Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"941925cf-2aa5-4356-b502-8f47b696e6ad","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A 2-es Gran Coupé kínálat nemcsak 3 hengeres új alapmodellel, hanem egy erős új összkerekes kivitellel is gazdagodott.","shortLead":"A 2-es Gran Coupé kínálat nemcsak 3 hengeres új alapmodellel, hanem egy erős új összkerekes kivitellel is gazdagodott.","id":"20250224_nyomott-aru-uj-bmw-2-gran-coupe-erkezett-magyarorszagra","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/941925cf-2aa5-4356-b502-8f47b696e6ad.jpg","index":0,"item":"8427519c-9763-4121-a9eb-3bf7904c2471","keywords":null,"link":"/cegauto/20250224_nyomott-aru-uj-bmw-2-gran-coupe-erkezett-magyarorszagra","timestamp":"2025. február. 24. 06:41","title":"Nyomott árú új BMW érkezett Magyarországra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f9ef0281-51bb-4a30-8643-5cd20835971e","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Dmitrij Peszkov nem tette egyértelművé, mire gondol, de valószínűleg a sokkból felocsúdó európai vezetőknek üzent ezzel.","shortLead":"Dmitrij Peszkov nem tette egyértelművé, mire gondol, de valószínűleg a sokkból felocsúdó európai vezetőknek üzent ezzel.","id":"20250223_Kreml-szovivo-rendezesi-szandek-megzavaras","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f9ef0281-51bb-4a30-8643-5cd20835971e.jpg","index":0,"item":"b879ee2a-fab2-4f61-be0c-1dbc3e4e96fa","keywords":null,"link":"/vilag/20250223_Kreml-szovivo-rendezesi-szandek-megzavaras","timestamp":"2025. február. 23. 15:24","title":"Kreml-szóvivő: semminek sem szabad megzavarnia az orosz és az amerikai elnök rendezési szándékát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7001e418-067f-4630-b460-11ed18d61e5a","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Kikapcsolta az egyik legfontosabb adatbiztonsági funkciót Nagy-Britanniában az Apple, de ez volt „a jobbik rossz”. Az ország kormánya ugyanis minden Apple-felhasználó adataihoz szeretett volna hozzáférni, amit a cég nem volt hajlandó megadni.","shortLead":"Kikapcsolta az egyik legfontosabb adatbiztonsági funkciót Nagy-Britanniában az Apple, de ez volt „a jobbik rossz”...","id":"20250224_apple-iphone-icloud-vegpontok-kozotti-titkositas-feloldas-brit-kormany-hatso-kapu","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7001e418-067f-4630-b460-11ed18d61e5a.jpg","index":0,"item":"b69b9fe0-01d3-4ae5-9177-e3cca587d85f","keywords":null,"link":"/tudomany/20250224_apple-iphone-icloud-vegpontok-kozotti-titkositas-feloldas-brit-kormany-hatso-kapu","timestamp":"2025. február. 24. 11:03","title":"Megtagadta az Apple a brit kormány kérését, de ennek is a felhasználók isszák meg a levét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7e83b93f-47b6-4dfd-b5fc-8bfbc2fa2289","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Adatokat lopott, és uzsorahitelt kínált egy kártékony androidos alkalmazás, ami egy népszerű csalási séma égisze alatt működött. Bár már törölték a Play Áruházból, de az áldozatok eszközein továbbra is folytathatja tevékenységét.","shortLead":"Adatokat lopott, és uzsorahitelt kínált egy kártékony androidos alkalmazás, ami egy népszerű csalási séma égisze alatt...","id":"20250224_android-finance-simplified-android-alkalmazas-kartevo-adatok-ellopasa-penzugyi-csalas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7e83b93f-47b6-4dfd-b5fc-8bfbc2fa2289.jpg","index":0,"item":"b5171719-ded3-40a1-93b3-b38db61d01cf","keywords":null,"link":"/tudomany/20250224_android-finance-simplified-android-alkalmazas-kartevo-adatok-ellopasa-penzugyi-csalas","timestamp":"2025. február. 24. 19:03","title":"Azonnal törölje – legalább 100 000-szer töltötték le ezt a veszélyes alkalmazást, viszi az adatait és a pénzét is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8506beae-d7d2-4ea9-b995-29da3e7b7dcf","c_author":"Remotiv","category":"brandchannel","description":"A depresszió sokak számára csupán egy kifejezés arra, ha valaki panaszkodik, kedvetlen, vagy egyszerűen nincs kedve semmihez. Pedig a fogalom maga súlyos betegséget takar, és nem mindegy, hogy felismerjük-e, illetve kezeljük-e időben a tüneteket. ","shortLead":"A depresszió sokak számára csupán egy kifejezés arra, ha valaki panaszkodik, kedvetlen, vagy egyszerűen nincs kedve...","id":"20250205_remotivextra-Rosszkedv-vagy-depresszio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8506beae-d7d2-4ea9-b995-29da3e7b7dcf.jpg","index":0,"item":"4d1ad8ef-1343-411e-905e-0f5f552f74c1","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250205_remotivextra-Rosszkedv-vagy-depresszio","timestamp":"2025. február. 