szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

A téli síszezon előtt nyolc autó tetőcsomagtartót, boxot teszteltek.

A téli síszezon előtt nyolc autó tetőcsomagtartót, boxot teszteltek. Két modell megbukott a vizsgálaton, köztük az egyik a legolcsóbb, 229 euróért árult A.T.U. Jetbag Sprint 450. A teszt során 30 km/h sebességnél bekövetkező frontális ütközésnél vizsgálták a csomagtartókat. A megbukott modelleknél már ilyen sebességnél is kinyílott a tartó, vagy leszakadt a rögzítés. Ennek következtében a csomagok mozogni kezdtek és a box külső burkolata eltörött. A rakományban keletkező kár miatt a Ramender Xtreme 450 is megbukott a teszten.

A győztes a 699 euróért árult Thule Dynamic 800 modell lett. Ám a vizsgálatot végzők szerint ugyanennek a gyártónak a Ranger elnevezésű 296 eurós tetőcsomagtartója is igen jó. Ennek egy hátránya van: a magas szélek miatt nehéz belepakolni. Ezenkívül még ajánlott a második helyen végzett Corvara 390 K Duo Lift a Kamei cégtől.

A rakomány belső rögzítése szinte egyik modellnél sem volt tökéletes, ezért a tesztelők azt tanácsolják, hogy speciális hálót, vagy síléc tartót mindenki szerelje be a boxba. A mozgó tárgyakat pedig célszerű ruhával, vagy valamilyen más anyaggal kipárnázni. 

  

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!