Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"4882988c-0445-4a8b-997b-aeff6a7b0ba1","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Biztosra vehető a termelői árak emelkedése.","shortLead":"Biztosra vehető a termelői árak emelkedése.","id":"20250612_akacmez-termes-dragulas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4882988c-0445-4a8b-997b-aeff6a7b0ba1.jpg","index":0,"item":"241b4ec6-242c-4732-9784-a89bb2a771d3","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250612_akacmez-termes-dragulas","timestamp":"2025. június. 12. 09:39","title":"Tömeges méhpusztulás, súlyos fagyok: tragikus akácméztermésről beszélnek a termelők","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8178ea5b-8253-4520-8086-d1e098ab8750","c_author":"László Ferenc","category":"cegauto","description":"Vadonatúj dizájn, panorámavetítős műszerfal, akár 900 kilométeres hatótáv, brutális töltési sebesség és AI által automatizált töltőfedél. Kipróbáltuk a az első magyar gyártású BMW-t, a bajor gyártónál új fejezetet nyitó Neue Klasse iX3-at.","shortLead":"Vadonatúj dizájn, panorámavetítős műszerfal, akár 900 kilométeres hatótáv, brutális töltési sebesség és AI által...","id":"20250611_exkluziv-menetproba-debreceni-bmw-ix3-neue-klasse-teszt-velemeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8178ea5b-8253-4520-8086-d1e098ab8750.jpg","index":0,"item":"d555db90-12c4-4459-99dc-1d87e6d3855f","keywords":null,"link":"/cegauto/20250611_exkluziv-menetproba-debreceni-bmw-ix3-neue-klasse-teszt-velemeny","timestamp":"2025. június. 11. 10:00","title":"Exkluzív: titokban vezettük a forradalmat indító első debreceni BMW-t","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"eba50c6b-4930-435c-ae9c-ed4f1f93a003","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Francia kutatók vették górcső alá, mikor jelentkezik a nemi szakadék a fiúk és a lányok matematikai teljesítménye között – és mi állhat ennek hátterében. A megállapítások segíthetnek, hogy ezeket a különbségeket a jövőben le lehessen küzdeni az oktatásban.","shortLead":"Francia kutatók vették górcső alá, mikor jelentkezik a nemi szakadék a fiúk és a lányok matematikai teljesítménye...","id":"20250612_gyerekek-matematikai-kepessegek-nemek-kozti-kulonbsegek-okok-vizsgalat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/eba50c6b-4930-435c-ae9c-ed4f1f93a003.jpg","index":0,"item":"c8146a79-ca61-4706-b281-cfd39011a24e","keywords":null,"link":"/tudomany/20250612_gyerekek-matematikai-kepessegek-nemek-kozti-kulonbsegek-okok-vizsgalat","timestamp":"2025. június. 12. 11:05","title":"Miért maradnak le a lányok matematikából? Megvizsgáltak 2,7 millió gyereket, és megdöbbentő válasz született","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ff2cb812-ade4-44cc-b0e9-8d7413146410","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Sokakat érintő, veszélyes májbetegség ellen vethetik be a szemaglutid-alapú gyógyszereket, egy friss vizsgálat szerint ugyanis ebben is rendkívül ígéretesek.","shortLead":"Sokakat érintő, veszélyes májbetegség ellen vethetik be a szemaglutid-alapú gyógyszereket, egy friss vizsgálat szerint...","id":"20250612_novo-nordisk-szemaglutid-mash-majbetegseg-kezelese","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ff2cb812-ade4-44cc-b0e9-8d7413146410.jpg","index":0,"item":"a39330f6-7e4a-4794-81dc-f8be258143c2","keywords":null,"link":"/tudomany/20250612_novo-nordisk-szemaglutid-mash-majbetegseg-kezelese","timestamp":"2025. június. 12. 