Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"83fe3554-8136-4dba-a42a-169019a7ebf8","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Még tart a nyomozás, így a vádpontok is változhatnak. Az érdemi tárgyalás novemberben kezdődhet.","shortLead":"Még tart a nyomozás, így a vádpontok is változhatnak. Az érdemi tárgyalás novemberben kezdődhet.","id":"20250530_liverpool-bajnoki-parade-tomegbe-hajto-autos-birosag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/83fe3554-8136-4dba-a42a-169019a7ebf8.jpg","index":0,"item":"edf90876-752f-42ee-b397-b23c68e9afa6","keywords":null,"link":"/vilag/20250530_liverpool-bajnoki-parade-tomegbe-hajto-autos-birosag","timestamp":"2025. május. 30. 18:50","title":"Bíróság elé állt a férfi, aki autóval gázolt a Liverpool bajnoki címét ünneplők tömegébe","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a8ca943c-ce09-4b71-bdee-65e117797d2f","c_author":"Domány András","category":"vilag","description":"Vasárnap tartják lengyelországi elnökválasztás második fordulóját, amelynek eredményén Donald Tusk kormányának a sorsa is múlik, mert egy továbbra is vele szemben álló államfővel nem tudja megvalósítani 2023-as választási programját.","shortLead":"Vasárnap tartják lengyelországi elnökválasztás második fordulóját, amelynek eredményén Donald Tusk kormányának a sorsa...","id":"20250530_lengyel-elnokvalasztas-a-masodik-fordulo-elott","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a8ca943c-ce09-4b71-bdee-65e117797d2f.jpg","index":0,"item":"ea94203b-236c-4bf4-bbfb-8947452cab89","keywords":null,"link":"/vilag/20250530_lengyel-elnokvalasztas-a-masodik-fordulo-elott","timestamp":"2025. május. 30. 07:01","title":"Beláthatatlan válsághoz vezethet egy túl szoros eredmény a lengyel elnökválasztáson","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9138270c-1b6b-4090-9e33-f2abb1a9222a","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Magyarországról jó eladási számokat kapott a Suzuki, külföldről viszont sokkal kevesebb pénz érkezett be.","shortLead":"Magyarországról jó eladási számokat kapott a Suzuki, külföldről viszont sokkal kevesebb pénz érkezett be.","id":"20250530_Magyar-Suzuki-nyereseg-profit-beszamolo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9138270c-1b6b-4090-9e33-f2abb1a9222a.jpg","index":0,"item":"67a05f17-e27d-4a6d-bae9-f50ef0c7d0fc","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250530_Magyar-Suzuki-nyereseg-profit-beszamolo","timestamp":"2025. május. 30. 18:13","title":"Egy év alatt a negyedére esett vissza a Magyar Suzuki nyeresége","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3cea0a97-96aa-43fd-8b2c-d6c4e663021d","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Komoly átalakulás előtt áll a streaming. A korábban dinamikusan fejlődő szegmens a jelek szerint a csúcs közelében pörög. A felhasználók egyre inkább azokhoz a szolgáltatókhoz fordulnak, amelyek csomagban, könnyen kezelhető egységes felületen és kedvezményes áron biztosítanak hozzáférést kedvenc tartalmaikhoz. A Deloitte tanácsadó cég számba veszi, hogy a piaci szereplők milyen megoldásokat választhatnak és hogy kik lehetnek a folyamat nyertesei.","shortLead":"Komoly átalakulás előtt áll a streaming. A korábban dinamikusan fejlődő szegmens a jelek szerint a csúcs közelében...","id":"20250531_streaming-csomagok-elofizetes-aggregatorok-deloitte-elemzes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3cea0a97-96aa-43fd-8b2c-d6c4e663021d.jpg","index":0,"item":"6325f8ab-1dfe-4818-8893-35bf8eba12ff","keywords":null,"link":"/tudomany/20250531_streaming-csomagok-elofizetes-aggregatorok-deloitte-elemzes","timestamp":"2025. május. 31. 08:03","title":"Átalakul a Netflix, az HBO Max meg a Disney+: visszatér a régi kábeltévés fizetési rendszer, akkora lett mára a káosz a streamingben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"510206cf-c139-4ddf-8d61-20e4000cd318","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A zürichi műegyetem mérnökei egy speciális rendszert építettek a már meglévő ANYmal nevű robotnak, ami így képes pontosan visszaadni a neki ütött tollaslabdát.","shortLead":"A zürichi műegyetem mérnökei egy speciális rendszert építettek a már meglévő ANYmal nevű robotnak, ami így képes...","id":"20250530_tollaslabda-robot-anymal-d","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/510206cf-c139-4ddf-8d61-20e4000cd318.jpg","index":0,"item":"cbfea473-6dfd-40f6-88c8-df179a3c9d40","keywords":null,"link":"/tudomany/20250530_tollaslabda-robot-anymal-d","timestamp":"2025. május. 