Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"72e6f59f-9f31-4b28-92f2-058a40144fa6","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A 21 Kutatóközpont népszerűségi rangsorát tavaly októberben még Orbán Viktor vezette, most azonban Magyar Péter áll az élen, a második Hadházy Ákos. Sulyok Tamás államfő nagyon népszerűtlen, Gyurcsány Ferenc még inkább.","shortLead":"A 21 Kutatóközpont népszerűségi rangsorát tavaly októberben még Orbán Viktor vezette, most azonban Magyar Péter áll...","id":"20250411_magyar-peter-legnepszerubb-politikus-hadhazy-akos-orban-viktor-21-kutatokozpont-felmeres","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/72e6f59f-9f31-4b28-92f2-058a40144fa6.jpg","index":0,"item":"dade0905-40bd-4db2-9b65-8b6ff5e908dc","keywords":null,"link":"/itthon/20250411_magyar-peter-legnepszerubb-politikus-hadhazy-akos-orban-viktor-21-kutatokozpont-felmeres","timestamp":"2025. április. 11. 10:59","title":"Magyar Péter a legnépszerűbb politikus, Orbán Viktor az elsőről fél év alatt a harmadik helyre csúszott","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0b6c73c4-2ac7-4332-95e5-48d451bde942","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Több mint négyszázmillió forint kárt okoztak azok a különféle márkajelzésű – Adidas, Nike, Louis Vuitton, Givenchy, Ralph Lauren – hamis termékek, amiket a pénzügyőrök lefoglaltak.","shortLead":"Több mint négyszázmillió forint kárt okoztak azok a különféle márkajelzésű – Adidas, Nike, Louis Vuitton, Givenchy...","id":"20250411_Negymilliard-forintnyi-kerdeses-eredetu-arut-foglaltak-le","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0b6c73c4-2ac7-4332-95e5-48d451bde942.jpg","index":0,"item":"ba48bab9-015a-4603-b4d4-32ed00425aa9","keywords":null,"link":"/itthon/20250411_Negymilliard-forintnyi-kerdeses-eredetu-arut-foglaltak-le","timestamp":"2025. április. 11. 08:30","title":"Hamis luxus: négymilliárd forintnyi árut foglalt le a NAV távol-keleti cégektől Kőbányán","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"265d1ad2-eaec-44a0-9abd-144b3746916c","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az ING elemzői szerint tartósan megrendülhet a befektetők dollárba vetett bizalma.","shortLead":"Az ING elemzői szerint tartósan megrendülhet a befektetők dollárba vetett bizalma.","id":"20250411_dollar-zuhanas-kina-vamok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/265d1ad2-eaec-44a0-9abd-144b3746916c.jpg","index":0,"item":"14a006ee-4414-49f0-8380-84c05e4d29c0","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250411_dollar-zuhanas-kina-vamok","timestamp":"2025. április. 11. 13:22","title":"Három éve nem látott zuhanást művel a dollár az újabb kínai vámok miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b778f5e7-794a-4436-9d07-f20397752f7e","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Újabb területen jelenik meg a Flipper Zero gyártója, ezúttal a figyelemzavarban szenvedő embereken segítene.","shortLead":"Újabb területen jelenik meg a Flipper Zero gyártója, ezúttal a figyelemzavarban szenvedő embereken segítene.","id":"20250411_flipper-devices-busy-bar-adhd-produktivitas-novelo-eszkoz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b778f5e7-794a-4436-9d07-f20397752f7e.jpg","index":0,"item":"989666ab-558e-4740-b75a-82aa709b1adb","keywords":null,"link":"/tudomany/20250411_flipper-devices-busy-bar-adhd-produktivitas-novelo-eszkoz","timestamp":"2025. április. 11. 