Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"fcf8f057-a951-4581-ad94-1107492a9cb3","c_author":"Tornyos Kata","category":"360","description":"Nyugodt környezet, pezsgő városi élet és összességében derűsebb mindennapok várják azokat, akik Spanyolországot választják új otthonuknak, de mindennek ára van. A munkaerőpiac telített, az ingatlankeresés valódi küzdelem, spanyol nyelvtudás nélkül pedig nagyon nehéz boldogulni. Mégis egyre többen költöznek a tapas hazájába, köztük magyarok is, akiket arról kérdeztünk, hogy miért költöztek ki, és mennyire elégedettek új életükkel.","shortLead":"Nyugodt környezet, pezsgő városi élet és összességében derűsebb mindennapok várják azokat, akik Spanyolországot...","id":"20250408_Spanyolorszagban-elo-magyaok-Madrid-Barcelona--kivandorlas-kulfoldre-koltozes-turistak-megelhetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fcf8f057-a951-4581-ad94-1107492a9cb3.jpg","index":0,"item":"792b821e-cc66-4bfc-825b-a8dd445b27bf","keywords":null,"link":"/360/20250408_Spanyolorszagban-elo-magyaok-Madrid-Barcelona--kivandorlas-kulfoldre-koltozes-turistak-megelhetes","timestamp":"2025. április. 08. 13:44","title":"„Nem úgy fekszel le, mint Magyarországon, hogy gyomorgörcsben vagy akkor is, ha jól élsz” – így érzik magukat a Spanyolországba települt magyarok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"751fe048-0863-4202-bf19-e27b5178ea9b","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Egy hiba miatt korábban már megesett, hogy hirdetéseket hallhattak a Spotify Premium előfizetői, de ezt akkor gyorsan javították. Az aggodalom azonban maradt a felhasználókban, hogy mi van, ha ez nem is véletlen volt – a Spotify most egy rövid nyilatkozatban reagált a dologra.","shortLead":"Egy hiba miatt korábban már megesett, hogy hirdetéseket hallhattak a Spotify Premium előfizetői, de ezt akkor gyorsan...","id":"20250409_spotify-premium-elofizetes-reklamok-pletykak-nyilatkozat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/751fe048-0863-4202-bf19-e27b5178ea9b.jpg","index":0,"item":"4930d03c-9dad-428d-b090-8cc0927bc3c5","keywords":null,"link":"/tudomany/20250409_spotify-premium-elofizetes-reklamok-pletykak-nyilatkozat","timestamp":"2025. április. 09. 12:03","title":"Tényleg jönnek a reklámok a fizetős Spotifyba? Megszólalt a cég az ügyben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"502be8e9-f6cd-45d1-8580-5dc0098c3111","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A továbbfejlesztett Toyota GR Corolla egyedi aerodinamikai csomaggal és nagyobb nyomatékkal támad.","shortLead":"A továbbfejlesztett Toyota GR Corolla egyedi aerodinamikai csomaggal és nagyobb nyomatékkal támad.","id":"20250409_ime-a-toyota-meg-durvabb-gr-corollaja","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/502be8e9-f6cd-45d1-8580-5dc0098c3111.jpg","index":0,"item":"4b463adc-0665-4706-9e47-37eb1fb77e8c","keywords":null,"link":"/cegauto/20250409_ime-a-toyota-meg-durvabb-gr-corollaja","timestamp":"2025. április. 09. 06:41","title":"Íme a Toyota még durvább GR Corollája","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d3cdf0a9-ffcf-44c9-9123-80595de62693","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Minden amerikai árura 84 százalékra emeli a vámot Kína. Ezzel válaszolnak a velük szemben 104 százalékos vámot bevezető Trumpnak.","shortLead":"Minden amerikai árura 84 százalékra emeli a vámot Kína. Ezzel válaszolnak a velük szemben 104 százalékos vámot bevezető...","id":"20250409_kinai-vamok-donalt-trump-vamhaboruja-usa-kina-peking-washington-vamemeles-84-szazalek-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d3cdf0a9-ffcf-44c9-9123-80595de62693.jpg","index":0,"item":"6599ef3b-22c5-4bc4-9ae8-bcca1ef81ce5","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250409_kinai-vamok-donalt-trump-vamhaboruja-usa-kina-peking-washington-vamemeles-84-szazalek-ebx","timestamp":"2025. április. 09. 