","timestamp":"2019. február. 18. 18:11","title":"Nem jár jól az, aki most tart hazafelé a Csepel-szigeten","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5e0bf544-f109-4ac5-b673-80cc5bb89157","c_author":"hvg.hu","category":"cegauto","description":"Az ingolstadti gyártó két új erőforrás variánst leplezett le tavaly debütált 5 méteres SUV modelljéhez.","shortLead":"Az ingolstadti gyártó két új erőforrás variánst leplezett le tavaly debütált 5 méteres SUV modelljéhez.","id":"20190219_benzin_es_dizel_fronton_is_ujit_az_audi_hatalmas_divatterepjaroja_a_q8","image":"https://img2.hvg.hu/image.aspx?id=5e0bf544-f109-4ac5-b673-80cc5bb89157&view=ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b","index":0,"item":"f171e253-5158-421e-9bb2-3a0f86cf9fa5","keywords":null,"link":"/cegauto/20190219_benzin_es_dizel_fronton_is_ujit_az_audi_hatalmas_divatterepjaroja_a_q8","timestamp":"2019. február. 19. 08:21","title":"Benzin és dízel fronton is újít az Audi hatalmas divatterepjárója, a Q8","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f83bfb2f-a8cd-4ddf-92bf-3cb7310130b3","c_author":"hvg.hu","category":"tudomany","description":"Zhoie Perez ismert youtuber hírében áll, aki gyakran feszegeti a határokat azzal, hogy bemutassa: meddig terjednek az ember jogai. Egy friss videójához forgatott éppen anyagot, amikor elég éles határhoz érkezett.","shortLead":"Zhoie Perez ismert youtuber hírében áll, aki gyakran feszegeti a határokat azzal, hogy bemutassa: meddig terjednek...","id":"20190218_zhoie_perez_biztonsagi_or_furry_potato_labloves_zsinagoga","image":"https://img2.hvg.hu/image.aspx?id=f83bfb2f-a8cd-4ddf-92bf-3cb7310130b3&view=ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b","index":0,"item":"8e45aeb9-c9dc-4a41-b0bd-99feacfc87dc","keywords":null,"link":"/tudomany/20190218_zhoie_perez_biztonsagi_or_furry_potato_labloves_zsinagoga","timestamp":"2019. február. 18. 10:03","title":"Egy zsinagóga előtt akart erősködni a youtuber, akit lábon lőtt az őr","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e91e1caf-84ac-449b-b418-ef645ffe4d24","c_author":"hvg.hu","category":"cegauto","description":"Annyi áramot termel majd, ami 5000 háztartásnak lenne elegendő egy évre. ","shortLead":"Annyi áramot termel majd, ami 5000 háztartásnak lenne elegendő egy évre. ","id":"20190219_tetonaperomu_gyor_audi_gyar_napelem","image":"https://img2.hvg.hu/image.aspx?id=e91e1caf-84ac-449b-b418-ef645ffe4d24&view=ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b","index":0,"item":"1a9d0c50-a4be-41c1-8cc9-08a886bd3982","keywords":null,"link":"/cegauto/20190219_tetonaperomu_gyor_audi_gyar_napelem","timestamp":"2019. február. 19. 11:56","title":"A győri Audi gyáron lesz Európa legnagyobb tetőnaperőműve","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9276497c-601a-4b9e-85f0-9569123b6a86","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Átadták a Különben dühbe jövünk című filmből ismerős buggy kulcsát az új tulajdonosnak. Az autóért kifizetett összeget pedig a Heim Pál gyermekkórház kapta. ","shortLead":"Átadták a Különben dühbe jövünk című filmből ismerős buggy kulcsát az új tulajdonosnak. Az autóért kifizetett összeget...","id":"20190218_Uj_gazdaja_lett_Terence_Hill_buggyjanak","image":"https://img2.hvg.hu/image.aspx?id=9276497c-601a-4b9e-85f0-9569123b6a86&view=ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b","index":0,"item":"6618b188-b803-4cbc-ab38-f80880180e37","keywords":null,"link":"/elet/20190218_Uj_gazdaja_lett_Terence_Hill_buggyjanak","timestamp":"2019. február. 18. 09:57","title":"Új gazdája lett Terence Hill legendás járgányának","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Köszönjük visszajelzését!
Ha a jövőben szeretné bekapcsolni az értesítéseket, itt megteheti.
Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
A Citroen Berlingo klasszikus családi egyterű, nevezhetjük kisbusznak is, hisz 240 ezer forintos...