30. 14:03","title":"Látott már tollaslabdázó robotot? Mutatunk egyet – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d1e29869-2f06-4395-8ec3-690f159f3f6f","c_author":"Fülöp István","category":"360","description":"Az őszibarack-, a kajszi- és a cseresznyetermés 80-90 százaléka odalett Magyarországon, de könnyen lehet, hogy almából is nettó importra szorul az ország, amire emberemlékezet óta nem volt példa. Nemcsak a klímaváltozás csap oda a magyar gyümölcstermesztőknek, maguk alatt is vágják a fát. Érdemi állami segítségnyújtás nélkül kérdésessé vált az ágazat magyarországi jövője. ","shortLead":"Az őszibarack-, a kajszi- és a cseresznyetermés 80-90 százaléka odalett Magyarországon, de könnyen lehet, hogy almából...","id":"20250530_hvg-majd-ha-fag-katasztrofalis-karok-fagy-gyumolcs-termesztes-arak-klimavaltozas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d1e29869-2f06-4395-8ec3-690f159f3f6f.jpg","index":0,"item":"01d488a6-2083-463e-bf1e-1b719704d871","keywords":null,"link":"/360/20250530_hvg-majd-ha-fag-katasztrofalis-karok-fagy-gyumolcs-termesztes-arak-klimavaltozas","timestamp":"2025. május. 30. 14:35","title":"„Inkább vennék lottót ebből a pénzből” – katasztrófa sújtotta területté vált a magyar gyümölcstermesztés","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1b77876d-0b62-431c-857b-9aad05c84f58","c_author":"MTI","category":"gazdasag","description":"Júniustól a késési biztosítás is megérkezik az új alkalmazásba.","shortLead":"Júniustól a késési biztosítás is megérkezik az új alkalmazásba.","id":"20250530_mav-applikacio-vonatjegy-buszjegy-vasarlas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1b77876d-0b62-431c-857b-9aad05c84f58.jpg","index":0,"item":"7be68428-f528-4fb2-97f9-3c188a5f688a","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250530_mav-applikacio-vonatjegy-buszjegy-vasarlas","timestamp":"2025. május. 30. 11:06","title":"Fejlesztés a MÁV appjában: már vonat- és buszjegyet is lehet benne venni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b048fe78-d3b2-42ee-950a-50d807eed1bf","c_author":"Ligeti Nagy Tamás","category":"360","description":"Keith Jarrett koncertjei meditációs alámerülések, mint ő maga fogalmazott, mindig párbeszédben áll valami mással, mint amit éppen játszik. Egy német lány pedig ahelyett, hogy fogorvosnak tanult volna, a kínokat enyhítő más pályát választott: ha nem így dönt, nem születik meg minden idők legsikeresebb zongoraszóló-dzsesszalbuma. Ido Fluk Köln 75 című filmje ennek állít emléket.","shortLead":"Keith Jarrett koncertjei meditációs alámerülések, mint ő maga fogalmazott, mindig párbeszédben áll valami mással, mint...","id":"20250530_hvg-csak_osszejott-koln-75-film-ajanlo-keith-jarrett-koncert-jazz-album","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b048fe78-d3b2-42ee-950a-50d807eed1bf.jpg","index":0,"item":"d343c75b-d314-4368-a2d0-b745f05fb39c","keywords":null,"link":"/360/20250530_hvg-csak_osszejott-koln-75-film-ajanlo-keith-jarrett-koncert-jazz-album","timestamp":"2025. május. 30. 18:00","title":"Akik látták és hallották, egy vallás követőivé váltak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A különcködés drága, akinek mondanivalója van magáról, mélyen a zsebébe kell nyúlnia, ha egyéniségét akarja kifejezni.
A különcködés drága, akinek mondanivalója van magáról, mélyen a zsebébe kell nyúlnia, ha egyéniségét akarja kifejezni. A Mini mindig erről szólt, de hogy az önkifejezés ne puszta öncél legyen, arról a BMW gondoskodott. Egy Minit élmény vezetni, legyen az egy dízel, vagy legyen a Cooper S csúcsmodell. Még a tesztelt autó automatikus sportváltója sem tudta elvenni az ízét annak az örömnek, amit a legerősebb Countryman vezetése okozott. Legyen hóvihar, sártenger, erős oldalszél, vizes autópálya, vagy vad szerpentin, mosolyt csal az arcunkra, és nem csak a miénkre. A minap egy Daewoo Matizból nevetett rá a kocsira egy nő, ezzel is jelezve, hogy van humora a Mininek. Vicces figura, szerethető.
