Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"269d0fe3-eafe-48ca-bf37-6ccefc67a346","c_author":"Kovács István","category":"360","description":"Ismét bevándorlókkal telik meg Guantánamo Donald Trump szándékai szerint. A kilencvenes években a haiti menekültek már megtapasztalhatták, milyen az amerikai vendégszeretet Kubában, a 2001-es terrortámadás után oda gyűjtött muszlimok közül páran még mindig ott vannak.","shortLead":"Ismét bevándorlókkal telik meg Guantánamo Donald Trump szándékai szerint. A kilencvenes években a haiti menekültek már...","id":"20250217_trump-guantanamo-ujratoltve-bevandorlok-borton-egyesult-allamok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/269d0fe3-eafe-48ca-bf37-6ccefc67a346.jpg","index":0,"item":"1e53fa0b-72b9-4acb-8516-0d84dab0f054","keywords":null,"link":"/360/20250217_trump-guantanamo-ujratoltve-bevandorlok-borton-egyesult-allamok","timestamp":"2025. február. 17. 18:30","title":"„Legális fekete lyuk” – a bevándorlók poklává teszi Trump Guantánamót","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e62b071a-b569-4af2-88e4-d50f8e5ccfd3","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Az EU vezetése azonban aligha hajlik erre – írja elemzésében a brit lap.","shortLead":"Az EU vezetése azonban aligha hajlik erre – írja elemzésében a brit lap.","id":"20250217_Economist-lapszemle-orosz-foldgaz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e62b071a-b569-4af2-88e4-d50f8e5ccfd3.jpg","index":0,"item":"4052ef28-eb33-44c6-943d-11e3a39a3bf7","keywords":null,"link":"/360/20250217_Economist-lapszemle-orosz-foldgaz","timestamp":"2025. február. 17. 15:30","title":"Economist: Felújítják Európában az orosz gázszállításokat? Magyarország ezt szeretné","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1428d8eb-9f56-4d84-9260-1d74fb47a8be","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A tranzakciós díjak tavaly őszi megemelése után tovább nőnek a terhek.","shortLead":"A tranzakciós díjak tavaly őszi megemelése után tovább nőnek a terhek.","id":"20250217_bankok-dijemeles-vallalkozok-vallalkozasok-penzforgalmi-szamla","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1428d8eb-9f56-4d84-9260-1d74fb47a8be.jpg","index":0,"item":"2776647a-75fe-4837-bbf5-94e4ade80d47","keywords":null,"link":"/kkv/20250217_bankok-dijemeles-vallalkozok-vallalkozasok-penzforgalmi-szamla","timestamp":"2025. február. 17. 08:51","title":"A vállalkozók sem ússzák meg a banki díjemeléseket, kilenc pénzintézet már lépett is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f580a887-b87c-451e-866b-40c25cd90acc","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Egy friss javaslat szerint a rendelők nem tartalékolhatnak az időpontokkal, az összeset fel kell tüntetni a foglalófelületen.","shortLead":"Egy friss javaslat szerint a rendelők nem tartalékolhatnak az időpontokkal, az összeset fel kell tüntetni...","id":"20250218_szakrendeles-atalakitas-beutalo-idopontfoglalas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f580a887-b87c-451e-866b-40c25cd90acc.jpg","index":0,"item":"029e961b-f627-458a-af09-b82d90b85b50","keywords":null,"link":"/itthon/20250218_szakrendeles-atalakitas-beutalo-idopontfoglalas","timestamp":"2025. február. 18. 08:53","title":"Átalakítaná a kormány a szakrendeléseket, országszerte érvényesek lesznek a beutalók","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d7cf43d6-3b7a-4b91-8f85-956840a21e0c","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A sertések életük során akár hatszor is újra tudják növeszteni a fogaikat, ezt a tudást igyekszik megérteni egy kutatócsapat. A cél, hogy emberek is képesek legyenek erre.","shortLead":"A sertések életük során akár hatszor is újra tudják növeszteni a fogaikat, ezt a tudást igyekszik megérteni...","id":"20250218_fogak-ujranovesztese-sertesek-kiserlet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d7cf43d6-3b7a-4b91-8f85-956840a21e0c.jpg","index":0,"item":"f4661238-3f6a-444a-aa6f-103546425d42","keywords":null,"link":"/tudomany/20250218_fogak-ujranovesztese-sertesek-kiserlet","timestamp":"2025. február. 