Fotó: Bíró Milán
A Citroen Berlingo klasszikus családi egyterű, nevezhetjük kisbusznak is, hisz 240 ezer forintos felárért hétszemélyes kivitelben is elérhető. A hátsó két ülés gyerekek számára ideális, de felnőttek is elférnek, ha muszáj. A két ülés önálló, teljes értékű, minimálisan vékonyabb üléspárnájú, de a második sori utasülésekkel egyébként mindenben megegyezik. A Berlingo sajátossága, hogy a hétszemélyes kivitelhez nem jár csomagtartó, a 100 literes gyári adatot akkor sem hisszük, ha igaz. Ugyanakkor heten simán utazhatunk vele. Kipróbáltuk: négy felnőtt és három gyerek kínozta 100 kilométeres túrán a Berlingót. A megpakolt autó menetteljesítményei nem romlottak, fogyasztása sem emelkedett, ráadásul jó hangulatban telt az utazás, egészen addig, amíg a sok gyerek össze nem kapott.
Sportolni voltunk, a gördeszkák, rollerek, védőfelszerelések és labdák nem fértek be az ülések mögé, ám a Citroen Berlingo van akkora kocsi, hogy semmi sem maradt otthon. Bőven jutott hely a láb alatt, az ülések alatti fiókokban, az ülések között és még nem is vettük igénybe a titkos rekeszeket a második sor padlójában, vagy a műszerfal tetején.
Az ülések könnyedén kiemelhetőek, az ötszemélyes kialakítás óriási, 680 literes csomagteret rejt, a padlóból kivehető kalaptartó ilyenkor lehet hasznos. Ha szállítani akarunk, a második üléssort ki is emelhetjük, így 3 köbméteres raktér állhat a rendelkezésünkre. Akinek még ez sem elég, asztalkaként lehajthatja az anyósülést és arra is pakolhat. De lehajtott leghátsó ülésekkel is jó nagy a csomagtartó, a hűtőszekrény persze nem fér be. A fiókok, pohártartók és tárolók számát megbecsülni sem tudom, lusta voltam megszámolni.
Az 1,6 literes HDi dízelmotorról megint csak ódákat zenghetnék: végtelenül takarékos, messzemenőkig rugalmas. Nyolcvanas tempóról csak a tempomatot nyomogatva visszalassíthatunk 40-re, mindezt ötös fokozatban, miközben a motor meg sem nyikkan. A váltó karja imbolyog, a kapcsolás pontatlan és nagyon hiányzott a hatodik fokozat. Néhányszor be is tettem volna (ott volt a rükverc), de szerencsére a kuplungot kinyomva tartottam, míg rájöttem, hogy a Berlingo csak ötsebességes. Ennek ellenére a több mint 500 kilométeres tesztút során vegyes üzemben száz kilométerenként 5,74 liter gázolajat fogyasztott a hétszemélyes Berlingo.
Fotó: Bíró Milán
[[ Oldaltörés: Jó az ár/érték aránya ]]
Fotó: Bíró Milán
A futómű kényelmes, a kormányzás, az úttartás és a menetdinamika azonban eszünkbe juttatja a teherautós gyökereket. Nagy szélben erősen kell szorítani a kormányt, 130 kilométer/órás sebesség fölött óriási a szélzaj, efölött nem is érdemes hajtani autópályán.
A pedálelrendezés rossz, hosszabb lábfejjel rendelkező sofőröknek könnyen beakad a cipője orra fékezés közben. A fék amúgy sem a kedvencünk, nagyon hirtelen fog, nehéz szépen adagolni, szidott is miatta a feleségem, aki szerint irtó rosszul vezetek.
A beltér elfogadható, az ülések könnyen tisztíthatóak, a vezetőülés hosszú távon azonban nem tartja jól a hátat. Sok a kemény műanyag a műszerfalon, de ezek nem zörögnek rossz úton sem. A kapcsolók, a klíma, a rádió a PSA-konszern különböző modelljeiből ismerősek, a beltér, akárcsak az autó maga, azonos a Peugeot Partnerével.
Tesztautónkat gazdagon felszerelték, a hétszemélyes változat egyébként is jó ár/érték aránnyal bír. 110 lovas dízelmotorral, tolóajtóval, négy légzsákkal, ESP-vel és visszagurulásgátlóval 4,8 milliót kérnek érte. A kétzónás klíma felára 70 ezer forint, a tempomat és a tolatóradar, valamint az elektromosan behajtható Dumbó-szerű visszapillantó tükrökért 145 ezer forintot kell fizetni, a kormányról is vezérelhető mp3-as rádió 65 ezer forint plusz, 40 ezer forint a tetősín, 120 ezer forintba kerülnek a 16 hüvelykes könnyűfém felnik. A Berlingo ára így sem veszélyes, tesztautónkat 5,3 millióért adnák a kereskedésben.
Amilyen nagy segítség a kétoldali tolóajtó, annyira hátrány az egyben, felfelé nyíló óriási csomagtérajtó. Gyerekek, nők és alacsony növésűek alig, vagy egyáltalán nem tudják kezelni, viszont esőben be lehet alá állni. Legalább heten.