szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Megkezdte a Dakar-ralira jövőre visszatérő Peugeot az új versenygép, a brutális küllemű 2008 DKR tesztelését, egyúttal azt is elárulták, hogy milyen szív hajtja a valaha látott legveszedelmesebb oroszlánt.

A Peugeot hosszas spekulációhadjárat után március végén jelentette be, hogy visszatérnek a tereprali világába, ahol a múltban sikeresen szerepeltek: a műfaj legrangosabb összecsapását, a Dakar-ralit például 1987 és 1990 között zsinórban nyerték.

Peugeot 2008 DKR
Flavien Duhamel / Red Bull Content Pool


Mióta a projektet bejelentették, számos részletre derült fény: például arra, hogy a versenyautó a leendő legnagyobb ellenfelekkel, a Minikkel és a Toyotákkal ellentétben nem összkerekes járgány, hanem egy kétkerék-hajtású buggy lesz. Mivel a szabályok szerint a kétkerék-hajtású autók súlya kisebb, mint az összkerekes riválisoké, ráadásul nagyobb átmérőjű abroncsokkal és nagyobb – 250 milliméter helyett 450 milliméter – rúgóúttal futhatnak, a franciák előnyöket remélnek a döntéstől: „Annak idején a Le Mans-i 24 órás versenyen is újítottunk, amikor zárt pilótafülkével rukkoltunk elő és úgy döntöttünk, hogy itt is megpróbálunk innovatívak lenni” – mondta a Peugeot Sport igazgatója, Bruno Famin.

Peugeot 2008 DKR
Flavien Duhamel / Red Bull Content Pool


A koncepció és az első látványtervek nyilvánosságra hozatala után csak egyetlen nyitott kérdés maradt, mégpedig az, hogy milyen szívet ültet a Peugeot a korábbi kétszeres ralivilágbajnok, egyszeres Dakar-győztes Carlos Sainz, az ultrasikeres motoros pályafutás után autóra váltó Cyril Despres, valamint a nemrégiben leigazolt, a tizenegy győzelmével a Dakar-történelem legsikeresebb versenyzőjének számító Stephane Peterhansel új versenygépébe. Az első menetpróba alkalmával felszállt a fehér füst és kiderült, hogy minden idők legveszedelmesebb oroszlánját 3 literes, V6-os, 340 lóerős biturbó dízel erőforrás hajtja, amelyet hátulra, középre építenek be: „A kevéske hely miatt az elrendezés nagyon komoly fejfájást okozott számunkra” – mondta a projekt technikai igazgatója, Jean-Christophe Pallier. „A kisebb méretű autók a kanyargós, WRC-jellegű pályákon jobban teljesíthetnek, így ennek az elrendezésnek köszönhetően a kétkerék-hajtású autók potenciálja javulhat az olyan helyeken is, ahol az összkerekes ellenfelek lennének előnyben.”

Peugeot 2008 DKR
Flavien Duhamel / Red Bull Content Pool


A Dakar-ralit 2001 óta az összekerekes versenyautók uralják, így ha a Peugeot diadalmaskodna jövő januárban, azzal a francia gyártóé lenne az első dízelüzemű buggy, amely megnyerte a világ legnehezebb, legkíméletlenebb autóversenyének tartott rangadót. A versenyzői összeállítás tagjai közül csak Sainznak vannak kétkerekes tapasztalatai, a spanyol ugyanis az utóbbi két évben buggy-val vett részt a Dakaron. Mint májusban a hvg.hu-nak adott exkluív interjújában az extraklasszis leszögezte: biztos benne, hogy a francia gyártó projektjét sikerre tudják vinni.

Peugeot 2008 DKR
Flavien Duhamel / Red Bull Content Pool


„Természetesen konzultáltunk, mielőtt megszületett a döntés, de úgy érzem, hogy jól döntöttünk. Van kockázata annak, hogy a kétkerék-hajtást választottuk, de az eddigi tapasztalataim alapján hiszek benne, hogy lehet nyerni ezzel az autóval. Sok múlik azon, hogy a verseny szervezői milyen útvonalat raknak össze” – mondta fogalmazott a magyar rajongók által csak „Sanyi bácsiként” emlegetett sztár.

Carlos Sainz a Peugeot 2008 DKR volánja mögött
Flavien Duhamel / Red Bull Content Pool
Fenevad nyugalmi állapotban
Flavien Duhamel / Red Bull Content Pool
Peugeot 2008 DKR
Flavien Duhamel / Red Bull Content Pool

Peugeot 2008 DKR
Flavien Duhamel / Red Bull Content Pool
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!