Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"b9ee1332-5022-44cc-b3fe-67b168075588","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A fűthető autósülésektől kezdve a bútorokon át akár a szkafanderekig is lehet majd használni a jövőben azt, a mesterséges intelligenciával kiegészített elektronikus textiliát, amely először egy „okoskabátban” mutatkozott be.","shortLead":"A fűthető autósülésektől kezdve a bútorokon át akár a szkafanderekig is lehet majd használni a jövőben azt...","id":"20250303_okoskabat-hoszabalyozo-mesterseges-intelligencia-e-textil","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b9ee1332-5022-44cc-b3fe-67b168075588.jpg","index":0,"item":"08783b71-84fd-4bee-9355-df3652f3a782","keywords":null,"link":"/tudomany/20250303_okoskabat-hoszabalyozo-mesterseges-intelligencia-e-textil","timestamp":"2025. március. 03. 16:03","title":"Már a kabátokba is beteszik a mesterséges intelligenciát, és ennek több értelme lehet, mint elsőre hangzik","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"87efb77f-24b7-4eea-a7ea-322ba9150cac","c_author":"Szentirmai Áron","category":"itthon","description":"Január eleje óta három fővel nőtt a BKK rendészeinek létszáma, de még továbbra messze a 75 fős célszám. Feladat ugyanakkor akad bőven.","shortLead":"Január eleje óta három fővel nőtt a BKK rendészeinek létszáma, de még továbbra messze a 75 fős célszám. Feladat...","id":"20250303_bkk-rendeszet-budapest","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/87efb77f-24b7-4eea-a7ea-322ba9150cac.jpg","index":0,"item":"6ddb593f-ff9d-42f4-8b3c-31b5822896d1","keywords":null,"link":"/itthon/20250303_bkk-rendeszet-budapest","timestamp":"2025. március. 03. 13:25","title":"Napi 50 esetben intézkednek a BKK rendészei, pedig nincsenek elegen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7e0ff4e9-7885-4956-8aa2-46e964abf339","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Mától szombatig az adóhatóság fokozottan ellenőrzi az üzletek jogszerű működést.","shortLead":"Mától szombatig az adóhatóság fokozottan ellenőrzi az üzletek jogszerű működést.","id":"20250303_Nonap-NAV-ellenorzes-viragarus-ajandekarus","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7e0ff4e9-7885-4956-8aa2-46e964abf339.jpg","index":0,"item":"f784c555-4ee0-46b6-aaf3-c5267c8e41c4","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250303_Nonap-NAV-ellenorzes-viragarus-ajandekarus","timestamp":"2025. március. 03. 10:24","title":"Nőnap NAV módra: fokozott figyelemre számíthatnak a virág- és ajándékárusok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5dfd6570-bfb2-4ff0-a75d-66f4b493833c","c_author":"Czeglédi Fanni","category":"360","description":"Milyen felnőtt lesz azokból a gyerekekből, akiknek sohasem kellett felelősséget vállalniuk, mert a szüleik lépten-nyomon kiszolgálták őket? És mi lesz azokkal a felnőttekkel, akiket érzelmi zsarolással és bűntudatkeltéssel kötnek magukhoz a szüleik? Interjú Bibók Bea pszichológussal, az Ellopott felnőttkor című kötet szerzőjével.","shortLead":"Milyen felnőtt lesz azokból a gyerekekből, akiknek sohasem kellett felelősséget vállalniuk, mert a szüleik...","id":"20250302_bibok-bea-pszichologus-ellopott-felnottkor-interju","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5dfd6570-bfb2-4ff0-a75d-66f4b493833c.jpg","index":0,"item":"44fa5049-540b-461e-b108-849914cf2baf","keywords":null,"link":"/360/20250302_bibok-bea-pszichologus-ellopott-felnottkor-interju","timestamp":"2025. március. 02. 