18. 09:03","title":"Életük során hatszor is újra tudják növeszteni a fogaikat: egy sertésnyi lépéssel közelebb került az emberiség a foggondok megoldásához","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"489c65b7-bf14-419a-98c5-dbc3db3addd5","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Hasonlóan beteríti az erőszakoskodókat a festék, mint a bankautomaták fosztogatásánál. ","shortLead":"Hasonlóan beteríti az erőszakoskodókat a festék, mint a bankautomaták fosztogatásánál. ","id":"20250217_Tesla-kabellopas-tintapatron-vedekeznek-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/489c65b7-bf14-419a-98c5-dbc3db3addd5.jpg","index":0,"item":"93b604f5-f1d7-4905-b714-e7d577b83a04","keywords":null,"link":"/cegauto/20250217_Tesla-kabellopas-tintapatron-vedekeznek-video","timestamp":"2025. február. 17. 09:59","title":"Elege lett a Teslának a töltőkábellopásokból, tintapatronnal védekeznek – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"60e3c0cf-ecba-458b-91d4-4a0249e9ae9e","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Több hónapnyi tesztelést követően immáron bárki számára elérhető a Google Chrome mesterséges intelligenciára épülő védelme.","shortLead":"Több hónapnyi tesztelést követően immáron bárki számára elérhető a Google Chrome mesterséges intelligenciára épülő...","id":"20250218_google-chrome-bongeszo-uj-biztonsagi-funkcio-megjelenes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/60e3c0cf-ecba-458b-91d4-4a0249e9ae9e.jpg","index":0,"item":"3a52ec68-e850-457e-8654-f556f6412858","keywords":null,"link":"/tudomany/20250218_google-chrome-bongeszo-uj-biztonsagi-funkcio-megjelenes","timestamp":"2025. február. 18. 16:03","title":"Itt van, már önt is védi a Chrome új biztonsági funkciója","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6c8007d7-b567-40fe-b31b-01c262e580c3","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"„Én döntöttem, ezért én vállalom a felelősséget” – mondta Novák Katalin volt köztársasági elnök az egy évvel ezelőtt kirobbant botrányról. ","shortLead":"„Én döntöttem, ezért én vállalom a felelősséget” – mondta Novák Katalin volt köztársasági elnök az egy évvel ezelőtt...","id":"20250217_Novak-Katalin-a-kegyelmi-ugyrol-Nincs-relevanciaja-annak-hogy-nyomasra-vagy-nem-nyomasra-dontottem","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6c8007d7-b567-40fe-b31b-01c262e580c3.jpg","index":0,"item":"bbef8397-0fb8-47a6-937c-db1afd6c03d1","keywords":null,"link":"/itthon/20250217_Novak-Katalin-a-kegyelmi-ugyrol-Nincs-relevanciaja-annak-hogy-nyomasra-vagy-nem-nyomasra-dontottem","timestamp":"2025. február. 17. 08:07","title":"Novák Katalin a kegyelmi ügyről: Nincs relevanciája annak, hogy nyomásra vagy nem nyomásra döntöttem","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Honda Accord teszt: dízel szedán vagy dízel automata kombi?
szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?
Hangulatában, főbb arcvonásaiban alig változott elődjéhez képest az új Honda Accord, kevésbé agresszív, sokkal inkább...
Hangulatában, főbb arcvonásaiban alig változott elődjéhez képest az új Honda Accord, kevésbé agresszív, sokkal inkább futurisztikus a formavilága. A terebélyes külső azonban megtévesztő, a kombi még csak, de a szedán hátul nem kínál limuzinos kényelmet. Főleg a lábtér kevés. A hátra be- és kiszállás körülményes, és esetenként fájdalmas.
