Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"2ddbb278-284e-42b3-9fb5-54dd0d87e763","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A Duna Furnace Dunai Vasmű Kft. felszámolás alatt áll, az április 7-én kiírt nyilvános részvételi felhívásra pedig nem érkezett be ajánlat.","shortLead":"A Duna Furnace Dunai Vasmű Kft. felszámolás alatt áll, az április 7-én kiírt nyilvános részvételi felhívásra pedig nem...","id":"20250428_Dunaferr-utodceg-Duna-Furnace-Dunai-Vasmu-Kft-felszamolasi-eljaras-nincs-vevo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2ddbb278-284e-42b3-9fb5-54dd0d87e763.jpg","index":0,"item":"ba3f02b6-6732-4f60-b662-7d70b28894aa","keywords":null,"link":"/kkv/20250428_Dunaferr-utodceg-Duna-Furnace-Dunai-Vasmu-Kft-felszamolasi-eljaras-nincs-vevo","timestamp":"2025. április. 28. 15:05","title":"Senkinek sem kell a Dunaferr-utódcég","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"14069a29-ac53-4963-abc7-d094605b1878","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Zsinórban a tizedik éve állnak fel újabb és újabb csúcsok, Európában és a Közel-Keleten különösen gyors ütemű a kiadások növekedése.","shortLead":"Zsinórban a tizedik éve állnak fel újabb és újabb csúcsok, Európában és a Közel-Keleten különösen gyors ütemű...","id":"20250428_globalis-katonai-kiadasok-haderofejlesztes-2024-uj-rekord-SIPRI","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/14069a29-ac53-4963-abc7-d094605b1878.jpg","index":0,"item":"27a51024-7754-4427-9805-449d9aac60b4","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250428_globalis-katonai-kiadasok-haderofejlesztes-2024-uj-rekord-SIPRI","timestamp":"2025. április. 28. 14:43","title":"2,72 ezer milliárd dollár: újabb rekordot döntöttek tavaly a globális katonai kiadások","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e83dd521-ff43-4679-8c0d-2fced51c6239","c_author":"hvg.hu","category":"kkv","description":"Az autó hátsó ajtaja egyelőre ismeretlen okokból nem záródott megfelelően, így a bankókkal teletömött zsákok egy ponton elkezdtek kipotyogni belőle.","shortLead":"Az autó hátsó ajtaja egyelőre ismeretlen okokból nem záródott megfelelően, így a bankókkal teletömött zsákok egy ponton...","id":"20250427_chicago-penzszallito-elhagyott-keszpenz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e83dd521-ff43-4679-8c0d-2fced51c6239.jpg","index":0,"item":"c4446c13-35cc-4125-b127-de2c4c25c6f2","keywords":null,"link":"/kkv/20250427_chicago-penzszallito-elhagyott-keszpenz","timestamp":"2025. április. 27. 16:04","title":"Több mint százmillió forintnyi pénzt szórt véletlenül az utcára egy chicagói pénzszállító autó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f115821c-2ba8-4d4f-be27-bbebb1def114","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Egyre többen fordulnak szakemberhez amiatt, hogy nem tudják szétválasztani a zajt és azokat a hangokat, amelyekre oda kellene figyelniük. A probléma azonban nem a fülükkel van.","shortLead":"Egyre többen fordulnak szakemberhez amiatt, hogy nem tudják szétválasztani a zajt és azokat a hangokat, amelyekre oda...","id":"20250429_zajszuros-fulhallgato-hallaszavar-adp","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f115821c-2ba8-4d4f-be27-bbebb1def114.jpg","index":0,"item":"aad1a49a-7cd0-4284-8190-9bbb48e9f125","keywords":null,"link":"/tudomany/20250429_zajszuros-fulhallgato-hallaszavar-adp","timestamp":"2025. április. 29. 05:00","title":"Okozhat-e hallászavart a zajszűrős fülhallgató?