20:03","title":"Kiderült, hogy a fogyasztó szuperinjekcióknak lehet egy váratlan másik hatása is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"350fd2ef-6fdd-49fa-b582-078007574396","c_author":"Somfai Dávid","category":"gazdasag","description":"A MÁV közel annyi pénzt fizetett vissza az utasoknak a pünkösdi hosszú hétvégén történt káosz miatt, mint amennyit a késési biztosítás június elsejei bevezetése óta minden más esetben összesen – tudta meg a HVG a MÁV-csoporttól. És ez még csak nem is a nagy vasúti leállás összes extra kiadása.","shortLead":"A MÁV közel annyi pénzt fizetett vissza az utasoknak a pünkösdi hosszú hétvégén történt káosz miatt, mint amennyit...","id":"20250612_Alig-ket-het-alatt-36-milliot-fizetett-kesesekert-a-MAV-majdnem-a-felet-a-hetvegi-osszeomlas-miatt-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/350fd2ef-6fdd-49fa-b582-078007574396.jpg","index":0,"item":"c773ed68-21de-4c73-b276-71498fcf993c","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250612_Alig-ket-het-alatt-36-milliot-fizetett-kesesekert-a-MAV-majdnem-a-felet-a-hetvegi-osszeomlas-miatt-ebx","timestamp":"2025. június. 12. 13:19","title":"Sokba került az adófizetőknek a hétvégi MÁV-káosz: csak a kártérítésre elment 18 millió forint","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fe25724b-cafb-4313-9679-627a7502a45e","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Sok a panasz: felszívódó futárok, eltűnő csomagok, néma ügyfélszolgálat. Az NKFH vizsgálni kezdte a Temu hazai futárcégét, az iMile Hungary-t.","shortLead":"Sok a panasz: felszívódó futárok, eltűnő csomagok, néma ügyfélszolgálat. Az NKFH vizsgálni kezdte a Temu hazai...","id":"20250612_temu-imile-hungary-futarceg-hazhozszallitas-fogyasztovedelmi-vizsgalat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fe25724b-cafb-4313-9679-627a7502a45e.jpg","index":0,"item":"727d741b-e0a7-492d-b316-9c89b58f966c","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250612_temu-imile-hungary-futarceg-hazhozszallitas-fogyasztovedelmi-vizsgalat","timestamp":"2025. június. 12. 12:46","title":"Rászálltak a fogyasztóvédők a Temu új hazai futárcégére","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"72928607-39b8-4c51-9d33-9a389637ce7c","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A Tiszát kétmillió forinttal támogató Melléthei-Barna Mártont akarta támadni a lap.","shortLead":"A Tiszát kétmillió forinttal támogató Melléthei-Barna Mártont akarta támadni a lap.","id":"20250612_magyar-nemzet-mellethei-barna-marton-tisza-part-magyar-nemzet-soros-gyorgy-varga-judit","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/72928607-39b8-4c51-9d33-9a389637ce7c.jpg","index":0,"item":"b360f204-43e7-4a0d-a0a9-3cfb701822da","keywords":null,"link":"/itthon/20250612_magyar-nemzet-mellethei-barna-marton-tisza-part-magyar-nemzet-soros-gyorgy-varga-judit","timestamp":"2025. június. 12. 19:05","title":"Magyar Péter ügyvédjét akarta besározni, de végül Varga Juditot hozta kapcsolatba Soros Györggyel a Magyar Nemzet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f599115e-0ed2-4a86-9a3e-a9adddaae470","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Miközben az oktatás rendszerszintű problémái egyre nyomasztóbbak, léteznek olyan iskolák, amelyek a legnehezebb körülmények között is képesek reményt adni. Ezeket a példaértékű intézményeket keresik egy szavazáson.","shortLead":"Miközben az oktatás rendszerszintű problémái egyre nyomasztóbbak, léteznek olyan iskolák, amelyek a legnehezebb...","id":"20250611_Itt-vannak-a-jeloltek-Keresik-az-orszag-legjobb-iskolait","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f599115e-0ed2-4a86-9a3e-a9adddaae470.jpg","index":0,"item":"9d044e11-7f05-4d3c-a3a2-8aabba93bbb3","keywords":null,"link":"/kultura/20250611_Itt-vannak-a-jeloltek-Keresik-az-orszag-legjobb-iskolait","timestamp":"2025. június. 11. 14:10","title":"Keresik az ország legjobb iskoláit, itt vannak a jelöltek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Teszt: melyik a legjobb síbox? - Ijesztő eredmények
szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?
Télen a síeléskor, illetve nyáron a szabadságok, nyaralások során rengeteg autós használ különböző tetőboxokat a...
Télen a síeléskor, illetve nyáron a szabadságok, nyaralások során rengeteg autós használ különböző tetőboxokat a csomagok szállítására. A tetőcsomagtartó kényelmes, jó megoldás, és sokszor az egyetlen lehetőség arra, hogy pl. a síléceket magunkkal vigyük. Ám az előnyei mellett természetesen hátránya is van – mint ahogy ez a Dekra és az auto motor und sport magazin tesztjéből kiderül.