23. 15:30","title":"Rosszkedv vagy depresszió? Vegyük észre időben a jeleket!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Remotiv extra","c_partnerlogo":"6b463ed1-d453-40c3-82fa-97c561a4b8eb","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"d3ae5eae-c8ec-4f1c-a839-beb7d34f2949","c_author":"Sztojcsev Iván","category":"gazdasag","description":"Európát és Ukrajnát kihagyva vállalnának az USA vezetői majdnem mindent, amit az oroszok kérnek; elfogadta a magyar kormány, amit az EU kért a gazdaságpolitikában; gyengülni kezdett a forint, miután Orbán Viktor megmondta, hogy erősödni fog. Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.","shortLead":"Európát és Ukrajnát kihagyva vállalnának az USA vezetői majdnem mindent, amit az oroszok kérnek; elfogadta a magyar...","id":"20250223_Es-akkor-usa-trump-putyin-forint-eu-akku-aszaly-vegrehajto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d3ae5eae-c8ec-4f1c-a839-beb7d34f2949.jpg","index":0,"item":"cb17bdd4-b137-493d-87ef-331a94052afd","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250223_Es-akkor-usa-trump-putyin-forint-eu-akku-aszaly-vegrehajto","timestamp":"2025. február. 23. 07:00","title":"És akkor az USA új elnöke mégsem Elon Musk, hanem Vlagyimir Putyin","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"82743645-d5fa-47d9-89ca-87cffa0db3ec","c_author":"Balizs Benedek","category":"sport","description":"Emlékezetes teljesítményt nyújtott a Manchester City elleni rangadón Szoboszlai Dominik, akinek minőségi játékánál csak energikussága volt szembetűnőbb. Az embert próbáló sorozatterhelés továbbra sem érződik rajta mérkőzések közben, de a lefújást követően földre parancsolta a kimerültség. Onnan azonban gyorsan fel kell állni, Szoboszlainak és a Liverpoolnak ugyanis nagy céljai vannak: a magyar játékos első, a csapat 20. angol bajnoki címének megszerzése. ","shortLead":"Emlékezetes teljesítményt nyújtott a Manchester City elleni rangadón Szoboszlai Dominik, akinek minőségi játékánál csak...","id":"20250224_szoboszlai-dominik-liverpool-arsenal-angol-bajnoki-cim-eselyek-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/82743645-d5fa-47d9-89ca-87cffa0db3ec.jpg","index":0,"item":"9edf0b03-d2a5-402a-a1c9-7fc40a31188f","keywords":null,"link":"/sport/20250224_szoboszlai-dominik-liverpool-arsenal-angol-bajnoki-cim-eselyek-ebx","timestamp":"2025. február. 24. 14:55","title":"Mit árul el a földre roskadó Szoboszlai látványa a Liverpoolról?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4325a714-b768-4afb-bd27-c3461b2849e0","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Trump szerint az ukrajnai háború heteken belül véget érhet, „ha okosak vagyunk”. Ha viszont nem születik megállapodás, az a harmadik világháborúhoz vezethetne.","shortLead":"Trump szerint az ukrajnai háború heteken belül véget érhet, „ha okosak vagyunk”. Ha viszont nem születik megállapodás...","id":"20250224_Trump-nem-volt-hajlando-Putyint-diktatornak-nevezni-az-Ovalis-Irodaban-a-Macronnal-tartott-talalkozon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4325a714-b768-4afb-bd27-c3461b2849e0.jpg","index":0,"item":"db30fcea-1c93-494f-9fff-9e6da27219d3","keywords":null,"link":"/vilag/20250224_Trump-nem-volt-hajlando-Putyint-diktatornak-nevezni-az-Ovalis-Irodaban-a-Macronnal-tartott-talalkozon","timestamp":"2025. február. 24. 22:19","title":"Trump nem volt hajlandó Putyint diktátornak nevezni az Ovális Irodában a Macronnal tartott találkozón","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Eddig csak suttogó propagandaként terjedt, hogy van Budapest közelében egy hely, ahol álomszép kétüléses...
