Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"c5c5b2b4-c8da-4181-a87f-d18a7256c603","c_author":"Ballai Vince","category":"360","description":"Súlyosabb és kevésbé súlyos fertőzések miatt is aggódhatnak az állattenyésztők ezekben a hónapokban. Van, amihez már hozzászoktak, van, ami fél évszázad után került elő váratlanul, és van, ami még csak fenyegetés, de elkerülhetetlennek tűnik. Száj- és körömfájás, madárinfluenza, sertéspestis és kéknyelv betegség – íme a haszonállatokat leginkább tizedelő kórok, és a velük kapcsolatos, hol jobban, hol rosszabbul működő védekező reflexek.","shortLead":"Súlyosabb és kevésbé súlyos fertőzések miatt is aggódhatnak az állattenyésztők ezekben a hónapokban. Van, amihez már...","id":"20250424_allatbetegsegek-osszefoglalo-szaj--es-koromfajas-madarinfluenza-afrikai-sertespestis-keknyelv-betegseg-allattenyesztes-husipar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c5c5b2b4-c8da-4181-a87f-d18a7256c603.jpg","index":0,"item":"b1227b73-8434-403a-9e2b-68e1744ad2c3","keywords":null,"link":"/360/20250424_allatbetegsegek-osszefoglalo-szaj--es-koromfajas-madarinfluenza-afrikai-sertespestis-keknyelv-betegseg-allattenyesztes-husipar","timestamp":"2025. április. 24. 15:40","title":"Száj- és körömfájás, madárinfluenza, sertéspestis, kéknyelv – mi történik a magyar állatfarmokon?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7345b024-2133-4b6e-b057-8c8bbcd80dc3","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A NOX zenészét tavaly decemberben, egy zenekari próbáról vitte el a mentő. Bár a kórházban megmentették az életét, a felépülése akár több hónapig is eltarthat.","shortLead":"A NOX zenészét tavaly decemberben, egy zenekari próbáról vitte el a mentő. Bár a kórházban megmentették az életét...","id":"20250424_Nagy-Tamas-a-harmadik-sztrokja-utan-Elek-es-ez-a-legfontosabb","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7345b024-2133-4b6e-b057-8c8bbcd80dc3.jpg","index":0,"item":"20880f07-db71-4cb3-80c5-66ef19d6375c","keywords":null,"link":"/elet/20250424_Nagy-Tamas-a-harmadik-sztrokja-utan-Elek-es-ez-a-legfontosabb","timestamp":"2025. április. 24. 10:38","title":"Nagy Tamás a harmadik sztrókja után: „Élek, és ez a legfontosabb!”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5d87d33f-0833-4bd4-8b54-af778b8bdee4","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Donald Trump szerint Putyin alkut akar kötni, de a tangóhoz ketten kellenek.","shortLead":"Donald Trump szerint Putyin alkut akar kötni, de a tangóhoz ketten kellenek.","id":"20250425_trump-oroszorszag-ukrajna-haboru-beke","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5d87d33f-0833-4bd4-8b54-af778b8bdee4.jpg","index":0,"item":"dbbd06fc-cf00-4b66-a59f-917ae1f3182a","keywords":null,"link":"/vilag/20250425_trump-oroszorszag-ukrajna-haboru-beke","timestamp":"2025. április. 25. 07:04","title":"Trump: Oroszország elég nagy engedményt tett azzal, hogy nem foglalta el egész Ukrajnát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c78a658a-9831-4575-a383-7d3b48e4f808","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A miniszterelnöknek és az oktatási államtitkárnak elküldött levelében azt kéri, hogy „a magyar gyermekek iránt »szeretettel áthatott« szolgáló hatalmuknál fogva tegyenek lépéseket a kémiaoktatás helyretétele érdekében”.","shortLead":"A miniszterelnöknek és az oktatási államtitkárnak elküldött levelében azt kéri, hogy „a magyar gyermekek iránt...","id":"20250424_Elkeseredett-levelet-irt-Orban-Viktornak-egy-kemiatanar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c78a658a-9831-4575-a383-7d3b48e4f808.jpg","index":0,"item":"eed4a3f1-6177-449a-8a1e-a1359b8bca32","keywords":null,"link":"/elet/20250424_Elkeseredett-levelet-irt-Orban-Viktornak-egy-kemiatanar","timestamp":"2025. április. 24. 