Modelltől, márkától függetlenül a tetőbox használatával akár 1,5 literrel többet fogyaszthat az autó 100 km-ként. Ezenkívül az autó kezelhetősége is megváltozik. Ezek a hátrányok szinte mind a nyolc modellnél – 300 és 520 liter – megfigyelhetők voltak. Általánosságban elmondható hogy 100 km/h sebességnél, hirtelen fékezésnél szinte semmilyen probléma nem adódott, ám szlalomozásnál egészen más volt a helyzet. Rakomány nélkül a tesztautó, 180 méter szlalomozásnál, 60 km/h sebességnél két tizedmásodperccel volt gyorsabb.
További képek a galériában
dekra.de
Ennél a feladatnál elsősorban az volt az érdekes, vajon manőverezés közben elmozdulnak-e a boxok a helyükről. A Kamei Corvara és a Thule Ranger esetében a rögzítőszíjak nem voltak elég erősek és a termék oldalirányban elmozdult a helyéről. A Neumann Whale esetében pedig elszakadt a heveder, és a szállítmány elcsúszott. A boxban szállított tárgyak egyéb termékeknél is csúszkáltak, annak ellenére, hogy ott a rögzítő szíjak nem szakadtak el.
A tesztből kiderült, hogy a szállított eszközök biztonsága nem száz százalékos. A legtöbb esetben a boxok két rögzítő szíjjal rendelkeznek. Kivétel ez alól a Thule Dynamic, amelynél három ilyen szíj van, de még ez is kevésnek bizonyult.
A törésteszt már viszonylag alacsony tempónál is érdekes eredményt hozott. Az első kísérletnél a tesztautó 30 km/h sebességnél bekövetkezett frontális ütközést szimulált. Bár a dobozoknál a megengedett végsebesség 130 km/h, már ilyen alacsony sebességnél is megbukott néhány szerkezet. Egyedül a Thule Ranger győzte meg a szakembereket. Az A.T.U Jetback Sprint 450 és a Rameder Xtreme 450 elveszítette a rakományt. A Neumann Whale 200 épp csak megtartotta a sífelszerelést. A Thule Dynamic és a Kamei Corvara csupán egy kicsit megemelte a léceket – nem rossz, de azért nem is tökéletes. Mindez elkerülhető lett volna, ha a gyártók speciális síléctartót helyeznek el a dobozban – és nem csak felárért árulnák hozzá extra tartozékként. Ezenkívül nem ártana néhány extra tippet, tanácsot is mellékelni, arról, hogyan párnázzák ki a mozgó tárgyakat a felhasználók. Az Atera Certo 410 és a Mont Blanc Triton 350 szintén jó eredményt ért el a törésteszten. Hátrányuk, hogy a széles forma miatt csak kis síléc fért el a boxban.
[[ Oldaltörés (A teszt részletes eredményei) ]]
Thule Dynamic 800 – Drága csomagtartó, modern formában A tesztgyőztes a használat során győzte meg a szakembereket. Technikájában sem találtak semmi kivetnivalót. Hosszú testében a sífelszerelés is elfér. A kétoldali nyitás megkönnyíti a be-, illetve kipakolást. A legjobban ebben a termékben lehet rögzíteni a szállítmányt. A modellt csak az alacsony méret miatt pontozták le.
Kamei Corvora 390 K Duo Lift – Tetőbox kevés hibával A használat, a kezelhetőség tekintetében alig rosszabb, mint a győztes modell. A felszereléshez valamivel több időre van szüksége az embernek. A tárolás és a helykihasználás ugyanakkor jó. A kétoldali nyithatóságnak köszönhetően könnyen elhelyezhető benne a sífelszerelés is. A maximális terhelhetősége 75 kg, aminek köszönhetően sok csomag fér el benne. A gyártónak javítani kellene a rögzítést, oldalirányú manőverezésnél ugyanis elmozdulhat a doboz, valamint a dobozban szállított tárgyakat sem ártana jobban biztosítani.
Thule Ranger 500 – Nem praktikus, de jó a törésteszten Külsejében egy sporttáskához hasonlít, hiszen puha anyagból készült, és összehajtható a doboz. Használata nem túl praktikus, mert igen magasan van a nyílása. A sífelszerelés ugyanakkor elfér benne, ráadásul külön rögzítőt adnak hozzá. A lécek ütközés esetén is a helyükön maradnak. Bár a tartó heveder megsérült, a box nem csúszott el a helyéről.
