Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"372098ba-3f28-4f5d-b70d-c1a81ef16c39","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A roncsok keresését folytatják a hatóságok.","shortLead":"A roncsok keresését folytatják a hatóságok.","id":"20250205_washington-usa-legikatasztrofa-repulo-helikopter","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/372098ba-3f28-4f5d-b70d-c1a81ef16c39.jpg","index":0,"item":"cd9e9de0-e312-409f-9bb1-2a134eaefd5f","keywords":null,"link":"/vilag/20250205_washington-usa-legikatasztrofa-repulo-helikopter","timestamp":"2025. február. 05. 07:15","title":"Megtalálták a múlt heti washingtoni légi katasztrófa valamennyi áldozatának holttestét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5e11f642-9fc6-433f-8622-0d106bd1d03e","c_author":"Domokos László","category":"360","description":"Az inflációkövető lakossági állampapírokból kiáramló pénzek és a most kezdődő újabb Trump-elnökség komoly lehetőséget és feladatot jelentenek a befektetési alapok számára. A problémákról és a kilátásokról a HVG több hazai alapkezelőt is megkérdezett.","shortLead":"Az inflációkövető lakossági állampapírokból kiáramló pénzek és a most kezdődő újabb Trump-elnökség komoly lehetőséget...","id":"20250205_hvg-pekar-david-raiffeisen-befektetesi-alapkezelo-hozamvadaszat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5e11f642-9fc6-433f-8622-0d106bd1d03e.jpg","index":0,"item":"534421b7-be16-4b46-827b-dc657d4372c5","keywords":null,"link":"/360/20250205_hvg-pekar-david-raiffeisen-befektetesi-alapkezelo-hozamvadaszat","timestamp":"2025. február. 05. 13:00","title":"Pekár Dávid, Raiffeisen Alapkezelő: Ha valaki elhiszi, hogy Trump idején csak felfelé mehetnek a tőzsdék, nagyon meglepődhet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cc36e3ac-dd74-4938-8870-1a7a17266d83","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A követeléseik első pontja Koós Pál távozása.","shortLead":"A követeléseik első pontja Koós Pál távozása.","id":"20250206_moholy-nagy-muveszeti-egyetem-mome-hallgatok-targyalas-rektor-koos-pal-boszormenyi-nagy-gergely","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cc36e3ac-dd74-4938-8870-1a7a17266d83.jpg","index":0,"item":"1ab7442a-1242-4e3e-8a42-58be149d6d69","keywords":null,"link":"/itthon/20250206_moholy-nagy-muveszeti-egyetem-mome-hallgatok-targyalas-rektor-koos-pal-boszormenyi-nagy-gergely","timestamp":"2025. február. 06. 06:04","title":"Nem tárgyalnak a MOME hallgatói, amíg a rektor le nem mond","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f21c7b6b-30f2-47c6-9768-cd0cf9fdf0f0","c_author":"Lengyel Miklós","category":"gazdasag","description":"Asszad rendszerét elsősorban Irán támogatta a Közel-Keleten, a bukása után hatalomra került új rendszer vezérének első külföldi útja Szaúd-Arábiába vezetett.","shortLead":"Asszad rendszerét elsősorban Irán támogatta a Közel-Keleten, a bukása után hatalomra került új rendszer vezérének első...","id":"20250205_Szaud-Arabiara-csereli-Irant-Sziria","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f21c7b6b-30f2-47c6-9768-cd0cf9fdf0f0.jpg","index":0,"item":"f367387a-f63e-4454-8907-5cdc6b58c089","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250205_Szaud-Arabiara-csereli-Irant-Sziria","timestamp":"2025. február. 05. 10:48","title":"Szaúd-Arábiára cseréli Iránt Szíria","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2f78bed1-23e8-4ece-a0e5-65531fe4e1b0","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Kína humanitárius és katonai műveletekhez is felhasználná a saját fejlesztésű, pilóta nélküli CH-YH1000 nevű drónját. Hamarosan kész az éles bevetésekre.","shortLead":"Kína humanitárius és katonai műveletekhez is felhasználná a saját fejlesztésű, pilóta nélküli CH-YH1000 nevű drónját...","id":"20250206_kinai-teherdron-teszt-ch-yh1000-teherbiras-repules","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2f78bed1-23e8-4ece-a0e5-65531fe4e1b0.jpg","index":0,"item":"13f26116-7b36-432c-8e7f-58cb3ed4b04c","keywords":null,"link":"/tudomany/20250206_kinai-teherdron-teszt-ch-yh1000-teherbiras-repules","timestamp":"2025. február. 