19:30","title":"Amikor egy családban mindenki amiatt szorong, hogy baj lesz - Bibók Bea pszichológus visszatartó szülőkről, infantilizált felnőttekről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5f04dce0-c966-44a7-9a77-bb790ec58030","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A világhírű gitárművész, Al Di Meola szerint a magyar kormányfőnek nem szabadna szövetkeznie a Trump-féle gonoszsággal.","shortLead":"A világhírű gitárművész, Al Di Meola szerint a magyar kormányfőnek nem szabadna szövetkeznie a Trump-féle gonoszsággal.","id":"20250302_Orban-kedvenc-zenesze-uzent-a-kormanyfonek-es-nem-dicserte-meg-amiert-Trump-melle-allt-Zelenszkijjel-szemben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5f04dce0-c966-44a7-9a77-bb790ec58030.jpg","index":0,"item":"efcd4b15-f303-45b4-a55c-7d6bae21135d","keywords":null,"link":"/elet/20250302_Orban-kedvenc-zenesze-uzent-a-kormanyfonek-es-nem-dicserte-meg-amiert-Trump-melle-allt-Zelenszkijjel-szemben","timestamp":"2025. március. 02. 13:44","title":"Kedvenc zenésze üzent Orbánnak és nem dicsérte meg, amiért Trump mellé állt Zelenszkijjel szemben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"158d1d8e-d8a4-47a0-bc15-a4a37e460f4e","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Ferenc pápa továbbra is kap oxigént, de nem kell géppel lélegeztetni, láza nincs. A Vatikán vasárnap esti közlése szerint állapota stabil, de a jövőt illetően az orvosok visszafogottak, mert a katolikus egyházfő állapota akár kritikussá is válhat.","shortLead":"Ferenc pápa továbbra is kap oxigént, de nem kell géppel lélegeztetni, láza nincs. A Vatikán vasárnap esti közlése...","id":"20250302_Uj-hirek-Ferenc-papa-allapotarol-stabil-de-kritikussa-is-valhat-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/158d1d8e-d8a4-47a0-bc15-a4a37e460f4e.jpg","index":0,"item":"d6eb482e-9a56-47c3-a59b-4df6c274170d","keywords":null,"link":"/elet/20250302_Uj-hirek-Ferenc-papa-allapotarol-stabil-de-kritikussa-is-valhat-ebx","timestamp":"2025. március. 02. 20:52","title":"Új hírek Ferenc pápa állapotáról: stabil, de kritikussá is válhat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1f2800e0-6491-4e1d-bab1-ab5f3429b2ff","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Várkonyi Andrea is ezt kortyolta a híres jachtos felvételen.","shortLead":"Várkonyi Andrea is ezt kortyolta a híres jachtos felvételen.","id":"20250303_hell-jegeskave-reklamarc-megan-fox","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1f2800e0-6491-4e1d-bab1-ab5f3429b2ff.jpg","index":0,"item":"786e7c85-720b-4ea8-8922-1793ee5b12d3","keywords":null,"link":"/elet/20250303_hell-jegeskave-reklamarc-megan-fox","timestamp":"2025. március. 03. 12:16","title":"Megan Foxszal reklámozzák a Hell jegeskávéját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e239ce3c-cb18-412c-aa8a-4910a7cd338e","c_author":"László Ferenc","category":"tudomany","description":"A Xiaomi az MWC 2025-ön leplezte le a Buds 5 Pro fülhallgatókat, a Watch S4 okosórát és a Pad 7 tableteket, melyeket gyorsan kézbe is vettünk a barcelonai kiállításon.","shortLead":"A Xiaomi az MWC 2025-ön leplezte le a Buds 5 Pro fülhallgatókat, a Watch S4 okosórát és a Pad 7 tableteket, melyeket...","id":"20250302_uj-xiaomi-buds-5-pro-watch-s4-pad-7-mwc-2025-kiegeszitok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e239ce3c-cb18-412c-aa8a-4910a7cd338e.jpg","index":0,"item":"9c3c0467-7de2-4e08-b7d2-72ecd5b3c9ae","keywords":null,"link":"/tudomany/20250302_uj-xiaomi-buds-5-pro-watch-s4-pad-7-mwc-2025-kiegeszitok","timestamp":"2025. március. 02. 18:30","title":"Fülesek, okosóra és tabletek: kezünkben a Xiaomi ütős újdonságai","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Első tapintásra nem látszik, hogy a Magna-Steyr grazi üzeméből az X3-as gyártása a Dél-Karolina-i Spartanburgba...
