szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Megkezdte a Dakar-ralira jövőre visszatérő Peugeot az új versenygép, a brutális küllemű 2008 DKR tesztelését, egyúttal azt is elárulták, hogy milyen szív hajtja a valaha látott legveszedelmesebb oroszlánt.

A Peugeot hosszas spekulációhadjárat után március végén jelentette be, hogy visszatérnek a tereprali világába, ahol a múltban sikeresen szerepeltek: a műfaj legrangosabb összecsapását, a Dakar-ralit például 1987 és 1990 között zsinórban nyerték.

Peugeot 2008 DKR
©


Mióta a projektet bejelentették, számos részletre derült fény: például arra, hogy a versenyautó a leendő legnagyobb ellenfelekkel, a Minikkel és a Toyotákkal ellentétben nem összkerekes járgány, hanem egy kétkerék-hajtású buggy lesz. Mivel a szabályok szerint a kétkerék-hajtású autók súlya kisebb, mint az összkerekes riválisoké, ráadásul nagyobb átmérőjű abroncsokkal és nagyobb – 250 milliméter helyett 450 milliméter – rúgóúttal futhatnak, a franciák előnyöket remélnek a döntéstől: „Annak idején a Le Mans-i 24 órás versenyen is újítottunk, amikor zárt pilótafülkével rukkoltunk elő és úgy döntöttünk, hogy itt is megpróbálunk innovatívak lenni” – mondta a Peugeot Sport igazgatója, Bruno Famin.

Peugeot 2008 DKR
©


A koncepció és az első látványtervek nyilvánosságra hozatala után csak egyetlen nyitott kérdés maradt, mégpedig az, hogy milyen szívet ültet a Peugeot a korábbi kétszeres ralivilágbajnok, egyszeres Dakar-győztes Carlos Sainz, az ultrasikeres motoros pályafutás után autóra váltó Cyril Despres, valamint a nemrégiben leigazolt, a tizenegy győzelmével a Dakar-történelem legsikeresebb versenyzőjének számító Stephane Peterhansel új versenygépébe. Az első menetpróba alkalmával felszállt a fehér füst és kiderült, hogy minden idők legveszedelmesebb oroszlánját 3 literes, V6-os, 340 lóerős biturbó dízel erőforrás hajtja, amelyet hátulra, középre építenek be: „A kevéske hely miatt az elrendezés nagyon komoly fejfájást okozott számunkra” – mondta a projekt technikai igazgatója, Jean-Christophe Pallier. „A kisebb méretű autók a kanyargós, WRC-jellegű pályákon jobban teljesíthetnek, így ennek az elrendezésnek köszönhetően a kétkerék-hajtású autók potenciálja javulhat az olyan helyeken is, ahol az összkerekes ellenfelek lennének előnyben.”

Peugeot 2008 DKR
©


A Dakar-ralit 2001 óta az összekerekes versenyautók uralják, így ha a Peugeot diadalmaskodna jövő januárban, azzal a francia gyártóé lenne az első dízelüzemű buggy, amely megnyerte a világ legnehezebb, legkíméletlenebb autóversenyének tartott rangadót. A versenyzői összeállítás tagjai közül csak Sainznak vannak kétkerekes tapasztalatai, a spanyol ugyanis az utóbbi két évben buggy-val vett részt a Dakaron. Mint májusban a hvg.hu-nak adott exkluív interjújában az extraklasszis leszögezte: biztos benne, hogy a francia gyártó projektjét sikerre tudják vinni.

Peugeot 2008 DKR
©


„Természetesen konzultáltunk, mielőtt megszületett a döntés, de úgy érzem, hogy jól döntöttünk. Van kockázata annak, hogy a kétkerék-hajtást választottuk, de az eddigi tapasztalataim alapján hiszek benne, hogy lehet nyerni ezzel az autóval. Sok múlik azon, hogy a verseny szervezői milyen útvonalat raknak össze” – mondta fogalmazott a magyar rajongók által csak „Sanyi bácsiként” emlegetett sztár.

Carlos Sainz a Peugeot 2008 DKR volánja mögött
©
Fenevad nyugalmi állapotban
©
Peugeot 2008 DKR
©

Peugeot 2008 DKR
©

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
A kaszinók sem maradhatnak nyitva a következő hetekben

A kaszinók sem maradhatnak nyitva a következő hetekben

Fauci: Ezt a 9 helyet kerüljük el a koronavírus-járvány idején

Fauci: Ezt a 9 helyet kerüljük el a koronavírus-járvány idején

Lőrinc László: Kutyák, karavánok és szekták az SZFE-ügy árnyékában

Lőrinc László: Kutyák, karavánok és szekták az SZFE-ügy árnyékában