szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az indiai Tata Nano, amelytől hatalmas áttörést vártak a fejlődő országokban, egyelőre csak hatalmas csalódást okozott. Megbukni látszik, a mindegy mennyiért, csak kocsim legyen filozófia.

A 2008-ban bemutatott autó, amely megálmodói szerint is átmenet egy robogó és egy rendes autó között, éppen a koncepción bukik meg. Aki eddig robogózott, az sem egy ilyen autóról álmodozik, akinek pedig már volt autója, eszébe sem jut egy ilyenbe beülni, hiába kerül félmillió forintba a jármű – nyilatkozta a Bloombergnek a cég egyik vezetője.

A kocsit először az egészen agresszív árazásával akarták eladni, a 2000 dolláros ár valóban felkeltette a világ figyelmét, de az eladásokon mit sem segített. 2009-es piacra lépése óta összesen 229 ezer darabot adtak el belőle és az eladások volumene folyamatosan csökken, tavaly például már csak pár ezer darab került utcára belőle.

motortrend

Az indiai óriásvállalat, a Tata ezért most újít valamennyit a koncepción és kihoz olyan Special Edition változatokat, amelyekkel talán felkelti az érdeklődést. Az Economic Times információi szerint az új motor 800 köbcentis lesz, miközben a jelenlegi 624 köbcentis is maradna a kínálatban. A „nagyobb” motor révén az indiai kisautó tartaná a lépést a sorra jelentkező konkurenseivel. A szegmensben ugyanis egyre nagyobb a tülekedés, a dél-koreai Hyundai Eon, az indiai Maruti Alto, amelyhez a legfrissebb hírek szerint csatlakozik a Datsun, sőt a Renault is.

Bár, India az egyik leggyorsabban fejlődő gazdaság, a jelek szerint ott sem lehet minden eladni. A korábbi év teljesítményéhez képest 15 százalékkal visszaesett a Tata autóinak eladása, többek közt a vásárlók elégedettségi indexe miatt. Például, a Tata egy másik autójából, a Manzaból, amely elsőre egy normális kompakt szedán, 63 százalékkal adtak el kevesebbet tavaly, annyira rossz a híre.

motortrend

Az indiai tulajdonlásra jellemző kettősség emellett, hogy a Tata tulajdonában lévő angol prémium márkáknak, mint a Jaguarnak és a Land Rovernek egészen kitűnő évük volt. A terepjáróból 115 ezer darabot adtak el, ami 17 százalékkal több, mint egy évvel korábban.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!