15:07","title":"Elkeseredett levelet írt Orbán Viktornak egy kémiatanár","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3bed95b6-da53-492a-8ccf-ceda73bcb965","c_author":"hvg.hu","category":"kkv","description":"Az USA alkotmánya ugyan tiltja, hogy valaki harmadszorra is betöltse az elnöki hivatalt, ám Trump szerint ezt a korlátozást meg lehet kerülni.","shortLead":"Az USA alkotmánya ugyan tiltja, hogy valaki harmadszorra is betöltse az elnöki hivatalt, ám Trump szerint ezt...","id":"20250425_trump-2028-webshop-usa-alkotmany-elnokvalasztas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3bed95b6-da53-492a-8ccf-ceda73bcb965.jpg","index":0,"item":"decdde3a-7d83-4190-a076-8eee7e25c410","keywords":null,"link":"/kkv/20250425_trump-2028-webshop-usa-alkotmany-elnokvalasztas","timestamp":"2025. április. 25. 13:04","title":"Bár nem is indulhat, mégis árulják már a „Trump 2028”-feliratú pólókat az elnök webshopjában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"06c7edec-f712-4c27-b7ef-bf088874e7e9","c_author":"4iG Group ","category":"brandchannel","description":"Az országhatárokon átívelő űripar teljes átalakuláson megy keresztül napjainkban, aminek részeként a 4iG Űr és Védelmi Zrt. elindította Közép-Európa legnagyobb magánműhold-programját. A HUSAT keretében pályára állítandó űreszközök hatalmas mennyiségű adatot gyűjtenek majd a Föld teljes felszínéről, amelyekből MI-alapú algoritmusokkal értéknövelt térbeli információk állíthatók elő. Mindez jelentős üzleti potenciált képvisel a földmegfigyelési szolgáltatások nemzetközi piacán, ugyanis a civil felhasználók és a védelmi szektor adatigénye is gyorsuló ütemben növekszik.","shortLead":"Az országhatárokon átívelő űripar teljes átalakuláson megy keresztül napjainkban, aminek részeként a 4iG Űr és Védelmi...","id":"20250425_4iG_Muholdas-foldmegfigyeles-urkutatas-HUSAT-Remtech-Martonvasar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/06c7edec-f712-4c27-b7ef-bf088874e7e9.jpg","index":0,"item":"a127b98b-1b9c-4ebd-ad3b-42d7b4cb7626","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250425_4iG_Muholdas-foldmegfigyeles-urkutatas-HUSAT-Remtech-Martonvasar","timestamp":"2025. április. 25. 07:30","title":"Műholdas földmegfigyelés: magyar vállalat is lehet globális adatszolgáltató","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"4iG Group","c_partnerlogo":"1b66984a-afcb-4215-8938-e6673eea3d34","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"d144b003-3bfb-4023-8aab-74769b4b5555","c_author":"Hamvay Péter","category":"itthon","description":"A tudósok egy része előrebocsátotta, kivonulással tiltakozik a miniszterelnök poloskákról szóló szavai ellen. Frissítés: Hankó Balázs kulturális és innovációs miniszter részt vesz az eseményen, bár az akadémikusoknak szóló levélben még nem szerepelt a neve. ","shortLead":"A tudósok egy része előrebocsátotta, kivonulással tiltakozik a miniszterelnök poloskákról szóló szavai ellen...","id":"20250424_orban-MTA-unnepi-kozgyules-nem-megy-el-akademikusok-kivonulas-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d144b003-3bfb-4023-8aab-74769b4b5555.jpg","index":0,"item":"83bc6d53-827e-4e83-8ef8-40dee2d51c81","keywords":null,"link":"/itthon/20250424_orban-MTA-unnepi-kozgyules-nem-megy-el-akademikusok-kivonulas-ebx","timestamp":"2025. április. 24. 11:28","title":"Orbán nem lesz ott az MTA ünnepi közgyűlésén, ahol az akadémikusok egy része kivonulással tiltakozott volna, ha ő eljön","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3064935d-19d0-4273-8b0d-6417a39dc1d6","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"tudomany","description":"Egy hete tombolt komoly vihar Soltvadkertnél, a HungaroMet az adatok alapján arra jutott, hogy tornádó volt.","shortLead":"Egy hete tombolt komoly vihar Soltvadkertnél, a HungaroMet az adatok alapján arra jutott, hogy tornádó volt.","id":"20250425_tornado-soltvadkert-szupercella","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3064935d-19d0-4273-8b0d-6417a39dc1d6.jpg","index":0,"item":"f8931f86-32a7-4a49-9a28-4bdace7dd162","keywords":null,"link":"/tudomany/20250425_tornado-soltvadkert-szupercella","timestamp":"2025. április. 25. 07:46","title":"HungaroMet: tornádó csaphatott le Soltvadkertre","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Alfa Romeo Giulietta teszt: jó motor, szép autó, a többi nem érdekes
szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?