am
Eddig csak suttogó propagandaként terjedt, hogy van Budapest közelében egy hely, ahol álomszép kétüléses sporkocsikat lehet nézegetni és természetesen vásárolni. Kiderült, a limitált darabszámú német Wiesmannról van szó. Azután az is kiderült, hogy motor is van a tetszetős motorháztető alatt. Eddig csak reménykedni lehetett ebben, mert korábban csak bikinis vagy testfestett lányok mögött tudtuk megcsodálni a német sportkocsikat (például a tavaszi hajókiállításon), ahol a járgányok egyetlen métert sem gurultak. Jóindulatúan persze elhittük, hogy valóban nagyon gyorsan mennek, de hát ezt nem lehetett empirikusan megtapasztalni, ettől függetlenül nagyon jól néztek ki.
Motor/Technika Az ember nem vesz zsákbamacskát egy Wiesmannal: az MF4-ben bömbölő V8-as BMW-motor már sokszor bizonyított, az MF5-öst az 507 lóerős V10-essel szerelik! A nagynyomatékú 367 lóerős erőforrás is bőven elegendő az utassal együtt is jócskán másfél tonna alatti kocsi szédítő mozgatásához. Elég csak annyit mondani: 4,6 másodperc alatt gyorsul fel 100 kilométer/órás sebességre. 3,41 kilogramm/lóerős fajlagos teljesítményével a Wiesmann GT MF4 a sportautók élcsoportjában található. A jármű alacsony súlypontja, a tökéletesen hangolt futómű a motor hihetetlen forgatónyomatékával, az ideális súlyeloszlás, valamint a vezető és utasának optimális üléspozíciója gondoskodnak a zavartalan vezetési élményről.
Dizájn/Kényelem Azt hiszem, esztétikatörténeti paradigmaváltásra van szükség: kizárt dolog, hogy Ázsiában, a kínaiak fedezték volna fel a feng shuit. Új elméletem szerint a feng shui egy hideg-rideg germán törzsi találmány lehetett, ami évszázadokon, évezredeken keresztül titokban szunnyadt mélyen a néplélekben, majd valamikor a 20. század vége felé váratlanul felszínre tört az autódizájnban; a Wiesmann kívülről és belülről is tökéletes. Az erő, a féktelenség és a szépség harmonikus egyensúlyát teremtették meg: a jin és a jang, a férfiasság és a nőiesség tökéletes kompozíciója egy ilyen autó.
am
Válság ide vagy oda, a Wiesmann – mióta beköltöztek új, a holland határ menti gyárukba – a korábbi évi 200 helyett ma már 320 darab kézzel (állítólag mintegy 350 órán át) épített remekművet gyárt. Persze ez még most is nagyon kevés, ha úgy vesszük, a Wiesmannhoz képest az elit brit márka, a Morgan tömegtermék a maga évi 600 darabos szériájával, arról már nem is szólva, hogy a ködös Albionban képesek 1.6-os, 115 LE-s Ford-motorral is kiszúrni a vásárlók szemét. A Wiesmannál ilyen nincs, 300 lóerő alatt lehetetlen ilyen gépet venni, a csúcs pedig 507 lóerőt tud. Ráadásul az új (a Wiesmann-hagyomány szerint BMW) motorokkal és váltókkal szerelt autókban az automata váltó két tized másodperccel jobb gyorsulást produkál, mint a legügyesebb sofőr. A BMW vezetéstechnikai szakembere elmondta, hogy a duplakuplungos váltóval még a legjobb pilóták sem veszik fel a versenyt.
Vezetés/Biztonság Hát, nekünk erre esélyünk sem volt, merthogy az anyósülésbe kényszerültünk. De nem csak amiatt van okunk panaszra, hogy nem vehettük kézbe a kormánykereket. Kiszámoltuk: mire nyugdíjba mennék (nagyjából jó három évtized múlva), talán össze tudnánk kuporgatni annyi pénzt, hogy megvegyünk egy nem túl lerongyolt 15-20 éves Wiesmannt. De akkor már minek? A járókeret nem fér be a nevetségesen kicsi, legfeljebb két-három fogprotézis szállítására alkalmas csomagtartóba, beszállni-kiszállni pedig csakis ápolói segítséggel volna lehetséges abban a korban, kivéve, ha véletlenül Michael Philip (Mick) Jaggernek születik az ember.