18:03","title":"Új kütyüvel állt elő a digitális svájci bicska gyártója: ez nem a hackereknek, hanem az ADHD-s embereknek segít","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"423e4590-dcc7-4e89-8faf-c1cca0568f4b","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A bútorcég balkáni üzemeltetőjét érte zsarolóvírusos támadás. Azt állítják, nem fizettek, külső szakértőkkel állították helyre a rendszereiket.","shortLead":"A bútorcég balkáni üzemeltetőjét érte zsarolóvírusos támadás. Azt állítják, nem fizettek, külső szakértőkkel állították...","id":"20250411_ikea-zsarolovirus-tamadas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/423e4590-dcc7-4e89-8faf-c1cca0568f4b.jpg","index":0,"item":"6a5c8624-1189-428d-8e66-326d5b861048","keywords":null,"link":"/kkv/20250411_ikea-zsarolovirus-tamadas","timestamp":"2025. április. 11. 17:59","title":"Húszmillió eurót bukott az IKEA egy online támadás miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"65e7e290-7f70-4d37-b9f3-2a7ea4718df5","c_author":"L. T.","category":"360","description":"A Fidesz egy éve támadja sikertelenül Magyar Pétert különböző témákban, most viszont a korábbiakhoz képest is erőteljesebb kampányt indított: Kollár Kinga ugyanis egy olyan témakörben tett vitatható kijelentést, amit a kormánypártok évek óta kiemelten kezelnek. A következő hetekben arra kaphatunk választ, hogy eredményes lehet-e egy Magyar Péter-ellenes kampány, vagy a Tisza-szavazókat mindennél jobban összekovácsolja a kormány leváltásának ígérete. ","shortLead":"A Fidesz egy éve támadja sikertelenül Magyar Pétert különböző témákban, most viszont a korábbiakhoz képest is...","id":"20250411_Magyar-Peter-Kollar-Kinga-Tisza-Part-Orban-Viktor-Hunyadi-Bulcsu","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/65e7e290-7f70-4d37-b9f3-2a7ea4718df5.jpg","index":0,"item":"65167fd3-a819-4252-8aa3-15141f8dd446","keywords":null,"link":"/360/20250411_Magyar-Peter-Kollar-Kinga-Tisza-Part-Orban-Viktor-Hunyadi-Bulcsu","timestamp":"2025. április. 11. 16:21","title":"A Fidesz a teljes arzenált beveti Kollár és Magyar ellen. Ha pedig váltanak, az azt jelenti, hogy ez sem működött","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6c84f493-0c42-47e7-9f27-18f536ea6396","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Nem tudni, hogy baleset vagy öngyilkosság történt.","shortLead":"Nem tudni, hogy baleset vagy öngyilkosság történt.","id":"20250410_Leesett-egy-ferfi-az-Erzsebet-hidrol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6c84f493-0c42-47e7-9f27-18f536ea6396.jpg","index":0,"item":"5c025ab0-7512-4729-9735-905d8d548a6f","keywords":null,"link":"/itthon/20250410_Leesett-egy-ferfi-az-Erzsebet-hidrol","timestamp":"2025. április. 10. 15:33","title":"Leesett egy férfi az Erzsébet hídról, nem tudták újraéleszteni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7b906dac-d1b3-4153-aeae-cf70ac238b07","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Miért nem adtak ki egy albán férfit, akit a magyarok azzal vádolnak, szélsőjobbosokat vert össze?","shortLead":"Miért nem adtak ki egy albán férfit, akit a magyarok azzal vádolnak, szélsőjobbosokat vert össze?","id":"20250411_Le-Monde-lapszemle-antifa-kiadatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7b906dac-d1b3-4153-aeae-cf70ac238b07.jpg","index":0,"item":"349e2e55-073d-4aa4-afff-568fac2ed51a","keywords":null,"link":"/360/20250411_Le-Monde-lapszemle-antifa-kiadatas","timestamp":"2025. április. 11. 07:30","title":"Le Monde: Szegénységi bizonyítvány a magyar igazságszolgáltatásnak Franciaországból","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Bár már a 15 században is van nyoma a Peugeot-ősöknek Montbéliárdban, az első iparos 1734-ban született Jean-Pierre Peugeot néven, kelmefestő műhelyt és malmokat hagyott fiaira. 1810-ben JeanPierre II és Jean-Frédéric megalapítják a Peugeot-Fréres céget. A munka 200 éve folyik, a Peugeot mára a világ legismertebb márkái közé tartozik.