Képek a galériában!
am
A belső kidolgozás japán alaposságról árulkodik, bár az anyagok minősége lehetne németesen lágyabb, találkozunk kellemetlen tapintású és túl merev pvc-vel is. A felszereltség gazdag, a szedán minden hájjal megkent változatában igazi kényeztetés volt utazni, de a kicsivel puritánabb kombi is tartalmazott csúcshifit (dobozhanggal), ülésfűtést, xenon fényszórókat, elektromos panorámatetőt, elektromos csomagtérnyitást (ez néha sztrájkolt), tempomatot és Bluetooth-kihangosítást. Ezen túl a szedánban bőrkárpitban terpeszkedtünk, kicsit elavult grafikájú navigációs képernyőre hagyatkozhattunk, a tempomat adaptív (azaz automatikusan tartja az előttünk haladóktól a távolságot), ráfutásra radar figyelmeztet, és az autó egyenesben tartásában korrekciókra képes sávasszisztens segített (ez nem tetszett, hadd kormányozzak én). A középkonzol és a műszerfal kapcsolóit tanulni kell, az ergonómia nem tökéletes.
am
Az autóban lakozó lady minden gombnyomást angolul felolvas, azt is, ha éppen megcsúszott az autó és dolgozik az ESP, de felolvassa a rádióállomások nevét. Kikapcsolni nem sikerült, így egymást boldogítottuk a pár nap során. A Bluetooth-kapcsolódással megszenvedtem. Két órán keresztül ordítottam a ladyvel, hogy setup, phone, pair, delete, cancel. Korábban is küzdöttem Hondában telefon beállítással, ennek ellenére nem sikerült elsőre. A probléma az, hogy nem gombokkal és manuálisan kell összekapcsolódni, hanem hangutasítások alapján. Attól függően, hogy a lady milyen hangulatban van, ez vagy sikerül, vagy nem. Félrehallások és félreértések hangjátéka következett. Bekapcsolta az ablakfűtést, pofámba fújta a forró levegőt, kiírta, hogy az USB-port nincs használatban, bekapcsolta az ablaktörlőt, a cédét, mindent, csak a telefont nem. Finnül is megpróbáltam, japánul is. Miután az összes hangszálam megnyúlt, félreálltam egy parkolóba és megpróbáltam újra. A phone setup volt a varázsszó. Lassan, lépésről lépésre összejött. Azt a boldogságot és büszkeséget el nem tudom mesélni.
Az autó hajlamos a büdösödésre, valami gond lehet a szellőző rendszerével, mindkét autóba több gázolajszag jutott be, mint amennyit elvisel az ember taknyos orra és szervezete. Félóránként szellőztetnem kellett.
Menet közben a kemény irányzatot képviseli az Accord, a kombit puhábbnak éreztem. Az egyenetlenségeken azonban ez is rázott, főleg a jégbordákon. Ebben az esetben örültem is neki, legalább talajt fogott néha az autó, a jégpáncélon autózás nem tartozik a lieblingjeim közé.
Száraz úton kanyarban remek, sportos stílusa lenyűgözne, ha nem fojtaná el enyhe alulkormányzottsági hajlama, valamint az érzéketlen, merev kormány.
További képek a galériában!
am
A motor karcos, hajnali hidegben riasztóan az, viszont van benne szufla, kifejezetten jól gyorsul, hamar lendületbe jön. Csak a kopogós hangja jelzi, hogy dízel, a dinamizmusa benzineseket megszégyenít.
A hatsebességes kézi váltó rövid úton jár, élvezetes tologatni, az automatikus váltó meglepően finoman kapcsol, téli dugójárásban kifejezetten jó volt. A kéziváltós szedánnal többet csúszkáltam volna. A vezetés élményéből semmit nem vesz el.
am
A hidegben üzemeltetés nem ütött vissza a tankolásnál, a fedélzeti számítógép adataira is rácáfolt a mért fogyasztás. A szedán 300 kilométeres tesztelés alatt 6,5 liter gázolajat fogyasztott 100 kilométerenként, a bejáratós kombit (41 kilométerrel vettem át) 400 kilométeren át faggattam. 8 literes átlagfogyasztást mértem száz kilométerenként.
Praktikumban egyértelműen nyer a kombi, a hatalmas méretei ellenére azonban nem használható teljes szélessége, a kerékjáratoknál szűkül.
Miben előzte meg a korát, miért volt nagy dolog, hogy a fiatal Csehov paródiát írt róla, és hogyan segíthet a fake news felismerésében a 200 éve született Jókai Mór?