Persze nem hazudhatunk önmagunknak: egyik énem azt mondja, ez a kocsi hangos, sokat fogyaszt, ergonómiája nem átgondolt és praktikuma is korlátozott. Erre a másik énem visszavág: gyönyörűen morog a kocsi, a harman/kardon hifi mélysugárzói erre csak rátesznek, a belső dizájn iparművészeti csoda, az élvezetes vezetéshez kell a nafta, és nem igaz, hogy nem praktikus, hisz két szánkó (egyik műanyag), két mini(szörf)deszka és három gyerek plusz 20 kiló hó befért, nem beszélve arról, hogy a karácsonyfát is hazavitte. Amíg így elvitatkozgatnak énjeim, nézzük a tényeket.
További képek a galériában. Kattintson a képre!
bcs
Az immár 2595 milliméterre növelt tengelytáv és a jóval magasabb karosszéria eredményeképpen azt mondhatjuk, a Countryman-nek van utastere. A vezető élvezi a megemelt üléspozíció előnyeit, a kényelmes beszállás mellett az optimális rálátást a forgalomra. A Countryman kifejezetten e modell számára kifejlesztett ülésekkel készül. A tesztelt Cooper S Countryman esetében a sportülések már az alapfelszereltséget gazdagítják, a Lounge verzió igényes bőrfajtájával és díszszegélyével a klasszikus brit autókat idézi.
A már szériakivitelben kínált hátsó egyes ülések hosszirányban egymástól függetlenül 130 milliméter távolságon állíthatók. Akit az egyes ülések irritálnak, felár nélkül rendelhető háromszemélyes üléspad, a külön-külön elcsúsztatható részek itt 60:40 arányú osztás szerint alakulnak ki. Csomagtartója már alapelrendezésében is kellően tágas egy Minihez képest, a tologatással 350-ről 440 literre növelhetjük a rendelkezésre álló csomagteret. A hátsó üléstámlák lehajthatók, igaz nem síkba, a csomagtér ezzel már 1170 literre bővíthető, tesztautónkban pótkerék sem volt, viszont a csomagtartó padlója trükkös módon mozgott a kalaptartóval együtt, két laptop bőven elfért a rejtett rekeszben. A szériakivitelhez tartozó tetősínek kiegészítéseképpen extrafelszerelésként hátsó csomagtartórendszer is rendelkezésre áll, amelynek előkészítése gyárilag rendelhető. A gond csak az vele, hogy nem lehet rögzíteni az izzókészletet és a kötelező tartozékok egy részét, amelyek a bukkanókon zörögnek.
bcs
Az ülések közötti hagyományos középkonzol helyett a Countryman sínrendszerrel lepi meg közönségét. Segítségével az apróbb személyes tárgyak mindvégig az utasok keze ügyében maradhatnak. Persze, ami az ember keze ügyében van, az zavarhatja is, a hátsó utasaim vagy megpróbálták szétszedni, mozgatni, lenyúlni a műanyag szerkezeteket (telefon-, mp3-lejátszó-, játékkonzol tartó – a kábelezést is megoldották -, szemüvegtok, pohártartók), vagy folyton leverték azokat, mert útban voltak. Kicsit olyan az ember érzése, hogy egy babaházban ül.
Igazán különleges atmoszférát teremt a Mini Countryman utasterében az extrafelszerelésként rendelhető világításcsomagban szereplő hangulatvilágítás – ettől és a minőségi, de a basszust kissé túlvezérelt hifitől lesz igazi diszkópatkány verda a Mini. Közvetett, színes fényével sötétben a teljes ajtókárpitot kiemelve teremt a belső térben egészen egyedi hangulatot, a megvilágítás tónusa egy kapcsoló segítségével a meleg narancs és a sportos kék között az utasok pillanatnyi hangulata szerint, fokozatmentesen szabályozható. A speciális fényvezető csöveknek köszönhetően a beltér a választott színű fényben fürdik.
[[ Oldaltörés (Brumm, brumm) ]]
A Mini Countryman kínálatában szereplő minden benzinmotor teljes mértékben változó szelepvezérléssel készül. A fojtásmentes terhelésszabályzás a BMW motorjaiban alkalmazott Valvetronic rendszeren alapul. A szelepvezérlés a szívószelepek nyitási időtartamát és emelését egyaránt a másodperc tört része alatt, a pillanatnyi teljesítményigény függvényében változtatja. A vezérműtengely ez esetben nem közvetlenül, hanem egy közbeiktatott további emelőkaron keresztül mozgatja a szelepeket, amelynek forgáspontját elektromos motor mozgatta excenteres tengely állítja.