A Peugeot 1810 óta helyezi nevét, későbbiekben az emblémáját, az oroszlánt a fűrészekre, szoknyaabroncsokra, kávéőrlőkre, kerékpárokra, motorkerékpárokra, robogókra és autókra. 1810-ben a sous-cratet-i gabonaőrlő malom acélöntődévé alakításával a Peugeot család belepett az ipari korba. A gyártás egyre sokrétűbbe válik: a kávéőrlőket szalagfűrészek, a szerszámokat varrógépek követik. Az egymás után épülő gyárak: Audincourt, Valentigney, Beaulieu, Pont-de-Roide, majd Sochaux tanúsítják a Peugeot fellendülését a marka bölcsőjének is nevezhető Franche-Comte megyében.
1886-ban indult a marka kerékpáros kalandja az igen látványos grand Bi velocipeddel, amely 1,35 méter átmérőjű első kerekével keltett feltűnést. A Peugeot 1890-ben mutatta be az igen divatossá vált biciklijét, az akkor könnyűnek számító 22 kilós Liont. A Peugeot 1905-ben indult először a Tour de France-on, ez a szokás azóta sem maradt abba. Az ötvenes években már 50 ezer kerekpárt gyártott a Peugeot, a hetvenes évekre ez a szám meghaladta a 400 ezret. Ma elektromos rásegítésű biciklit is kínálnak, ilyen az iOn es e-Vivacity.
A motoros kaland 1898-ban kezdődött, amikor Beaulieu üzemében megszületett az első motoros kerékpár. Az elsők még Dion motorokkal, 1900-tól már saját erőforrással. Hamar jöttek a sportsikerek: 1904-ben sebességi világrekordot döntöttek (elérték a 123,287 kilométer/órát). 1924-ben a Nemzetek Nagydíján aratott győzelem, 1934-ben kilenc világcsúcs megdöntése az 515 típussal, majd az 1952-ben aratott győzelem a Bol d’Or motorversenyen a legendák sorába repítette a márkát. A háború után a nagymotorok gyártása fokozatosan csökken, a hangsúly egyre inkább a hatvanas évek elején megjelenő segédmotorokra kerül. A nyolcvanas években megjelennek a robogók, es a Peugeot elsőként dobja piacra műanyag karosszériás modelljét 1982/83-ban (80cc SC). A kilencvenes években az SV a sztár. A Scoot’Elec révén elsőként kezdtek elektromos robogót forgalmazni (1996). A Peugeot kínált elsőként 125 köbcentis robogóhoz ABS fékrendszert, 2004-ben piacra dobták a variálható Ludix 50 robogót az ezres lélektani határ alatti, 999 eurós áron. 2010-ben a Peugeot Motocycles nevet felváltja a Peugeot Scooters. Jelenleg a márka a negyedik legnagyobb európai gyártó, vezeti a francia robogópiacot. Idéntől a Peugeot Scooters ismet forgalmaz elektromos robogókat (E-Vivacity).
Autómenedzser
Az autós kaland 1889-ben kezdődött, amikor megalkották a háromkerekű Serpollet-Peugeot gőzgépet. 1891-ben a Type 2 névre hallgató autót még Daimler motor hajtja, végsebessége 14,7 kilométer/óra. Az első autót 1891-ben adja el a Peugeot, ez egy Type 3 volt, amelyből csupán 64 készült. 1897-ben már 15 féle modellt kínálnak a 2 személyestől a 12 személyesig, immár saját fejlesztésű motorral. 1898-ban a Párizsi Autószalonon is részt vesznek. A fejlődés megállíthatatlan, 1912-ben mutatják be az Ettore Bugatti által tervezett Type BP1-et, vagyis a második Peugeot Babyt, amelyből már 3095 készült. A háború után érkezik a 10 CV, majd a 25 CV, a 100 ezredik Peugeot 1925-ban gördült ki a gyárkapun. Az 1931-ben érkező, független első kerekekkel szerelt 6CV 201 segíti át első válságán a Peugeot-t. A 301-es, a 601-es, a 401-es és a 402-es a harmincas évek végére már 50 ezerre emelik az éves gyártási darabszámot. A háború tönkreteszi a sochaux-i gyárat, csak 1946-ban kezdődik újra a termelés, ekkor készülnek a 202-esek és a DMA-teherautók. Az ötvenes évek meghatározó sorozata a 203-as és a 403-as, a 404-esből már kétmilliót gyártanak. 1965-ben megjelent az első elsőkerékhajtású Peugeot, 204-est még ma is látni. Ebbe kerül 1967-ben a világ legkisebb dízelmotorja (1200 köbcenti), az 504-es már a luxusról szól, V6-os kupéjáért majd megőrültek az újságírók a 200 éves ünnepségen. 1979-ben turbódízel hajtja a 604-es limuzint, az 1983-ban bemutatott 205-össel világmárkává válik a Peugeot (a kisautóból 5,2 milliót gyártottak). Ezt a sikert csak a 206-os képes túlszárnyalni, 2000 óta 6 milliónál is többet vettek meg világszerte. Ma a Peugeot a világ több mint 160 országában van jelen, tovább terjeszkedik Kínában, Oroszországban és Latin-Amerikában olyan speciális modellekkel, mint a 408 szedán es a Hoggar pick-up.