06. 08:03","title":"1000 kilót is elvisz, 10 órán át a levegőben marad: sikerült a kínai szuperdrón tesztje","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e68fb7d0-b646-46fc-a843-670c1d4460fc","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A cél az, hogy kivédjék az Európát sújtó vámok kivetését, amivel az amerikai elnök megválasztása óta fenyegetőzik.","shortLead":"A cél az, hogy kivédjék az Európát sújtó vámok kivetését, amivel az amerikai elnök megválasztása óta fenyegetőzik.","id":"20250206_Trump-lobbiceg-eu-szerzodes-dci-group","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e68fb7d0-b646-46fc-a843-670c1d4460fc.jpg","index":0,"item":"b19ddb4c-2c69-449e-88b8-7ee32bc4971d","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250206_Trump-lobbiceg-eu-szerzodes-dci-group","timestamp":"2025. február. 06. 14:13","title":"Trumphoz kötődő lobbicéggel szerződött az Európai Unió","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1872f69e-6e0d-401d-a9fd-d2f50275d9ba","c_author":"László Ferenc","category":"cegauto","description":"Az elképesztő formájú Renault Filante Record nem a leggyorsabb, hanem a leghatékonyabb szeretne lenni az elektromos járgányok között.","shortLead":"Az elképesztő formájú Renault Filante Record nem a leggyorsabb, hanem a leghatékonyabb szeretne lenni az elektromos...","id":"20250204_brutalis-dizajn-orult-hatekonysag-megneztuk-a-renault-filante-record-z41-uj-rekorder-auto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1872f69e-6e0d-401d-a9fd-d2f50275d9ba.jpg","index":0,"item":"d746bf9d-1a52-43fe-b290-58f743c86dd0","keywords":null,"link":"/cegauto/20250204_brutalis-dizajn-orult-hatekonysag-megneztuk-a-renault-filante-record-z41-uj-rekorder-auto","timestamp":"2025. február. 04. 17:49","title":"Brutális dizájn, őrült hatékonyság: megnéztük a Renault új rekorder autóját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"69e97e57-8f7e-4fae-9df6-63cb3292b218","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A jelenleg forgalomban lévő fájdalomcsillapítók viszonylag erősek, veszélyes mellékhatásaik lehetnek, de a függőség és a túladagolás kockázata is jelentős. Egy új készítmény alapjaiban más, mint az eddigiek.","shortLead":"A jelenleg forgalomban lévő fájdalomcsillapítók viszonylag erősek, veszélyes mellékhatásaik lehetnek, de a függőség és...","id":"20250205_suzetrigine-journavx-uj-fajdalomcsillapito-opioid-mellekhatasok-nelkul-fda-engedely","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/69e97e57-8f7e-4fae-9df6-63cb3292b218.jpg","index":0,"item":"1d8ea55a-d428-4378-9dcc-79e291017c78","keywords":null,"link":"/tudomany/20250205_suzetrigine-journavx-uj-fajdalomcsillapito-opioid-mellekhatasok-nelkul-fda-engedely","timestamp":"2025. február. 05. 08:03","title":"Állítják, hogy nincs függőség és más mellékhatás: Amerikában megjelent a teljesen új fájdalomcsillapító","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Teszt: melyik a legjobb síbox? - Ijesztő eredmények
szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?
Télen a síeléskor, illetve nyáron a szabadságok, nyaralások során rengeteg autós használ különböző tetőboxokat a...
Télen a síeléskor, illetve nyáron a szabadságok, nyaralások során rengeteg autós használ különböző tetőboxokat a csomagok szállítására. A tetőcsomagtartó kényelmes, jó megoldás, és sokszor az egyetlen lehetőség arra, hogy pl. a síléceket magunkkal vigyük. Ám az előnyei mellett természetesen hátránya is van – mint ahogy ez a Dekra és az auto motor und sport magazin tesztjéből kiderül.
