Lehetett-e újabb pilóta-öngyilkosság az Air India júniusi tragédiája?
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A Skoda 1000 MB fél évszázaddal ezelőtt nem csak megjelenésben, de műszakilag is rengeteg újdonságot tartogatott. Megjelenésekor a szocialsta típusok messze legjobbja volt.
A Skoda 1964. március 21-én mutatta be az 1000 MB modelljét, amely azon túl, hogy teljesen új formavilággal rendelkezett a korábbi típusokhoz képest, a cseh gyártó első farmotoros, hátsókerék-meghajtású autója is egyben. Nevét az 1000 köbcentis motorjáról, valamint a Mladá Boleslav rövidítésből kapta, később néhány extra változattal kibővítve, köztük a jobban felszerelt De Luxe kiadással, és az MBX kétajtós kupéval.
A csehek büszkék arra, hogy európai gyártóként az elsők között használtak alumíniumöntvényű motorblokkot, valamint a négysebességes váltó háza is ezzel a technikával és anyagból készült. Az 1.0 literes, vízhűtéses blokk a hátsó tengely mögött foglalt helyet, és eleinte 37 lóerős teljesítményt produkált, ami később 43-ra emelkedett. A menetdinamikára akkoriban nem lehetett panasz, hiszen az autó tömege mindössze 755 kilogramm, így ez a 40 lóerő körüli teljesítmény 120 kilométer/óra körüli végsebességet biztosított, nyolcliteres átlagfogyasztás mellett.
Méreteit tekintve egy kellemes és jól kihasználható kompakt családi autónak számított, 4,17 méteres hosszal, 1,62 szélességgel és csupán 1,39 méteres magassággal, valamint 220 literes csomagtartóval, ami természetesen az orrába került, alatta pedig egy külön rekeszben kapott helyet a pótkerék.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.