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"aec2311f-6554-4ddb-ba11-e356ed1f3c17","c_author":"Gyenis Ágnes","category":"kkv","description":"Maratoni az MNB Pallas Athéné Domus Meriti Alapítványa varsói ingatlanvállalata, a GTC megújult felügyelőbizottságának (fb) első ülése – tudta meg a HVG. Közben kiderült az is, hogy egy 6-7 milliárd forintos kötelezettséget is vállaltak a korábbi vezetők egy másik, MNB-botrányban érintett ingatlancégben, amit az állam kénytelen lesz kifizetni.","shortLead":"Maratoni az MNB Pallas Athéné Domus Meriti Alapítványa varsói ingatlanvállalata, a GTC megújult felügyelőbizottságának...","id":"20250428_Ujabb-kozpenzmilliardokat-vihet-el-az-MNB-botrany-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/aec2311f-6554-4ddb-ba11-e356ed1f3c17.jpg","index":0,"item":"3ca70ed6-247d-4540-b4af-e4997643cb20","keywords":null,"link":"/kkv/20250428_Ujabb-kozpenzmilliardokat-vihet-el-az-MNB-botrany-ebx","timestamp":"2025. április. 28. 18:44","title":"Újabb közpénzmilliárdokat vihet el az MNB-botrány","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"69eaf758-6ed9-415c-9493-53cbb7a46146","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Szerencsére nem ütközött a szemből érkezőkkel. ","shortLead":"Szerencsére nem ütközött a szemből érkezőkkel. ","id":"20250428_durrdefektet-auto-szalagkorlat-M3-as","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/69eaf758-6ed9-415c-9493-53cbb7a46146.jpg","index":0,"item":"0ac4b02b-7043-416a-9687-90dfc0a189b0","keywords":null,"link":"/cegauto/20250428_durrdefektet-auto-szalagkorlat-M3-as","timestamp":"2025. április. 28. 10:18","title":"Videón, ahogy durrdefekt miatt szalagkorlátnak csapódik egy autó az M3-ason","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d3397f16-8291-4a12-ac68-458569f3936b","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Összegyűjtöttük egy cikkbe a hét legérdekesebb, legolvasottabb technológiai és tudományos témáit.","shortLead":"Összegyűjtöttük egy cikkbe a hét legérdekesebb, legolvasottabb technológiai és tudományos témáit.","id":"20250427_boeing-kina-vam-alkohol-rak-mesterseges-intelligencia-villanymozdony-kornyezetszennyezes-vaksag-gyogyszer","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d3397f16-8291-4a12-ac68-458569f3936b.jpg","index":0,"item":"78c38438-78f1-4a71-88a6-558be00e1639","keywords":null,"link":"/tudomany/20250427_boeing-kina-vam-alkohol-rak-mesterseges-intelligencia-villanymozdony-kornyezetszennyezes-vaksag-gyogyszer","timestamp":"2025. április. 27. 12:00","title":"Ez történt: Kína elkezdte visszaküldeni Amerikának a repülőket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3d79f0c1-6341-48ba-96f6-279ef9785a10","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A kormány több mint egymilliárd euró értékben, törvénytelenül segítette a propagandát – állítja több hazai médium. Amennyiben az Európai Bizottság helyt ad a panaszuknak, a tiltott állami támogatást kapó cégeknek vissza kell fizetniük legalább 1,1 milliárd eurónyi forintot a magyar költségvetésbe. ","shortLead":"A kormány több mint egymilliárd euró értékben, törvénytelenül segítette a propagandát – állítja több hazai médium...","id":"20250428_magyar-szerkesztosegek-magyar-hang-panasz-magyar-allam-europai-bizottsag-hatalomhoz-kozeli-media-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3d79f0c1-6341-48ba-96f6-279ef9785a10.jpg","index":0,"item":"ccaae6a9-c4cb-4eb5-8a1c-4ff28907c197","keywords":null,"link":"/itthon/20250428_magyar-szerkesztosegek-magyar-hang-panasz-magyar-allam-europai-bizottsag-hatalomhoz-kozeli-media-ebx","timestamp":"2025. április. 28. 09:20","title":"Több magyar szerkesztőség is bepanaszolta a magyar államot az Európai Bizottságnál a hatalomhoz közeli médiára költött pénzek miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Amint az a hamarosan megjelenő HVG Cégautó 2009 különszámból kiderül, a...
Amint az a hamarosan megjelenő HVG Cégautó 2009 különszámból kiderül, a Skoda Octavia az egyik legnépszerűbb cégautó Magyarországon, különösen juttatásautóként kedvelik a cégek és a munkavállalók. Korábban több változatát (kombi, RS, Scout) is teszteltük, ezúttal a superbesített Octaviát vittük el egy körre.