A Mini Cooper S Countryman a márka első modellje, amelyben a teljes mértékben változó szelepvezérlés a turbófeltöltés és a közvetlen benzinbefecskendezés technikáival együtt szerepel. Az 1,6 literes, a kettős turbófeltöltő rendszerével szerelt négyhengeres 5500 percenkénti fordulatszámnál 135 kW/184 LE maximális teljesítményt produkál, 240 newtonméter legnagyobb forgatónyomatéka – amely az Overboost-funkció révén átmenetileg a 260 newtonmétert is elérheti – pedig 1600-as fordulatnál megjelenik. Az álló helyzetből 100 kilométer/óráig tartó sprint a Mini Cooper S Countryman számára mindössze 7,6 másodpercet vesz igénybe, legnagyobb sebessége pedig eléri a 215 kilométer/órát. A sajtóanyag szerint ehhez a teljesítményhez az EU-tesztciklus során 100 kilométerenként csupán 6,3 literes üzemanyag-fogyasztás, illetve kilométerenként 146 gramm szén-dioxid-kibocsátás párosul. Hát ez nálam nem jött be, téli üzemben is sportosan használva, az automatikus váltóval szerelt Mini a 600 kilométeres tesztelést 10,7 literes átlaggal zárta, hatótávja alig érte el az 450 kilométert.
További képek a galériában
bcs
Hiába a 184 lóerő, a kicsit lassú automatikus váltó helyett a kézit választanám, igaz egy ilyen hobbiterepjáró esetében kényelmesebb az automata. Ha vadulni akarunk, a sportfokozat kedvünkre tesz, csak győzzük megfelelő ütembe és irányba nyomogatni a kormányon lévő váltófüleket.
Futóműve nem tagadhatja le Mini gyökereit, bántóan feszes, ráz. Az első felfüggesztésekben a konstruktőrök kovácsolt lengőkarokkal kiegészített McPherson rugóstagokat alkalmaztak. E megoldás egyrészt kiváló kerékvezetésről gondoskodik, másrészt biztosítja, hogy a hajtásból eredő zavaró hatások még intenzív gyorsítások vagy tempós kanyarvételek során se juthassanak vissza a kormánykerékre. Többkaros multilink hátsó felfüggesztése az összkerékhajtás kiszolgálására alkalmas. A karosszéria oldalirányú dőléseit az első és a hátsó felfüggesztésekben egyaránt kereszt stabilizátorok mérséklik. A tesztelt Cooper S Countryman futóműve a további modellváltozatokéhoz képest még sportosabb hangolású, 10 milliméterrel alacsonyabb. Terepes képességekkel szerelt autónál ez nem túl előnyös, érdemes kerülni a kátyúkat.
BMW
Nagyon drága kisautó a Countryman, igaz cserében már alapból is jól felszerelt, extralistája pedig a BMW-khez hasonlóan nagyon hosszú. Széria az elektromechanikus szervokormány, a dinamikus menetstabilizáló (dynamic stability control; DSC), amely egyebek mellett a blokkolásgátló (ABS), az elektronikus fékerő-elosztás (electronic brakeforce distribution; EBD), a kanyarbeli fékszabályzás (cornering brake control; CBC), a vészfékrásegítő (brake assistant) és az elindulást segítő emelkedő-asszisztens (hill start-off assistant) rendszereit is magában foglalja. A DSC dinamikus vonóerő-szabályzás (dynamic traction control; DTC) üzemmódja a hajtott kerekek szabályozott, enyhe kipörgését is lehetővé téve, például homokban vagy havon könnyíti az elindulást. E funkció a Mini Cooper S Countryman szériafelszereltségében, valamint az ALL4 összkerékhajtási rendszert kiegészítve jelenik meg. A DSC menetstabilizáló rendszer kikapcsolt állapotában az első tengely elektronikus differenciálzár-hatása szűk kanyarokban a kipörgő kerék célzott lefékezésével avatkozik közbe.
Az összkerékhajtás komoly segítséget jelentett a december végi hókáoszban, megadta a közlekedés szabadságát: bármikor, bárhol útnak indulhattam. Az elektrohidraulikus szabályzású központi differenciálművel kialakított rendszer fokozatmentesen osztja el a motor forgatónyomatékát az első és a hátsó tengely között. Normál menetkörülmények között a forgatónyomaték 50 százaléka irányul a hátsó tengelyre, míg extrém szituációkban – például havon vagy jégen haladva – ez az arány akár a 100 százalékot is elérheti – lehetett is szépen farolni a havas kanyarokban.
Az extrákról is kell beszélnünk, már csak azért is, mert 3 milliót költöttek rá: bőr kárpit, adaptív xenon fényszórók, elektromos dupla panorámatető, sportfutómű, harman/kardon hifi, automatikus klíma, beszédvezérlés, Bluetooth és dupla USB, ködfényszórók, sport gomb, automatikus váltó, navigáció, tolatóradar, kartámasz, ülésfűtés.