szerző:
Tetszett a cikk?

Minden a mini-SUV szegmensről szól az újautó piacon Európában. Lassan egy focicsapatnyi tagja van a kategóriának.

Ebben a kategóriában, amióta megjelent a Dacia Duster leomlottak a falak, nem kell a 4x4, nem kell a komoly nagy motor. Elég, ha terepes külsejű a kis kedvenc, amibe azért pakolni is lehet, de mindenek előtt legyen nagyon stílusos.

Ha csak felsorolást teszünk hány gyártó próbálkozik ugyanezzel és mi várható még, nem kell keresgélni mire van manapság kereslet. Nissan Juke, Opel Mokka, Chevrolet Trax, Renault Capur, Fiat 500 Trekking, jön a Ford Ecosport és a VW Taigun. Ezek egytől-egyig egymás legközvetlenebb konkurensei, szinte minden fontos műszaki paraméterben azonos adatokkal. Vagyis 4,3 méter alatti hosszúsággal, elsőkerék hajtással és kisautós alappal.

Nincs megállás, mostantól itt a Peugeot 2008 is.
Képgaléria.
D.P.
Mára, annyira felgyorsult a termékfejlesztés az autóiparban, hogy a koncepció elfogadásától mindössze három év alatt piacra kerül egy ilyen újdonság. Ettől pedig nagyon mai az autó. Nem jövőbe mutató, hanem nagyon mai.

A városi járdajárók családjának alapvetése az emelt hasmagasság. Ez jelen esetben 16 centiméter, vagyis 2,5 centivel magasabb, mint a kistesó 208-asé. Nagy terepakadályokat ezzel sem fogunk leküzdeni, ami sokkal fontosabb a sofőr közel tíz centivel magasabban ül, mint a 208-asban. Ez bőven elegendő, hogy a célcsoport sokkal biztonságosabban átlássa a forgalmat. Hogy a terepes jellege mögé tudás is kerüljön a 2008 kapott egy intelligens vezetés támogató rendszert Grip Controll néven. A rendszer elektromos differenciálzárként fékezi össze a meghajtott első kerekeket, ha szükséges. A sofőr maga választhat a módozatok között – van téli, terep, homok, vagy esetleg kikapcsolt állapot - normál helyzetben a rendszer automatán dolgozik.

A tökéletes mai városi terepeshez olyan motorok is kellenek, amelyek kicsik, de azért nem gyengék, viszont feltétlenül takarékosak. A Peugeot 2008-hoz nem kevesebb, mint kilenc féle motorvariánst kínálnak. A belépő szint az új háromhengeres 1.2 literes VTi 82 lóerővel, jó rövid ötfokozatú váltóval és 4,9 literes fogyasztás ígéretével.

A dízeles oldalon egy 1.4 literes HDi-vel kínálják belépőként 68 lóerővel és 4,0 literes fogyasztást ígérve. Akinek még ez is sok volna, ősszel jön egy e-VTi 1.2-es motor is, amely start-stop rendszerrel szerelve 4,3 literes benzinfogyasztással kecsegtet. Persze vannak erősebb változatok, mint a várhatóan itthon is jól szereplő 1.6 e-HDi 92 lóerős változata, a csúcs pedig majd jövőre érkezik egy háromhengeres 1.2 literes THP turbó motor személyében 130 lóerővel.
Opel
A harmadik szempont az elképesztően nyakatekert szubkompakt crossover kategóriában, hogy a kocsi legalább olyan menő legyen mint ez az elnevezés. A Peugeot 2008 ebben a 208-asból átvett egészen formabontó kiskormányos és emelt műszerfalas megoldással tűnik ki. Ebben a modellben a magas üléshelyzet miatt talán még inkább működik ez az elrendezés. De bekerültek olyan ügyes megoldások, mint az egyedi formájú kézfékkar, amely a repülőgépek magassági kormányát imitálja és foglalja a helyet középen. Kapaszkodó és támaszkodó egyben. A műszerfal keretén végig futó kék fénydióda vagy a tetőre vásárolható panoráma üvegtető mellé szegélyként kapható hasonló fénydísz kékes hangulata is sokkal egyedibbé teszi a kocsit. A további egyediségről pedig millió választható kiegészítővel gondoskodhatunk. Kezdve az élénk tükörszínektől, a matricázáson át, a műszerfal dekorációkig.

A praktikum mellett szól, hogy elvileg egy tökéletes mixet kapunk. A koncepció szerint a 2008 ugyanis egyharmad kombi, egyharmad hobbiterepjáró, egyharmad egyterű. Mindez többé-kevésbé igaz is. A 2008-as csomagtartója alapból 360 liter, az osztottan dönthető ülésekkel már 1194 literes. A csomagtérlap síkban van a raktérajtóval pakolni könnyű is.

A Peugeot 2008 nem kérdés, hogy divatos, nem kérdés, hogy minőségi és nem kérdés megfelelően feldíszítve nem olcsó. Jó vétel annak, aki megteheti.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!