szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az M235i RS ugyanúgy megállja a helyét a versenypályán, mint a közúton.

Az aktuális BMW modellpaletta titkos favoritja a 2-es sorozat, azon belül is az M235i csúcsmodell, hiszen minden megvan benne, amiért egy bajor kupét imádni lehet: sportfutómű, hátsókerék-meghajtás, 326 lóerős hathengeres motor, kompakt méret és másfél tonna alatti tömeg. Ezekkel a jellemzőkkel már önmagában az egyik legjobb vételnek számít a piacon, de aki hajlandó egy kis plusz anyagi áldozatot hozni, az még tökéletesebb vezetési élményt kaphat.

Tuningwerk

A német Tuningwerk manufaktúra ugyanis megalkotta az utcai modell és a gyári versenyautó közé pozícionált M235i RS verziót, amely úgy tud olcsóbb lenni a pályaautónál, hogy közben jóval erősebb nála. A 3.0 literes duplaturbós motorból 444 lóerőt és 600 Nm maximális nyomatékot csaltak elő, ami még az M4 teljesítményét is túlszárnyalja. A megnövekedett motorerőhöz nagyobb hűtőrendszert és speciális olajteknőt is terveztek, valamint  kapott az autó egy teljesen új kipufogórendszert. További módosítások a gyári verzióhoz képest a szénszálas aerodinamikai kiegészítők, a méretes hátsó szárny és az átdolgozott futómű, illetve fékszett.

Az eredmény önmagáért beszél, pláne úgy, hogy az említett átalakítások felára 19 ezer euró, amivel a végösszeg 65 ezerre rúg, vagyis átszámítva nagyjából húszmillió forintra. Ez elsőre soknak tűnhet, de ha jobban belegondolunk nagyon is megéri, hiszen az M235i RS még így is olcsóbb 8 ezer euróval a gyári pályaautónál (ami közúton nem is használható, ellentétben ezzel), valamint 10 ezerrel kedvezőbb az ára M4-nél.

Tuningwerk
Tuningwerk
Tuningwerk

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!