Modelltől, márkától függetlenül a tetőbox használatával akár 1,5 literrel többet fogyaszthat az autó 100 km-ként. Ezenkívül az autó kezelhetősége is megváltozik. Ezek a hátrányok szinte mind a nyolc modellnél – 300 és 520 liter – megfigyelhetők voltak. Általánosságban elmondható hogy 100 km/h sebességnél, hirtelen fékezésnél szinte semmilyen probléma nem adódott, ám szlalomozásnál egészen más volt a helyzet. Rakomány nélkül a tesztautó, 180 méter szlalomozásnál, 60 km/h sebességnél két tizedmásodperccel volt gyorsabb.
További képek a galériában
dekra.de
Ennél a feladatnál elsősorban az volt az érdekes, vajon manőverezés közben elmozdulnak-e a boxok a helyükről. A Kamei Corvara és a Thule Ranger esetében a rögzítőszíjak nem voltak elég erősek és a termék oldalirányban elmozdult a helyéről. A Neumann Whale esetében pedig elszakadt a heveder, és a szállítmány elcsúszott. A boxban szállított tárgyak egyéb termékeknél is csúszkáltak, annak ellenére, hogy ott a rögzítő szíjak nem szakadtak el.
A tesztből kiderült, hogy a szállított eszközök biztonsága nem száz százalékos. A legtöbb esetben a boxok két rögzítő szíjjal rendelkeznek. Kivétel ez alól a Thule Dynamic, amelynél három ilyen szíj van, de még ez is kevésnek bizonyult.
A törésteszt már viszonylag alacsony tempónál is érdekes eredményt hozott. Az első kísérletnél a tesztautó 30 km/h sebességnél bekövetkezett frontális ütközést szimulált. Bár a dobozoknál a megengedett végsebesség 130 km/h, már ilyen alacsony sebességnél is megbukott néhány szerkezet. Egyedül a Thule Ranger győzte meg a szakembereket. Az A.T.U Jetback Sprint 450 és a Rameder Xtreme 450 elveszítette a rakományt. A Neumann Whale 200 épp csak megtartotta a sífelszerelést. A Thule Dynamic és a Kamei Corvara csupán egy kicsit megemelte a léceket – nem rossz, de azért nem is tökéletes. Mindez elkerülhető lett volna, ha a gyártók speciális síléctartót helyeznek el a dobozban – és nem csak felárért árulnák hozzá extra tartozékként. Ezenkívül nem ártana néhány extra tippet, tanácsot is mellékelni, arról, hogyan párnázzák ki a mozgó tárgyakat a felhasználók. Az Atera Certo 410 és a Mont Blanc Triton 350 szintén jó eredményt ért el a törésteszten. Hátrányuk, hogy a széles forma miatt csak kis síléc fért el a boxban.
[[ Oldaltörés (A teszt részletes eredményei) ]]
Thule Dynamic 800 – Drága csomagtartó, modern formában A tesztgyőztes a használat során győzte meg a szakembereket. Technikájában sem találtak semmi kivetnivalót. Hosszú testében a sífelszerelés is elfér. A kétoldali nyitás megkönnyíti a be-, illetve kipakolást. A legjobban ebben a termékben lehet rögzíteni a szállítmányt. A modellt csak az alacsony méret miatt pontozták le.
Kamei Corvora 390 K Duo Lift – Tetőbox kevés hibával A használat, a kezelhetőség tekintetében alig rosszabb, mint a győztes modell. A felszereléshez valamivel több időre van szüksége az embernek. A tárolás és a helykihasználás ugyanakkor jó. A kétoldali nyithatóságnak köszönhetően könnyen elhelyezhető benne a sífelszerelés is. A maximális terhelhetősége 75 kg, aminek köszönhetően sok csomag fér el benne. A gyártónak javítani kellene a rögzítést, oldalirányú manőverezésnél ugyanis elmozdulhat a doboz, valamint a dobozban szállított tárgyakat sem ártana jobban biztosítani.
Thule Ranger 500 – Nem praktikus, de jó a törésteszten Külsejében egy sporttáskához hasonlít, hiszen puha anyagból készült, és összehajtható a doboz. Használata nem túl praktikus, mert igen magasan van a nyílása. A sífelszerelés ugyanakkor elfér benne, ráadásul külön rögzítőt adnak hozzá. A lécek ütközés esetén is a helyükön maradnak. Bár a tartó heveder megsérült, a box nem csúszott el a helyéről.