13:39","title":"Tartja a tétet Peking a globális vámpókerben: 84 százalékos sarcot jelentett be","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"67efa740-13ce-45ee-8488-bdc7ee76d095","c_author":"MTI","category":"kkv","description":"A diákok első körben szállítóeszközöket, karosszériaelemek mozgatására alkalmas berendezéseket gyártottak le.","shortLead":"A diákok első körben szállítóeszközöket, karosszériaelemek mozgatására alkalmas berendezéseket gyártottak le.","id":"20250408_debrecen-bmw-tehetseggyar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/67efa740-13ce-45ee-8488-bdc7ee76d095.jpg","index":0,"item":"767afed4-17a6-452f-b5c5-fb5b3304fe6b","keywords":null,"link":"/kkv/20250408_debrecen-bmw-tehetseggyar","timestamp":"2025. április. 08. 14:38","title":"Tehetséggyárat nyitott a BMW Debrecenben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cf137868-ce17-4c72-8027-3726107753c3","c_author":"Balla István - Nemes Nikolett","category":"360","description":"Mi ez a nagy visszavonulási hullám? Egyre több popsztár vonul el pihenni a sikerei csúcsán, de nemcsak zenészek, művészek érzik, hogy szükségük van egy kis szünetre, hanem „civilek” is. Kiégés, kapunyitási pánik, az alkotói nyugalom keresése – mi állhat a háttérben? Miért extra gyorsak manapság a sztárkarrierek, és miért egészen más ma híresnek lenni, mint valaha? Mit tanulhatnak a zenészek példájából a rajongók?","shortLead":"Mi ez a nagy visszavonulási hullám? Egyre több popsztár vonul el pihenni a sikerei csúcsán, de nemcsak zenészek...","id":"20250407_Azahriah-Krubi-visszavonulas-Z-generacio-faradtsag-sabbatical","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cf137868-ce17-4c72-8027-3726107753c3.jpg","index":0,"item":"aa834447-c520-4b18-bd8a-68e81ea51e0a","keywords":null,"link":"/360/20250407_Azahriah-Krubi-visszavonulas-Z-generacio-faradtsag-sabbatical","timestamp":"2025. április. 07. 19:35","title":"Azahriah, Krúbi és a többiek – „onnantól kezdve, hogy egy zenész befut, el kell mennie terápiára”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4b1caee9-b531-4ac2-8ace-7e362d918c88","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"VV Dzsigeri szexuálisan zaklatta VV Giadát. A rendőrség megszüntette a nyomozást, az RTL nyilatkozatott adott ki.","shortLead":"VV Dzsigeri szexuálisan zaklatta VV Giadát. A rendőrség megszüntette a nyomozást, az RTL nyilatkozatott adott ki.","id":"20250408_Reagalt-az-RTL-a-Valo-Vilagban-tortent-szexualis-zaklatas-ugyere","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4b1caee9-b531-4ac2-8ace-7e362d918c88.jpg","index":0,"item":"052aa921-1ac2-42b6-8c2d-48d37af5c88e","keywords":null,"link":"/elet/20250408_Reagalt-az-RTL-a-Valo-Vilagban-tortent-szexualis-zaklatas-ugyere","timestamp":"2025. április. 08. 11:07","title":"Reagált az RTL a Való Világban történt szexuális zaklatás ügyére","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b56af5d4-7dc3-4032-8119-df9f7389a6df","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A szakemberek szerint azonban ez édeskevés, a lényegről pedig szó sem esik.","shortLead":"A szakemberek szerint azonban ez édeskevés, a lényegről pedig szó sem esik.","id":"20250408_Ketperces-drogprevencios-videokkal-probalkozik-a-belugy-az-iskolakban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b56af5d4-7dc3-4032-8119-df9f7389a6df.jpg","index":0,"item":"57a1cd6c-b557-4a24-abe5-9b574e29ee48","keywords":null,"link":"/itthon/20250408_Ketperces-drogprevencios-videokkal-probalkozik-a-belugy-az-iskolakban","timestamp":"2025. április. 08. 07:49","title":"Kétperces drogprevenciós videókkal próbálkozik a belügy az iskolákban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Teszt: melyik a legjobb síbox? - Ijesztő eredmények
szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?
Télen a síeléskor, illetve nyáron a szabadságok, nyaralások során rengeteg autós használ különböző tetőboxokat a...
Télen a síeléskor, illetve nyáron a szabadságok, nyaralások során rengeteg autós használ különböző tetőboxokat a csomagok szállítására. A tetőcsomagtartó kényelmes, jó megoldás, és sokszor az egyetlen lehetőség arra, hogy pl. a síléceket magunkkal vigyük. Ám az előnyei mellett természetesen hátránya is van – mint ahogy ez a Dekra és az auto motor und sport magazin tesztjéből kiderül.