Neuman Whale 200 – Jó helykihasználás, rossz tartás Pozitívum: hatalmas lécek is elférnek benne. A súlyra ugyanakkor figyelni kell, mert legfeljebb 50 kilót bír el. Nagy hibája, hogy nem lehet benne megfelelően rögzíteni a tárgyakat. Ütközésnél, de még szlalomnál is egy, vagy akár mindkét tartóheveder elszakadhat, aminek következtében a szállítmány elmozdul és így befolyásolhatja az autó kormányozhatóságát. Töréstesztnél a lécek kiestek az útra.
A.T.U. Jetback Sprint 450 – A doboz elveszítette rakományát ütközésnél Bár kifejezetten sílécek szállítására tervezték, a maximális tömeg, amely szállítható benne 50 kg. A tartó leszerepelt a teszten: ütközésnél a rakományt elveszítette. A két öv nem tudta visszatartani a csomagokat, a kettő közül egy biztosan elszakad. A lécek nemcsak elmozdultak, hanem szinte katapultáltak a dobozból. Balesetnél a kieső csomagok akár a többi közlekedőre is veszélyt jelenthetnek. A minősítése éppen ezért: „nem ajánlott”. A teszt fókuszában a biztonság áll, és ez itt nem teljesült.
Rameder Xtreme 450 – Ütközésnél eltört Egyszerű felszerelés, jó helykihasználás, nagy pakolónyílás – ami megkönnyíti a be és a kipakolást – ezek azok a tulajdonságok, amelyek miatt plusz pontokat kapott a modell. Vezetés közbeni jó tulajdonságait is értékelték. A törésteszten azonban megbukott, és így a „nem ajánlott minősítést” kapta. Nemcsak a tartó szíj szakadt el, és elmozdultak a tárgyak benne, hanem a teteje is eltört. A sílécek kirepültek a szabadba.
Atera Certo 410 – Túl széles modell, de jó törésteszt Méretei miatt csak kis lécek, illetve snowboardok félnek el benne. Nem túl hosszú, ám igen széles doboz. A felszerelése egyszerű, két oldalról is nyitható, így a bepakolás is gyors. Előnye még, hogy 75 kg súlyt bír el. Ütközésnél bár egy kicsit kinyílt elől a doboz, azonnal vissza is záródott. És a luk nem volt akkora, hogy a rakomány kieshetett volna belőle. A tartó szíjak nem szakadtak el.
Mont Blanc Triton 350 – Jó csomagtartó, kevés hibával Az Atera Certóhoz hasonlóan ebbe is csak kis lécek férnek el. Ettől eltekintve ugyanakkor a modell jól szerepelt a teszten. A felszerelés gyors, és a helykihasználás is jó. Egy oldalon nyílik csak a teteje. Menet közben hibátlan. Szlalomnál és nagy fékezésnél is problémamentesen működött. Még a törésteszten is jól teljesített. Az első tartó szíj elszakadt ugyan, ám a rakománynak semmi baja nem lett. Elöl ez is kinyílt kissé, ám ugyanolyan gyorsan vissza is záródott.
Síléctartók
Természetesen nemcsak dobozban lehet sífelszereléseket szállítani. Nézzük, mennyire megbízhatóak a síléctartók. Két terméket teszteltek. Az Atera Nova 6, és a Thule Deluxe 727 jól teljesített, annak ellenére, hogy kiderültek hiányosságok. Mindkét modellnél kinyílt az első szíj, de a hátsók zárva maradtak, így a lécek nem repültek le a tetőről. Aki emellett dönt, annak mindenképpen be kell szereznie egy alap tetőcsomagtartót, a léctartókat ugyanis erre szerelik fel.
dekra.de
A síléc szállítás egyik alternatívája a mágneses rendszer. Itt is két modellt teszteltek, a Fabbri Kolumbus Deluxe-ot, és a Rameder Shuttle-t vizsgálták meg. Az 55 és 190 euró közötti modellek kiállták a próbát. Bár egy kicsit elmozdultak a tartók a helyükről, ám a lécek a tetőn maradtak. Figyelni kell azonban arra, hogy a mágneses tartó, csak akkor tart megfelelően, akkor biztonságos, ha a tető tiszta, zsírmentes. Alumínium, műanyag és üvegtetőn nem alkalmazhatók ezek a modellek.