Tesztautónkban alig volt 10 ezer kilométer, mégis úgy éreztem magam benne, mintha már évek óta használná valaki.
Tesztautónkban alig volt 10 ezer kilométer, mégis úgy éreztem magam benne, mintha már évek óta használná valaki. Valaki, aki nem tiszteli: a kézifék karja lötyög, zizegnek a közepesen hangos zene hallatán az ajtókárpitok, a lengéscsillapítók nyöszörögnek, amint átlépünk egy-egy fekvőrendőrt, ha kátyúba lépünk a feneke csattan – nem folytatom a sort, mert csak fáj miatta a szívem. Szeretem az Alfákat, együtt tudok élni a rigolyáikkal, de egy új Alfánál mindig reménykedem: legyen egy kicsit más, egy kicsit jobb, egy kicsit németesebb. Persze hiú ábránd, az Alfa marad olasz, a szó jó és a szó rossz értelmében is. Nem lenne Alfa, ha nem lenne valami hibája. A szerelem vak. Szeretni kell, nem folyton azzal foglalkozni, hogy miért kell már megint szervizbe vinni. Belezúgni nagyon könnyű, ám szépsége nem jelent hibátlan tartalmat. Azt nem mondhatjuk rá, hogy szép, de buta, hisz számos okosságot tartalmaz (multiair motor; start-stop; dna-kapcsoló; gyorsabban reagáló fékrendszer; dinamikus irányítást segítő DST, amely a kanyarbeli fékezés következményeit tompítja, amíg belép az ESP; stb.).
Állítom, hogy az alsó-középkategória legszebb autója, összességében a Giulietta mégis csalódás számomra. Nem tudja felülmúlni a 159 kényelmét és a Mito lendületét – ennek én örülök, így továbbra is az Alfa Romeo GT-é a szívem. De ettől még szeretem a Guliettát is, a 147-nél nagyobb, kényelmesebb, praktikusabb, jobb és szebb. Utazóautónak is kiváló.
További képek a galériában. Kattintson a képre!
bcs
A 170 lovas 1,4-es turbómotor maga a csoda, el is nyerte az év motorja díját tavaly. Lelke a multiair rendszer, amelynek a lényegéről a Fiat 500 kéthengeres motorja kapcsán írtunk. A MultiAir rendszert a Fiat Powertrain (FPT) fejlesztette, elsőként az Alfa Romeo Mitóba szerelték 2009-ben. Az üzemanyag útját hengerenként, ezen belül ütemenként vezérli elektrohidraulikus rendszerével. A levegő direkt módon jut el a szívócsőtől a szelepekig. Nincs pillangószelep, a vezérműtengely és a szelepek közé egy olajjal telt kamrát tesznek, a kamrát szolenoid szelep nyitja és zárja. Zárt állapotban a kamra szilárd, és a motor úgy viselkedik, mint egy hagyományos benzinmotor, tehát a vezérműtengely közvetlenül irányítja a szelepet. Nyitott állapotban viszont függetlenedik tőle, így a nyitás mértékét és idejét rugalmasan lehet szabályozni. Ezt a vezérműtengelyre szerelt plusz bütykökkel érik el, amelyek forgáskor irányítják az elektrohidraulikus szelepeket. A motorelektronika így közvetlenül szabályozza a levegő és a benzin optimális keverékét, így tökéletesebb az égés, kevesebb a fogyasztás.
bcs
A lényeg, hogy az autó dinamikája fokozható, kihasználhatjuk a lóerőket, de ha nem akarunk vadulni, szépen, lassan is lehet vele közlekedni – ez utóbbi tovább tart. Ha a dna-kapcsolót nem piszkáljuk, hagyjuk normál állásban és nem tapossuk a gázt, akár a 800 kilométeres hatótáv is elképzelhető. És nem csak elméletben, a nyolcszáz kilométeres tesztelés során (a végén már csak cseppek maradtak a tankban) 7,2 liter/100 kilométeres átlagos számoltam. Az alacsony fogyasztásban segítségemre volt az automatikus start-stop rendszer, amely megbízhatóan működött, tehát nem fulladtam le az autóval úton-útfélen. A motor duruzsol, magas fordulaton egyenesen pírt lop az arcunkra, a rövid kipufogóvég azonban nem forralja fel a vérünket.