Modelltől, márkától függetlenül a tetőbox használatával akár 1,5 literrel többet fogyaszthat az autó 100 km-ként. Ezenkívül az autó kezelhetősége is megváltozik. Ezek a hátrányok szinte mind a nyolc modellnél – 300 és 520 liter – megfigyelhetők voltak. Általánosságban elmondható hogy 100 km/h sebességnél, hirtelen fékezésnél szinte semmilyen probléma nem adódott, ám szlalomozásnál egészen más volt a helyzet. Rakomány nélkül a tesztautó, 180 méter szlalomozásnál, 60 km/h sebességnél két tizedmásodperccel volt gyorsabb.
További képek a galériában
dekra.de
Ennél a feladatnál elsősorban az volt az érdekes, vajon manőverezés közben elmozdulnak-e a boxok a helyükről. A Kamei Corvara és a Thule Ranger esetében a rögzítőszíjak nem voltak elég erősek és a termék oldalirányban elmozdult a helyéről. A Neumann Whale esetében pedig elszakadt a heveder, és a szállítmány elcsúszott. A boxban szállított tárgyak egyéb termékeknél is csúszkáltak, annak ellenére, hogy ott a rögzítő szíjak nem szakadtak el.
A tesztből kiderült, hogy a szállított eszközök biztonsága nem száz százalékos. A legtöbb esetben a boxok két rögzítő szíjjal rendelkeznek. Kivétel ez alól a Thule Dynamic, amelynél három ilyen szíj van, de még ez is kevésnek bizonyult.
A törésteszt már viszonylag alacsony tempónál is érdekes eredményt hozott. Az első kísérletnél a tesztautó 30 km/h sebességnél bekövetkezett frontális ütközést szimulált. Bár a dobozoknál a megengedett végsebesség 130 km/h, már ilyen alacsony sebességnél is megbukott néhány szerkezet. Egyedül a Thule Ranger győzte meg a szakembereket. Az A.T.U Jetback Sprint 450 és a Rameder Xtreme 450 elveszítette a rakományt. A Neumann Whale 200 épp csak megtartotta a sífelszerelést. A Thule Dynamic és a Kamei Corvara csupán egy kicsit megemelte a léceket – nem rossz, de azért nem is tökéletes. Mindez elkerülhető lett volna, ha a gyártók speciális síléctartót helyeznek el a dobozban – és nem csak felárért árulnák hozzá extra tartozékként. Ezenkívül nem ártana néhány extra tippet, tanácsot is mellékelni, arról, hogyan párnázzák ki a mozgó tárgyakat a felhasználók. Az Atera Certo 410 és a Mont Blanc Triton 350 szintén jó eredményt ért el a törésteszten. Hátrányuk, hogy a széles forma miatt csak kis síléc fért el a boxban.
[[ Oldaltörés (A teszt részletes eredményei) ]]
Thule Dynamic 800 – Drága csomagtartó, modern formában A tesztgyőztes a használat során győzte meg a szakembereket. Technikájában sem találtak semmi kivetnivalót. Hosszú testében a sífelszerelés is elfér. A kétoldali nyitás megkönnyíti a be-, illetve kipakolást. A legjobban ebben a termékben lehet rögzíteni a szállítmányt. A modellt csak az alacsony méret miatt pontozták le.
Kamei Corvora 390 K Duo Lift – Tetőbox kevés hibával A használat, a kezelhetőség tekintetében alig rosszabb, mint a győztes modell. A felszereléshez valamivel több időre van szüksége az embernek. A tárolás és a helykihasználás ugyanakkor jó. A kétoldali nyithatóságnak köszönhetően könnyen elhelyezhető benne a sífelszerelés is. A maximális terhelhetősége 75 kg, aminek köszönhetően sok csomag fér el benne. A gyártónak javítani kellene a rögzítést, oldalirányú manőverezésnél ugyanis elmozdulhat a doboz, valamint a dobozban szállított tárgyakat sem ártana jobban biztosítani.
Thule Ranger 500 – Nem praktikus, de jó a törésteszten Külsejében egy sporttáskához hasonlít, hiszen puha anyagból készült, és összehajtható a doboz. Használata nem túl praktikus, mert igen magasan van a nyílása. A sífelszerelés ugyanakkor elfér benne, ráadásul külön rögzítőt adnak hozzá. A lécek ütközés esetén is a helyükön maradnak. Bár a tartó heveder megsérült, a box nem csúszott el a helyéről.