am
Szóval, az autó, amit nem vezettünk, egy – természetesen hátsókerék-meghajtásos – Wiesmann GT MF4-es 4,8 literes 367 lóerős motorral. Miközben vagy 20 percet kanyarogtunk a hátsó, budaörsi utakon, az anyósülésen üldögélve néhányszor lepergett előttem az életem. Elég gyorsan, de nem annyira gyorsan, mint ahogy a hétköznapi úrvezetők között cikáztunk. Halványan emlékszem az 50-es táblákra, amelyek mellett elképzelhetetlen svunggal suhantunk el, a füstölgő gumikra, ahogy kigyorsítottunk pár körforgalomból, és arra az érdekes hangra, amit akkor produkált a kocsi, amikor a füves padka felé sodródtunk az ellenkormányzás közepette. Észnél kell lenni, ez nem az a típus, amiben félkézzel mobilozni lehetne – minden idegszállal a vadállat útontartására kell figyelni. De hát mit várjon az ember, még ha újságíró is, egy olyan géptől, aminek ha rálépünk a gázpedáljára, máris olyan hangot produkál, mintha ki akarna esni a motor? Sőt úgy is rázkódik-röfög, mintha rögvest leszakadna a kocsi hátulja. Ennek ellenére még 200-nál is élvezhető benne a Becker hifi, na de ki akar Britney Spearst hallgatni, amikor olyan szépen üdvölt a motor hatezres fordulaton?!
A Wiesmann GT MF4/MF5 biztonságához mindenekelőtt az energiaelnyelő karosszériazónák, a beépített oldalsó ütközésvédelemmel ellátott merev alumínium héjszerkezet, valamint az alapfelszereltséghez tartozó ABS és a dinamikus DSC menetstabilizáló járul hozzá. Xenon főfényszórók gondoskodnak a kifogástalan látásról sötétben, a világító diódákból álló hátsó lámpák egyértelműen jelzik a Wiesmann felsőbbrendűségét.
A Wiesmannok nem olcsók, de a Ferrarival vagy a Lamborghinivel összehasonlítva nem is olyan drágák. Persze jó néhány hónapot kell várni, amíg az általunk megadott specifikációkkal (400-féle bőr közül választhatunk, de akár hozhatunk is saját anyagot) legyártják őket, de garantáltan nem botlunk beléjük tucatszám az Oktogonnál. Sőt az is borítékolható, hogy irigy pillantások fognak az ML Mercik elsötétített ablaka mögül kísérni végig az Andrássy úton.
Száguldó gekkó - Wiesmann MF5 GT A BMW V10-es motorral és 507 lóerővel felszerelve a sprint 0-ról 100-as tempóra mindössze 3,9 másodperc. Kimondani is kevés, hát még átélni. A halálfélelem kéjes érzéssé alakul, a 11,6. másodpercben kétszáznál már élvezzük a játékot, a háromszázas tempó sincs távol (40,6 másodperc), amikor jön a körforgalom. A harapós fékek kitépik az agyat, a biztonsági öv letépi a tüdőt, az autó azonban biztonságosan halad tovább, igaz a körforgalomba brutális tempóval esünk be, driftelünk, majd duplájával távozunk. 2,7 kilogramm/lóerős szenzációs teljesítményértékkel és 310 kilométer/órás maximális sebességével a kupé a legmagasabb igényeknek is megfelel a sportos autók ligájában. A maximális nyomaték 520 Nm, ami 6100-as fordulatnál érhető el. A Sport mód aktivizálásával mind az 507 lóerő rendelkezésünkre áll. A hétfokozatú szekvenciális SMG-váltót a multifunkciós bőrkormányra rögzített mini váltókarokon is kezelhetjük (akár automata módban is), sőt megválaszthatjuk a kívánt kapcsolási időt is.
További képek a galériában
am
Már kívülről sejthető az erőteljes formanyelv: az alacsony és dukkózott karosszéria a széles gumikkal többletteljesítményt ígér. A hatalmas szárny és méretes diffúzor gondoskodik a stabilitásról. A dülmeni manufaktúrában megszületett nagyteljesítményű futómű a száguldásnak van alárendelve, az autó azt teszi, amit a vezető akar tőle. A belső tér minden lekerekítése egy sportautó funkciójához igazodik. Minden, ami a gépjármű vezetéséhez és kezeléséhez szükséges, a vezetőtől tökéletes távolságban helyezkedik el. A hátsó tengely előtti közeli, mély üléspozíció érezteti a száguldó gép minden mozdulatát és közvetlen élménnyé teszi azt. Az optimális járműkapcsolatot ennek során az újonnan kifejlesztett sportos kagylóülések biztosítják rendkívül jó oldaltámasztással, ami kérésre a vezető és utasa testének körvonalához igazítható. Csak egyszer megnyomhatnám a Wiesmann GT MF5 ezüst indítógombját, biztos nem ülnék be magam mellé. I. N. - B. Cs.