Neuman Whale 200 – Jó helykihasználás, rossz tartás Pozitívum: hatalmas lécek is elférnek benne. A súlyra ugyanakkor figyelni kell, mert legfeljebb 50 kilót bír el. Nagy hibája, hogy nem lehet benne megfelelően rögzíteni a tárgyakat. Ütközésnél, de még szlalomnál is egy, vagy akár mindkét tartóheveder elszakadhat, aminek következtében a szállítmány elmozdul és így befolyásolhatja az autó kormányozhatóságát. Töréstesztnél a lécek kiestek az útra.
A.T.U. Jetback Sprint 450 – A doboz elveszítette rakományát ütközésnél Bár kifejezetten sílécek szállítására tervezték, a maximális tömeg, amely szállítható benne 50 kg. A tartó leszerepelt a teszten: ütközésnél a rakományt elveszítette. A két öv nem tudta visszatartani a csomagokat, a kettő közül egy biztosan elszakad. A lécek nemcsak elmozdultak, hanem szinte katapultáltak a dobozból. Balesetnél a kieső csomagok akár a többi közlekedőre is veszélyt jelenthetnek. A minősítése éppen ezért: „nem ajánlott”. A teszt fókuszában a biztonság áll, és ez itt nem teljesült.
Rameder Xtreme 450 – Ütközésnél eltört Egyszerű felszerelés, jó helykihasználás, nagy pakolónyílás – ami megkönnyíti a be és a kipakolást – ezek azok a tulajdonságok, amelyek miatt plusz pontokat kapott a modell. Vezetés közbeni jó tulajdonságait is értékelték. A törésteszten azonban megbukott, és így a „nem ajánlott minősítést” kapta. Nemcsak a tartó szíj szakadt el, és elmozdultak a tárgyak benne, hanem a teteje is eltört. A sílécek kirepültek a szabadba.
Atera Certo 410 – Túl széles modell, de jó törésteszt Méretei miatt csak kis lécek, illetve snowboardok félnek el benne. Nem túl hosszú, ám igen széles doboz. A felszerelése egyszerű, két oldalról is nyitható, így a bepakolás is gyors. Előnye még, hogy 75 kg súlyt bír el. Ütközésnél bár egy kicsit kinyílt elől a doboz, azonnal vissza is záródott. És a luk nem volt akkora, hogy a rakomány kieshetett volna belőle. A tartó szíjak nem szakadtak el.
Mont Blanc Triton 350 – Jó csomagtartó, kevés hibával Az Atera Certóhoz hasonlóan ebbe is csak kis lécek férnek el. Ettől eltekintve ugyanakkor a modell jól szerepelt a teszten. A felszerelés gyors, és a helykihasználás is jó. Egy oldalon nyílik csak a teteje. Menet közben hibátlan. Szlalomnál és nagy fékezésnél is problémamentesen működött. Még a törésteszten is jól teljesített. Az első tartó szíj elszakadt ugyan, ám a rakománynak semmi baja nem lett. Elöl ez is kinyílt kissé, ám ugyanolyan gyorsan vissza is záródott.
Síléctartók
Természetesen nemcsak dobozban lehet sífelszereléseket szállítani. Nézzük, mennyire megbízhatóak a síléctartók. Két terméket teszteltek. Az Atera Nova 6, és a Thule Deluxe 727 jól teljesített, annak ellenére, hogy kiderültek hiányosságok. Mindkét modellnél kinyílt az első szíj, de a hátsók zárva maradtak, így a lécek nem repültek le a tetőről. Aki emellett dönt, annak mindenképpen be kell szereznie egy alap tetőcsomagtartót, a léctartókat ugyanis erre szerelik fel.
dekra.de
A síléc szállítás egyik alternatívája a mágneses rendszer. Itt is két modellt teszteltek, a Fabbri Kolumbus Deluxe-ot, és a Rameder Shuttle-t vizsgálták meg. Az 55 és 190 euró közötti modellek kiállták a próbát. Bár egy kicsit elmozdultak a tartók a helyükről, ám a lécek a tetőn maradtak. Figyelni kell azonban arra, hogy a mágneses tartó, csak akkor tart megfelelően, akkor biztonságos, ha a tető tiszta, zsírmentes. Alumínium, műanyag és üvegtetőn nem alkalmazhatók ezek a modellek.