Az izraeli-iráni háború lezárását jelentette be Donald Trump
A bejelentés hírére beszakadt az olaj ára.
Tizenegy helyen lehetnének fix traffipaxok az M1-esen, a rendőrségtől kapott válaszok szerint azonban csupán négy működik, és azok sem kiemelkedően hatékonyan. Nagyrészt sikerült "beazonosítani" a helyeket, ahol rendszerint mérnek.
Szűkszavúan válaszolt a rendőrség a hvg.hu megkeresésére, amelyben azt kérdeztük: az általuk korábban közölt térképen az M1-es autópályán és környékén feltüntetett tizenegy (8 az M1-en, 3 pedig az M0-n), fixen telepített sebességellenőrző-állomás közül melyik dolgozik a "leghatékonyabban"?
A válaszból az azért kiderült, hogy a rendőrség jelenleg négy fixen telepített járműsebesség-mérő berendezést üzemeltet az M1 autópályán. Ezek 2013-ban 10 031, 2243, 1251, illetve 608 esetben rögzítettek "magyar hatósági jelzéssel ellátott járművekkel elkövetett jogsértéseket" – írta röviden az ORFK kommunikációs szolgálata.
Azt ugyan nem válaszolták meg pontosan, melyek a működő a kamerák, informálisan azonban úgy értesültünk, a legtöbb "találatot" az M1-M7 fővárosból kivezető részén, a 10,8 kilométeres útszelvénynél található traffipax hozza. A másik három közül az egyik Tatabánya előtt van (a 63,8 kilométerénél lévő oszlopon), a másik Bicskénél, a harmadik pedig az M0-son készít képeket, egyszerre csak egy irányban, természetesen. (A helyszínt a forgalom szerinti esetszám alapján lehet belőni, és azt sem szabad elfelejteni, hogy akár át is rakhatják az üres dobozokba a műszereket.)
Ami az így befolyt összeget illeti, a rendőrség erre már semmiféle választ nem adott, illetve a Nemzetgazdasági Minisztériumhoz irányítottak minket. (Ha onnan megjönnek a válaszok, azokat természetesen közöljük.)
Az adatok azonban így is árulkodóak. Mindenekelőtt az szembetűnő, hogy a fogalomhoz képest az esetszámok korántsem mondhatóak kimagaslóan magasnak. A négy helyszín összesített (éves!) "eredménye", a 14 133 is elenyészőnek tűnik akkor is, ha csak a napi forgalmat nézzük. Ez ugyanis csak az M1-M7-es kivezetőjénél gyakran éri el a 100 ezer járművet. Mivel ezen a részen a megengedett legnagyobb sebesség 100 kilométer óránként, feltételezhető, hogy a kamerák alapos ráhagyással dolgozhatnak.
A hatóság egyébként minden bizonnyal "optimalizálta" a traffipaxok működését, ugyanis csak az objektív felelősség hatálya alá tartozó gyorshajtásokkal érdemes foglalkozniuk, itt ugyanis egyszerűbb a számon kérhetőség. Ebben az esetben egyébként a minimum bírság 30 ezer forint, így tehát a legalacsonyabb összeggel kalkulálva: a 14 ezer eset 424 milliót hozhatott. Ebből viszont az is következik, hogy a közlekedési bírságokból a költségvetésbe befolyó 16-18 milliárdos bevételek elenyésző részét hozzák a fix traffipaxok.
Hozzá kell tenni, hogy a fenti számok minden esetben magyar forgalmi rendszámos autókat jelentenek, a külföldi esetekkel továbbra sem tudnak mit kezdeni. Márpedig becslések szerint az igazán komoly gyorshajtások 70-75 százalékát ők követik el.
A hvg.hu-n is megírt totális traffipax rendszerről, amelyet a következő években készül kiépíteni a rendőrség, kiderült: továbbra is 525 sebességmérő (nem kizárólag fix traffipax) beszerzését készítik elő, ebből jelenleg 160 darab beszerzésének közbeszerzési eljárása van folyamatban. Egyébként a rendőrségnek a 2014. januári adatok szerint összesen 7 darab fixen telepített, valamint 95 darab hordozható, lézeres sebességmérő műszere van – az egész országban.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! |
A bejelentés hírére beszakadt az olaj ára.
Teherán kommunikációjából az olvasható ki, hogy szeretnék az ellenségeskedést ennyiben hagyni.
Bár a támadás meglepte a világot, voltak jól látható előjelei annak, hogy mire készül az Egyesült Államok.
Korábban Lázár János azzal vádolta meg őket, hogy túlterheléses támadást indítottak az EMMA rendszere ellen.
Lázár János tiszás hőbörgésről és hobbivasutas dünnyögésről írt a Facebookon.
Az elnökkel egyszer az irodájában, egyszer pedig Lengyelországban próbáltak végezni.
Karácsony Gergely ismét felhívta a figyelmet arra: önkormányzati rendezvényről van szó.