Az újítások között kiemelt helyet foglal el a kupé-kabrió. Az első típus, amely csomagtartóba hajtogatható, merev tetővel készült, a 401 volt a harmincas években. A 401 Eclipse örökébe lépő 206 CC modell felgyorsította a karosszériatípus elterjedését, és 700 ezer vásárlóval piacvezetővé tette a Peugeot-t. A Peugeot kiemelkedő szerepet játszott a dízelmotorok elterjedésében. A márka első, sorozatgyártású dízel modellje a 403 volt. 1999-ben a világon elsőként a Peugeot 607-ben jelent meg a részecskeszűrő. Az elektromos autók kifejlesztésében úttörő szerepet játszó Peugeot 1941-ben mutatta be a VLV-t, az elektromos motorral hajtott könnyű városi járművet, amelyből több száz példány került Párizs utcáira. A kilencvenes években lát napvilágot az ION tanulmány, majd az elektromos 106, amely jelenleg a legnagyobb számban értékesített nulla kibocsátású autó. 2010 őszen a Peugeot a Mitsubishivel közösen gyártott iOnnal visszatér a villanyautók piacára. 2011-ben a Peugeot a 3008 HYbrid4 bemutatásával egy újabb technika előfutára lesz. A dízel-elektromos hibridet 2012-ben hálózatból feltölthető 3008 HYbrid Plug-in követi, amely mindössze 50 gramm szén-dioxidot bocsát ki kilométerenként (2 liter /100 kilométer).
Nem minden az, aminek látszik. A tesztelt Partner adóügyileg személyautó, rendszertanilag és használati szempontból teherautó. Bár a duplakabinos járgány ötszemélyes is lehet, minden ízében teherkocsi, a forgalmi adót mégsem lehet visszaigényelni, így pont azok nem fogják megvenni, akik a legjobban kihasználnák: a kisvállalkozók.
A Peugeot 5008-cal valódi hétüléses egyterű gazdagítja a francia márka családi kínálatát. Az autó szép, stílusos, kényelmes, praktikus, vezetése kellemes. Bevezető akciójában az egyébként 150 ezer forintos plusz két ülést ajándékba adják.
A haszonjárművek magyarországi piacának negyedik szereplője, a Peugeot 4x4-es hajtással erősít. Ehhez a francia Dangel cég technikáját alkalmazza. Az összkerékhajtású Partner, Expert és Boxer modellekkel a Peugeot nemcsak a kínálatát kívánja bővíteni, hanem új ügyfélkört szeretne meghódítani mind egyéni, mind vállalati szinten.
Bár csak a motorja BMW-fejlesztés, a Peugeot 207 RC élményautó. Nem túloz, de hétköznapi pókerarca versenygéneket rejt. Terepe mégsem a pálya, hanem a város.
2010. január 8-án logót és filozófiát váltott a 200 éves márka. Az 1858 óta a cég arcát meghatározó oroszlán maradt, kettős fémhatású új változata hirdeti a Peugeot megújulását a Motion & Emotion szlogen jegyében. Az átalakulás nem lesz olyan drasztikus, mint a márkatestvér, a Citroen esetében, a logó és az arculati jegyek fejlődését építészeti és üzletpolitikai változások kevésbé követik. Az első jármű, amely az új oroszlánt viseli majd, a 2010 tavaszán megjelenő RCZ lesz.