Első tapintásra nem látszik, hogy a Magna-Steyr grazi üzeméből az X3-as gyártása a Dél-Karolina-i Spartanburgba került át. A kocsi nem néz ki rosszul, hátulról az X5-ösre emlékeztet, eleje jellegzetesen agresszív BMW. A nappali világítás az extrafelszerelésként rendelhető xenonfényszórók esetében fényes fehér LED-fénygyűrűk formájában jelenik meg. Az oldalra kihelyezett hátsó lámpatestek a BMW X3 jellegzetes T-formáját kapták, a BMW modelljeinek karakteres hátsó világítási képét az extrafelszerelésként rendelhető xenon-fényszórók esetében LED-fényforrásokkal működő fényvezető csövek állítják elő.
Rengeteg kép a galériában. Kattintson a képre!
am
Bőséges és magas fokon kihasználható a belső tér, igényes anyagok, illetve karakteres, háromdimenziós felületek gondoskodnak az X3 utasterében. Hátul kényelmesebb ülni, mint az elődben és a javulás a csomagtérben is érezhető. Akárcsak elöl, az új BMW X3 a hátsó utasai számára is nagyméretű rekeszek és egyéb rakodóhelyek, illetve pohártartók egész sorával szolgál. A térfogatában 550 és 1600 liter között variálható csomagtér a szegmens csúcsértéke. A hátsó üléstámla 40:20:40 arányban osztott, az egyes részek önállóan vagy együttesen is lehajthatók.
Technikai csemegéket is tartogattak a bajorok az X3 premierjére. Ez az első X modell, amely elektronikusan állítható futóművel rendelkezik, és az első BMW, amelyben automatikus váltóval társították a start-stop rendszert. A többi BMW modellhez hasonlóan temérdek extrával gazdagítható: a dupla panorámatetőtől a felülnézeti parkoló kameráig, a 8,8 hüvelykes képernyős 3D-s navigációtól az automatikusan fékező sebességtartóig, a head-up-displaytől a Bluetooth-audio kapcsolatig. Már alapára is brutális, a benzines változat 16,89 millió forinttól érhető el, ha még 800 ezret ráteszünk, vihetjük az X5-öst is. Magyarországon sokkal inkább a 20d lesz kelendő, ezért minimum 11,798 millió forintot kell leszurkolnunk. A jövő év elején érkezik a 28i és a 30d.
am
Piaci bevezetésekor két korszerű erőforrás sorakozik a BMW X3 motorpalettáján: az új BMW X3 xDrive20d négyhengeres dízel aggregátja 135 kW/184 LE teljesítményével öt kilowattal múlja felül elődjét, miközben az EU-tesztciklus szerinti átlagos fogyasztása 14 százalékkal alacsonyabb, 100 kilométerenként 5,6 liter. Tesztünk során az országúti szakaszon pontosan ezt az adatot mértük, a hegyi, szerpentines offroadnak nevezett 50 kilométeres erdei pályán, valamint autópályán hajtva az autót, 9,2 literes átlagot mért a fedélzeti számítógép. A 2,0 literes, négyhengeres, turbófeltöltésű dízelmotort alumínium forgattyúházzal és a legkorszerűbb common-rail befecskendező-rendszerrel készítik. 380 newtonméter legnagyobb forgatónyomatékát az 1750 és 2750 fordulat/perc közötti tartományon bocsátja a vezető rendelkezésére. Álló helyzetből 8,5 másodperc alatti gyorsulást biztosít 100 kilométer/órás tempóig, legnagyobb sebessége pedig eléri a 210 kilométer/órát.
A BMW X3 xDrive35i hajtásáról egy 225 kW/306 LE teljesítményű soros, hathengeres benzinmotor gondoskodik. Ezzel fickós az X3, szép a hangja és nyolcfokozatú sport automatikus váltó segítségével, a futómű sport fokozatba állításával akár sportkocsinak is érezhetjük az X3-ast. Így érezték azok a kollégák is, akik kihasználták a sport plusz mód adta dinamizmus tág tartományát és útszéltől útszélig farolva a hegyi szakaszon, 17,6 literes átlagfogyasztással adták át szépen besarazott tesztautójukat. Az országúti tesztelés során, sport fokozatban sem ment 9,9 literes átlag fölé a fogyasztás, igaz, nem tettük próbára a szlovén rendőrség büntetési gyakorlatát (elég volt végigszenvedni egy nappal korábban ahogy autópályán félreállítva, angolul nem beszélő szlovén zsarutanoncok - a testüreg vizsgálat kivételével – teljes körűen ellenőrizték négyes csapatunk és autónk létezésének bizonyítékait).