am
Bár nehezen felismerhető, az új Octavia kialakításakor acél karosszériaelmeit is átdolgozták, amelyek számára új présformákat is készítettek. Az összesen 19 függőleges lamellával megformált hűtőrács mellett – amelyet új tervezésű, krómozott keret szegélyez – az átszabott első sárvédők is alapvetően hozzájárulnak az Octavia dinamikusan karcsú benyomást keltő képéhez. A karosszéria jóval nagyobb és meghatározóbb nyílásokkal szolgál az új fényszórók számára, amelyek extrafelszerelésként xenon-világítóegységekkel és a kanyarvilágítási rendszer speciális forgatómoduljaival is felszerelhetők. Tesztautónkban ez utóbbit tehettük próbára.
am
A ködfényszórók a hangsúlyozottan vízszintes lökhárító alatt, messze a karosszéria sarkai felé tolva kaptak helyet. Első alkalommal kínál az Octavia nappali világítást, illetve kanyarodófény funkciót. Új tervezésűek a behajtható külső tükrök is. Házukba integrálva kiegészítő irányjelzők kaptak helyet, amelyek így a közlekedés többi résztvevője számára minden irányból jobban észlelhetők. A külső tükrök már a „Classic” alapváltozaton is elektromosan állíthatók és fűthetők. Az Octavia karosszériájának optikai frissítését az új, hagyományosan C-alakban megformált hátsó világító felületek teszik teljessé. A hátsó lökhárítóba kiegészítő fényvisszaverő elemeket építettek, így a közlekedők a parkoló Octaviát is még korábban észlelhetik, és könnyebben felismerhetik. Ez korábban az RS Octaviák egyik megkülönböztető eleme volt.
Fotó: Bíró Milán
A megújult Octavia motorpalettáján öt benzines és három dízel erőforrás sorakozik, egyikük első ízben szerepel a választékban. Az 1,4 TSI teljesítménye 90 kW (122 LE), forgatónyomaték-maximumát pedig az 1500 és 4000 percenkénti fordulatszám közötti tartományon folyamatosan rendelkezésre álló 200 newtonméternél éri el. Ez az erőforrás 203 kilométer/óra csúcssebességet kölcsönöz az Octavia számára, s álló helyzetből 9,7 másodperc alatt gyorsítja 100 kilométer/óra tempóra. Háromezres fordulatszám környékén tartva igazán élvezetes vezetni.
Ez a motor kifejezetten kedvelt lesz céges vásárlók és felhasználók körében. Ez utóbbi kör általában nincs elkényeztetve jó motorokkal, az 1,4-es TSI minden igényt kiszolgál, még öt személlyel sem riad vissza a feladattól. Lehet pörgetni, ilyenkor érces a hangja és természetesen megnő a fogyasztása. Kezdetben, városban járva nem tudtam 9 alá levinni az átlagfogyasztást, de amint főként országúton kezdtem el használni, lement nyolc liter alá. A négyszáz kilométeres tesztelés során száz kilométerenként 7,6 literes átlagot mértem vegyes üzemben.
[[ Oldaltörés: Puritán a beltér ]]
A műszerfalat könnyen leolvasható fehér számaival a Superbből ismerős kombinált műszeregység uralja. A két körműszer – a sebesség- és a fordulatszámmérő – között elhelyezkedő multifunkciós kijelzőn a fedélzeti számítógép információi jelennek meg. A 2-DIN-méretű, integrált MP3-olvasó CD-lejátszóval szerelt „Swing” zenelejátszó AUX-kimenettel is rendelkezik, amelynek dugóaljzatát az állítható könyöktámla rekeszében találjuk.
Fotó: Bíró Milán
A lehajtható hátsó üléstámla közepén rakodórekesszel kiegészített kartámasz áll rendelkezésre. A be- és a kiszállást nagyméretű ajtónyílások segítik. Az Octavia által limuzinként, gyakorlatilag lépcsőshátú karosszériája mellett is kínált ötödik ajtaja rendkívül megkönnyíti a ki- és bepakolást az 560 literes csomagtérbe. Kár, hogy a tesztautóban nem volt rögzítőháló, így a hatalmas térben keveredhetett volna a sör és az ecetes uborka. A hátsó ülés lehajtásával 1420 liternyi raktér állítható elő, ami az első ülés lehajtásával akár 1620 literig bővíthető.
Fotó: Bíró Milán
Az aktív biztonság szolgálatában a legújabb generációs blokkolásgátlót (ABS) építették be. A fejtámlákat új, még hatékonyabb védelmi rendszerként az ostorcsapás-jellegű mozgások okozta sérülések megelőzése szempontjából optimalizált (Whiplash Optimierte Kopfstützen; WOKS) konstrukció váltotta fel. A tolvajoknak rossz hír, hogy az Octavia a Superbével megegyező indításgátlóval szerelték.