[[ Oldaltörés (Megvadíthatjuk, de minek?) ]]
Ha a kapcsolót d állásba tesszük, felizzik a motor, közvetlenné válik a kormányzás, érzékenyebb lesz a gázpedál, bekapcsolódik a Q2 elektronikus első differenciál a mókába és az ESP hagyja, hogy élvezkedjünk, később avatkozik be. Igazából csak ekkor – száz kilométer/órás tempó fölött - izgalmas a Giulietta. A futómű keménysége nem változik, jobb is, mert így is elég gyatrán csillapít. Ugyanakkor dinamikus módban sem érezzük annyira vadnak az autót, mintha a 170 lóerő csak papíron létezne. Jól megy az autó, szó se róla, de nem éreztem benne az ördögöt, vagy csak belőlem nem váltotta ki a vadállatot. Kanyarokban jól fordul, pontosan rántja magával a fenekét, tapad az aszfalthoz, de a rossz utakat ki nem állhatja. Sima, hibátlan útra tervezték az autót, nem a hazai háborús övezetekre. Egy ködös éjszakán majdnem elhagytam a jobb elsőt a 31-es úton. Ott tanultam meg, hogy inkább fiatosan vezetem, és elfelejtem a lóerőket – le is toltak az útról a helyi jász erők. Az ideális sebességfokozatra figyelmeztető folyton jelez, ezért is jobb a dinamikus program, abban meg sem mukkan A kormány nem tetszett, jó a fogása, de túl nagy, nem érzem benne a sportosságot.
Padlólemez a jövő Fiatjainak, Lanciáinak, Chryslerjeinek és Jeepjeinek az alapja, számos eleme könnyített, alumíniumot és magnéziumot is tartalmaz.
bcs
Az autó beltere sokkal minőségibb, mint az elődöké, a műanyagok tapintása is kellemes, valami finom puha anyaggal vonták be a kormány gombjait is. A kapcsolók egy része a 8C Competizione álomautóra emlékeztet, sok az ötlet, csak a színekkel van baj, kár hogy ilyen sötét a belső. A hurkás ülések jól néznek, ki, fűthetők, de oldalt nem tartanak, nagyobb kanyarokban a kormányban kell megkapaszkodni. Széles cipőm beakadt a pedálokba, sportcipőben könnyebb volt vezetni. A váltó pontosan kapcsolt, csak egyszer tréfált meg, akkor beragadt és nem tudtam egyest kapcsolni, csak miután hátramenetbe tettem.
Csomagtartója 350 literes, ezzel a Giulietta felnőtt a kompakt kategória átlagához. Kinyitni nem egyszerű, az Alfa logót kell megnyomni és körömmel, ujjal (kinek mije van) felfeszíteni az ajtót. Ez a szmötyis januári tavaszban egyenlő volt azzal, hogy tetőtól taplig besározódtunk, ezért a teszt második felében nem is használtam a puttonyt, mindent a hátsó ülésekre pakoltam. Ha éppen nem hokistáskát szállítottam, beültem magam mögé, hogy megtapasztaljam, mit éreznek az utasok. A lábtérrel nem volt gond, térdem is elfért bőven, csak vállban éreztem szűknek az autót. A kilátás a vezetőhelyről nem a legjobb, a hátsó szélvédő is keskeny, az A oszlop nagy területet kitakar a forgalomból, főleg, ha koszos az ablak.
Hogy miért Uma Thurman lett a Giulietta arca, azt nem tudom. Nem is olasz, nem is szép, nem is fiatal, nem is Júlia, ellentétben sikeres, okos, csinos és vadító. A tulajdonságai nem mindenben fedik az Alfáét, de be kell ismerni, néhány közös vonás van bennük – bár, hozzá kell tennem, Umát még nem próbáltam ki.