Ebben motorban jelenik meg első ízben együttesen a kettős turbófeltöltő (BMW TwinPower Turbo), a Második generációs közvetlen benzinbefecskendezés (High Precision Injection) és a valvetronic változó szelepvezérlés technikája. A 3,0 literes erőforrás legnagyobb teljesítménye 5800-as percenkénti fordulatszámnál jelenik meg főtengelyén, 400 newtonméter maximális forgatónyomatéka pedig már 1300-as fordulattól rendelkezésre áll. 0-ról 100 kilométer/órára 5,7 másodperc alatti gyorsulást, valamint 245 kilométer/óra végsebességet biztosít a BMW X3 xDrive35i számára.
[[ Oldaltörés (Boldogul terepen) ]]
Az X3-ast vezettük könnyű terepen is, de meggyőző tapasztalatokat nem szereztünk. A 212 milliméteres hasmagasság, az 500 milliméteres gázlómélység, a 19,4 fokos rámpaszög és a figyelemreméltó terepszöveg (25,7 elöl, 22,6 hátul) ellenére inkább a városban érzi jól magát az X3.
am
A BMW X3 xDrive35i már alapkivitelében nyolcfokozatú automata sebességváltóval készül. A BMW X3 xDrive20d esetében a korszerű váltómű a szériakivitel hatfokozatú manuális váltóműve helyett rendelhető. Első alkalommal kombinálták a bajorok az automata sebességváltó az automatikus start-stop funkcióval, amely a közlekedési lámpáknál vagy torlódásokban megállva önműködően leállítja a motort. Amint azonban a vezető felengedi a fékpedált, a berendezés azonnal – kisebb rántás kíséretében - újraindítja az erőforrást. Az aktivált emelkedő-asszisztens (Auto Hold) funkció mellett elegendő egyetlen rövid nyomás a gázpedálra. Az automatikus start-stop funkció a manuális váltóművel szerelt BMW X3 xDrive20d modellekben is az alapfelszereltség része, amely a sebességváltást segítő kijelzőt (Shift Point Indicator) is magában foglalja. Mindezeken túl mindegyik modellváltozat egyebek mellett a fékenergia-visszanyerés, az elektromechanikus szervokormány (EPS), könnyűszerkezetes építés, illetve a különösen alacsony gördülési ellenállású gumiabroncsok alkalmazásával járul hozzá az alacsony fogyasztáshoz.
Új fejlesztés a BMW X3 futómű-technikája. A kettős ágyazású lengőkarhoz csatlakozó rugóstaggal kialakított első, illetve az ötkaros hátsó felfüggesztések kombinációja ideális feltételeket biztosít a mozgékony menettulajdonságok és a kényelem egyidejű fejlesztéséhez. A BMW X3 extrafelszerelései között szerepel a dinamikus lengéscsillapító-szabályzás (Dynamic Damper Control) is. A lengéscsillapítók elektronikus szabályzásuk révén alkalmazkodnak pillanatnyi karakterisztikájukkal adaptív módon az útfelület jellemzőihez, illetve a sofőr vezetési stílusához. A szabályzás jellegmezejét a vezető a középalagúton elérhető menetdinamikai szabályozás (Dynamic Driving Control) funkció segítségével változtathatja. A normál, sport és sport plusz fokozatoknak megfelelően változik a csillapítási tulajdonságok mellett a gázpedál karakterisztikája, a motorreakciók érzékenysége, a kormányrásegítés mértéke, valamint a DSC (ESP) rendszerének beavatkozási küszöbértékei, illetve amennyiben a felszereltség tartalmazza, az automata sebességváltó kapcsolási dinamikája is.