Neuman Whale 200 – Jó helykihasználás, rossz tartás Pozitívum: hatalmas lécek is elférnek benne. A súlyra ugyanakkor figyelni kell, mert legfeljebb 50 kilót bír el. Nagy hibája, hogy nem lehet benne megfelelően rögzíteni a tárgyakat. Ütközésnél, de még szlalomnál is egy, vagy akár mindkét tartóheveder elszakadhat, aminek következtében a szállítmány elmozdul és így befolyásolhatja az autó kormányozhatóságát. Töréstesztnél a lécek kiestek az útra.
A.T.U. Jetback Sprint 450 – A doboz elveszítette rakományát ütközésnél Bár kifejezetten sílécek szállítására tervezték, a maximális tömeg, amely szállítható benne 50 kg. A tartó leszerepelt a teszten: ütközésnél a rakományt elveszítette. A két öv nem tudta visszatartani a csomagokat, a kettő közül egy biztosan elszakad. A lécek nemcsak elmozdultak, hanem szinte katapultáltak a dobozból. Balesetnél a kieső csomagok akár a többi közlekedőre is veszélyt jelenthetnek. A minősítése éppen ezért: „nem ajánlott”. A teszt fókuszában a biztonság áll, és ez itt nem teljesült.
Rameder Xtreme 450 – Ütközésnél eltört Egyszerű felszerelés, jó helykihasználás, nagy pakolónyílás – ami megkönnyíti a be és a kipakolást – ezek azok a tulajdonságok, amelyek miatt plusz pontokat kapott a modell. Vezetés közbeni jó tulajdonságait is értékelték. A törésteszten azonban megbukott, és így a „nem ajánlott minősítést” kapta. Nemcsak a tartó szíj szakadt el, és elmozdultak a tárgyak benne, hanem a teteje is eltört. A sílécek kirepültek a szabadba.
Atera Certo 410 – Túl széles modell, de jó törésteszt Méretei miatt csak kis lécek, illetve snowboardok félnek el benne. Nem túl hosszú, ám igen széles doboz. A felszerelése egyszerű, két oldalról is nyitható, így a bepakolás is gyors. Előnye még, hogy 75 kg súlyt bír el. Ütközésnél bár egy kicsit kinyílt elől a doboz, azonnal vissza is záródott. És a luk nem volt akkora, hogy a rakomány kieshetett volna belőle. A tartó szíjak nem szakadtak el.
Mont Blanc Triton 350 – Jó csomagtartó, kevés hibával Az Atera Certóhoz hasonlóan ebbe is csak kis lécek férnek el. Ettől eltekintve ugyanakkor a modell jól szerepelt a teszten. A felszerelés gyors, és a helykihasználás is jó. Egy oldalon nyílik csak a teteje. Menet közben hibátlan. Szlalomnál és nagy fékezésnél is problémamentesen működött. Még a törésteszten is jól teljesített. Az első tartó szíj elszakadt ugyan, ám a rakománynak semmi baja nem lett. Elöl ez is kinyílt kissé, ám ugyanolyan gyorsan vissza is záródott.
Síléctartók
Természetesen nemcsak dobozban lehet sífelszereléseket szállítani. Nézzük, mennyire megbízhatóak a síléctartók. Két terméket teszteltek. Az Atera Nova 6, és a Thule Deluxe 727 jól teljesített, annak ellenére, hogy kiderültek hiányosságok. Mindkét modellnél kinyílt az első szíj, de a hátsók zárva maradtak, így a lécek nem repültek le a tetőről. Aki emellett dönt, annak mindenképpen be kell szereznie egy alap tetőcsomagtartót, a léctartókat ugyanis erre szerelik fel.
dekra.de
A síléc szállítás egyik alternatívája a mágneses rendszer. Itt is két modellt teszteltek, a Fabbri Kolumbus Deluxe-ot, és a Rameder Shuttle-t vizsgálták meg. Az 55 és 190 euró közötti modellek kiállták a próbát. Bár egy kicsit elmozdultak a tartók a helyükről, ám a lécek a tetőn maradtak. Figyelni kell azonban arra, hogy a mágneses tartó, csak akkor tart megfelelően, akkor biztonságos, ha a tető tiszta, zsírmentes. Alumínium, műanyag és üvegtetőn nem alkalmazhatók ezek a modellek.
A kínaiak újabb 50 százalékos vámokat jelentettek be az amerikai termékekre, a magyar valutának ez épp elég volt ahhoz, hogy tovább gyengüljön az euróval szemben.